Jaki silnik TDI wybrac(90,101,105,110,130km)?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Prawie sie zgadza, ale AHF byl jeszcze w 2002 roku, a nie wiem czy nie tez na poczatku 2003. 3 swiece mialem w AHFie.


    Generalnie roznia sie tymi wtryskami i dlatego maja rozne normy emisji spalin.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #27
      3 swiece to byl dodatek

      Komentarz

      • Marek Kwiecień
        Ambiente
        • 2008
        • 107

        #28
        Dzięki za odpowiedź
        Ale jeśli chodzi o właściwości jezdne odczuwalne przez kierowcę to różnicy nie ma żadnej?

        MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #29
          nie ma zadnej

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #30
            musicman, posłużę się wcześniej przygotowanym do innego wątku schematem... ale jest to tylko moje prywatne zdanie.


            130KM jest już na pompowtryskiwaczach, więc ewentualne koszty naprawy mogą być wyższe, z drugiej strony jest to baza dla silnika 2.0 TDI PD, więc nie powinna być to bardzo awaryjna jednostka, ponadto z dużym potencjałem do tuningu...
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • Deco
              Rider
              • 2008
              • 612

              #31
              Taki uproszczony schemacik bo na miasto raczej poleciłbym SDI (przynajmniej o turbinę się nie trzeba martwić) i nie bardzo rozumiem tych kosztów utrzymania :P

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #32
                Zamieszczone przez Deco
                ... i nie bardzo rozumiem tych kosztów utrzymania :P
                TDI 130KM (ASZ) jest na PD więc musisz się liczyć z nieco większymi kosztami utrzymania w stosunku do silników na VP wynikającymi m.in z:
                - wyższego zużycia oleju i paliwa
                - bardziej skomplikowanej konstrukcji i wyższych kosztów potencjalnych napraw (pompowtryski, elektryczna pompa paliwa w baku)

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  #33
                  Zamieszczone przez rogoz
                  TDI 130KM (ASZ)
                  ch... z kosztami, ten silnik jest THE BEST. Szczególnie w A4.

                  Komentarz

                  • Skodio_
                    Rider
                    • 2008
                    • 324

                    #34
                    powiem tak ja mam AGR i z silnikiem nigdy nie mialem problemu mało palił itd. ale wszytski TDI nie palą dużo biorac pod uwage moc wiadomo ze 130tka 5 lirówr w miescie nie spali AGR bez problemów , ale to zupełnie inna baja

                    Osobicie bym szukał właśnie 110-130 , ale najważniejsza jest historia auta wiek przelot czy krajowy , bezwypadek stan tech..... to sa bardzo wazne kryteria prawda co napisał
                    Zamieszczone przez Dzida
                    ten silnik jest THE BEST.
                    zgadzam sie z tym wiec proponuje szukac krajowgo ASZ .... tanio nie bedzie ale warto...

                    Komentarz

                    • Marek Kwiecień
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 107

                      #35
                      Czyli w zasadzie nie ma znaczenia czy to będzie AHF czy ASV... Dzięki wszystkim za wyjaśnienia ;-) Pozdrawiam!

                      MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

                      Komentarz

                      • tomasz0328
                        Drive
                        • 2008
                        • 57

                        #36
                        [quote="Maicroft"]Najoptymalniejszy to 110KM na pompie. Silnik 101 jest tylko w wersji 4x4,

                        silnik 101KM jst w kazdym nowym turze (1,9tdi-oczywiscie)
                        i wg. mnie jest dynamiczniejszy niz wersja 110KM- oczywiscie 101KM jest na pompowtryskiwaczach

                        Komentarz

                        • Adi20
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 144

                          #37
                          [quote="tomasz0328"]
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Najoptymalniejszy to 110KM na pompie. Silnik 101 jest tylko w wersji 4x4,

                          silnik 101KM jst w kazdym nowym turze (1,9tdi-oczywiscie)
                          i wg. mnie jest dynamiczniejszy niz wersja 110KM- oczywiscie 101KM jest na pompowtryskiwaczach
                          to prawda, subiektywne poczucie dynamiki jest lepsze. 101KM na PD zdecydowanie lepiej zbiera sie od niskich obrotów i czuć większe kopnięcie od dołu. 110KM rozwija moment bardziej łagodnie przez co wydaje się być mniej dynamiczny.
                          Wadą 101KM (AXR) jest to, że słabnie między 3 a 4 tyś obrotów, ale po programie ta wada zanika
                          Octavia III Combi Style 1,4 TSI 150KM DSG
                          BMW E38 740iA

                          www.amagraf.pl

                          Komentarz

                          • markowski
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 224

                            #38
                            moj axr juz przed programem sprawial wrazenie dynamicznego. ciezko mi ocenic jak byl faktycznie bo dosc wczesnie zrobilem modyfikacje softu na 140 KM. Przez ponad dwa lata jezdzilem na zmodyfikowanym programie - auto bylo bardzo dynamiczne i dosc oszczedne. sam silnik byl projektowany przez gorliwego ksiegowego (bodajby go polamalo !!! )- ale w tym aucie daje naprawde duzo satysfakcji...
                            pozdrawiam
                            Markowski
                            OI AXR 06 185@377

                            Komentarz

                            Pracuję...