[O2] Octavia II BXE podsumowanie roczne... krótkie :)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez JOY
    Mi w salonie mówili że dizel czy benzyna słaba czy 160 KM to zawieszenie jest jedno.
    nie no, to jakaś bzdura IMO...
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #27
      tez mi sie tak wydaje, w O1 byly rozne numery dla benzyn i klekotow, nie widze powodow dla ktorych tu mialoby byc inaczej
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #28
        A ja tak odnośnie wyposażenia. No niestety Szkoda ale nie zgodze sie z Tobą, że podstawowa wersja zawsze daje radę. Zależy jeszcze czym ktoś wczesniej jeździł. Podam ci swoj przykład. Zaczynałem z dość wysokiego pułpu wyposażeniowego, bo moim pierwszym autem była Renault 21 TSE wyposażona prawie we wszystko (tzn. 4 el. szyby, komp. pokładowy, automatyczną wentylację wnętrza el. ustawiane i podgrzewane lusterka itd.) Po tym aucie kupiłem sobie Renault Clio II. Jak na Clio II miało bogate wyposażenie, ale do R21 dużo jej brakowało. A mi najbardziej brakowało tak powiedizałbyś burzujskich rzeczy jak podgrzewanie lusterek czy komp pokładowy. Nie powiem przyzwyczaiłem się to tego i pewnie gdybym wczesniej z tymi rzeczami nie miał do czynienia, to nie odczuwałbym ich braku Ale rownie dobrze można powiedzieć, że po co komu el. szyby, klima czy centralny. Przecież kiedys auta tego nie miały, a ludzie się cieszyli jak dzieci jak kupili Poloneza czy 126p. Tylko widzisz nie o to chodzi. Chodzi o to, że człowiek to taka bestia która do dobrego szybko się przyzwyczaia. Natomist w drugą stronę jest juz duuuużo gorzej. Dlatego napisałem, że zależy kto czym wczesniej jeździł. Bo jeśli jeździłeś podstawową wersją Fiata Palio i przesiadasz się do podstawowej O II to to wyposażenie O II Classic jest dla cicbie aż nadto bogate. Ale jak jeździłeś np. najbogatszą wersją Laguny i przesiadasz się do podstawowej O II to czujesz niedosyt Fakt bedziesz jeździł i cieszyl się, że kupiłeś nowe auto, ale pod nosem bedziesz sobie mówił, że brakuje ci troche tego czy tamtego. Ja np. nie wyobrażam sobie teraz samochodu bez auto klimy ,czy kompa pokładowego. Choć gdyby zdarzyło się w moim życiu tak, że tylko na takie auto byłoby mnie stać, to pewnie też bym się cieszył z tego co mam. Co nie znaczy, że po cichu nie teskniłbym za tymi "bajerami" które tak ułatwiaja codzienną jazdę. No niestety ale człowiek juz tak ma Inaczej nikt nie wybierałby tych bogatych wersji, bo każdego zadowalałby Classic.
        Wniosek z tego taki, że każdy musi prywtnie przekalkulowac sobie co dla niego z wyposażenia jest ważne i wybrac taka wersje jaka mu najbardziej odpowiada. jeden wybierze Classica i powie super. Inny nawet na Classica nie spojrzy tylko wybierze od razu Elegance.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez Big
          zależy kto czym wczesniej jeździł
          z takich ful fulastych wypasów to V40, meriva a do aktualnych porównań RÓWNOLEGLE O2 elegance, że tak powiem Twoja teoria w moim przypadku nie ma żadnego zastosowania, ale to jest oczywiście TYLKO MOJE ZDANIE

          Zamieszczone przez Big
          No niestety ale człowiek juz tak ma
          nie każdy

          z tego co widzę to w przyszłości do kupna wyższej wersji może MNIE skłonić tylko i wyłącznie niedostępność silników\skrzyń itp. w wersjach tańszych, natomiast Ola najchętniej powoziłaby prawdopodobnie L&K, tak więc co to lubi
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            #30
            Zamieszczone przez szkoda
            że tak powiem Twoja teoria w moim przypadku nie ma żadnego zastosowania
            No a Twoja w moim
            Dlatego napisałem ci że kwestia wyposażenia jest tak subiektywną rzeczą, że nie da się jednoznacznie powiedziec " podstawowa O II daje radę", bo dla jednego daje a dla innego już nie
            Oczywiście szanuje Twoje zdanie, ale jak widziesz ile ludzi tyle opini na ten temat.
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              no ale ja piszę w pierwszej osobie i o moich odczuciach, nie rozciągam tego na ogół ludzkości
              i zazwyczaj STARAM SIĘ tak właśnie pisać :idea:

              "ogólnie jestem bardzo zadowolony z wyboru najtańszej wersji wyposażenia"

              "fajnie jest mieć różne tam bajery, ale ja mając raczej je wszystkie w 3 czy 4 autach wstecz, po prostu wyrobiłem sobie zdanie czego używam a czego nie"

