Przeglady zagazowanych octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bobik77
    Classic
    • 2010
    • 15

    Przeglady zagazowanych octavii

    marlena, a ty bedziesz na spocie?
  • Johnny_B
    Rider
    • 2008
    • 372

    #2
    Przeglady zagazowanych octavii

    Witam
    Mam pytanko w sprawie przegladow zagazowanych octavii. W czasie odbioru mojej po zagazowaniu serwisant powiedzial ze z powodu instalacji LPG bede musial jezdzic na przeglady co 15kkm i za kazdym razem wymieniac olej i filtry. Dodam ze obecnie mam ustawione przeglady na QG1 wiec troche pojezdzil bym dluzej niz 15kmm.
    Czy rzeczywiscie jest niezbedne wymieniac olej po 15kkm czy serwisant chce mnie naciagnac na dodatkowa kase? Jezdze glownie w trasie wiec nie ma az takiego obciazenia dla silnika.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • __kater__
      Ambiente
      • 2008
      • 151

      #3
      tym bardziej ze auto na gazie pozostawia film olejowy

      sam nie wiem, mi też kazali co 15tyś ale nie wiem jak z olejem...
      ----===LPG Powered By GABOREK===---

      Komentarz

      • Janinho
        Rider
        S_OCP Member
        • 2008
        • 390
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        co 15 tyś to wypadałoby zrobić przegląd instalacji gazowej + plus wymiana filtrów tej instalacji i tyle
        >>>Moja Octavka<<<

        Komentarz

        • nosferatus
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 601

          #5
          dla świętego spokoju i lepszej kondycji silnika zaleca się też wymianę oleju i filtrów co 15tyś oprócz oczywiście wszystkich spraw związanych z gazem.
          Silnik BFQ + sekwencja KME
          CB President Johnny II ASC+President HAWAII

          Kenwood KDC-BT92SD
          Hertz HSK 165
          Hertz DBX 250
          KICX Kap 45
          KICKER ZX 200.2
          Kable - Dietz, Caliber
          Kondzio 1F
          wygłuszenie drzwi

          Komentarz

          • Johnny_B
            Rider
            • 2008
            • 372

            #6
            Dla swietego spokoju, ale czy to naprawde konieczne?
            Poprzednio jezdzilem fiatem z LPG 2 gen i olej zmienialem po 20kkm. Z silnikiem nie bylo w ogole problemow i przejechalem tym autem 180kkm.

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Witam. Moja octavia ma zaledwie 2 miesiące, ale z ciekawości zapytałem ostatnio w Interauto w Krakowie(ASO) i Doradca serwisowy stwierdził,że przy 15 tys. km wymienia się tylko olej i filtr oleju plus przegląd instalacji gazowej(szczelność, karburacja,błędy itp).
              Przy 30 tys km oprócz standardowych operacji przy benzynie, wymiana filtra gazu i jak wyżej przegląd gazu.Na ile to prawda,to dowiem się zapewne przy kolejnych przeglądach.
              Jedno jest pewne- w mojej poprzedniej fabii,też z LPG, przeglądy były co 10 tys km,ale dotyczyły one tylko analizy spalin i szczelności instalki.Wymiana filtra gazu i powietrza co 30 tys km,ale filtr powietrza powinno się wymieniać nie rzadziej niż co roku.Takie informacje otrzymałem od gaziarza przy ul.Płaszowskiej 22 w Krakowie(Firma MOTOGAZ).

              Komentarz

              • marte
                Rider
                • 2007
                • 259

                #8
                Re: Przeglady zagazowanych octavii

                Zamieszczone przez Johnny_B
                Witam
                Mam pytanko w sprawie przegladow zagazowanych octavii. W czasie odbioru mojej po zagazowaniu serwisant powiedzial ze z powodu instalacji LPG bede musial jezdzic na przeglady co 15kkm i za kazdym razem wymieniac olej i filtry. Dodam ze obecnie mam ustawione przeglady na QG1 wiec troche pojezdzil bym dluzej niz 15kmm.
                Czy rzeczywiscie jest niezbedne wymieniac olej po 15kkm czy serwisant chce mnie naciagnac na dodatkowa kase? Jezdze glownie w trasie wiec nie ma az takiego obciazenia dla silnika.

                Pozdrawiam
                Co 15 tyś. przegląd instalacji LPG. A ogólny przegląd wg QG1...

