Octavia 4x4 (2001-2004)
Zwiń
X
-
Octavia 4x4 (2001-2004)
Witam wszystkich klubowiczów. Jestem tutaj nowy. Zapisałem się do klubu gdyż rozważam zakup octavii 4x4 (2001-2004). Mam w związku z tym kilka pytań. Wie, że Passat b5 ib6 jest styłu osadzony na wielowahaczach. Rozwiązanie może i dobre, ale niezadbane może być kosztowne. Octawia z tego co mi wiadomo dzieli płytę z golfem. Elementy zawieszenia powinny być zbieżne. Więc tak skomplikowane zawieszenie w Skodzie nie powinno występować. Czy mam rację? Poza ty kwestia wyboru silnika. Rocznie pokonuję do 30 tys. Benzyna, benzyna z turbiną czy TDI? Jak się zachowują turbiny na benzynie? Jaka jest ich trwałość? Auto z wymienionego przeze mnie rocznika będzie z pewnością miało grubo ponad 100 tys. Nie chcę zaczynać od remontu tego podzespołu. Czy w jakiś sposób można określić jej stan? Poza tym kwestia turbo dziury. Jak to wygląda przy silniku 1,8T? A może jednak TDI? Proszę o opinie. Czasami lubię sobie pochasać po delikatnym terenie. Wiem, że octawia 4x4 to nie auto terenowe, ale tan napęd wcześniej znany jako syncro ( ze sprzęgłem viskotycznym zamiast haldexa) niewątpliwie poprawia właściwości trakcyjne. Chciałbym usłyszeć jakieś opinie właścicieli 4x4.
Proszę o dyskusję,
Pozdrawiam,
Łukasz
-
-
Co do 4x4 na pewno trzeba się liczyć ze zwiększonym zużyciem paliwa (ok 1l/100 km w przypadku TDI) i droższymi częściami zawieszenia - przy czym pewnie są one trwalsze.
Również prędkość maksymalna jest mniejsza.
W przypadku O2 i silnika 1.9 TDI dostajemy skrzynię 6-cio biegową - nie wiem jak w O1.
Trzeba wymieniać olej w Haldexie (ale nie jest drogi).
Auto jest wyżej zawieszone (to akurat plus jak dla mnie).
... sam myślę o 4x4 również
Komentarz
-
-
Dzieki za odpowiedzi. Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie. Ale zacznę małym wstępemFokusy podobno też mają wielowahacze. Wyrobienie się tulei gumowych w wahaczach jest równoznaczne z wymianą całego podzespołu (wahacza). Dlatego w tym wypadku wymiana jest dość kosztowna. Jak to natomiast wygląda w O1 4x4? Czy wytłuczenie gum również wymaga wymiany całego elementu, czy można wymienić same tuleje?
[ Dodano: Wto 04 Lis, 08 14:24 ]
A może moje pytanie jest nie na miejscu, bo np jest to bardzo trwały element...
Komentarz
-
-
Sprostuję, Passat B5 ma wielowahacz z przodu, elementy są aluminiowe, nie da się wymienić tylko tulei, trzeba wymieniać całe elementy i to jest kosztowne.
O1 FWD ma belkę skrętną z tyłu, O2 FWD ma wielowahacz. Niestety nie wiem jak jest z 4x4.
Poza tym wydaje mi się, że wielowahacz z tyłu nie jest specjalnie kłopotliwy, problemem z Pasatem nie jest wielowahacz jako taki, ale to, że elementy są aluminiowe - za delikatne na nasze warunki.
Komentarz
-
Komentarz