Jaki silnik TDI wybrac(90,101,105,110,130km)?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • plazmowy
    Classic
    • 2010
    • 2

    Jaki silnik TDI wybrac(90,101,105,110,130km)?

    marek1,
  • musicman
    Classic
    • 2008
    • 12

    #2
    Jaki silnik TDI wybrac(90,101,105,110,130km)?

    Mam zamiar kupić Skode Oktavie Tour w dizlu,pytanie brzmi jaki silnik wybrać?Słyszałem wiele o drogich pompo wtryskiwaczach,pompach,regen.turbin it.d.,chodzi o kompromisowym rozwiązaniu miedzy osiągami,kosztami eksploatacyjnymi i ewentualnymi naprawami.Czytałem,ze 90 km.to dobry wybór,ale do 100w13 sek.to duzo,moze ten 101 konny?Proszę o dobra i uzasadniona rade,dzięki.
    bryn-bryn

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Najoptymalniejszy to 110KM na pompie. Silnik 101 jest tylko w wersji 4x4, a silnika 105KM w Octavi I 1U nie bylo. Jest dopiero w wersji 1Z czyli Octavia II.


      Jak czytam o drogich turbinach, wtryskach, pompkach to smiac mi sie chce - taka jest moja opinia :twisted: Sa auta, ktora nie moga przejechac 40kkm bez awarii tych rzeczy, a innym przejechaly 300kkm i NIC sie z tych rzeczy nie wysypalo :idea:

      To sa takie same koszty jak naprawa silnikow benzynowych, gdzie w kazdej chwili moze wysypac sie modul zaplonowy, czy tam co chwile trzeba komplet kabli i swiec zmieniac itd.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • musicman
        Classic
        • 2008
        • 12

        #4
        Dzieki,za rade,to może jeszcze jedno pytanko;bylem w salonie skody,słyszałem ,ze bardzo często urywa się plastikowa osłona pod silnikiem,może ma sens odrazu zamontować pozadniejsza,bo w konfiguratoze jest taka w pakiecie na bezdrożna co?
        bryn-bryn

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #5
          musicman, jak jeździsz po takich drogach, że prawdopodobieństwo uszkodzenia jest duże, lepiej zamontować metalową lub aluminiową osłonę, bo pod tą osłoną jest miska olejowa, a w OI leży ona dosyć nisko...

          Komentarz

          • Techno200
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 782
            • Tesla

            #6
            Ja polecam AHFa 110km, pancerny silnik. W standardzie juz w miare dynamiczny, a jak malo to robisz lajt program i masz 130km i zadnych pompowtryskiwaczy. Lepiej znosi gorsze paliwo, mnie awaryjny, prostrzy. Same plusy
            Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

            Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              Zamieszczone przez musicman
              ze bardzo często urywa się plastikowa osłona pod silnikiem
              e tam - trzeba patrzec gdzie sie jedzie i tyle

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8162
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Techno200
                Ja polecam AHFa 110km, pancerny silnik. W standardzie juz w miare dynamiczny, a jak malo to robisz lajt program i masz 130km i zadnych pompowtryskiwaczy. Lepiej znosi gorsze paliwo, mnie awaryjny, prostrzy. Same plusy
                Ja mam AHF i jestem bardzo zadowolony. Mocy mi wystarczy bo jeszcze spokojnie, spalanie ok 5 litrów.
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  jak zwykle - jak najmocniejszy, tyle że chyba ciężko znaleźć ASZta
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • satoot
                    Rider
                    • 2008
                    • 525

                    #10
                    Zamieszczone przez musicman
                    może ma sens odrazu zamontować pozadniejsza,bo w konfiguratoze jest taka w pakiecie na bezdrożna co?
                    Weź pakiet. Zwłaszcza przy ropniaku.

                    Komentarz

                    • Misiekoctavia
                      Elegance
                      • 2005
                      • 891

                      #11
                      Ja mam 90km i troche mi malo. Przejechalem sie 100konnym Golfem 4 i czuc roznice. 110-tka pewnie starczylaby mi na jakis czas :twisted:
                      Jechalem tez Golfem 130konnym i to mi sie podobalo wiec jak mialbym kupowac Octavie Tour to tylko 130KM :szeroki_usmiech albo i mocniejszy gdyby byl choc napewno ten silnik nie pobije spalania jakie jest w moim AGR-ku (chyba go juz nie produkuja, jest ALH :?: )
                      110 powinna byc ok.
                      Co do awaryjnosci to niezaprzataj sobie tym glowy. TDI sa pancerne i zbyt czesto sie niepsuja.
                      Plastik pod silnikiem jak w kazdym innym aucie grupy VAG mozna zgubic. U mnie jest juz zdaje sie 3 i niejest juz w super stanie no ale ja mieszkam na Kaszubach i czesto jezdze po roznych wertepach i polnych drogach czy lakach.
                      Jak juz niechcesz zgubic oslony albo rozwalic michy to kup sobie i zamontuj tulejki podwuzszajace na przod. Mam u siebie i zdaja swietnie egzamin.

                      Komentarz

                      • marekzu
                        L&K
                        • 2007
                        • 1412
                        • Superb II combi (3V5)

                        #12
                        Zamieszczone przez musicman
                        Skode Oktavie Tour w dizlu
                        uzywke czy nowa????