                Komentarz

                • Johnny_B
                  Rider
                  • 2008
                  • 372

                  #9
                  marte, a czy bede mial podstawe do egzekwowania QG1 w serwisie ? Moga zawsze powiedziec, ze jesli nie dostosuje sie do zalecen serwisu to strace gwarancje :evil:

                  Komentarz

                  • norbi99
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 218

                    #10
                    a czy gwarancja obejmuje wymianę cewki zapłonowej? bo znajomy ma zafirę na gazie i w zeszłym tygodniu wykasował sie około tysiaka za tą częsc i nie wiem czy jest to wymieniane w ramach gwarancji czy to juz sie zalicza do częsci eksploatacyjnych i we włąsnym zakresie trzeba to wymieniac

                    [ Dodano: Wto 11 Lis, 08 13:32 ]
                    a czy gwarancja obejmuje wymianę cewki zapłonowej? bo znajomy ma zafirę na gazie i w zeszłym tygodniu wykasował sie około tysiaka za tą częsc i nie wiem czy jest to wymieniane w ramach gwarancji czy to juz sie zalicza do częsci eksploatacyjnych i we własnym zakresie trzeba to wymieniac

                    Komentarz

                    • niesyg
                      Classic
                      • 2008
                      • 12

                      #11
                      Re: Przeglady zagazowanych octavii

                      Zamieszczone przez Johnny_B
                      Witam
                      Mam pytanko w sprawie przegladow zagazowanych octavii. W czasie odbioru mojej po zagazowaniu serwisant powiedzial ze z powodu instalacji LPG bede musial jezdzic na przeglady co 15kkm i za kazdym razem wymieniac olej i filtry. Dodam ze obecnie mam ustawione przeglady na QG1 wiec troche pojezdzil bym dluzej niz 15kmm.
                      Czy rzeczywiscie jest niezbedne wymieniac olej po 15kkm czy serwisant chce mnie naciagnac na dodatkowa kase? Jezdze glownie w trasie wiec nie ma az takiego obciazenia dla silnika.

                      Pozdrawiam
                      Witam.
                      Szkodnik po zgazowaniu automatycznie przechodzi na QG2. Nie ma możliwości serwisowania ich w QG1. (Warunki gwarancji-duża ingerencja w osprzęt silnika) Czyli serwis olejowy i przegląd instalacji gazowej co 15kkm.
                      Ponad to co 30kkm wymieniamy: 2 filtry gazowe, filtr powietrza, świece zapłonowe (info z książki serwisowej od instalacji gazowej - tu jest napisane nawet co 20kkm) i oczywiście filtr pyłkowy.
                      Jeśli tak nie serwisujemy tracimy gwarancję na silnik.
                      Pozdrawiam
                      AMBIENTE 110KM

                      Komentarz

                      • satoot
                        Rider
                        • 2008
                        • 525

                        #12
                        Re: Przeglady zagazowanych octavii

                        Zamieszczone przez niesyg
                        Szkodnik po zgazowaniu automatycznie przechodzi na QG2. Nie ma możliwości serwisowania ich w QG1.
                        Czyli serwis olejowy i przegląd instalacji gazowej co 15kkm.
                        Ponad to co 30kkm wymieniamy: 2 filtry gazowe, filtr powietrza, świece zapłonowe (info z książki serwisowej od instalacji gazowej - tu jest napisane nawet co 20kkm) i oczywiście filtr pyłkowy.
                        Jeśli tak nie serwisujemy tracimy gwarancję na silnik.
                        Boję się, że 30 tysięcy nie zdążę zrobić w dwa lata. Czy w takim wypadku wymiany podanych elementów (filtrów) należy wykonywać w jakimś zadanym czasie/okresie?

                        Komentarz

                        • marte
                          Rider
                          • 2007
                          • 259

                          #13
                          Re: Przeglady zagazowanych octavii

                          Zamieszczone przez niesyg
                          Zamieszczone przez Johnny_B
                          Witam
                          Mam pytanko w sprawie przegladow zagazowanych octavii. W czasie odbioru mojej po zagazowaniu serwisant powiedzial ze z powodu instalacji LPG bede musial jezdzic na przeglady co 15kkm i za kazdym razem wymieniac olej i filtry. Dodam ze obecnie mam ustawione przeglady na QG1 wiec troche pojezdzil bym dluzej niz 15kmm.
                          Czy rzeczywiscie jest niezbedne wymieniac olej po 15kkm czy serwisant chce mnie naciagnac na dodatkowa kase? Jezdze glownie w trasie wiec nie ma az takiego obciazenia dla silnika.

                          Pozdrawiam
                          Witam.
                          Szkodnik po zgazowaniu automatycznie przechodzi na QG2. Nie ma możliwości serwisowania ich w QG1. (Warunki gwarancji-duża ingerencja w osprzęt silnika) Czyli serwis olejowy i przegląd instalacji gazowej co 15kkm.
                          Ponad to co 30kkm wymieniamy: 2 filtry gazowe, filtr powietrza, świece zapłonowe (info z książki serwisowej od instalacji gazowej - tu jest napisane nawet co 20kkm) i oczywiście filtr pyłkowy.
                          Jeśli tak nie serwisujemy tracimy gwarancję na silnik.
                          Pozdrawiam
                          W książce serwisowej LPG jest napisane, że przegląd LPG co 15kkm, a przegląd innych osprzętów wg zaleceń producenta. A o ile mi wiadomo nigdzie nie jest napisane, że po zamontowaniu LPG trzeba przejść na QG2. W książce jest QG1 i nikt i nic nie może tego zakwestionować jeżeli nie jest to ujęte w warunkach gwarancji zawartych w książce serwisowej auta.

