Andrev3, płaskie tyłki są w modzie :szeroki_usmiech
[O1] Niski przedni zderzak
Zwiń
X
-
[O1] Niski przedni zderzak
Witam,
od 3 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem Octavii I z 2001 roku. Autko jest super! Denerwuje mnie tylko jedna rzecz - [glow=red:b0396f853e]przedni zderzak[/glow:b0396f853e]. [glow=red:b0396f853e]Jest masarycznie nisko zawieszony[/glow:b0396f853e]. Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach :evil: Probowalem sie poradzic w warsztacie czy mozna go jakos skrocic, obciac o 2cm od dolu, ale po bokach zderzak licuje sie z nadkolami, co chyba uniemozliwia taki zabieg (chyba ze sie myle). Macie jakis pomysl co z tym zrobic? Moj tata, ktory poprzednio jezdzil tym autem juz raz kiedys prawie urwal sobie ten zderzak (jednoczesnie wylamujac uchwyty kierunkowskazow przednich) na malej kupce zmarznietego sniegu, bo sie zawiesil. Nie chcialbym powtorzyc wyczynu :wink:
Dzieki za pomoc!
MarcinO1 elegance 1,9 tdi 2001
-
-
Możesz też założyć tuleje dystansowe na amor (momiędzy talerz a łożysko) - niedroga impreza a dzioba troche podniesie.
takie jak tu :arrow: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1487#
Komentarz
-
-
JanuszSZ, dzięki za odpowiedź. Nie sądzę, żeby coś się działo ze sprężynami. Samochód regularnie jest serwisowany w Skodzie i nie dopatrzyli się żadnych usterek poza drobiazgami. Nawet mówili, że jak na ten rocznik i przebieg ma się świetnie. To tylko ja mam taki problem? Myślałem, że te zderzaki są po prostu niskie. Ewentualnie rozpatrzę podkładki. Ale z drugiej strony czy podniesienie całej bryły nie spowoduje np większego nurkowania przy hamowaniu? Octavia i tak jest dość długa jak na płytę golfa. Albo co gorsza - czy nie będzie gorszego zachowania się w zakrętach przy podniesieniu całości?
Co do wyglądu - wiem, że zepsuje. Coś za coś... ale jest tam na samym dole taka czarna listwa. Jeśli by chociaż to wypierniczyć to bym nie zaliczał wszystkich krawężników w mieście a charakter zderzaka by pozostał :-/
[ Dodano: Nie 02 Lis, 08 10:47 ]
Cysterniarz, niedrogo znaczy ile (za założenie)?
I gdzie to zrobić? Nie chcę z tym jechać ani do Skody, ani do pana Miecia z garażu, żeby czegoś nie spier... Dzięki za poradęO1 elegance 1,9 tdi 2001
Komentarz
-
-
marcin81, Tak jak Alberto, napisał.Jeśli masz czarną listwę pod zderzakiem,to znaczy że albo auto jest z pierwszej połowy 2000r,lub miało dzwona i ktoś przerobił cały przód na przedliftowy.
Ale mam nadzieję,że dokumenty są w porządku więc stawiam na drugą możliwość.
Octavii wyprodukowano kilkaset tysięcy i mało kto narzeka,że jest taka niska,więc może były w niej założone sprężyny obniżające i wystarczy założyć serię i będzie dobrze.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez egon1960Wystarczy 2 blachowkręty, wiertarka i przykręcić do wzmocnienia pod chłodnicą i po problemie.
Komentarz
-
-
Na 100% auto jest już poliftowe. Pierwszą rejestrację ma IV.01 i tył ma poliftowy i środek... Za dużo by trzeba było się narobić, żeby ją "odświeżyć" z poprzedniej. Muszę porównać zderzak sprzed i po liftingu, ale wydaje mi się, że mam standard jak na moje autko. Zrobię foto, to może łatwiej będzie rozmawiać.
egon1960, jeśli mówisz o przykręceniu tej czarnej listwy, to po środku tak już jest, bo tak jak wcześniej pisałem mój tata ją zerwał i teraz sam dół jest lekko w takim /\ kształcie. Ale zostaje kwestia końców tuż przy kole. Tam do samego dołu dochodzi zderzak i tym najczęściej szoruję. Zrobię foty to będzie wiadomo o czym mówimy, bo może jestem jakimś "specjalnym" przypadkiem
[ Dodano: Nie 02 Lis, 08 12:29 ]
Zamieszczone przez oculusTutaj jest coś na temat zderzaka.
Pewnie i u mnie skończy się na blahowkrętach.O1 elegance 1,9 tdi 2001
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcin81Na 100% auto jest już poliftowe. Pierwszą rejestrację ma IV.01 i tył ma poliftowy i środek...
