1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adas23
    Classic
    • 2010
    • 13

    1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG

    W przypadku ON trzeba brac pod uwage, ze obecnie jest juz sprzedawana paliwo przejsciowe, a za chwile bo (chyba w okresie grudzien-luty) mamy pelne zimowe paliwo, wiec jakies dodatki do tych paliw w roznych firmach moga miec znaczenie przy ilosci spalonego paliwa jak i EGT
  • miron75
    Ambiente
    • 2008
    • 157

    #2
    1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG

    witam
    Muszę w styczniu zakupić 4 octavie dla moich pracowników. Przebieg: 50000 km/rok, głównie poza miastem, powiedzmy dystans miasto-trasa jak 7:3. Patrząc na spalanie katalogowe, wartość uśredniona dla 1.8 TSI DSG i 2.0 TDI PD DSG ma się jak 6.6 l/100km do 6.0 l/100 km. Pytanie tylko jak wygląda realnie spalanie na tych motorkach. Jeśli ktoś jeździ w takich konfiguracjach proszę o info - jak to wygląda w realu. Z góry dziękuje.
    Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
    było: 111KM / 275NM
    jest: 143KM / 310NM

    Komentarz

    • fernando
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1890

      #3
      miron75, na pewno spalanie będzie większe niż katalogowe, ale w dieslach różnica jest zwykle mniejsza. Jak mają robić takie przebiegi w trasie, to nie ma się co zastanawiać - diesle szybciej się zwrócą...

      Komentarz

      • miron75
        Ambiente
        • 2008
        • 157

        #4
        Zamieszczone przez fernando
        miron75, na pewno spalanie będzie większe niż katalogowe, ale w dieslach różnica jest zwykle mniejsza. Jak mają robić takie przebiegi w trasie, to nie ma się co zastanawiać - diesle szybciej się zwrócą...
        dzięki za odp. zwróć jednak uwagę, że różnica w cenie to ok. 10 000 PLN. Przy aktualnej cenie ON/Pb95 to ok. 3000 litrów paliwka. U mnie wygląda to nieco inaczej, bo będziemy korzystać z najmu długoterminowego i 10 koła odpowiada różnicy w racie finansowej na poziomie ok 200 PLN netto, czyli 70 litrów paliwa. Zatem przy założonym przebiegu 4200 km/m-c wychodzi mi że:
        - benzyna łyka więcej o 1,6 l/100km średnio niż diesel, lepiej wziąć 2.0 TDI
        - benzyna nie łyka więcej - odwrotnie

        symulując parytet 7:3 trasa miasto i dane katalogowe + poprawka z moich dośw. z silnikami VAG i ich spalaniem rzeczywistym do katalogowego (czyli +1,0l/100km dla diesela i +1,5l/100km dla benz.):

        1.8 TSI DSG spalanie średnie: 8,3 l/100km
        2.0 TDI DSG spalanie średnie: 7,3 l/100km

        wychodzi mi, że powinienem kupić 1.8 TSI, ale o ile z traktorami i ich spalaniem mam jakie takie doświadczenie, to apetyt 1.8 TSI jest dla mnie niewiadomą.
        Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
        było: 111KM / 275NM
        jest: 143KM / 310NM

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #5
          Zamieszczone przez miron75
          dzięki za odp. zwróć jednak uwagę, że różnica w cenie to ok. 10 000 PLN. Przy aktualnej cenie ON/Pb95 to ok. 3000 litrów paliwka. U mnie wygląda to nieco inaczej, bo będziemy korzystać z najmu długoterminowego i 10 koła odpowiada różnicy w racie finansowej na poziomie ok 200 PLN netto, czyli 70 litrów paliwa.
          Nie wiem, jak jest z wynajmem długoterminowym... Jednak w wersji Ambiente różnica w cenie wynosi 8700 PLN. Według moich wyliczeń odpowiada to wartości paliwa na okres 5-letniej eksploatacji - przy założeniu, że będzie lana PB95.

