Jaki Dunlop ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rydzu
    Classic
    • 2010
    • 12

    Jaki Dunlop ??

    Zamieszczone przez romman
    Są to skraplacz
    kolego doczytaj mój post-napisałem wyraźnie, że nazywa się ta "rzecz" wymiennik ciepła

    natomiast jabys miał wątpliwości zajrzyj do ETKI tam masz (i w moim poście) napisane gdzie znajduje się skraplacz :P
  • twin
    Rider
    • 2008
    • 288

    #2
    Jaki Dunlop ??

    Mam pytanie odnośnie zimówek.
    Jak na razie ze wzgledu na opinie byłem najbliżej zakupu opon : Goodyear Ultra Grip 7+ 195/65R15 91 T.
    Teraz jednak zaczalem sie zastanawiac czy nie kupic opony zimowej Dunlopa. Mialem Dunlopy w poprzednim aucie i swietnie sie spisywaly.
    Wzialem wiec pod uwage ta rozmiarowke i jestem troche zdezorientowany gdyz sa 3 rodzaje Dunlopow i nie wiem ktore z nich sa najlepiej notowane i ktore sa najnowsze.
    Wystepuja takie :
    Dunlop SP WINTER SPORT M3 195/65R15 91 T
    Dunlop SP Winter Response 195/65R15 91 T195/65R15
    Dunlop SP WINTER SPORT 3D 195/65R15 91 T

    Ktos moze wie ? Ktos uzywa ?

    Komentarz

    • Macko
      Drive
      S_OCP Member
      • 2008
      • 69

      #3
      Re: Jaki Dunlop ??

      Trochę z innej beczki pytanie mam?
      Czy dostałeś z fabryki auto z oponami 195/65/R15 :?:
      Wkładanie takich opon do silnika o mocy 160 PS to imo słaby pomysł.
      Ja mam 205/55/R16 i jest tak sobie. Zimowe zapodałem na stalowych felgach 16' 205/55R16 Goodyear UG Performance H. Ale jak będę wymieniał letnie to zapodam coś szerszego niż 205 - najlepiej by było 215/55/R16 ale trochę średnica wzrośnie. Niestety 215/50/R16 które by bardziej pasowały znalazłem tylko 2 modele w kosmicznych cenach.
      Pozdr.
      Macko

      Komentarz

      • twin
        Rider
        • 2008
        • 288

        #4
        Oczywiscie ze nie . Z fabryki na letnich 205 , Bridgestone i alu felgi.
        Na zimowe zakupilem felgi 15ki i kupije opony o rozmiarze 195.
        Tak jest zalecane , tak robi wiekszosc i tak jest po prostu taniej ( taniej opona , taniej felga, taniej kolpak ). Jak to wszystko policzysz do kupy to duzo taniej.
        Tez mialem w poprzednim aucie ten sam rozmiar zimowek co letnich ale to bylo 175 i opony ze sredniej polki. Kupujac z wyzszej mozna sporo oszczedzic na rozmiarze jeden w dol. Przeciez wersja od Ambiente w dol jest wyposazana fabycznie w rozmiar 195 i to opony letnie i jakos jezdzi ... Nie sadze zeby wiekszosc nabywcow zamieniala na wiekszy rozmiar choc tacy oczywiscie tez sa.

        PS
        Mozesz oczywisie zakladac jeszcze wieksze rozmiary. Ja nie widze sensu.
        Natomiast sens jest napewno kupic opony z wyzszej polki.

        Komentarz

        • Macko
          Drive
          S_OCP Member
          • 2008
          • 69

          #5
          Zamieszczone przez twin
          Oczywiscie ze nie . Z fabryki na letnich 205 , Bridgestone i alu felgi.
          Na zimowe zakupilem felgi 15ki i kupije opony o rozmiarze 195.
          Tak jest zalecane , tak robi wiekszosc i tak jest po prostu taniej ( taniej opona , taniej felga, taniej kolpak ). Jak to wszystko policzysz do kupy to duzo taniej.
          Tez mialem w poprzednim aucie ten sam rozmiar zimowek co letnich ale to bylo 175 i opony ze sredniej polki. Kupujac z wyzszej mozna sporo oszczedzic na rozmiarze jeden w dol. Przeciez wersja od Ambiente w dol jest wyposazana fabycznie w rozmiar 195 i to opony letnie i jakos jezdzi ... Nie sadze zeby wiekszosc nabywcow zamieniala na wiekszy rozmiar choc tacy oczywiscie tez sa.