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          marekzu, A widzisz ja mam w OII i nie patrze gdzie jade tylko jade W OI tego mi brakowalo, szczegolnie zima, na drogach gdzie malo kiedy ktos odsnieza.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • pantol
                            Elegance
                            • 2004
                            • 754

                            #14
                            Ja bym brał 130 KM. Jak bedzie mało zawsze można dołożyć te 20KM i juz jest 150KM, a to na O1 powinno zwykłemu userowi wystarczyć przynajmniej na początku!
                            Jeśli weźmiesz 90KM, to pewne jak większość zaczniesz kilka dni po wyjechaniu z salonu myśleć o wirusie i w sumie z rozterkami (czy to bezpieczne itp...) będziesz chciał się zblizyć do tych 130 KM....
                            Jarek "Vinci"

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Sama wymiana wtryskiwaczy na 216tki w ALH zbliza do granicy 130KM a z pewnoscia do 120 :wink:
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Silnik 101 jest tylko w wersji 4x4
                                Grzesiu co Ty gadasz przecież 101 teraz są montowane jako AXR :wink:
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bradley
                                  Sama wymiana wtryskiwaczy na 216tki w ALH zbliza do granicy 130KM a z pewnoscia do 120 :wink:
                                  noooooooo
                                  a w ASZ programem robisz 160...
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    a w ASZ programem robisz 160...
                                    I litr oleju na dolewke miedzy wymianami gratis (czytalem temat o PDkach i boki zrywalem, ze one maja taki apetyt na olej : / )
                                    W sumie to mozemy sie licytowac, bo przeciez kazdy silnik mozna zawirusowac i moc wzrasta i zawsze najmocniejszy bedzie lepsza baza. Chodzilo mi raczej o koszt podniesienia mocy i koszt zakupu. 216+przekladka to koszt ~900zl. Jaka jest roznica pomiedzy 90tka a 110tka i 130tka w cenie samochodu? Wychodzi na to, ze za doplata 900zl mozna cieszyc sie baaardzo dobra 110tka w serii (przerobka ALH). A za doplata programowa z ALH robi sie 150patatajow (no i to by w sumie starczylo niejednemu, + to kres IC, turbo i pompy)
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Ziomal, W sumie tak, ale tu chodzi o uzywke, a rownolegle wszystkich tych silnikow wymienionych nie bylo w sprzedazy

                                      Teraz faktycznie jest 101KM AXR ale to w zasadzie silnik ktory pojawil sie Tour jak wylecialy wszystkie inne
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Bobek88
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 65

                                        #20
                                        Ja mam 110 AHF, i jestem bardzo zadowolony. Też ci go polecam. Jak trzeba to można depnąć. Spalanie też jest przyzwoite około 5/ 5,5 L.
                                        Silnik godny polecenia.
                                        http://bobek88.mybrute.com

                                        Komentarz

                                        • Ziomal
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 5841
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Bobek88
                                          Ja mam 110 AHL,
                                          ALH , AGR - 90 km AHF , ASV - 110km więc coś wybierz :wink:
                                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                          Jest O1 1.6 BFQ

                                          Komentarz

                                          • michal788
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 225

                                            #22
                                            Zamieszczone przez piotrek_os
                                            Zamieszczone przez Techno200
                                            Ja polecam AHFa 110km, pancerny silnik. W standardzie juz w miare dynamiczny, a jak malo to robisz lajt program i masz 130km i zadnych pompowtryskiwaczy. Lepiej znosi gorsze paliwo, mnie awaryjny, prostrzy. Same plusy
                                            Ja mam AHF i jestem bardzo zadowolony. Mocy mi wystarczy bo jeszcze spokojnie, spalanie ok 5 litrów.
                                            A po mieście to ile spalisz? bo mój to w granicach 6-7 na 100 i teraz się zastanawiam?
                                            skoda octavia elegance 1.9 TDI/110km, 146tk
                                            _______________________________________
                                            http://oferia.pl/usluga/item102597-k...-poligraficzna

                                            Komentarz

                                            • Ziomal
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 5841
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez michal788
                                              bo mój to w granicach 6-7 na 100 i teraz się zastanawiam?
                                              Czyli normalne spalanie masz
                                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                              Jest O1 1.6 BFQ

                                              Komentarz

                                              • Marek Kwiecień
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 107

                                                #24
                                                Jakie są różnice pomiędzy silnikiem 1.9 TDI AHF, a 1.9 TDI ASV? Oba mają po 110 KM... Czym się różnią i który jest lepszy (mniej awaryjny)?

                                                MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

                                                Komentarz

                                                • rogoz
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 397

                                                  #25
                                                  Z tego co ustaliłem + własne obserwacje:

                                                  AHF - montowany w latach 1997-2000, norma Euro2, wtryski: DSLA 150 P520 o ciśnieniu: 190/300 bar

                                                  ASV - montowany w latach 2000-2005, norma Euro3, wtryski: DSLA 150 P357? o ciśnieniu: 220/300 bar. Dodatkowo posiada podgrzewacz płynu chłodzącego w małym obiegu na trzech świecach żarowych

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...