[O1] Niski przedni zderzak

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michu71
    Ambiente
    • 2010
    • 206

    [O1] Niski przedni zderzak

    Andrev3, płaskie tyłki są w modzie :szeroki_usmiech
    Fiat Palio Weekend 1.2 16v 59kw. 2002r
  • marcin81
    Classic
    • 2008
    • 10

    #2
    [O1] Niski przedni zderzak

    Witam,

    od 3 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem Octavii I z 2001 roku. Autko jest super! Denerwuje mnie tylko jedna rzecz - [glow=red:b0396f853e]przedni zderzak[/glow:b0396f853e]. [glow=red:b0396f853e]Jest masarycznie nisko zawieszony[/glow:b0396f853e]. Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach :evil: Probowalem sie poradzic w warsztacie czy mozna go jakos skrocic, obciac o 2cm od dolu, ale po bokach zderzak licuje sie z nadkolami, co chyba uniemozliwia taki zabieg (chyba ze sie myle). Macie jakis pomysl co z tym zrobic? Moj tata, ktory poprzednio jezdzil tym autem juz raz kiedys prawie urwal sobie ten zderzak (jednoczesnie wylamujac uchwyty kierunkowskazow przednich) na malej kupce zmarznietego sniegu, bo sie zawiesil. Nie chcialbym powtorzyc wyczynu :wink:

    Dzieki za pomoc!
    Marcin
    O1 elegance 1,9 tdi 2001

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      marcin81, Cięcie zderzaka zepsuje wygląd auta.Sprawdź,czy sprężyny zawieszenia nie są popękane.Lekarstwem może być wymiana sprężyn lub założenie podkładek pod nie.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Możesz też założyć tuleje dystansowe na amor (momiędzy talerz a łożysko) - niedroga impreza a dzioba troche podniesie.

        takie jak tu :arrow: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1487#

        Komentarz

        • marcin81
          Classic
          • 2008
          • 10

          #5
          JanuszSZ, dzięki za odpowiedź. Nie sądzę, żeby coś się działo ze sprężynami. Samochód regularnie jest serwisowany w Skodzie i nie dopatrzyli się żadnych usterek poza drobiazgami. Nawet mówili, że jak na ten rocznik i przebieg ma się świetnie. To tylko ja mam taki problem? Myślałem, że te zderzaki są po prostu niskie. Ewentualnie rozpatrzę podkładki. Ale z drugiej strony czy podniesienie całej bryły nie spowoduje np większego nurkowania przy hamowaniu? Octavia i tak jest dość długa jak na płytę golfa. Albo co gorsza - czy nie będzie gorszego zachowania się w zakrętach przy podniesieniu całości?

          Co do wyglądu - wiem, że zepsuje. Coś za coś... ale jest tam na samym dole taka czarna listwa. Jeśli by chociaż to wypierniczyć to bym nie zaliczał wszystkich krawężników w mieście a charakter zderzaka by pozostał :-/

          [ Dodano: Nie 02 Lis, 08 10:47 ]
          Cysterniarz, niedrogo znaczy ile (za założenie)?
          I gdzie to zrobić? Nie chcę z tym jechać ani do Skody, ani do pana Miecia z garażu, żeby czegoś nie spier... Dzięki za poradę
          O1 elegance 1,9 tdi 2001

          Komentarz

          • Alberto
            Ambiente
            • 2006
            • 202

            #6
            jak masz z 2001 roku to ktos Ci zalozyl zderzak przedliftowy zderzak moze on nie jest spasowany idealnie

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              marcin81, Tak jak Alberto, napisał.Jeśli masz czarną listwę pod zderzakiem,to znaczy że albo auto jest z pierwszej połowy 2000r,lub miało dzwona i ktoś przerobił cały przód na przedliftowy.
              Ale mam nadzieję,że dokumenty są w porządku więc stawiam na drugą możliwość.
              Octavii wyprodukowano kilkaset tysięcy i mało kto narzeka,że jest taka niska,więc może były w niej założone sprężyny obniżające i wystarczy założyć serię i będzie dobrze.
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • egon1960
                Classic
                • 2005
                • 23

                #8
                Wystarczy 2 blachowkręty, wiertarka i przykręcić do wzmocnienia pod chłodnicą i po problemie.

                Komentarz

                • kaes
                  Classic
                  • 2007
                  • 35

                  #9
                  Zamieszczone przez egon1960
                  Wystarczy 2 blachowkręty, wiertarka i przykręcić do wzmocnienia pod chłodnicą i po problemie.
                  Zrobiłem kilka lat temu podobnie: przewierciłem od dołu w zderzaku przy samym dole i we wzmocnieniu pod chłodnicą 3 czy 4 otwory fi9, założyłem śruby M8 ok, 50mm długie z nakrętką samohamowną i odpowiednio podciągnołem zderzak do góry. Jest znacznie lepiej, ale trzeba uważać.