          PS
          Mozesz oczywisie zakladac jeszcze wieksze rozmiary. Ja nie widze sensu.
          Natomiast sens jest napewno kupic opony z wyzszej polki.
          Powiem Ci tak - mieszkam w Szczecinie a tu zimy sa takie sobie żeby nie powiedzieć że ich nie ma 8) Jest kilka dni w roku kiedy jest śnieg na ulicach. Ale przez większość część zimy jeździ się po suchym albo mokrym asfalcie bo jednak coś te służby drogowe robią :szeroki_usmiech No ale, że się w trasę jeździ a nie tylko po swojej gminie to zimówki być muszą. Z opisanych powodów nie zmieniam opon na węższe bo sensu to większego nie ma - a szybsza jazda w zakrętach na balonach z cyklu 195/65/15 do przyjemności nie należy. No i jako, że często po niemieckich autostradach pomykam to minimum H musi być.
          Pozdr.
          Macko

          Komentarz

          • rafi22
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 666
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Zamieszczone przez twin
            Dunlop SP WINTER SPORT M3 195/65R15 91 T
            Ja używam takich opon. Nie ma z nimi najmniejszego problemu. Co prawda nie uprawiam sportowej jazdy, ale muszę powiedzieć, że sprawują się bez zarzutu zwłaszcza na błocie pośniegowym i śniegu. Co do rozmiaru to też miałem dylemat, czy przesiąść się z letniej 16 na zimową 15. Po dokładnym przeliczeniu doszedłem do wniosku, że warto i powiem szczerze, że nie odczuwam jakiegoś specjalnego dyskomfortu poruszając się na 15 przy 150 konnym silniku.

            Komentarz

            • twin
              Rider
              • 2008
              • 288

              #7
              Macko : To jeszcze musialbys zdefiniowac co to znaczy zakret i co to znaczy szybka jazda w zakretach. Bo raczej w zakretach nie jezdzi sie szybko ...
              PS
              a po niemieckich autostradach jezdzisz z V wieksza niz 190 km / h ?

              Komentarz

              • Macko
                Drive
                S_OCP Member
                • 2008
                • 69

                #8
                Zamieszczone przez twin
                Macko : To jeszcze musialbys zdefiniowac co to znaczy zakret i co to znaczy szybka jazda w zakretach. Bo raczej w zakretach nie jezdzi sie szybko ...
                PS
                a po niemieckich autostradach jezdzisz z V wieksza niz 190 km / h ?
                W poprzednim aucie a mocy 140 PS miałem zimówki 195/65/R15 i na szybciej pokonywanych ostrzejszych łukach czuć jak opona się gnie.

                A co do autostrad to i owszem - Tsi bez wysiłku i kilometrowych rozbiegów 210 km/h mknie.
                Pozdr.
                Macko

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #9
                  O ile mnie pamięć nie myli, to stosowanie węższych opon zimowych (jak zamiennik) ma sens i skutkuje lepszą przyczepnością na śniegu (większy nacisk na jednostkę powierzchni styku z nawierzchnią). Natomiast w warunkach lekko ośnieżonego asfaltu, ewentualnie błota pośniegowego będzie gorzej. Co do zmiany z 16 na 15, to jazda w warunkach ZIMOWYCH z prędkościami powyżej indeksu T jest dla mnie równie abstrakcyjna jak odczucie giętej opony na zakręcie.
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • Macko
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 69

                    #10
                    Zamieszczone przez Klauzero
                    O ile mnie pamięć nie myli, to stosowanie węższych opon zimowych (jak zamiennik) ma sens i skutkuje lepszą przyczepnością na śniegu (większy nacisk na jednostkę powierzchni styku z nawierzchnią). Natomiast w warunkach lekko ośnieżonego asfaltu, ewentualnie błota pośniegowego będzie gorzej. Co do zmiany z 16 na 15, to jazda w warunkach ZIMOWYCH z prędkościami powyżej indeksu T jest dla mnie równie abstrakcyjna jak odczucie giętej opony na zakręcie.
                    Powiedz ile dni w roku masz na trasie a szczególnie autostradzie śnieg, błoto pośniegowe :?: Kilka? Kilkanaście :?: Przez większą część zimy masz czysty asfalt - jak jest kilka/kilkanście stopni mrozu to nawet lepiej bo droga jest sucha - wtedy 200-210 bez problemu.
                    Pozdr.
                    Macko

