[O1 - 1.6] Ciezko wchodzaca dwojka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi98
    Rider
    • 2004
    • 564

    [O1 - 1.6] Ciezko wchodzaca dwojka

    Zamieszczone przez wasyl
    no cóż jak inżynierowie w koncernie VW projektowali tą płytę to ktoś szturchnął gościa i pojechał zbyt krótką linię. Teraz muszą się pasażerowie gnieździć z tyłu, ale chyba nie jest tak źle skoro u mnie zmieściła się para nowożeńców :szeroki_usmiech
    ja to już dwie pary obskoczyłem
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    [O1 - 1.6] Ciezko wchodzaca dwojka

    Znajomy ma nowa (dwumiesieczna) Octavie I z silnikiem 1.6 i ma problem z ciezko wchodzaca dwojka. Na postoju wszystko jest ok, ale w czasie jazdy przy probie wrzucenia dwojki musi uzyc wiekszej sily. Pozostale biegi chodza normalnie (mozna je wrzucac jednym palcem). W serwisie na Grochowskiej powiedzieli mu, ze ten typ tak ma i musi sie przyzwyczaic. Faktycznie jest to normalne ? U mnie cos takiego nie wystepuje, ale ja mam inna skrzynie biegow.
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • MarcinJ
      Drive
      • 2005
      • 84

      #3
      To chyba faktycznie tak jest - w mojej Octavce, tez 1,6, rzeczywiscie dwojka wchodzi stosunkowo gorzej. O ile pozostale biegi moge wrzucac jednym palcem, o tyle do dwojki musze uzyc juz calej reki :wink:
      A czy znajomy ma jakies zabezpieczenie skrzyni biegow??
      Pozdrawiam, Marcin

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Zamieszczone przez MarcinJ
        A czy znajomy ma jakies zabezpieczenie skrzyni biegow??
        Nie, nie ma.
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • MarcinJ
          Drive
          • 2005
          • 84

          #5
          Nie, nie ma
          Czyli chyba ten model tak musi miec, niezaleznie od zabezpieczen :wink:
          Pozdrawiam, Marcin

          Komentarz

          • look
            Drive
            • 2005
            • 73

            #6
            Własnie zakupilem O1 1.6. U mnie ciezko wchodzi 1.

            Moze serwis coś z tym zrobi lub to samo przejdzie?

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Zamieszczone przez look
              U mnie ciezko wchodzi 1.
              Ale w czasie jazdy, czy na postoju ? Bo jak w czasie jazdy to chyba normalne - cos mi sie kojarzy, ze jedynka nie jest synchronizowana i przez to moze ciezko wchodzic (jezeli gadam glupoty to niech mnie ktos poprawi). A jezeli na postoju to jedz z tym do serwisu - niech naprawiaja.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • MarcinJ
                Drive
                • 2005
                • 84

                #8
                Ale w czasie jazdy, czy na postoju ? Bo jak w czasie jazdy to chyba normalne - cos mi sie kojarzy, ze jedynka nie jest synchronizowana i przez to moze ciezko wchodzic
                Pewnie w czasie jazdy.U mnie tez tak jest, ale absolutnie mi to nie przeszkadza. Przynajmniej przez pomylke nie wrzuce 1, kiedy nie bedzie to potrzebne :szeroki_usmiech
                Pozdrawiam, Marcin

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  wszystkie biegi poza wstecznym maja synchronizacje

                  Wiem że dużo pomaga spryskanie co jakiś czas np.WD-40 (nie wiem czy silikon nie byłby bezpieczniejszy dla plastyku) wszystkich cięgien,połączeń,przegubów pod maską od lewarka

                  Będe wymieniał w najbliższym czasie olej w skrzyni to dam znać czy pomogło

                  Żeczywiście 2-ka wchodzi najgorzej ze wszystkich biegów
                  ale mi sie podoba twarde wchodzenie i taki KLIK, biegów na drązkach niz miekkie na ciegnach
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • MarcinJ
                    Drive
                    • 2005
                    • 84

                    #10
                    Żeczywiście 2-ka wchodzi najgorzej ze wszystkich biegów
                    ale mi sie podoba twarde wchodzenie i taki KLIK, biegów na drązkach niz miekkie na ciegnach
                    To fakt, przynajmniej masz lepsze 'czucie' przy wrzucaniu biegow :wink:
                    Pozdrawiam, Marcin

                    Komentarz

                    • franca
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 532

                      #11
                      W serwisie na Grochowskiej powiedzieli mu, ze ten typ tak ma i musi sie przyzwyczaic
                      kurcze wiec jednak grochowska sie nie zmieniła wszystko czego nie umieja naprawic zawsze tak ma by wrrr...
                      a wracając do tematu moje biegi wszytkie wchodzą bez większego problemu stosunkowo delikatnie
                      Wiem że dużo pomaga spryskanie co jakiś czas np.WD-40 (nie wiem czy silikon nie byłby bezpieczniejszy dla plastyku) wszystkich cięgien,połączeń,przegubów pod maską od lewarka
                      :hmm tia wszystko da sie naprawić wd 40...

