[02] Turbina w 1.8 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rydzu
    Classic
    • 2010
    • 12

    [02] Turbina w 1.8 TSI

    Zamieszczone przez danielcio
    były dwa odcienie:
    nazywały się
    1. srebrny diamond 1B1B
    2. srebrny brillant 8E8E
    Zamieszczone przez pstrykacz
    E, srebrny był tylko jeden 8E8E. Z innym nie spotkałem się.
    to mówi Ci fachman w końcu :!:
  • twin
    Rider
    • 2008
    • 288

    #2
    [02] Turbina w 1.8 TSI

    Mógłby mnie ktoś uświadomić jak się użytkuje turbine w tym silniku ?
    Chodzi mi o to słynne odczekiwanie po długiej trasie w celu schłodzenia turbiny.
    Nic w instrukcji obsługi nie znalazłem na temat jakiegoś specjalnego traktowania turnin w TSI ani w TDI ... Bo zapis że po długiej trasie należy chwile odczekać można znaleźć w instrukcjach obsługi wszystkich marek i silników także tych bez turbiny ...
    Więc jak to jest w 1.8 TSI ? Można zgasic silnik od razu czy nie ?
    Podobno jest tam plaszcz wodny ktory chlodzi.
    Jezeli mam odczekac zanim wylacze to jak dlugo ? Jak to ma wygladac ? I co to znaczy dluga trasa ? Czy po 20 km tez mam odczekiwac ??

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Długość trasy nie ma nic do tego.

      Chodzi o to, żeby turbina po wyłączaniu zapłonu, a co za tym idzie po odcięciu jej smarowania kręciła się jak najwolniej (to dotyczy silników doładowanych)
      Drugą sprawą jest to, żeby temperatury pomiedzy poszczególnymi elemantami silnika i jego osprzętem w miarę się wyrównały, żeby nie dochodzilo do naprężeń (to dotyczy silników doładowanych i wolnossącyh).

      Najlepiej jest po prostu nie jechać już dynamicznie zaraz przed tym jak silnik planuje się wyłączyć.
      Ewentualnie jeśli jedzie się dynamicznie, to odczekać na postoju te kilkadziesiąt sekund.

      Nie ma się za bardzo co stresować i zaprzęgać do tego jakiejś procedury na określoną ilość czasu, itd. Po prostu rozsądek i umiar.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • zurcio
        RS
        • 2008
        • 2046

        #4
        twin,

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9349 - TDI
        Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

        Komentarz

        • twin
          Rider
          • 2008
          • 288

          #5
          Dzieki za info i linki.
          Czy te kilkanascie sekund od zatrzymania auta trzeba takze odczekac jezeli zatrzymuje auto w jedyny prawidlowy sposob czyli lagodnie hamujac silnikiem ? Czy wtedy po wysprzegleniu turbina ciagle obraca sie z duza szybkoscia ?

          Lub inaczej : rozumiem ze turbina na biegu jalowym nie pracuje ? Chyba zeby gazowac silnik na tym biegu powyzej 1500 obrotow ? Wiec czas otwarcia bramy garazowej powinien chyba wystarczyc do ochlodzeni wirnika i potem po wjezdzie do garazu mozna wylaczyc ?

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            Zamieszczone przez twin
            rozumiem ze turbina na biegu jalowym nie pracuje ?
            ...turbina zawsze sie kreci, w TDI z zmienna geometria sa rozne predkosci, w turbinie z stala geometria (zaworem upustowym) jak u ciebie predkos jest "stala" (po osiagnieciu jakiegos progu na obrotomierzu, osiaga max. doladowanie).
            Ale te kilkadziesiat sekun potrzebnych do otwarcia bramy powinno wystarczyc, tym bardziej ze w benzynkach jest dodatkowo chlodzona plynem.
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • twin
              Rider
              • 2008
              • 288

              #7
              W sumie jak to takie wazne to powinnien byc jakis wskaznik do tego ...

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                ...powien byc, ale koncerny oszczedzaja na wszystkim, nie tylko w Skodzie tak jest w nowej 3 (E90) nie ma nawet wskaznika temp. chlodziwa, poza modelami biturbo i M.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez twin
                  W sumie jak to takie wazne to powinnien byc jakis wskaznik do tego ...
                  mozesz zapodac turbo tajmer, albo obrotomierz do suszarki zdaje sie
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  Pracuję...