                          Pzdr

                          Komentarz

                          • Olaff
                            Drive
                            • 2007
                            • 93

                            #14
                            W moim przypadku było tak: Auto kupiłem we wrześniu'07, pierwsze 15 tys. zrobiłem w maju tego roku, wtedy poszedłem na przegląd gazu i serwis olejowy. W książce wbili mi i na wlepce przy drzwiach, że następny serwis wrzesień 2008 lub 30 tys. We wrześniu poszedłem do ASO bo i tak trzeba robić rejestrację auta z gazem po roku i zapytałem o co im chodzi. Mam robić znowu wymianę oleju po 4 miesiącach tego samego roku mając przejechane od ostatniego przeglądu 10 tys ? Pan w ASO powiedział że mogę przyjść spokojnie po 30 tys. lub w przyszłym roku. W książce poprawił mi datę następnego przeglądu z 09.2008 na 09.2009 (lub 30 tys. - bez zmian). Zapytałem wtedy również o QG1 bo tak mam na nalepce w książce ale samochód jest przekodowany na QG0. Otrzymałem odpowiedź, że skoro rocznie robię ok 25 tys. to faktycznie jest sens przekodować na QG1 i zrobią mi to przy następnej wizycie. Obecnie tak się składa, że jeżdżę mniej i 30 tys. stuknę pewnie w styczniu 2009 więc okażę się w praktyce jak do tego podejdą.
                            Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
                            Czym jest Skoda Octavia ?

                            Komentarz

                            • Johnny_B
                              Rider
                              • 2008
                              • 372

                              #15
                              sprawa jest taka ze ja robie rocznie 40kkm wiec przy QG2 mialbym dwa przeglady w roku. Jest to na pewno wydatek, a jesli nie trzeba robic tych przegladow to po co przeplacac
                              Czekam teraz na telefon od dilera i mam dostac wreszcie wszysktie papiery do LPG - pogadam sobie wtedy od serca z panem...

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez niesyg
                                Szkodnik po zgazowaniu automatycznie przechodzi na QG2. Nie ma możliwości serwisowania ich w QG1.
                                nic podobnego. Mam O2 2,5 roku, od początku z LPG od początku na QG1. Nie ma żadnego automatycznego przechodzenia na QG0/2. Serwis LPG co 15kkm. Ogólny wg wskazań.

                                [ Dodano: Pią 14 Lis, 08 17:19 ]
                                Johnny_B, niech napiszą Ci te zalecenia na piśmie, że nie możesz stosować QG1, jak dadzą - w co wątpię, wtedy zażądaj obniżenia ceny za towar niezgodny z opisem zawartym w instrukcji obsługi.

                                Komentarz

                                • Johnny_B
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 372

                                  #17
                                  rezon, dzieki , zobaczymy co powiedza

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez niesyg
                                    Czyli serwis olejowy i przegląd instalacji gazowej co 15kkm.
                                    Ponad to co 30kkm wymieniamy: 2 filtry gazowe, filtr powietrza, świece zapłonowe (info z książki serwisowej od instalacji gazowej - tu jest napisane nawet co 20kkm) i oczywiście filtr pyłkowy.
                                    Jeśli tak nie serwisujemy tracimy gwarancję na silnik.
                                    trochę więcej czasu, więc nieco pełniej.
                                    Serwis LPG co 15kkm aby utrzymać gwarancję na LPG. Wszystkie wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtrów powietrza w książce gwarancyjnej LPG to zalecenia, a nie warunki gwarancji, więc ich przestrzeganie zależy od nas.
                                    Gwanracja na samochód - w tym silnik to inna książka i wg niej musimy przestrzegać serwisu w trybie QG0 lub QG2 co 15kkm, w trybie QG1 wg wskazań. To od nas zależy - a nie od widzimisię ASO, wg jakiego trybu chcemy serwisować samochód. Nie ma nic w instrukcji/gwarancji nt obowiązkowej zmiany trybu w związku z montażem LPG. Mam zamontowaną LPG od początku w O2 i ASO w Krośnie sugerowało zmianę na QG1 przy pierwszym przeglądzie, ale jak powiedziałem, że zostanę przy QG1 to tyle było dyskusji (chociaż fatalnie spaprali kasowanie licznika QG1 i odwiedzałem później 5xASO co 1,5kkm). Obecnie O2 ma 64kkm i jest dalej na QG1 po drugim przeglądzie. Po doświadczeniach z O1 ani myślę ani wcześniej ani później niż zalecane w instrukcji serwisowej zmieniać świec, oleju, filtrów czy przewodów. w O1 zmieniałem świece co 50kkm dla spokoju sumienia. Problemy z zapalaniem pojawiły się nie wskutek braku wymiany przewodów, lecz po wymianie przewodów (bo podobno z LPG trzeba częściej). A filtrom czy olejowi wszystko jedno na czym jeździ samochód, ważniejsze gdzie i jak jeździ.
                                    Zamieszczone przez Johnny_B
                                    robie rocznie 40kkm wiec przy QG2 mialbym dwa przeglady w roku
                                    na troasach wg QG1 wychodzi co ok. 30kkm, więc będziesz miał przeglądy co 8-9 miesięcy, a nie co 6. 1,6 to nie jest wysilony ani doładowany silnik, więc nie ma się praktycznie czego obawiać.