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        W nowym aucie na poczatku biegi zawsze beda chodzic trudniej, to sie wlasnie nazywa docieranie :twisted: Co nie zmienia faktu, ze z biegiem czasu biegi powinny chodzic duzo lepiej.

                        BTW. Kiedys w Felicji po jakims miesiacu jazdy i zrobionych 5tys km nagle cos zaczelo walic od spodu na poczatku slabo potem coraz bardziej. Na koncu oprocz tego ze walilo to biegi zaczely wchodzic ciezko. Okazalo sie, ze skrzysnia na jakims mocowaniu odkrecila sie zupelnie :twisted: Nie ma jak polski montaz w Poznaniu :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • MZD
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 242

                          #13
                          Ja już miałem 2 razy regulację skrzyni biegów w serwisie. Blokowała mi się jedynka - co było szczególnie uciążliwe przy ruszaniu np. spod świateł.
                          Ale problem coraz rzadziej występuje. Tak czy inaczej nie jest to normalna sprawa i jeżeli w serwisie mówią że TTTM to trzeba ich cisnąć żeby próbowali to naprawić.
                          Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                          Komentarz

                          • look
                            Drive
                            • 2005
                            • 73

                            #14
                            Zamieszczone przez _tm_
                            Zamieszczone przez look
                            U mnie ciezko wchodzi 1.
                            Ale w czasie jazdy, czy na postoju ?
                            Na postoju, np: gdy ruszam ze świateł. Zaczekam jeszcze zanim pojade do serwisu - moze sie wyrobi.

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              #15
                              _tm_ napisał/a:
                              look napisał/a:
                              U mnie ciezko wchodzi 1.


                              Ale w czasie jazdy, czy na postoju ?


                              Na postoju, np: gdy ruszam ze świateł. Zaczekam jeszcze zanim pojade do serwisu - moze sie wyrobi
                              No rzeczywiście jak hamujesz i potem az do wzucenia 1 trzymasz cały czas sprzęgło czasem z 1 może być problem (zalezy jak sie synchronizatory ułoża)
                              Ale jeśli wciskasz sprzeglo i wkładasz 1-ke nie powinno byc zadnego problemu
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • map147
                                Classic
                                • 2005
                                • 22

                                #16
                                Witam,

                                Wszystko "w porządku", miałem te same problemy. Biegi ciężko wchodziły(I, II, III, IV) , a szczególnie jedynka, co powodowało czasami opóźnienia w ruszaniu spod świąteł, ku lekkiej irytacji pozostałych użytkowników.

                                W serwiesiem zgłosiłem, a Pan z zatroskanym wyrazem twarzy stwierdził, że ten model (1.6) tak ma. No i oczywiśćie zagotowałem, bo to, że ten model tak ma, to powinni mi powiedzieć przed zakupem (to samo ASO). Przy telefonicznej rozmowie (sprzężenie zwrotne z ASO) wystawiłem negatywną opinię Panu i juz więcej do tego ASO nie zawitałem. Nałożyło się jeszcze to, że po miesięcznym terminie od daty zakupu zgłosiłem, że sprzedali mi nowe auto ze starymi wycieraczkami, które rewelacyjnie rozmazują wodę i są w tym napewno najlepsze, na co otrzymałem odpowiedź, że kąt wycieraczek był źle ustawiony (???) i poprawili i teraz będzie dobrze (wyminiełem na nowe sam bo oczywiście nie mogło być lepiej). Straciłem do tego serwisu po takim załatwieniu sprawy całkowicie zaufanie. Mam nadzieję że przynajmniej olej wlali ten co mówili.

                                Z perspektywy czasu już bym im nie wystawił tak negatywenej opinii, gdyby Pan dodał, że z tą skrzynią biegów to ten typ tak ma, ale się po kilku kkm wszystko uspokoi. Obecnie biegi wchodzą praktycznie bez problemów - ok. 9kkm.

                                Tak przy okazji, jedynym samochodem z tych popularnych, który nie miał synchronizowanej jedynki to chyba tylko 126p.
                                Pozdrawiam
                                Mariusz
                                Octavia Drive BFQ - 1.6 - 102KM(148Nm) + LPG

                                Komentarz

                                Pracuję...