Zamieszczone przez PPK
Kody klimatronika...
Zwiń
X
-
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
-
-
Zamieszczone przez arci9OK umnie działa używałem szybciej/wolniej zamiast cieplej/zimniej Licznik przkłamuje o jakieś 8-9 kmh
tylko jedno ale, skąd wiadomo żę licznik kłamie a nie ....klima :hmm
sa niewielkie roznice ale to mozna zaliczyc do tolerancji bledu bo gps odswiezal dane co 2s ... wiec mysle ze mozna uwazac ze klima pokazuje prawdziwa predkoscNajtFukinPatrol North-West
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolzsa niewielkie roznice ale to mozna zaliczyc do tolerancji bledu bo gps odswiezal dane co 2s ... wiec mysle ze mozna uwazac ze klima pokazuje prawdziwa predkosc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA sam licznik moze nawet przeklamywac przez niedokladne wlozenie wskazowki w fabryce :szeroki_usmiech
U mnie wskazowka jest dobrze wyskalowana, a licznik przeklamuje podobnie jak u Was.
Wiec tak ma byc - najwyrazniej.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Czytałem, to będzie robota kumpla magistra germanistyki, tylko te techniczne klimaty.....
[ Dodano: Wto 24 Maj, 05 23:21 ]
Pamiętajcie, że robicie to na własną odpowiedzialność!!!
Proponuję porównać to z tłumaczeniem seba.
U mnie nie wszystko działa.
KODY KLIMATYZACJI DLA CLlMATRONIC
NUMER URZĄDZENIA STERUJĄCEGO
SELEKCJONOWANIE PAMIĘCI BŁĘDÓW
AKTYWACJA: WPROWADZENIE TESTU CZŁONU NASTAWNEGO NASTEPUJE POPRZEZ RÓWNOCZESNE UAKTYWNIENIE PRZYCISKÓW "ECON, UMLUFT(PRZYCISK RECYRKULACJI)-" DLA T=2S. -> TEST AKTYWNY
OPIS: POPRZEZ UAKTYWNIENIE "TEMP+" POKAZANY ZOSTANIE NASTĘPNY BŁĄD.
PRZYCISK "TEMP+" -> XXX (NASTĘPNY BŁĄD)
POTYM JAK WSZYSTKIE BŁĘDY ZOSTANĄ POKAZANE, POKAżE SIĘ: 000 -> WYNIK KONIEC
JEŚLI NIE MA BŁĘDU, POKAżE SIĘ KOD: 444 -> NIE WYKRYTO BŁĘDU
OPRÓŻNIANIE PAMIĘCI BŁĘDÓW: PO ZAKOŃCZENIU EMISJI (WSKAŹNIK 000, TZN. BRAK NASTĘPNEGO BŁĘDU) MOŻNA OPRÓŻNIĆ PAMIĘĆ BŁĘDÓW.
000 -> URUCHOMIĆ PRZYCISK "EKON" DLA T=2S
JAKO POTWIERDZENIE POKAżE SIĘ: 444 -> BRAK BŁĘDU
OPUŚCIĆ MODE: KRÓTKOTRWAŁE URUCHOMIENIE PRZYCISKU "ECON"
ŹRÓDŁO DANYCH MIEJSCE BŁĘDU RODZAJ BŁĘDU PRZYRZĄD STEROWNICZY
0119 PODAJNIK DLA SZYBKOŚCI JAZDY
0214 NAPIĘCIE ZASILAJĄCE
021A NAPIĘCIE REFERENCYJNE
0510 CZUJNIK TEMPERATURY WYDMUCH-NAPŁYW NA SIEDZENIA
0511 CZUJNIK TEMPERATURY WYDMUCH-NAPŁYW NA NOGI
030B CZUJNIK TEMP . TEMPERATURA ZEWNĄTRZ-ZDERZAK CZUJNIK
0311 TEMP.-TABLlCA STEROWNICZA
0313 CZUJNIK TEMP. KANAŁ ZASYSACZA ŚWIEŻEGO POWIETRZA 0332 CZUJNIK TEMP. PAROWNIK
0333 SENSOR CISNIENIOWY DLA CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO
0318PRZEŁĄCZNIK CISNIENIA DLA URZĄDZENIA KLIMATYZACYJNEGO
031C BEMO DLA CZUJNIKA TEMP.