                  Komentarz

                  • oculus
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 228

                    #10
                    Tutaj jest coś na temat zderzaka.
                    Skoda Octavia Scout 2.0TDI

                    Komentarz

                    • marcin81
                      Classic
                      • 2008
                      • 10

                      #11
                      Na 100% auto jest już poliftowe. Pierwszą rejestrację ma IV.01 i tył ma poliftowy i środek... Za dużo by trzeba było się narobić, żeby ją "odświeżyć" z poprzedniej. Muszę porównać zderzak sprzed i po liftingu, ale wydaje mi się, że mam standard jak na moje autko. Zrobię foto, to może łatwiej będzie rozmawiać.

                      egon1960, jeśli mówisz o przykręceniu tej czarnej listwy, to po środku tak już jest, bo tak jak wcześniej pisałem mój tata ją zerwał i teraz sam dół jest lekko w takim /\ kształcie. Ale zostaje kwestia końców tuż przy kole. Tam do samego dołu dochodzi zderzak i tym najczęściej szoruję. Zrobię foty to będzie wiadomo o czym mówimy, bo może jestem jakimś "specjalnym" przypadkiem

                      [ Dodano: Nie 02 Lis, 08 12:29 ]
                      Zamieszczone przez oculus
                      Tutaj jest coś na temat zderzaka.
                      Dzięki! Właśnie takiej rozmowy szukałem, ale wpisywałem zderzak zamiast spojler
                      Pewnie i u mnie skończy się na blahowkrętach.
                      O1 elegance 1,9 tdi 2001

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        Zamieszczone przez marcin81
                        Na 100% auto jest już poliftowe. Pierwszą rejestrację ma IV.01 i tył ma poliftowy i środek...
                        To znaczy,że tylny zderzak jest bez czarnego spojlera?

                        Jak temat odbiegł już od pierwotnego,to zapytam jeszcze jakiego koloru jest dolna część kokpitu,tunel i plastiki przy progu i na słupkach środkowych.
                        Sorry za OT.

                        Co do ocierania zderzakiem o podłoże,podtrzymuję swoją teorię o zamontowanych sprężynach -30 -40 mm.
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • marcin81
                          Classic
                          • 2008
                          • 10

                          #13
                          Zamieszczone przez JanuszSz
                          Zamieszczone przez marcin81
                          Na 100% auto jest już poliftowe. Pierwszą rejestrację ma IV.01 i tył ma poliftowy i środek...
                          To znaczy,że tylny zderzak jest bez czarnego spojlera?

                          Jak temat odbiegł już od pierwotnego,to zapytam jeszcze jakiego koloru jest dolna część kokpitu,tunel i plastiki przy progu i na słupkach środkowych.
                          Sorry za OT.

                          Co do ocierania zderzakiem o podłoże,podtrzymuję swoją teorię o zamontowanych sprężynach -30 -40 mm.
                          Tylny muszę sprawdzić. Nie pamiętam.

                          Dolna część kokpitu jest czarna, tak samo jak tunel i plastiki przy progu i słupkach. Całe wnętrze jest jednokolorowo czarne. Tylko przy pasach górna część słupka jest szara.

                          Sprawdzę te sprężyny. Ale mój tata nic nie robił z nimi a poprzednio auto jeździło jako dyrektorsko-służbowe. Nie sądzę, żeby ktoś pozwolił na taki zabieg w firmowym samochodzie za firmowe pieniądze Ale sprawdzę.
                          O1 elegance 1,9 tdi 2001

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            marcin81, Z jakiegoś powodu zmieniono przedni zderzak na przedliftowy.Jeśli nie ma szpar między zderzakiem a reflektorami zmieniono również reflektory,grill z mocowaniem i belkę pod zderzakiem.Prawdopodobnie po wypadku.
                            Być może uszkodzone było zawieszenie i na przykład założono sprężyny od wersji benzynowej,trochę słabsze ze względu na wagę silnika.Przez kilka lat sprężyny wytłukły się i straciły właściwości.
                            Porównaj wysokość swego auta z inną Octą.Od progu do podłoża i od sanek pod silnikiem do podłoża.
                            Być może na sprężynach są jeszcze kolorowe paski informujące o rodzaju sprężyn.
                            Ocieranie zderzakiem to frajer w porównaniu z możliwością uszkodzenia miski olejowej.Przy tak niskim zawiasie musisz się z tym liczyć,czasami studzienki wystają nad jezdnię.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • marcin81
                              Classic
                              • 2008
                              • 10

                              #15
                              Przesyłam zdjęcia. Może one wyjaśnią kilka kwestii. Zderzak jest już moim zdaniem nowy. Bliższe zdjęcia prawej i lewej strony pokazują otarcia. Z prawej strony jest nawet naderwany róg.