                    Komentarz

                    • turbojajko
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 168

                      #11
                      Zamieszczone przez Macko

                      Powiedz ile dni w roku masz na trasie a szczególnie autostradzie śnieg, błoto pośniegowe :?: Kilka? Kilkanaście :?: Przez większą część zimy masz czysty asfalt - jak jest kilka/kilkanście stopni mrozu to nawet lepiej bo droga jest sucha - wtedy 200-210 bez problemu.
                      Ale nie chodzi tylko o to jakie sa warunki na drodze . Nalezy rowniez pamietac, ze opona zimowa i letnia to nie tylko inny ksztalt bierznika , ktory przydaje sie tylko na sniegu , ale przede wszystkim inny sklad mieszanki , z ktorej opona jest zrobiona.
                      Opona letnia ponizej temp. 7 st , zachowuje sie jakby byla zrobiona " z drewna" i ma gorsze odrowadzanie wody.
                      Podsumowujac : zmieniamy opony nie tylko ze wzgl na przyczepnosc na sniegu, ale rowniez na elastycznosc opony ,ktora moze sie zmienic pod wplywem zmiany temp. :shock:
                      miauuuuuuuuuuu!
                      O1 SLX

                      Komentarz

                      • Macko
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 69

                        #12
                        Zamieszczone przez turbojajko
                        Zamieszczone przez Macko

                        Powiedz ile dni w roku masz na trasie a szczególnie autostradzie śnieg, błoto pośniegowe :?: Kilka? Kilkanaście :?: Przez większą część zimy masz czysty asfalt - jak jest kilka/kilkanście stopni mrozu to nawet lepiej bo droga jest sucha - wtedy 200-210 bez problemu.
                        Ale nie chodzi tylko o to jakie sa warunki na drodze . Nalezy rowniez pamietac, ze opona zimowa i letnia to nie tylko inny ksztalt bierznika , ktory przydaje sie tylko na sniegu , ale przede wszystkim inny sklad mieszanki , z ktorej opona jest zrobiona.
                        Opona letnia ponizej temp. 7 st , zachowuje sie jakby byla zrobiona " z drewna" i ma gorsze odrowadzanie wody.
                        Podsumowujac : zmieniamy opony nie tylko ze wzgl na przyczepnosc na sniegu, ale rowniez na elastycznosc opony ,ktora moze sie zmienic pod wplywem zmiany temp. :shock:
                        No ale w czym problem - przecież zmieniam na zimówki tyle, że z indeksem H coby na niemieckiej autostradzie specjalnie nie ograniczać sie z prędkościami. A z tymi stwierdzeniami, że letnia opona poniżej 7 st robi sie drewniana i ma gorsze odprowadzenie wody to ostrożnie. Dwa czy trzy lata temu pojawiło sie sporo testów gdzie porównywano kilka zimówek i jedną niezłej klasy letnią - opona letnia biła na suchym asfalcie zimówki nawet w ujemnych temperaturach a na mokrej drodze (temp. okoła 2-4 stopnie) to nie biła a deklasowała zimówki. Oczywiście w dyscyplinach zimowych letnia dostawała mocno po dupie. Teraz widzę, że się z tego wycofali i do kilku zimówek dokładają jakąś wielosezonową / uniwersalną.
                        Pozdr.
                        Macko

                        Komentarz

                        • JOY
                          Rider
                          • 2008
                          • 641

                          #13
                          Panowie z tymi 7st to jest jakaś prawdziwa paranoja, owszem idealnie byłoby na nasze lekkie zimy miec oponkę o letnim bieżniku i zimowej mieszance do jazdy po wszystkim poza śniegiem. Ale jak to jest że każdy test opon zimowych gdzie porównują zimówki z letnimi, to po jeździe po suchym asfalcie po okręgu, po mokrym po okręgu oraz przy hamowaniu na suchym i mokrym asfalcie wygrywawa letnia opona, oczywiście na śniegu ZNACZIE lepsza jest zimówka, bo ma lamelki. Ale w innych dyscyplinach wygrywa letnia, a mimo to na końcu prawie każdego art widnieje wniosek: 7 st zmieniaj na zimowe. ??