              "nie mam uwag, być może jest tak, dlatego, że to auto dla mnie"
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #32
                Zamieszczone przez Big
                Dlatego napisałem ci że kwestia wyposażenia jest tak subiektywną rzeczą, że nie da się jednoznacznie powiedziec " podstawowa O II daje radę", bo dla jednego daje a dla innego już nie
                to jest dokładnie tak samo jak odwieczna "wojna" benzyna vs diesel czy subiektywne odczucie dynamiki - dla jednego Fabia 1.2 htp 64KM jest dynamiczna i nie czuć w niej włączenia klimy, drugi wyłącza klime w chipowanym 1.8T bo czuje, że auto z klimą jest słabsze :wink:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez Big
                  nie da się jednoznacznie powiedziec " podstawowa O II daje radę", bo dla jednego daje a dla innego już nie
                  więc zauważ do kogo skierowałem to radykalne stwierdzenie -> do tych, którzy nie mają kasy i zastanawiają się czy jest sens kupowania classica :idea:

                  [ Dodano: Nie 28 Gru, 08 17:35 ]
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  Zamieszczone przez Big
                  Dlatego napisałem ci że kwestia wyposażenia jest tak subiektywną rzeczą, że nie da się jednoznacznie powiedziec " podstawowa O II daje radę", bo dla jednego daje a dla innego już nie
                  to jest dokładnie tak samo jak odwieczna "wojna" benzyna vs diesel czy subiektywne odczucie dynamiki - dla jednego Fabia 1.2 htp 64KM jest dynamiczna i nie czuć w niej włączenia klimy, drugi wyłącza klime w chipowanym 1.8T bo czuje, że auto z klimą jest słabsze :wink:
                  Misiek, ja z tym nie dyskutuję, bo to rzecz oczywista, że każdy lubi co innego i inne ma potrzeby :idea:
                  chodzi mi tylko o to, żeby mi nie inputować pewnych stwierdzeń, których albo nie użyłem, albo zostałem źle zrozumiany, albo użyłem ich w innym kontekście :idea:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #34
                    Zamieszczone przez szkoda
                    do tych, którzy nie mają kasy i zastanawiają się czy jest sens kupowania classica
                    a jeśli tak to o.k.
                    Choc ja i pewnie takich jest znacznie wiecej, wolałbym np. bogatą Fabię niz podstawową O II. No ale tak jak napisał powyzej MisiekWAW, tej odwiecznej wojny nie da sie rozstrzygnąć, bo standard wyposażenia to strasznie subiektywna rzecz i każdy ma swoje zdanie w tym temacie.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      no i gut

                      [ Dodano: Nie 28 Gru, 08 17:38 ]
                      zauważcie też, że wahałem się coś takiego pisać, bo właśnie zawsze jest problem z odczytaniem intencji w podobnych sytuacjach :szeroki_usmiech

                      [ Dodano: Nie 28 Gru, 08 17:38 ]
                      ale napisałem, bo JA własnie tak myślę.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #36
                        szkoda, wiesz mniej więcej jaka jest różnica masy, między classic/mint, a elegance? Teoretycznie classic powinien mieć ciut lepsze osiągi...
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez Klauzero
                          szkoda, wiesz mniej więcej jaka jest różnica masy, między classic/mint, a elegance? Teoretycznie classic powinien mieć ciut lepsze osiągi...
                          praktycznie, ze mną na pokładzie to nie ma ABSOLUTNIE, żadnego znaczenia :twisted:
                          (aczkolwiek pewnie troszkę lżejsza jest )
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Klauzero
                            Rider
                            • 2008
                            • 575

                            #38
                            Bez urazy, ale to trochę inne masy To trochę tak, jak z rowerami, gdzie łatwiej i... taniej jest zrzucić dwa kilogramy własnej masy ciała, niż kilogram z masy roweru, ale na tym lżejszym każdy bez wyjątku będzie miał lepsze osiągi, więc classic jest dobrą alternatywą
                            Mądry Polak po ©kodzie...

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              owszem
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #40
                                Szkoda - gratulacje przebiegu i dalszej bezawaryjnosci :-)

                                ps. piszesz o classicu, ale czy nie lepszy de facto jest mint - bo kosztuja w sumie prawie tyle samo, a lepsze wyposazenie....?
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #41
                                  przeciez Mint to nic innego jak Classic z klima :szeroki_usmiech
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • blackspot
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 291

                                    #42
                                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                                    przeciez Mint to nic innego jak Classic z klima
                                    Ale za to jak brzmi
                                    Powered by Rogalotti + DSG

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #43
                                      miętowo :szeroki_usmiech :lol:
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • JOY
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 641

                                        #44
                                        MINT - firma produkująca akcesoria komputerowe w najniższych cenach
                                        Zbieg okoliczności ?

                                        Komentarz

                                        • ARobert
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 254
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                                          przeciez Mint to nic innego jak Classic z klima :szeroki_usmiech
                                          ..ot taka wersja z listkiem oberwanej marihuany :szeroki_usmiech

                                          ..a tak na marginesie to dopłata za klimę wychodzi tak tanio że chyba tylko alergicy wezmą bez klimy a jeszcze mogliby lakierowane klamki i lusterka dodać bo z tego co widzę to wielu tu tego brakuje i potem wymyślają jakieś chromy.

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #46
                                            rzekłbym "jakieś kupiaste chromy" :szeroki_usmiech
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            Pracuję...