          Zamieszczone przez miron75
          Zatem przy założonym przebiegu 4200 km/m-c wychodzi mi że:
          - benzyna łyka więcej o 1,6 l/100km średnio niż diesel, lepiej wziąć 2.0 TDI
          - benzyna nie łyka więcej - odwrotnie
          Wygląda na to, że w Twoim przypadku to silnik bezynowy będzie rozsądniejszym wyborem, ale musisz pamiętać, że w silniku benzynowym turbodoładowanym spalanie zależy od stylu jazdy niż w turbodoładowanym dieslu... :idea:

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            miron75, Ujmę to tak, skoro to mają być auta firmowe to na ogół kierowcy takich aut nie oszczędzają w związku z tym TDI mimo "pałowania" łyknie stosunkowo mniej gnojówki niż taka benzynka.
            Co do zużycia w TDI to ja mam 1,9 i po trasie jak nie oszczędzam to wychodzi mi 6,5 z tego co koledzy się wypowiadali to 2.0 TDI bierze 1 litra więcej, reszta prosta matematyka a co do benzynki niech się wypowiedzą koledzy którzy je posiadają.
            Notabene idź sobie do salonu przejedź się jednym i drugim trochę je popałuj i zobaczysz jakie średnie komp ci pokaże będziesz miał jakiś pogląd ile mogą pożreć.
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              miron75, 1.8 TSI z DSG może łyknąć do 10 litrów benzyny z tym nie jest tak różowo

              Komentarz

              • miron75
                Ambiente
                • 2008
                • 157

                #8
                Zamieszczone przez djczas
                miron75, 1.8 TSI z DSG może łyknąć do 10 litrów benzyny z tym nie jest tak różowo
                Ano właśnie, sam mam 2.0 TDI CR DSG, wcześniej miałem 2.0 TDI PDI w manualu i wiem z doświadczenia, że w dieselu jest pewne granica której się nie da przekroczyć jakbyś nie pałował.
                A w benzynie podobno jak ktoś chce i potrafi to "sky is the limit"
                Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                było: 111KM / 275NM
                jest: 143KM / 310NM

                Komentarz

                • fernando
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1890

                  #9
                  Atutem silnika 1.8 TSI jest jednak to, że dostępny jest z 7-biegowa skrzynia biegów, a nie z 6-cio jak TDI.

                  Jeśli chodzi o spalanie (tu akurat z manualną przekładnią 6-cio biegową) to cytuję (za http://www.autofirmowe.pl/21268,skod...ia_18_tsi.html) :
                  Zejście ze średnim spalaniem w ruchu mieszanym poniżej 8 litrów wymagało zastosowania pewnych elementów ekojazdy, ale nie było wyczynem specjalnie trudnym.
                  Myślę, że kierowcy aut firmowych i redaktorzy pism motoryzacyjnych , osiągają zwykle podobne wyniki średniego spalania.

                  Z autopsji mogę powiedzieć, że Passat 2.0 TDI DSG nie chce spalić więcej niż 6,5 litra, przy dynamicznej jeździe w trasie, jeśli nie jest bardzo ciasno...

                  Komentarz

                  • Lelon
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 130

                    #10
                    w benzynie też jest pewna granica, tyle, że z reguły nieco wyżej kiedyś próbowałem w BMW 728iA ojca sprawdzić ile można maksymalnie spalić w mieście Automat na tryb sport i gaz do dechy od świateł do świateł dał wynik 39,6l/100km

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      miron75, moja 1.8t spala do 25 litrów na 100 ale nie morże być miarodajnym miernikiem ponieważ jest mocno dłubnięta

                      Komentarz

                      • satoot
                        Rider
                        • 2008
                        • 525

                        #12
                        Zamieszczone przez Lelon
                        w benzynie też jest pewna granica, tyle, że z reguły nieco wyżej kiedyś próbowałem w BMW 728iA ojca sprawdzić ile można maksymalnie spalić w mieście Automat na tryb sport i gaz do dechy od świateł do świateł dał wynik 39,6l/100km
                        Mogłeś jeździć tylko na wstecznym, to wynik byłby jeszcze wyższy.
                        Tylko czego to dowodzi?
                        Bo ja jeździłem radzieckim ZIŁEM, i palił od 130 do 180 litrów na 100km.
                        Jeżdżąc T34 spaliłbym pewnie tyle samo, a łodzią podwodną zapewne jeszcze kilka ton paliwa więcej.

                        Komentarz

                        • miron75
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 157

                          #13
                          no dobra
                          zrobiłem symulacje:
                          spalanie trasa/miasto policzyłem dodając do danych katalogowych 1,0l/100km dla diesel'a i 1,5l/100km dla benzynki.