                          [ Dodano: Sro 29 Paź, 08 23:45 ]
                          PS.
                          Moje 160 koni dostało fabrycznie właśnie 195/65 15 i to naprawdę nie nadaje się do śmigania po zakrętach. Teraz mam 205/55 16 i imho to jest idealny kompromis.

                          Komentarz

                          • Klauzero
                            Rider
                            • 2008
                            • 575

                            #14
                            Zamieszczone przez JOY
                            Panowie z tymi 7st to jest jakaś prawdziwa paranoja
                            Nie do końca, wbrew obiegowym opiniom to nie jest temperatura, w której mieszanka opon letnich staje się nadmiernie twarda, a zimowa nabiera nadzwyczajnych właściwości. Jest to tylko ogólnie przyjęta temperatura powietrza atmosferycznego, poniżej której można spodziewać się opadów śniegu.
                            Mądry Polak po ©kodzie...

                            Komentarz

                            • michalse
                              Classic
                              • 2008
                              • 24

                              #15
                              Zamieszczone przez twin
                              Wystepuja takie :
                              Dunlop SP WINTER SPORT M3 195/65R15 91 T
                              Dunlop SP Winter Response 195/65R15 91 T195/65R15
                              Dunlop SP WINTER SPORT 3D 195/65R15 91 T

                              Ktos moze wie ? Ktos uzywa ?
                              Ja po kilku tygodniach rozterek wybrałem te ostatnie. Opinie bardzo dobre, podobno mniej się ścierają (dla częsci to wada, ale dal mnie akurat zaleta). W jakichś tam testach niemieckich wypadła bardzo dobrze. No i cena 197zł za sztukę wydaje się bardzo rozsądna.

                              Pozdrawiam
                              Poldek Caro 1.6+gaz 1997
                              VW Golf III 1.8+gaz 1997
                              a obecnie:
                              Skoda Octavia II 2.0 TDI
                              VW Passat B5 FL 1.9 TDI

                              Komentarz

                              • wojtisek1
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 429

                                #16
                                twin, wybierz między Dunlop 3D ,a Goodyear UG 7+. Ani jednych , ani drugich nie będziesz żałował wyboru. Miałem okazję testować obydwie marki i różnica jest niezauważalna. Wydaje mi się , że danlop jest delikatnie za miękki na suchym, za to UG7 po wytarciu 50% bieżnika dużo traci ze swoich zimowych właściwości.
                                Tyle z mojej strony - wybór należy do cCiebie !!
                                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                171 KM ; 402 Nm obr/min
                                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                Komentarz

                                • twin
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 288

                                  #17
                                  wojtisek1 , michalse : Dzieki za opinie. Sklaniam sie ku tym Dunlopom tym bardziej ze ceny UG7 polecialy ostatio do gory na oponeo ( nowa dostawa )

                                  JOY : Oczywiscie ze 205 jako opona letnia dla szczegolnie dla silnika 160 KM bedzie lepsze. Jezeli kupujesz Elegance masz to w standardzie, jezeli Ambiente lub nizej to trze
                                  ba dokupic. Ja jednak mowie o rozmiarze 195 na zimowki a to juz jest inna para kaloszy.

                                  Macko : Nadal nie powiedziales co to znaczy szybkie pokonywanie zakretow ... Podaj V oraz kat zakretu. Tylko wtedy sie bede mogl ustosunkowac. Jezeli poprzednie opony ci sie giely na zakrecie to raczej bym szukal przyczyny we wlasciwosciach opony a nie w jej rozmiarze. Opona 195 do malych nie nalezy. Jezeli masz natomiast na mysli mowiac szybkie pokonywanie zakretow jazde sportowa to ja tak nie jezdze w normalnych warunkach. Do takiej jazdy sa tory i wtedy mozna sie bawic w dobor sportowych opon o konkretnych i potrzebnych do tego wlasciwosciach. Podobnie nie pytalem Cie czy 1.8 TSI wyciagnie powyzej indexu 190 km/h bo to jest oczywiste , znam Vmax tego auta.
                                  Pytalem czy tak jezdzisz tzn c V > 190 km/h i to szczegolnie zima... Bo ja tak nie jezdze i nie widze zadnych racjonalnych podstaw zeby tak jezdzic, ani ekonomicznych ani bezpieczenstwa ani oszczednosci czasu , komfortu jazdy czy czegokolwiek. Tak wiec index na 190 km / h jest jak najbardziej wystarczajacy. Raz jeden w zyciu kupilem opony zimowe z wiekszym indexem ale tylko dlatego ze byly paradoksalnie tansze od tych z indeksem mniejszym.