031D FOTOSENSOR DLA NASŁONECZNIENIA
0382 ZAWÓR KOMPRESORA
04F7 SILNIK NASTAWNY DLA PRZYKRYWY TEMP.
04F8 SILNIK NASTAWNY DLA PRZVKRYWY CENTRALNEJ 04F9 MIECHY ŚWIEŻEGO POWIETRZA
04FA SILNIK NASTAWNY DLA KLAPKI CISNIENIA ZAPOROWEGO
025B SILNIK NASTAWNY DLA KLAPKI DOLNEJ/ODMRAżAJĄCEJ
04B6 SYGNAŁ PRZESTOJU
0538 CAN-BUS
0513 PRZEJSCIE
053D KOMBI
04AE WERSJA BAZY DANYCH - GATEWAY
0414 URZĄDZENIE STERUJĄCE NIE KODOWANE
043F NIE PRZEPROWADZONE USTAWIENIE PODSTAWOWE
062E SYGNAŁ DLA TEMPERATURY CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO (NIE CZYNNY)
TEST OGNIWA NASTAWNEGO
WYMAGANIE: LICZBA OBROTÓW SILNIKA. PRĘDKOŚĆ JAZDY. NAPIĘCIE
AKTYWACJA: WPROWADZENIE TESTU OGNIWA NASTAWNEGO NASTĘPUJE POPRZEZ NASTĘPUJĄCE PROCEDERY: RÓWNOCZESNE WCIŚNIĘCIE PRZYCISKU "ECON" I "UMLUFr'
WŁĄCZYĆ SILNIK. POWYlSZĄ KOMBINACJĘ PRlYCISKÓW TRlYMAĆ W DALSlYM CIĄGU PRZEZ T=2 S -> TEST AKTYWNY
(NA WYŚWIETLACZU UKAZĄ SIĘ WSZYSTKIE SEGMENTY)
OPIS: W OBECNIE AUTOMATYCZNIE PRZEBIEGAJĄCYM TEŚCIE OGNIWA NASTAWNEGO (TRWANIE OK.. 30S)
ZOSTANĄ NASTAWIONE AKTUATORY W ZALEZNOŚCI OD CZASU.
NASTEPNIE DIAGNOZOWANA JEST PERYFERIA URZĄDZENIA STERUJĄCEGO (SENSORY, SILNIKI, MIECHY ŚWIEŻEGO POWIETRZA, PRZEŁĄCZNIKI CiŚNIENIA), JAK TYLKO WYSTĘPUJĄ WYMAGANIA DIAGNOSTYCZNE.
PRZED I PO TEŚCIE KONTROLOWANE SĄAKTUATORY POPRZEZ OPROGRAMOWANIE SYSTEMU.
PODCZAS TESTU WSZYSTKIE PRlYCISKI SA ZABLOKOWANE I WŁĄCZONE WSZYSTKIE SEGMENTY NA LCD. TRWAJĄCY TEST MolE ZOSTAC PRZERWANY POPRZEZ KLAWIATURĘ LUB TESTER VAG
PO ZAKOŃCZENIU TESTU URZĄDZENIE STERUJĄCE PRZEŁĄCZA SIĘ AUTOMATYCZNIE W MODE: "PAMIĘĆ BŁĘDÓW WYBRANA PONAD KLAWIATURĄ:' (PATRZ DOKUMENTACJA).
OPIS PRZEBIEGU TESTU NASTEPUJE W DOKUMENTACJI VAG.
DIAGNOZA ONBOARD
AKTYWACJA: WPROWADZENIE DIAGNOZY HELLA NASTĘPUJE POPRZEZ RÓWNOCZESNE WCIŚNIĘCIE
PRZYCISKÓW "ECON,SW,FAN-", PRlY POMOCY PRZYCISKÓW TEMP, (SW+/-) KANAŁ DIAGNOSTYCZNY
ODUCZANY JEST W GÓRĘ LUB W DÓŁ. SZARE KANAŁY MOGĄ ZOSTAĆ ZAMROloNE PRZEZ PRlYCISKI MIECHÓW (FAN+/-).