                          wychodzi, że najtaniej będzie jak im kupie 1.4 TSI :diabelski_usmiech
                          no ale... wtedy mogą mnie na taczkach wywieźć.
                          Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                          było: 111KM / 275NM
                          jest: 143KM / 310NM

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            miron75, nie wiem czym zajmuje się twoja firma ale jeśli liczysz się z kosztami paliwa i eksploatacją DSG nie będzie dla pracowników dobrym wyborem no chyba że masz Zakład Pracy Chronionej to wtedy dla pracowników będzie to dogodnością a tak to są w autach firmowych pieniądze wyrzucone w błoto

                            Pewnie dostałeś ode mnie pw dostaniesz ich więcej od kolegów jak chcesz dobrze kupić auto to będziesz miał z czego wybierać

                            Komentarz

                            • miron75
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 157

                              #15
                              Zamieszczone przez djczas
                              miron75, nie wiem czym zajmuje się twoja firma ale jeśli liczysz się z kosztami paliwa i eksploatacją DSG nie będzie dla pracowników dobrym wyborem no chyba że masz Zakład Pracy Chronionej to wtedy dla pracowników będzie to dogodnością a tak to są w autach firmowych pieniądze wyrzucone w błoto
                              Co do DSG - mam cennych pracowników (czytaj zarabiają dla firmy kupę kasy) i chciałem ich nieco dowartościować. Ale jak patrzę na moją tabelkę to mi ochota na DSG nieco przechodzi. Drogo te autka wychodzą w eksploatacji.
                              Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                              było: 111KM / 275NM
                              jest: 143KM / 310NM

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                przegląd około 400 zł więcej

                                Masz mój numer z PW zadzwoń to pogadamy

                                Komentarz

                                • blackspot
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 291

                                  #17
                                  Normalne przeglądy nie kosztują więcej niż przy manualu. Tylko ten co 60kkm jest droższy o około 900 złotych.
                                  Powered by Rogalotti + DSG

                                  Komentarz

                                  • fernando
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1890

                                    #18
                                    Zamieszczone przez miron75
                                    Co do DSG - mam cennych pracowników (czytaj zarabiają dla firmy kupę kasy) i chciałem ich nieco dowartościować.
                                    Jeśli nie jeździli wcześniej 2.0 TDI (ani niczym mocniejszym) to i dostając 1.9 TDI DSG powinni czuć się dowartościowani, a auto daje radę

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #19
                                      blackspot, czyli rozkłara się to cenowo mniej więcej jak napisałem przy 120 tys

                                      [ Dodano: Pią 02 Sty, 09 17:10 ]
                                      fernando, silnik 1.9 wkrótce zostanie zastąpiony 2.0 tdi CR 110 KM z fapem

                                      Komentarz

                                      • blackspot
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 291

                                        #20
                                        Zamieszczone przez djczas
                                        blackspot, czyli rozkłara się to cenowo mniej więcej jak napisałem przy 120 tys
                                        Jeśli tak liczyć to się zgadza.
                                        Powered by Rogalotti + DSG

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez miron75
                                          1.8 TSI DSG spalanie średnie: 8,3 l/100km
                                          2.0 TDI DSG spalanie średnie: 7,3 l/100km
                                          do dupy (za przeproszeniem) takie wróżenie 8)

                                          masz bardzo przydatny portal na którym możesz to porównać www.spritonitor.de k
                                          Ja biorę zawsze te największe zużycia i mi się sprawdza

                                          1.8TSI



                                          srednia na ostatniej stronie od 9,1 do 10,9

                                          2.0TDI



                                          średnie na ostatniej stronie 7,7 do 10 ale 2 ostatnie wpisy jako zupelnie nie przystajce do pozostalych mozna swobodnie odrzucic

                                          IMHO nalezy liczyc realna roznice (a nie pobozne zyczenia) na poziomie 2l ze spritmonitor wychodzi od 0,5l do 3,5l na 100
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • miron75
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 157

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            Zamieszczone przez miron75
                                            1.8 TSI DSG spalanie średnie: 8,3 l/100km
                                            2.0 TDI DSG spalanie średnie: 7,3 l/100km
                                            do dupy (za przeproszeniem) takie wróżenie 8)

                                            masz bardzo przydatny portal na którym możesz to porównać www.spritonitor.de k
                                            Ja biorę zawsze te największe zużycia i mi się sprawdza

                                            1.8TSI



                                            srednia na ostatniej stronie od 9,1 do 10,9

                                            2.0TDI



                                            średnie na ostatniej stronie 7,7 do 10 ale 2 ostatnie wpisy jako zupelnie nie przystajce do pozostalych mozna swobodnie odrzucic

