W przypadku ON trzeba brac pod uwage, ze obecnie jest juz sprzedawana paliwo przejsciowe, a za chwile bo (chyba w okresie grudzien-luty) mamy pelne zimowe paliwo, wiec jakies dodatki do tych paliw w roznych firmach moga miec znaczenie przy ilosci spalonego paliwa jak i EGT
1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG
Zwiń
X
-
1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG
witam
Muszę w styczniu zakupić 4 octavie dla moich pracowników. Przebieg: 50000 km/rok, głównie poza miastem, powiedzmy dystans miasto-trasa jak 7:3. Patrząc na spalanie katalogowe, wartość uśredniona dla 1.8 TSI DSG i 2.0 TDI PD DSG ma się jak 6.6 l/100km do 6.0 l/100 km. Pytanie tylko jak wygląda realnie spalanie na tych motorkach. Jeśli ktoś jeździ w takich konfiguracjach proszę o info - jak to wygląda w realu. Z góry dziękuje.
-
-
Zamieszczone przez fernandomiron75, na pewno spalanie będzie większe niż katalogowe, ale w dieslach różnica jest zwykle mniejsza. Jak mają robić takie przebiegi w trasie, to nie ma się co zastanawiać - diesle szybciej się zwrócą...
- benzyna łyka więcej o 1,6 l/100km średnio niż diesel, lepiej wziąć 2.0 TDI
- benzyna nie łyka więcej - odwrotnie
symulując parytet 7:3 trasa miasto i dane katalogowe + poprawka z moich dośw. z silnikami VAG i ich spalaniem rzeczywistym do katalogowego (czyli +1,0l/100km dla diesela i +1,5l/100km dla benz.):
1.8 TSI DSG spalanie średnie: 8,3 l/100km
2.0 TDI DSG spalanie średnie: 7,3 l/100km
wychodzi mi, że powinienem kupić 1.8 TSI, ale o ile z traktorami i ich spalaniem mam jakie takie doświadczenie, to apetyt 1.8 TSI jest dla mnie niewiadomą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miron75dzięki za odp. zwróć jednak uwagę, że różnica w cenie to ok. 10 000 PLN. Przy aktualnej cenie ON/Pb95 to ok. 3000 litrów paliwka. U mnie wygląda to nieco inaczej, bo będziemy korzystać z najmu długoterminowego i 10 koła odpowiada różnicy w racie finansowej na poziomie ok 200 PLN netto, czyli 70 litrów paliwa.
Zamieszczone przez miron75Zatem przy założonym przebiegu 4200 km/m-c wychodzi mi że:
- benzyna łyka więcej o 1,6 l/100km średnio niż diesel, lepiej wziąć 2.0 TDI
- benzyna nie łyka więcej - odwrotnie
Komentarz
-
-
miron75, Ujmę to tak, skoro to mają być auta firmowe to na ogół kierowcy takich aut nie oszczędzają w związku z tym TDI mimo "pałowania" łyknie stosunkowo mniej gnojówki niż taka benzynka.
Co do zużycia w TDI to ja mam 1,9 i po trasie jak nie oszczędzam to wychodzi mi 6,5 z tego co koledzy się wypowiadali to 2.0 TDI bierze 1 litra więcej, reszta prosta matematykaa co do benzynki niech się wypowiedzą koledzy którzy je posiadają.
Notabene idź sobie do salonu przejedź się jednym i drugim trochę je popałuj i zobaczysz jakie średnie komp ci pokaże będziesz miał jakiś pogląd ile mogą pożreć.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasmiron75, 1.8 TSI z DSG może łyknąć do 10 litrów benzyny z tym nie jest tak różowoktórej się nie da przekroczyć jakbyś nie pałował.
A w benzynie podobno jak ktoś chce i potrafi to "sky is the limit"
Komentarz
-
-
Atutem silnika 1.8 TSI jest jednak to, że dostępny jest z 7-biegowa skrzynia biegów, a nie z 6-cio jak TDI.
Jeśli chodzi o spalanie (tu akurat z manualną przekładnią 6-cio biegową) to cytuję (za http://www.autofirmowe.pl/21268,skod...ia_18_tsi.html) :
Zejście ze średnim spalaniem w ruchu mieszanym poniżej 8 litrów wymagało zastosowania pewnych elementów ekojazdy, ale nie było wyczynem specjalnie trudnym.
Z autopsji mogę powiedzieć, że Passat 2.0 TDI DSG nie chce spalić więcej niż 6,5 litra, przy dynamicznej jeździe w trasie, jeśli nie jest bardzo ciasno...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lelonw benzynie też jest pewna granica, tyle, że z reguły nieco wyżejkiedyś próbowałem w BMW 728iA ojca sprawdzić ile można maksymalnie spalić w mieście
Automat na tryb sport i gaz do dechy od świateł do świateł dał wynik 39,6l/100km
Tylko czego to dowodzi?
Bo ja jeździłem radzieckim ZIŁEM, i palił od 130 do 180 litrów na 100km.
Jeżdżąc T34 spaliłbym pewnie tyle samo, a łodzią podwodną zapewne jeszcze kilka ton paliwa więcej.