KANAŁ DIAG. POKAZANA WYŻSZY WYMIAR
0 NUMER PROGRAMU
1 TEMP. WEWN.
2 INTENSYWNOŚĆ SŁOŃCA OPÓŹNIONA
3 INTENSYWNOŚĆ SŁOECZNA
4 TEMP. ZEWN. OPÓŹNIENIE
5 TEMP. ZEWN. ZDERZAK
6 TEMP. NA ZEWNĄTRZ. KANAŁ ZASYSAJĄCY
7 TEMP. WYDMUCHU. MIEJSCE NA NOGI
8 TEMP. WYDMUCHU. MAS
9 NAPIĘCIE MIECHÓW - WINNO
10 NAPIĘCIE MIECHÓW - JEST
11 TEMP. KLAPKI- WINNO
12 KLAPKA CENTRALNA - WINNO
13 KLAPKA POWIETRZA SPIĘTRZONEGO
14 KLAPKA - NOGI/DEF. - WINNO
15 CZAS PRACY SILNIKA S
16 PRĘDKOŚĆ JAZDY KM/H
17 START AP DIG
18 ŚWIEŻE POWIETRZE PRÓG
19 KOMPRESOR-WYŁ.-KOD PATRZ ZAŁ.
20. PLSTELLMAX WYDMUCH REG. 21INT_STELL WYDMUCH-REG.
22 EPSILON WYDMUCH-REG.
23 TEMP. WYDMUCHU RZECZYWISTA
24 TEMP. WYDMUCHU - WINNO
25 UDERZENIE KOŃCOWE TEMP. KLAPKI
26 RMP _TEMP. KLAPKI
27 + UDERZENIE KOŃCOWE TEMP. KLAPKI
28 - UDERZENIE KOŃCOWE CENTRALNA KLAPKA 29 RMP _CENTRALNA KLAPKA
DIAG.-KANAŁ POKAZANY WIĘKSZY WYMIAR
30 - UDERZENIE KOŃCOWE KLAPKA CENTRALNA
31 - UDERZENIE KOŃCOWE POWIETRZE SPIĘTRZONE-KLAPKA
32 RMP _KLAPKA POWIETRZA SPIĘTRZONEGO
33 - UDERZENIE KOŃCOWE POWIETRZE SPIĘTRZONE-KLAPKA
34 - UDERZENIE KOŃCOWE NOGI/DEF.-KLAPKA
35 RMP _NOGI/DEF. KLAPKA DIG.
36 UDERZENIE KOŃCOWE NOGIIDEF. KLAPKA DIG.
37 PRZESTÓJ MIN (225 BRAK TELEGRAMU)
38 KOMPRESOR-PWM DIG
39 TEMP. PAROWNIKA - WINIEN
40 TEMP. PAROWNIKA-JEST
41 I-STELL PAROWNIK DIG.
42 EPSILON PAROWNIK DIG.
43 CISNIENIE CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO
44 POZIOM BI/MA8-PODKŁAD DIG.
45 TEMPERATURA SILNIKA
46 PRĄD KOMPRESORA - JEST
47 PRĄD KOMPRESORA-WINIEN
48 KOMPRESOR-MAX-PRĄD
49 LICZBA OBROTÓW KOMPRESORA
50 WENTYLATOR CHŁODZIARKI-SYGNAŁ STEROWANIA
51 WYCIERACZKI SZYB - MODE O = WYŁ.; 1 = PRZEDZIAŁ; 2 = WŁ.
52 KOREKTA FDK W ZALEZNOŚCI OD WYCIERACZEK SZVB
53 KOREKTA NAPIĘCIA MIECHÓW W ZALEżNOŚCI OD WYCIERACZEK SZYB 54 NUMER PODSTAWOWY
55 NUMER VW
56 NUMER HELLA
57 TEST-1
58 TEST-2
59 TEST-3
60 TEST-4
ROZSZERZONE KANAŁY DIAGNOSTYCZNE DLA WARIANTÓW CAN KANAŁ DIAGNOSTYCZNY POKAZANY DUŻY WYMIAR
DANE ODBIORCZE
61 WOLNY
62 ZACISK
63 DIODA CIEPŁA
64 TEMP. ZEWNĘTRZNA FILTROWANA
65 WYŁĄCZNIK KLIMATYZACJI
66 LICZBA OBROTÓW SILNIKA