Jak temat odbiegł już od pierwotnego,to zapytam jeszcze jakiego koloru jest dolna część kokpitu,tunel i plastiki przy progu i na słupkach środkowych.
Sorry za OT.
Co do ocierania zderzakiem o podłoże,podtrzymuję swoją teorię o zamontowanych sprężynach -30 -40 mm.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzZamieszczone przez marcin81Na 100% auto jest już poliftowe. Pierwszą rejestrację ma IV.01 i tył ma poliftowy i środek...
Jak temat odbiegł już od pierwotnego,to zapytam jeszcze jakiego koloru jest dolna część kokpitu,tunel i plastiki przy progu i na słupkach środkowych.
Sorry za OT.
Co do ocierania zderzakiem o podłoże,podtrzymuję swoją teorię o zamontowanych sprężynach -30 -40 mm.
Dolna część kokpitu jest czarna, tak samo jak tunel i plastiki przy progu i słupkach. Całe wnętrze jest jednokolorowo czarne. Tylko przy pasach górna część słupka jest szara.
Sprawdzę te sprężyny. Ale mój tata nic nie robił z nimi a poprzednio auto jeździło jako dyrektorsko-służbowe. Nie sądzę, żeby ktoś pozwolił na taki zabieg w firmowym samochodzie za firmowe pieniądzeAle sprawdzę.
O1 elegance 1,9 tdi 2001
Komentarz
-
-
marcin81, Z jakiegoś powodu zmieniono przedni zderzak na przedliftowy.Jeśli nie ma szpar między zderzakiem a reflektorami zmieniono również reflektory,grill z mocowaniem i belkę pod zderzakiem.Prawdopodobnie po wypadku.
Być może uszkodzone było zawieszenie i na przykład założono sprężyny od wersji benzynowej,trochę słabsze ze względu na wagę silnika.Przez kilka lat sprężyny wytłukły się i straciły właściwości.
Porównaj wysokość swego auta z inną Octą.Od progu do podłoża i od sanek pod silnikiem do podłoża.
Być może na sprężynach są jeszcze kolorowe paski informujące o rodzaju sprężyn.
Ocieranie zderzakiem to frajer w porównaniu z możliwością uszkodzenia miski olejowej.Przy tak niskim zawiasie musisz się z tym liczyć,czasami studzienki wystają nad jezdnię.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Przesyłam zdjęcia. Może one wyjaśnią kilka kwestii. Zderzak jest już moim zdaniem nowy. Bliższe zdjęcia prawej i lewej strony pokazują otarcia. Z prawej strony jest nawet naderwany róg.
JanuszSz pytał o tył, więc jest też i zdjęcie tyłu.
Będę wdzięczny za rozwianie teorii że samochód był w połowie skasowany i zrobiony od nowaNo chyba że zdjęcia tylko potwierdzą Wasze opinie
Oculus czy to właśnie taki zderzak był omawiany w przytaczanej przez Ciebie rozmowie?O1 elegance 1,9 tdi 2001
Komentarz
-
-
zderzak jest poliftowy, moglbys zrobic fotke przedniego kola i blotnika, tak zeby bylo widac odleglosc od kola do blotnika. moglbys tez wziac miarke i zmierzyc w osi kola odleglosc od ziemi do poczatku blotnika, mozna by bylo ocenic czy jest nizej czy poprostu normalnie.
Octavia generalnie jest miekka i upierdliwa pod tym wzgledem ale bez przesadyTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzuZamieszczone przez marcin81Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach
ja mialem zawias -20 i plyte pod silnikiem (ktora obniza) i zadko kiedy ale zdarzalo sie...
dochodzi jeszcze driver factor, niektorzy seria wala w garby i zdziwienie ze miska poszla... ale kto by tam zwalnial przed garbem :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marekzuZamieszczone przez marcin81ale jest tam na samym dole taka czarna listwaZałączone plikiO1 elegance 1,9 tdi 2001
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWZamieszczone przez marekzuZamieszczone przez marcin81Ocieram sie o kazdy, nawet typowo niewysoki, kraweznik, albo o te beznadziejne poprzeczne spowalniacze na ulicach
ja mialem zawias -20 i plyte pod silnikiem (ktora obniza) i zadko kiedy ale zdarzalo sie...
dochodzi jeszcze driver factor, niektorzy seria wala w garby i zdziwienie ze miska poszla... ale kto by tam zwalnial przed garbem :roll:O1 elegance 1,9 tdi 2001
Komentarz
-
-
przeciez nie napisalem ze Ty walisz miskazmierz wysokosc w osi kola, to bedzie wiadomo czy jest nizej niz powinno byc
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz