Octavia 4x4 (2001-2004)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario.lka
    Classic
    • 2010
    • 7

    Octavia 4x4 (2001-2004)

    Na specjalne życzenie marleny

    mario.lka
  • new69
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    Octavia 4x4 (2001-2004)

    Witam wszystkich klubowiczów. Jestem tutaj nowy. Zapisałem się do klubu gdyż rozważam zakup octavii 4x4 (2001-2004). Mam w związku z tym kilka pytań. Wie, że Passat b5 ib6 jest styłu osadzony na wielowahaczach. Rozwiązanie może i dobre, ale niezadbane może być kosztowne. Octawia z tego co mi wiadomo dzieli płytę z golfem. Elementy zawieszenia powinny być zbieżne. Więc tak skomplikowane zawieszenie w Skodzie nie powinno występować. Czy mam rację? Poza ty kwestia wyboru silnika. Rocznie pokonuję do 30 tys. Benzyna, benzyna z turbiną czy TDI? Jak się zachowują turbiny na benzynie? Jaka jest ich trwałość? Auto z wymienionego przeze mnie rocznika będzie z pewnością miało grubo ponad 100 tys. Nie chcę zaczynać od remontu tego podzespołu. Czy w jakiś sposób można określić jej stan? Poza tym kwestia turbo dziury. Jak to wygląda przy silniku 1,8T? A może jednak TDI? Proszę o opinie. Czasami lubię sobie pochasać po delikatnym terenie. Wiem, że octawia 4x4 to nie auto terenowe, ale tan napęd wcześniej znany jako syncro ( ze sprzęgłem viskotycznym zamiast haldexa) niewątpliwie poprawia właściwości trakcyjne. Chciałbym usłyszeć jakieś opinie właścicieli 4x4.
    Proszę o dyskusję,
    Pozdrawiam,
    Łukasz

    Komentarz

    • Kapuhy
      Ambiente
      • 2008
      • 132

      #3
      Co do 4x4 na pewno trzeba się liczyć ze zwiększonym zużyciem paliwa (ok 1l/100 km w przypadku TDI) i droższymi częściami zawieszenia - przy czym pewnie są one trwalsze.
      Również prędkość maksymalna jest mniejsza.
      W przypadku O2 i silnika 1.9 TDI dostajemy skrzynię 6-cio biegową - nie wiem jak w O1.
      Trzeba wymieniać olej w Haldexie (ale nie jest drogi).
      Auto jest wyżej zawieszone (to akurat plus jak dla mnie).

      ... sam myślę o 4x4 również

      Komentarz

      • new69
        Classic
        • 2008
        • 3

        #4
        Dzięki za posta. A jak wygląda kwestia tylnego zawieszenia. Są te wielowahacze, czy ich nie ma? Mi osobiście wydaje się, że ich nie ma; skoro octawia dzieli płytę golfa. Nie wiem jednak dokładnie, czy to samo dotyczy awd.

        Komentarz

        • Kapuhy
          Ambiente
          • 2008
          • 132

          #5
          O2 dzieli płytę Golfa V i ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu w 4x4 i przy zwykłym napędzie. Z tego, co pamiętam O1 4x4 ma też wielowahacze z tyłu (bez 4x4 jest belka skrętna) - jeżeli się mylę, pewnie koledzy poprawią.

          Komentarz

          • zurcio
            RS
            • 2008
            • 2046

            #6
            Zamieszczone przez Kapuhy
            Z tego, co pamiętam O1 4x4 ma też wielowahacze z tyłu
            potwierdzam
            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

            Komentarz

            • new69
              Classic
              • 2008
              • 3

              #7
              Dzieki za odpowiedzi. Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie. Ale zacznę małym wstępem Fokusy podobno też mają wielowahacze. Wyrobienie się tulei gumowych w wahaczach jest równoznaczne z wymianą całego podzespołu (wahacza). Dlatego w tym wypadku wymiana jest dość kosztowna. Jak to natomiast wygląda w O1 4x4? Czy wytłuczenie gum również wymaga wymiany całego elementu, czy można wymienić same tuleje?

              [ Dodano: Wto 04 Lis, 08 14:24 ]
              A może moje pytanie jest nie na miejscu, bo np jest to bardzo trwały element...

              Komentarz

              • Salvatore
                Rider
                • 2008
                • 282

                #8
                Sprostuję, Passat B5 ma wielowahacz z przodu, elementy są aluminiowe, nie da się wymienić tylko tulei, trzeba wymieniać całe elementy i to jest kosztowne.
                O1 FWD ma belkę skrętną z tyłu, O2 FWD ma wielowahacz. Niestety nie wiem jak jest z 4x4.
                Poza tym wydaje mi się, że wielowahacz z tyłu nie jest specjalnie kłopotliwy, problemem z Pasatem nie jest wielowahacz jako taki, ale to, że elementy są aluminiowe - za delikatne na nasze warunki.

                Komentarz

                Pracuję...