67 DIMMUNG
68 CHŁODZENIE POLA ROZPOZNAWCZEGO
69 WARIANTY PAŃSTWOWE 2 = USA /1 = JAPONIA / O = RESZTA
DANE TRANSMISJI
70 WOLNY
71 OGRZEWACZ
72 KOMPRESOR
73 OGRZEWANIE WYŁĄCZONE
74 TEMP. ZEWNĘTRZNA.
75 OBCI ĄŻENIE KOMPRESORA
76 OBCIĄŻENIE MIECHÓW
77 WENTYLATOR CHŁODZIARKI
78 BŁĄD OBSŁUGI KLIENTA (PAMIĘĆ BŁĘDÓW)
NAZWA: KOD-WYŁĄCZONY-KOMPRESORA
KOD WYŁĄCZAJĄCY OBSŁUGA WYŁĄCZNIK KOMPRESORA
0 żADNE
1 WYNIK WYSOKOCiŚNIENIOWY
2 MIECH. DEF + UIST
3 WYNIK NISKOCiŚNIENIOWY
5 4S PO WŁĄCZENIU SILNIKA
6 RUCH~ECON
7 RUCH-OFF
8 FUNKCJA TEMP. ZEWN.
10 NAPIĘCIE DOLNE
11 TEMP. SILNIKA
12 MIEJSCE PRZECIĘCIA MOTRONIC
13 NAPIĘCIE GÓRNE
14 FUNKCJA TEMP. PAROWNIKA
15 BRAK KODU POJAZDU
16 PRĄD-KOMPR.
17 SENSOR CISNIENIOWY DEF. (TYLKO Z ZEWN. REGUL. KOMPRESOREM)
18 LICZBA OBROTÓW SILNIKA (TYLKO PRZY B5W8)
BŁĄD SYSTEMU
************************
OPIS MODUŁU:
MIGANIE PRZY BŁĘDZIE SYSTEMU:
JEŚLI W OSTATNIM CYKlU JAZDY ZOSTANIE ROZPOZNANY BŁĄD, MIGAJĄ WSZYSTKIE SEGMENTY W LCD
PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZEZ 15SEK Z FREKWENCJĄ2 HZ
PONIŻSZE STACJONARNIE ROZPOZNANE BŁĘDY (LICZNIK BŁĘDÓW = 50) PROWADZĄ DO BŁĘDU SYSTEMOWEGO:
VAG FUNK TESTERA 04 NIE PRZEPROWADZONE WDROżeNIE USTAWIENIA PODSTAWOWEGO
VAG-FUNK TESTERA 07 NIE PRZEPROWADZONE KODOWANIE PARAMETRÓW
CZÓJNIK ZEWN. (KANAŁ ZASYSAJĄCY) I CZÓJNIK ZEWN. (ZDERZAK) USZKODZONE
USZKODZONY PRZEŁĄCZNIK/SENSOR CISNIENIA
USZKODZONY CZÓJNIK WEWN.
NAPIĘCIE REFERENCYJNE (EXT. NAPIĘCIE SENSOR.)
WPROWADZANIE MODE: WPROWADZANIE MODE-OFFSET-LlNII ROZPOZNAWCZYCH NASTEPUJE
POPRZEZ RÓWNOCZESNE UŻYCIE PRZYCISKÓW "ECON" I "SW-" I "FAN+" (Z -AKTYWNYM CIDOS TYLKO "ECON" I "FAN+".
MODE ZOSTANIE ZAZNACZONE PRZEZ 2 MAŁE KRESKI ZA WSKAŻNKlEM KANAŁU I TREŚCt
USTAWIANIE KANAŁÓW (WSKAźNIK TEMPERATURY-WINIEN) NASTĘPWE PRZYCISKAMI "SW+/- A TREŚCI PRZYCISKAMI
"FAN+/-. POPRZEZ PRZYCIŚNIĘCIE PRZYCISKU "ECON" MODE ZOSTAJE WYŁĄCZONE.
UŻYWANIE DANYCH (BEZ ZWOLNIENIA TESTU VAG): ZMIENIONE DANE OFFSET (KANAŁ 1..J() ZOSTAJĄ NATYCHMIAST UWZGLĘDNIONE PRZEZ SOFTWARE FUNKCJI POPRZEZ PRZESUNIĘCIE RÓWNOLEGŁE ODPOWIEDNICH LINII ROZPOZNAWCZYCH.