                                            IMHO nalezy liczyc realna roznice (a nie pobozne zyczenia) na poziomie 2l ze spritmonitor wychodzi od 0,5l do 3,5l na 100
                                            dzięki wszystkim za pomoc
                                            I raczej już wiem, że pójdziemy jak dotychczas w dizelka, prawdopodobnie bez DSG ale za to w najmocniejszej dostępnej wersji. Szkoda, że Skoda nie oferuje w Octavii FL silnika 2.0 w CR... SuperB już to ma a Octavka nie. BTW: czy ktoś wie kiedy wejdą do sprzedaży 1.6 i 2.0 CR w dumbo?

                                            też dopisałem się do spritmonitor'a:

                                            (wcześniej patrzyłem na wyniki Octy z TSI i TDI, ale wolałem przedyskutować ten temat z Wami, bo rozrzut jest niesamowity na tej stronie)
                                            Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                                            było: 111KM / 275NM
                                            jest: 143KM / 310NM

                                            Komentarz

                                            • fernando
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1890

                                              #23
                                              Zamieszczone przez djczas
                                              fernando, silnik 1.9 wkrótce zostanie zastąpiony 2.0 tdi CR 110 KM z fapem
                                              Tak, słyszałem o tym, chociaż mówiło się też o silniku 1.6, ale to chyba później...
                                              Niemniej jednak na chwilę obecną 1.9 TDI to wciąż bardzo trwała, oszczędna i dosyć żwawa jednostka napędowa - w skrócie: daje radę :wink:

                                              Komentarz

                                              • djczas
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 9612

                                                #24
                                                miron75, w tym roku na pewno co do daty to jeszcze nie wiadomo

                                                Komentarz

                                                • mariuss
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 52

                                                  #25
                                                  ja mam służbowe 1,8 TSI elegance, tylko ze skrzynią manualną.
                                                  Miesięcznie robię jakieś 4 000 km, z tego z 75% w trasie. Średnie spalanie komp pokazuje 7,7 - 7,8 l na 100km.
                                                  Spalanie w mieście mam prawie zawsze poniżej 9l na 100km, poza sytuacjami gdy na zimnym silniku wjeżdżam w korek, wtedy pali mi nawet 12 - 13l, ale po całym dniu jeżdżenia i tak spada poniżej 9.
                                                  W trasie spalanie mam bardzo zmienne, mocno zależy od stylu jazdy. Jak jechałem zgodnie z przepisami 90 - 110 km/h i jak najpłynniej to pali 6 litra. Jeśli się śpieszę, non stop przyśpieszam, wyprzedzam i mam prędkości 140 - 160 km/h to pali 8 - 8,5 l.
                                                  W wakacje byłem w Chorwacji i jechaliśmy w czwórkę + bagażnik załadowany na maksa, na autostradzie przy 160 - 170 palił 9l.
                                                  Kiedyś miałem toyotę corolle 1,4 i paliła mi podobnie, także uważam że silnik jest bardzo ekonomiczny, a jeśli komuś pali więcej to chyba ze względu na złe nawyki. Podstawowe elemeny ecodrivingu, jak choćby hamowanie silnikiem bardzo pomagają obniżyć spalanie.
                                                  Bardzo podoba mi się jak to auto przyśpiesza na niskich obrotach silnika. Gdy się nie śpieszę już przy 40km/h wrzucam 4ty bieg, przy 60 5tkę, a przy 70 6tkę i wcale nie jestem zawalidrogą. Przy szybkiej zmianie biegów często ruszam pierwszy spod świateł mimo tak niskich obrotów.
                                                  Osobiście bardzo jestem zadowolony z silnika. Z pewnością pali więcej niż diesel, ale jest ciche. Kiedyś prowadziłem octavie 2.0 tdi kolegi i odniosłem wrażenie że na niskich i średnich obrotach auta w trasie jeżdżą podobnie, tyle że 1.8 TSI ma zdecydowanie dłuższe biegi i im wyżej się kręci tym bardziej ciągnie - jak to benzynka w końcu

                                                  I jeszcze jedno, ten silnik jest zaprojektowany do benzyny 95. Sprawdzałem kilka razy, 98ki spala więcej i nie jeździ na niej wcale lepiej ....
                                                  seat exeo 2.0 TDI CR

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...