Komentarz
-
-
miron75, nie wiem czym zajmuje się twoja firma ale jeśli liczysz się z kosztami paliwa i eksploatacją DSG nie będzie dla pracowników dobrym wyborem no chyba że masz Zakład Pracy Chronionej to wtedy dla pracowników będzie to dogodnością a tak to są w autach firmowych pieniądze wyrzucone w błoto
Pewnie dostałeś ode mnie pw dostaniesz ich więcej od kolegów jak chcesz dobrze kupić auto to będziesz miał z czego wybierać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasmiron75, nie wiem czym zajmuje się twoja firma ale jeśli liczysz się z kosztami paliwa i eksploatacją DSG nie będzie dla pracowników dobrym wyborem no chyba że masz Zakład Pracy Chronionej to wtedy dla pracowników będzie to dogodnością a tak to są w autach firmowych pieniądze wyrzucone w błoto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miron751.8 TSI DSG spalanie średnie: 8,3 l/100km
2.0 TDI DSG spalanie średnie: 7,3 l/100km
masz bardzo przydatny portal na którym możesz to porównać www.spritonitor.dek
Ja biorę zawsze te największe zużycia i mi się sprawdza
1.8TSI
srednia na ostatniej stronie od 9,1 do 10,9
2.0TDI
średnie na ostatniej stronie 7,7 do 10 ale 2 ostatnie wpisy jako zupelnie nie przystajce do pozostalych mozna swobodnie odrzucic
IMHO nalezy liczyc realna roznice (a nie pobozne zyczenia) na poziomie 2l ze spritmonitor wychodzi od 0,5l do 3,5l na 100Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWZamieszczone przez miron751.8 TSI DSG spalanie średnie: 8,3 l/100km
2.0 TDI DSG spalanie średnie: 7,3 l/100km
masz bardzo przydatny portal na którym możesz to porównać www.spritonitor.dek
Ja biorę zawsze te największe zużycia i mi się sprawdza
1.8TSI
srednia na ostatniej stronie od 9,1 do 10,9
2.0TDI
średnie na ostatniej stronie 7,7 do 10 ale 2 ostatnie wpisy jako zupelnie nie przystajce do pozostalych mozna swobodnie odrzucic
IMHO nalezy liczyc realna roznice (a nie pobozne zyczenia) na poziomie 2l ze spritmonitor wychodzi od 0,5l do 3,5l na 100
I raczej już wiem, że pójdziemy jak dotychczas w dizelka, prawdopodobnie bez DSG ale za to w najmocniejszej dostępnej wersji. Szkoda, że Skoda nie oferuje w Octavii FL silnika 2.0 w CR... SuperB już to ma a Octavka nie. BTW: czy ktoś wie kiedy wejdą do sprzedaży 1.6 i 2.0 CR w dumbo?
też dopisałem się do spritmonitor'a:
(wcześniej patrzyłem na wyniki Octy z TSI i TDI, ale wolałem przedyskutować ten temat z Wami, bo rozrzut jest niesamowity na tej stronie)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasfernando, silnik 1.9 wkrótce zostanie zastąpiony 2.0 tdi CR 110 KM z fapem
Niemniej jednak na chwilę obecną 1.9 TDI to wciąż bardzo trwała, oszczędna i dosyć żwawa jednostka napędowa - w skrócie: daje radę :wink:
Komentarz
-
-
ja mam służbowe 1,8 TSI elegance, tylko ze skrzynią manualną.
Miesięcznie robię jakieś 4 000 km, z tego z 75% w trasie. Średnie spalanie komp pokazuje 7,7 - 7,8 l na 100km.
Spalanie w mieście mam prawie zawsze poniżej 9l na 100km, poza sytuacjami gdy na zimnym silniku wjeżdżam w korek, wtedy pali mi nawet 12 - 13l, ale po całym dniu jeżdżenia i tak spada poniżej 9.
W trasie spalanie mam bardzo zmienne, mocno zależy od stylu jazdy. Jak jechałem zgodnie z przepisami 90 - 110 km/h i jak najpłynniej to pali 6 litra. Jeśli się śpieszę, non stop przyśpieszam, wyprzedzam i mam prędkości 140 - 160 km/h to pali 8 - 8,5 l.
W wakacje byłem w Chorwacji i jechaliśmy w czwórkę + bagażnik załadowany na maksa, na autostradzie przy 160 - 170 palił 9l.
Kiedyś miałem toyotę corolle 1,4 i paliła mi podobnie, także uważam że silnik jest bardzo ekonomiczny, a jeśli komuś pali więcej to chyba ze względu na złe nawyki. Podstawowe elemeny ecodrivingu, jak choćby hamowanie silnikiem bardzo pomagają obniżyć spalanie.
Bardzo podoba mi się jak to auto przyśpiesza na niskich obrotach silnika. Gdy się nie śpieszę już przy 40km/h wrzucam 4ty bieg, przy 60 5tkę, a przy 70 6tkę i wcale nie jestem zawalidrogą. Przy szybkiej zmianie biegów często ruszam pierwszy spod świateł mimo tak niskich obrotów.
Osobiście bardzo jestem zadowolony z silnika. Z pewnością pali więcej niż diesel, ale jest ciche. Kiedyś prowadziłem octavie 2.0 tdi kolegi i odniosłem wrażenie że na niskich i średnich obrotach auta w trasie jeżdżą podobnie, tyle że 1.8 TSI ma zdecydowanie dłuższe biegi i im wyżej się kręci tym bardziej ciągnie - jak to benzynka w końcu
I jeszcze jedno, ten silnik jest zaprojektowany do benzyny 95. Sprawdzałem kilka razy, 98ki spala więcej i nie jeździ na niej wcale lepiej ....seat exeo 2.0 TDI CR
Komentarz
-
Komentarz