NASTAWIONE DANE POZOSTAJĄ ZACHOWANE TAKżE PO OPUSZCZENIU TEGO MODUŁU
I ZOSTAJĄ AUTOMATYCZNIE SKASOWANE PO WYŁ ZAPŁONU. W KANALE O POKAZANA ZOSTANIE
LICZBA ZMIENIONYCH KANAŁÓW (KANAŁU NIERÓWNE O).
LINIE ROZPOZNAWCZE OFFSET -MODE
ZAPISYWANIE TRWAŁE DANYCH: TRWAŁE ZAPISANIE (TEŻ PO WYŁ ZAPŁONU) ZOSTAJE WŁĄCZONE POPRZEZ ZAPISANIE KOMóRKI EEPOM 119 Z "1" ZA POMOCĄ TESTERA DIAGNOSTYCZNEGO VAG (NP.. VAS5051)
(DO OZNACZANIA WYSTEPUJĄ TYLKO WIW MAŁE KRESKI W LCD). ZMIENIONE DANE OFFSET (KANAŁ 1..J<) MOGĄ BYĆ TERAZ ZAPISANE W KANALE O POPRZEZ WCIŚNIĘCIE PRZYCISKU "FUN+" PONAD 28.
JAKO ODPOWIEDŹ PAMIĘCI POKAźE SIĘ W LCD PRZED LICZBĄ ZMIENIONYCH KANAŁÓW NA KRÓTKO
JEDNO LUB OWA ZERA PROWADZĄCE
BEZ AKTYWNEGO ZAPISANIA W KANALE O ZMIENIONE DANE ZOSTANA AUTOMATYCZNIE SKASOWANE PO WYŁ. ZAPŁONU.
KASOWANIE DANYCH: JEDEN KANAŁ. DANE OFFSET ODPOWIEDNIEGO KANAŁU PRZY POMOCY PRZYCISKÓW FUN USTAWIĆ NA O; WSZYSTKIE KANAŁY. NA KANAŁ O USTAWIĆ (TREŚĆ = LICZBA PRZESTAWIONYCH KANAŁÓW)
I POTWIERDZIĆ 2S PRZYCISKIEM -FUN-. (TREŚĆ PRZESKOCZY NA O => WSZYSTKIE DANE ZKASOWANE).
NAZWA: ZAJĘCIE KANAŁÓW
KANAŁ WIELKOŚĆ OFFSET ROZMIAR
O LICZBA KANAŁÓW NIERÓWNA O DIG
1 TEMP.-WYDMUCH DIG
2 NAPIĘCIE MIECHÓW DIG
3 TEMP. KLAPKI DIG
4 KLAPKA CENTRALNA OlG
5 KLAPKA NOGI/DEF. DIG
6 KLAPKA POWIETRZA SPIĘTRZONEGO (TYlKO POWIETRZE SPIETRZONE) DIG
7 TEMP. PAROWNIKA = F(TEMP. ZEWN.) DIG
8 TEMP. PAROWNIKA = F(TEMP. WYDMUCH.) DIG
9 BLLEV-KONIEC = WARTOŚĆ STAŁA DIGByły posiadacz 1.8 Turbo
Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..
Komentarz
-
-
Odgrzebie temat, bo nie poruszany od dłuższego czasu, a może się okazać dość ciekawy. W OII przed FL, po wciśnięciu w Climatronicku przycisku Econ i jednocześnie przycisku nawiew na szybę (górny prawy), pojawia się na wyświetlaczu lewym nr kanałów jak wyczytałem na tym forum i innych, zmienia się to lewym pokrętłem temperatury, pod kanały, cyferki po przecinku, pokrętłem prędkości nawiewu. Natomiast na prawym wyświetlaczu są wyświetlane wartości z kanałów, prędkość pojazdu, obroty silnika, napięcie, temperatury płynów. Ktoś może opracował dokładnie, który kanał co wskazuje, bo tu akurat nie ma sprecyzowanych informacji. Czy wchodząc w tą funkcję można coś uszkodzić?
A jeszcze dodam, że wychodzi sie z tego naciskając jednocześnie przycisk Auto i Econ.
Komentarz
-
Komentarz