                                  Komentarz

                                  • Macko
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 69

                                    #18
                                    Zamieszczone przez twin
                                    Macko : Nadal nie powiedziales co to znaczy szybkie pokonywanie zakretow ... Podaj V oraz kat zakretu. Tylko wtedy sie bede mogl ustosunkowac. Jezeli poprzednie opony ci sie giely na zakrecie to raczej bym szukal przyczyny we wlasciwosciach opony a nie w jej rozmiarze. Opona 195 do malych nie nalezy. Jezeli masz natomiast na mysli mowiac szybkie pokonywanie zakretow jazde sportowa to ja tak nie jezdze w normalnych warunkach. Do takiej jazdy sa tory i wtedy mozna sie bawic w dobor sportowych opon o konkretnych i potrzebnych do tego wlasciwosciach. Podobnie nie pytalem Cie czy 1.8 TSI wyciagnie powyzej indexu 190 km/h bo to jest oczywiste , znam Vmax tego auta.
                                    Pytalem czy tak jezdzisz tzn c V > 190 km/h i to szczegolnie zima... Bo ja tak nie jezdze i nie widze zadnych racjonalnych podstaw zeby tak jezdzic, ani ekonomicznych ani bezpieczenstwa ani oszczednosci czasu , komfortu jazdy czy czegokolwiek. Tak wiec index na 190 km / h jest jak najbardziej wystarczajacy. Raz jeden w zyciu kupilem opony zimowe z wiekszym indexem ale tylko dlatego ze byly paradoksalnie tansze od tych z indeksem mniejszym.
                                    Napisałem przecież, że dość często na niemieckich autostradach latem czy zimą (bez różnicy kiedy są tylko odpowiednie warunki) jeżdże obecnym autem w granicach 200-210 km/h bo taką prędkość można osiągnąć bez wielokilometrowego rozbiegu - nie jest to przecież V max. Nie robiłem żadnych testów ale jak pisałem miałem w poprzednim aucie zimówki 195/65/R15 i przy agresywniejszym wchodzeniu w zakręty czuć było jak opona się gnie. Na letnich 16' o mniejszym profilu tego nie było. Indeks prędkości też ma znaczenie - czym większy tym opona ma mocniejszy bark i mniej się ugina. Czasami jak się dobrze pokombinuje to można znaleźć V w cenie podobnej do H.
                                    No i trakcja przy 195 jest do dupy - przy 205 i wychodzeniu z zakrętu z butem przy podłodze kontrolka ASR/ESP miga jak głupia. Dlatego myśle o zmianie letnich co najmniej na 215
                                    Pozdr.
                                    Macko

                                    Komentarz

                                    • twin
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 288

                                      #19
                                      No coz to gratuluje takiego jezdzenia w zakretach z butem w podlodze .. .
                                      Nie napisales jakie to byly opony zimowe i letnie. Ciagle tutaj a nie w rozmiarze szukalbym przyczyny uginania.

                                      PS
                                      Z ponizszego testu wynika ze jednak Dunlop lepszy od Goodyeara http://www.autocentrum.pl/go/338__Test_opon_zimowych_19565_R15_(2008)__97708659 8.html

                                      Komentarz

                                      • Macko
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 69

                                        #20
                                        Zamieszczone przez twin
                                        No coz to gratuluje takiego jezdzenia w zakretach z butem w podlodze .. .
                                        Nie napisales jakie to byly opony zimowe i letnie. Ciagle tutaj a nie w rozmiarze szukalbym przyczyny uginania.

                                        PS
                                        Z ponizszego testu wynika ze jednak Dunlop lepszy od Goodyeara http://www.autocentrum.pl/go/338__Test_opon_zimowych_19565_R15_(2008)__97708659 8.html
                                        Przeczytaj ten test jeszcze raz ze szczególnym uwzględnieniem tego
                                        "Uwaga - niższa ocena punktowa oznacza lepszy wynik"
                                        Godyear UG 7+ 2,3 P
                                        Dunlop WS D3 2,4 P
                                        Czyli minimalnie lepsza UG 7+

                                        A co do butowania - to pisałem o wyjściu z zakretu.
                                        Czasami każdy dociśnie nie :?:

