różnica w silnikcha BKD i BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • korpal
    Ambiente
    • 2008
    • 168

    różnica w silnikcha BKD i BXE

    No widuje Was, widze Was codziennie. w weekend pod Przekaski&Zakąski podjechał ciemno niebieska O1 Przewóz Osób z OCePowana na klapie i pod kierunkami. Zostałeś nawet cykniety kolego.


    Prze zajezdni Michalczeskiego na płochocimnskiej kolejna, w Legionowie Srebne Kombi O1 z wlepą na klapie i Pania kierownicą o blond włosach z blachami WM.

    Widziałem też lukaszową O1 na wiadukcie w Legionowie już z przyciemnionymi szybkami - piękna Octa.

    Andrzeja Z. Octavia to już standard, widuje ją prawie codziennie, no nie ma co ukrywać w dość bardzo charakterystcznym punkcie w moich codzinnych migracjach po powiecie stawia auto.

    Jeździ tego, jeździ, a ja pracuje jak wół i sam nie mam czasu pojawić sie na jakimś spocie, coby się o OCEPic na klapie, która mam nadzieje na rozpadnie mie sie od rudej przynajmniej przez jeszcze dwa lata

    Jesteście SIŁĄ
  • wkowal10
    Ambiente
    • 2007
    • 237

    #2
    różnica w silnikcha BKD i BXE

    Jaka jest różnica w silnikach BKD i BXE .

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zasadnicza. Inna pojemność ~1998 : ~1898

      No i masę innych pierdół jak inna głowica 16 : 8 zaworów itd.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • blackspot
        Rider
        • 2007
        • 291

        #4
        Re: różnica w silnikcha BKD i BXE

        Zamieszczone przez wkowal10
        Jaka jest różnica w silnikach BKD i BXE .
        Inne turbo, inna moc, inne spalanie i kultura pracy. To są zupełnie dwa różne silniki, chociaż BKD powstał ponoć na bazie BXE.
        Powered by Rogalotti + DSG

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez blackspot
          chociaż BKD powstał ponoć na bazie BXE.
          no jasne, a jażeby mogło byc inaczej
          ZTCW pojemność jest zrobiona tylko skokiem tłoka
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #6
            Konstrukcją bazową dla BKD był 1.9 TDI PD 96kW. Większą pojemność skokową uzyskano przez zwiększenie średnicy cylindrów z 79,5mm do 81 mm (pojemność 1968 cm3). Głowica oczywiście aluminiowa, po raz pierwszy 16 zaworowa (w Dieslu VW), układ rozrządu typu DOHC. Układ smarowania, filtracja powietrza, komputer sterujący (EDC 16), turbosprężarka (różni się tylko kształt przewodów, przez który przepływa powietrze) oraz układ chłodzenia spalin jest identyczny, jak w modelu BXE. Pompowtryskiwacze są montowane za pomocą dwóch śrub, a nie jednej co uniemożliwia niepoprawny montaż, a także zmniejsza poziom hałasu poprzez eliminację poprzecznych drgań przenoszonych na głowicę.
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              acha, no i wtedy właśnie dowiercili się do tego kanalika olejowego
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • blackspot
                Rider
                • 2007
                • 291

                #8
                Zamieszczone przez Klauzero
                Konstrukcją bazową dla BKD był 1.9 TDI PD 96kW. Większą pojemność skokową uzyskano przez zwiększenie średnicy cylindrów z 79,5mm do 81 mm (pojemność 1968 cm3). Głowica oczywiście aluminiowa, po raz pierwszy 16 zaworowa (w Dieslu VW), układ rozrządu typu DOHC. Układ smarowania, filtracja powietrza, komputer sterujący (EDC 16), turbosprężarka (różni się tylko kształt przewodów, przez który przepływa powietrze) oraz układ chłodzenia spalin jest identyczny, jak w modelu BXE. Pompowtryskiwacze są montowane za pomocą dwóch śrub, a nie jednej co uniemożliwia niepoprawny montaż, a także zmniejsza poziom hałasu poprzez eliminację poprzecznych drgań przenoszonych na głowicę.
                No właśnie kwestia mocowania pompek jest zasadniczo poprawiona. W BXE i podobnych silnikach po bardzo dużych przebiegach potrafią się wyrobić gniazda w których siedzą pompki. Świadczy to o tym, że lekko bo lekko (pewnie o setne milimetra) ale jednak się one przesuwają w trakcie pracy. Przy nowym montażu tego problemu już nie powinno być.
                Powered by Rogalotti + DSG

                Komentarz

                • artur_jak
                  Classic
                  • 2008
                  • 21

                  #9
                  BXE to nie SDI czyli wolnossacy...

                  chyba nawet napewno...

                  Komentarz

                  Pracuję...