                                    Komentarz

                                    • Johnny_B
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 372

                                      #19
                                      Dzisiaj wreszcie otrzymalem "papiery" do instalki LPG i doczytalem ze powinno sie wymieniac swiece i filtry co 20kkm a co 30kkm regulowac luzy zaworowe ( tu chyba nie bedzie problemu bo ten silnik ma kasatory - zgadza sie ? )

                                      tak wiec teraz calkiem zgupialem...
                                      sprawdzalem na liczniku ile mam do przegladu i wyszlo 23500km ( stan licznika 6500km ), wiec wychodzi na to ze po 15kkm pojade na przeglad gazu potem przy 20kkm na wymiane wiec a przy 30kkm na wymiane oleju...
                                      i badz tu madry :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Johnny_B
                                        powinno sie wymieniac swiece i filtry co 20kkm a co 30kkm regulowac luzy zaworowe
                                        to jest zalecenie, a nie warunek gwarancji. Daj sobie spokój. Niestety przegląd LPG co 15kkm, później przegląd samochodu wg wskazań, chyba że przejdziesz na QG0 to wtedy razem

                                        Komentarz

                                        • Johnny_B
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 372

                                          #21
                                          nie mam zamiaru przechodzic na QG0 :szeroki_usmiech
                                          zobaczymy co ASO na to :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • mariano_z
                                            Classic
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 35

                                            #22
                                            Poradzcie mi co mam zrobic, mam w tej chwili przejechane 14800 km moją O1 TOUR, wg książki auto jest ustawione na QG1 (wg wskazań) i teraz nie wiem co zrobić, czy trzymać sie przeglądu wg wskazań czy robić przegląd po 15000 km.
                                            Czy dalsza jazda zagazowaną octą zgodnie z QG1 nie będzie miała negatywnego wpływu na silnik czy dla swiętego spokoju zrobic przegląd po 15000km.
                                            Co byście zrobili?
                                            Proszę o radę

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez mariano_z
                                              Co byście zrobili?
                                              ja jeżdżę na QG1, ale to na razie 64kkm czyli dwa przeglądy

                                              Komentarz

                                              • Johnny_B
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 372

                                                #24
                                                Dzisiaj bylem w ASO na pierwszym przegladzie po 1000km i podjalem temat przegladow. Serwisant nie potrafil pokazac mi gdzie jest napisane ze przy LPG nalezy wymieniac olej po 15kkm. Mowil tylko "powinno" albo "zaleca sie". Tak wiec ja poczekam na 15 kkm po instalacji LPG a ( bede mial wtedy 20kkm przebiegu) a potem dalej bede dyskutowal o przegladzie QG1
                                                Dodatkowo chcialem zeby zrobili tak zebym mogl tankowac wiecej bo teraz wchodzi max 40l a ze zbiornik mam 55l wiec mozewejsc 44l. Niestety serwisant stwierdzil ze sie nie da. Ma racje ?

                                                Komentarz

                                                • Olaff
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 93

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Johnny_B
                                                  Dodatkowo chcialem zeby zrobili tak zebym mogl tankowac wiecej bo teraz wchodzi max 40l a ze zbiornik mam 55l wiec mozewejsc 44l. Niestety serwisant stwierdzil ze sie nie da. Ma racje ?
                                                  Może mieć racje. To że tankujesz 40 l to nie oznacza że masz w baku 40 l. Sterownik instalacji odcina gaz i przełącza na benzynę po osiągnięciu pewnego progu min. ciśnienia. W baku może jeszcze pozostać pewna ilość LPG dająca mniejsze ciśnienie, np te "brakujące" 4 l
                                                  Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
                                                  Czym jest Skoda Octavia ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...