                              JanuszSz pytał o tył, więc jest też i zdjęcie tyłu.

                              Będę wdzięczny za rozwianie teorii że samochód był w połowie skasowany i zrobiony od nowa No chyba że zdjęcia tylko potwierdzą Wasze opinie

                              Oculus czy to właśnie taki zderzak był omawiany w przytaczanej przez Ciebie rozmowie?
                              Załączone pliki
                              O1 elegance 1,9 tdi 2001

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                Zamieszczone przez marcin81
                                ale jest tam na samym dole taka czarna listwa
                                a gdzie ta listwa bo nie widze jej ??

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #17
                                  zderzak jest poliftowy, moglbys zrobic fotke przedniego kola i blotnika, tak zeby bylo widac odleglosc od kola do blotnika. moglbys tez wziac miarke i zmierzyc w osi kola odleglosc od ziemi do poczatku blotnika, mozna by bylo ocenic czy jest nizej czy poprostu normalnie.

                                  Octavia generalnie jest miekka i upierdliwa pod tym wzgledem ale bez przesady
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • marekzu
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1412
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez marcin81
                                    Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach
                                    zawias nie byl wymieniany przypadkiem???? bo trzec o garba to juz wymaga chyba tak z -60mm

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #19
                                      Zamieszczone przez marekzu
                                      Zamieszczone przez marcin81
                                      Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach
                                      zawias nie byl wymieniany przypadkiem???? bo trzec o garba to juz wymaga chyba tak z -60mm
                                      zalezy od garba :roll:

                                      ja mialem zawias -20 i plyte pod silnikiem (ktora obniza) i zadko kiedy ale zdarzalo sie...

                                      dochodzi jeszcze driver factor, niektorzy seria wala w garby i zdziwienie ze miska poszla... ale kto by tam zwalnial przed garbem :roll:
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • marcin81
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 10

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marekzu
                                        Zamieszczone przez marcin81
                                        ale jest tam na samym dole taka czarna listwa
                                        a gdzie ta listwa bo nie widze jej ??
                                        albo się urwała, albo to pionowe zakończenie (jak było brudne) potraktowałem jako czarną listwę. Ale wydaje mi się, że była. Szczególnie, że zostało coś takiego jak na zdjęciu. Ale szczerze powiem, że już zgłupiałem... :?
                                        Załączone pliki
                                        O1 elegance 1,9 tdi 2001

                                        Komentarz

                                        • marekzu
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1412
                                          • Superb II combi (3V5)

                                          #21
                                          ta pozostalosc to zaczep jednego z naroznikow ktore chronia przed blotem silnik

                                          Komentarz

                                          • marcin81
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 10

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            Zamieszczone przez marekzu
                                            Zamieszczone przez marcin81
                                            Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach
                                            zawias nie byl wymieniany przypadkiem???? bo trzec o garba to juz wymaga chyba tak z -60mm
                                            zalezy od garba :roll:

                                            ja mialem zawias -20 i plyte pod silnikiem (ktora obniza) i zadko kiedy ale zdarzalo sie...

                                            dochodzi jeszcze driver factor, niektorzy seria wala w garby i zdziwienie ze miska poszla... ale kto by tam zwalnial przed garbem :roll:
                                            Ja ocieram tylko tym nieszczęsnym zderzakiem, nigdy miską. Więc w moim przypadku driver factor wpływa łagodząco na auto przed extra obiciami z różnych dziwnych stron.
                                            O1 elegance 1,9 tdi 2001

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              przeciez nie napisalem ze Ty walisz miska zmierz wysokosc w osi kola, to bedzie wiadomo czy jest nizej niz powinno byc
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • marcin81
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 10

                                                #24
                                                Zmierzę, ale to dopiero wieczorem jak wrócę z pracy.
                                                O1 elegance 1,9 tdi 2001

                                                Komentarz

                                                • JanuszSz
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 2835
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  #25
                                                  Całość jest po lifcie,nie ma tam żadnej czarnej listwy
                                                  Ale faktycznie strasznie nisko.
                                                  Chyba tylko tuleje lub zawias na bezdroża uratują zderzak przed urwaniem.
                                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...