                                        Co do opon to zapewniam Cię, że zawsze są to dobre opony Goodyear, Continenta, Dunlop czy Michelin. Ostatnio w zasadzie Goodyear bo mam dobre ceny.
                                        Pozdr.
                                        Macko

                                        Komentarz

                                        • Garret
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1196
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez twin
                                          No coz to gratuluje takiego jezdzenia w zakretach z butem w podlodze .. .
                                          Nie napisales jakie to byly opony zimowe i letnie. Ciagle tutaj a nie w rozmiarze szukalbym przyczyny uginania.
                                          oczywiste jest to iż opona o wyższym profilu (wysokości) bardziej się odkształca na zakrętach=> stabilnośc auta jest gorsza. Odczułem to po przejściu ze 195/65/15 na 205/55/16.
                                          Sam w lecie jeżdżę na 205/55/16 a w zimie na 195/65/15 - w warunkach górskich węższa opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu - wyższy nacisk jednostkowy, mniejszy opór toczenia a prędkości podróżne są mniejsze i kwestia wpływu na trzymanie w zakrętach nie jest tak istotna;-)
                                          Garret

                                          -----------
                                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                          Komentarz

                                          • michalse
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 24

                                            #22
                                            Zamieszczone przez wojtisek1
                                            twin, wybierz między Dunlop 3D ,a Goodyear UG 7+. Ani jednych , ani drugich nie będziesz żałował wyboru. Miałem okazję testować obydwie marki i różnica jest niezauważalna. Wydaje mi się , że danlop jest delikatnie za miękki na suchym, za to UG7 po wytarciu 50% bieżnika dużo traci ze swoich zimowych właściwości.
                                            Tyle z mojej strony - wybór należy do cCiebie !!
                                            Oo :| a ja myślałem, że Dunlopki są twardsze a Goodyeary są strasznie miękkie.
                                            Poldek Caro 1.6+gaz 1997
                                            VW Golf III 1.8+gaz 1997
                                            a obecnie:
                                            Skoda Octavia II 2.0 TDI
                                            VW Passat B5 FL 1.9 TDI

                                            Komentarz

                                            • Piotr_T
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 479

                                              #23
                                              A jak to jest z lancuchami - gdybym chcial miec zimowki 205/55R16. Pamietam, ze w instrukcji do OI byl zapis, ze nie wolno zakladac na ten rozmiar. Czy taki sam zapis jest w O2 ?

                                              Komentarz

                                              • twin
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 288

                                                #24
                                                Macko : Nie zauwazylem tego zapisu. Odnosnie zakretow to wciskasz pedal gazu do podlogi przy wychodzeniu z zakretu ??? Mozna zapytac po co ? Pomijam juz kwestie silnika 1.8 TSI ktory wtedy musi wyrywac jak dziki , ale nawet w duzo slabszym silniku po co dociskac do podlogi ?

                                                Garret : Oczywiscie ze tak przy R15 wyzszy profil i prawa fizyki takze dzialaja. Nie sadze jednak zeby to bylo jakos znacznie odczuwalne tym bardziej ze zima jezdzi sie wolniej i zakrety takze pokonuje ostrozniej.

                                                Komentarz

                                                • Macko
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 69

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez twin
                                                  Macko : Nie zauwazylem tego zapisu. Odnosnie zakretow to wciskasz pedal gazu do podlogi przy wychodzeniu z zakretu ??? Mozna zapytac po co ? Pomijam juz kwestie silnika 1.8 TSI ktory wtedy musi wyrywac jak dziki , ale nawet w duzo slabszym silniku po co dociskac do podlogi ?

                                                  Garret : Oczywiscie ze tak przy R15 wyzszy profil i prawa fizyki takze dzialaja. Nie sadze jednak zeby to bylo jakos znacznie odczuwalne tym bardziej ze zima jezdzi sie wolniej i zakrety takze pokonuje ostrozniej.
                                                  No rożne są sytuacje - jedziesz lewym pasem i chcesz na prawy bo będziesz skręcał a gość z prawej nie chce współpracować - trzeba docisnąć żeby się zmieścić. Nie zawsze manewry robi się na prostej. A i na prostej na II biegu przy wciśnięciu do podłogi kontrolka potrafi się zaświecić. Nie mówię, że tak się jeździ non stop ale czasami sie zdarza i wtedy zdecydowanie lepszą kontrolę nad autem zapewniają opony o niższym profilu.
                                                  Pozdr.
                                                  Macko

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...