[O1] Wskaznik temperatury nie dziala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pilocik69
    Classic
    • 2010
    • 4

    [O1] Wskaznik temperatury nie dziala



    gachul napisał/a:
    pic2ek, pozoryyyyyy

    ufffffffffffffff to mnie uspokoiłeś
    grzela07 napisał/a:
    pic2ek, to po prostu cisza przed burzą (duuuużą burzą )

    juz sie nie moge doczekac, zacznie się tu kuźwa w koncu coś dziać

    Panowie nie róbcie scen... dosyć że mamy byle jaką frekwencje to jeszcze opowiadacie jakieś niestworzone historie... :szeroki_usmiech

    ....przecie u nas na spotach ino przyjaźń i braterstwo... do pirwsej krwi...

    jak to godajo... karate karatem a ciupaga ciupagom....
  • OCTAVIA_IE
    Drive
    • 2008
    • 40

    #2
    [O1] Wskaznik temperatury nie dziala

    Witam wszystkich
    Przeczytalem juz kilka tematow na podobny temat ale postanowilem zalozyc wlasny.
    Otoz mam problem ze wskaznikiem temperatury silnika/oleju? Generalnie wskazowka wariuje. Zadko widze, aby wskazywala 90°C. Nawet jesli silnik sie rozgrzeje, to wskazowka czasami stoi na 1/4 skali ale najczesciej spada do najnizszego polozenia, tak jakby silnik byl calkowicie zimny.
    I tu kilka pytan.
    Co moze nie dzialac? Termostat lub czujnik?
    Czy jest to niebezpieczne dla silnika? (nigdy nie widzialem, aby wskazowka pokazywala wiecej niz 90°C)
    Dodam, ze auto mam od 2 tyg, pierwszego dnia po zakupie nie zauwazylem tego problemu, ale niestety pech chcial, ze nastepnego ranka po zakupie mialem mala stluczke (wiechalem w auto przede mna). Nic wielkiego sie nie stalo, polamany grill i uchwyty lewej lampy przedniej. Auto dalej jezdzi bez zmian ale pojawil sie problem ze wskaznikiem temp.

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...watpie zeby ta stluczka miala cos wspulnego z twoim problemem, stawiam na zepsuty czujnik temperatury silnika (to nie ten w zbiorniku wyrownawczym tylko w bloku silnika, jezeli nie wiesz gdzie sie znajduje to na forum przy podobnych tematach jest zdiecie komory silnika z rozpiska wszystkich czujnikow).
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • OCTAVIA_IE
        Drive
        • 2008
        • 40

        #4
        Dzieki za info
        A jesli narazie to zostawie, zagraza to jakos silnikowi?

        Komentarz

        • StiVen
          Classic
          • 2008
          • 5

          #5
          Dziwne pytanie "Czy zagraża?" temperatura silnika to podstawowy parametr, jak możesz chcieć to zostawić bez wyjaśnienia ? Będziesz jeździł i obserwował czy nie dymi z pod maski? Będzie za późno.

          Komentarz

          • OCTAVIA_IE
            Drive
            • 2008
            • 40

            #6
            dariuspolo
            o tym zdjeciu pisales?

            Czujnik jest gdzies w tej rurce?

            Komentarz

            • dariuspolo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1168

              #7
              OCTAVIA_IE, zaslania go troche ta "czarna kula", wchodzi tam bokiem do bloku.
              Jak bedziesz kupowal czujnik nie zapomnij kupic od razu oringa i klamry.
              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
              Zuzycie paliwa

              Komentarz

              • OCTAVIA_IE
                Drive
                • 2008
                • 40

                #8
                dariuspolo a moglbys wrzucic jakis link tego czujnika z allegro? jest tam kilka i nie wiem ktory, a chcialbym wiedziec o co pytac w sklepie

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  ...z powodu 3Xpln nie warto zamawiac na aledrogo.pl, idz do ASO i zamow czujnik temperatury cieczy chlodzacej(zielony) i po problemie, nie mam numeru pod reka,
                  ale temat byl wiele razy poruszany na forum, opcja SZUKAJ bedzie twoim przyjacielem.

                  ...cos takiego:
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • OCTAVIA_IE
                    Drive
                    • 2008
                    • 40

                    #10
                    dzieki wielkie dariuspolo
                    punkcik ode mnie

                    Komentarz

                    • pantol
                      Elegance
                      • 2004
                      • 754

                      #11
                      Czujnik jest z "tyłu" silnika. najlepiej zdjąć obudowe filtra powietrza - wtedy dostęp do niego jest w miarę dobry. Zabezpieczony jest zawleczką. Jak szybko wymienisz, to nawet nie ucieknie Ci dużo płynu, aczkolwiek byłem zaskoczony wielkością strumienia jaki popłynął po wyjęciu czujnika. Kupiłem litr płynu, a wyleciało mi jakieś 1/4 litra.
                      Oczywiście nie polecam wymiany przy ciepłym silniku!!!
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Przed wyjęciem czujnika warto odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym w celu opróżnienia układu z ciśnienia, następnie zakręcić i przystąpić do czynności wymiany
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • pantol
                          Elegance
                          • 2004
                          • 754

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          Przed wyjęciem czujnika warto odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym w celu opróżnienia układu z ciśnienia, następnie zakręcić i przystąpić do czynności wymiany
                          O tym nie pomyślałem. :evil:
                          Rzeczywiście DUŻO słabiej wtedy leci, czy to tylko taka zasada bez większego wpływu na strumień ?? :?:
                          Jarek "Vinci"

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez pantol
                            Rzeczywiście DUŻO słabiej wtedy leci, czy to tylko taka zasada bez większego wpływu na strumień ?? :?:
                            dużo słabiej, nic przecież nie wypycha płynu z układu poza oczywiście działaniem grawitacji :wink:
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • OCTAVIA_IE
                              Drive
                              • 2008
                              • 40

                              #15
                              dzwonilem do sklepu z czesciami
                              ten czujnik jest 2 czy 3 pinowy?

                              Komentarz

                              • zurcio
                                RS
                                • 2008
                                • 2046

                                #16
                                OCTAVIA_IE, z tego co mi się wydaje to jest 4-pinowy
                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez OCTAVIA_IE
                                  ten czujnik jest 2 czy 3 pinowy?
                                  pewnie że 4
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  Pracuję...