1.8 TSI DSG czy 2.0 TDI PD DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Geralt
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 589

    #26
    a ja mam pytanie z innej beczki - przyznaje ze nie sprawdzalem - co ile wymienia sie rozrzad w wyzej wymienionych silnikach i jakie sa ceny oleju ktory wymieniamy przy przegladach? (pewnie roznia sie normami)

    pytam poniewaz z tego co wiem w starszych TDi rorzad wymieniamy co ok 60~90tys km.
    W moim 1.8T co 120~180tys km - moim zdaniem ten dodatkowy dla TDi koszt + roznice w ilosci i cenie oleju nalezy uwzglednic wyliczajac koszta eksploatacji (zakladajac ze nic sie nie zmienilo).
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Zamieszczone przez mariuss
      Gdy się nie śpieszę już przy 40km/h wrzucam 4ty bieg, przy 60 5tkę, a przy 70 6tkę i wcale nie jestem zawalidrogą.
      No wszystko ok ale gdy przyjdzie nagle coś wyprzedzić to z 6 musisz zredukować chyba na 2 , i przy takiej jeździe szybko zapieką Ci się kierownice w turbo.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez Ziomal
        Zamieszczone przez mariuss
        Gdy się nie śpieszę już przy 40km/h wrzucam 4ty bieg, przy 60 5tkę, a przy 70 6tkę i wcale nie jestem zawalidrogą.
        No wszystko ok ale gdy przyjdzie nagle coś wyprzedzić to z 6 musisz zredukować chyba na 2 , i przy takiej jeździe szybko zapieką Ci się kierownice w turbo.
        a są tam :?:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          #29
          Zamieszczone przez szkoda
          Ziomal napisał/a:
          mariuss napisał/a:
          Gdy się nie śpieszę już przy 40km/h wrzucam 4ty bieg, przy 60 5tkę, a przy 70 6tkę i wcale nie jestem zawalidrogą.
          No wszystko ok ale gdy przyjdzie nagle coś wyprzedzić to z 6 musisz zredukować chyba na 2 , i przy takiej jeździe szybko zapieką Ci się kierownice w turbo.

          a są tam
          Z moich informacji wynika, że kierownice turbiny ze zmienną geometrią występują w popularnych samochodach tylko w silnikach diesla (pomijam te droższe) :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez szkoda
            a są tam
            Zamieszczone przez fernando
            Z moich informacji wynika, że kierownice turbiny ze zmienną geometrią występują w popularnych samochodach tylko w silnikach diesla (pomijam te droższe)
            To ździwko , bo nie wiedziałem :roll:

            Ale co do redukcji to zostanę przy swoim :diabelski_usmiech
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • pantol
              Elegance
              • 2004
              • 754

              #31
              No właśne, czy te turbiny w benzynach są bardziej pancerne, czy podlegają dokładnie takim samym zasadom jak w dieslach?
              Jarek "Vinci"

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez pantol
                No właśne, czy te turbiny w benzynach są bardziej pancerne, czy podlegają dokładnie takim samym zasadom jak w dieslach?
                tak, własnie nie są VNT, poza tym zasada ta sama
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • westwi78
                  RS
                  • 2008
                  • 2940

                  #33
                  Zamieszczone przez szkoda
                  Zamieszczone przez pantol
                  No właśne, czy te turbiny w benzynach są bardziej pancerne, czy podlegają dokładnie takim samym zasadom jak w dieslach?
                  tak, własnie nie są VNT, poza tym zasada ta sama
                  Tak, są bardziej pancerne.
                  czy
                  Tak, podlegają tym samym zasadą jak w dieslach.
                  ?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    Tak poczytalem i to co Misiek zauwazyl odnosnie spalania, bierze sie z tamtej strony wyniki z ostatniej strony, bo to sa REALNE wyniki i auto nie powinno wiecej palic niz tam.

                    Mam 2.0TDI z DSG i realny wynik spalania z 60% trasa 40% miasto(srednia predkosc rzadko przekracza 30km/h) jest w moim podpisie.

                    Z relacji kolegow na forum wynika ze 1.8TSI pali jednak ten 1-2l wiecej.


                    I tu moja uwaga, uwazam, ze te 2.0TDI na sluzbowki o ile nie jest to jakas znamienita firma, gdzie czesto trzeba wozic szybko klientow, to przerost formy nad trescia. Wystarcza im te 1.9TDI, chociaz zastanawiam sie z czego zawieszenie i hamulce ma 1.8TSI oraz jakie bedzie miec 1.4TSI, bo jednak miedzy 1.9 a 2.0 TDI roznica w tych podzespolach jest i 2.0TDI wypada lepiej.

                    Tak jak mowie 2.0TDI i 1.8TSI beda palic podobnie, moze jednak diesel bedzie lykal ciut mniej, ale nie liczylbym na niskie 6l w trasie, chyba ze naprawde bedzie ktos tym jezdzil z glowa. Blizej bylbym jednak 7l. 1.8TSI jezdzilem za malo, zeby odniesc jego spalanie do mojej jazdy.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #35
                      są bardziej pancerne
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • mariuss
                        Drive
                        • 2008
                        • 52

                        #36
                        Zamieszczone przez Ziomal
                        Zamieszczone przez mariuss
                        Gdy się nie śpieszę już przy 40km/h wrzucam 4ty bieg, przy 60 5tkę, a przy 70 6tkę i wcale nie jestem zawalidrogą.
                        No wszystko ok ale gdy przyjdzie nagle coś wyprzedzić to z 6 musisz zredukować chyba na 2 , i przy takiej jeździe szybko zapieką Ci się kierownice w turbo.

                        Oczywiście nie zawsze tak jeżdżę. Czasami lubię pocisnąć, zwłaszcza jak obok stoi jakieś tdi
                        Przy 70 km/h to można zredukować do 3ki, ale nawet na 5ce przyśpiesza przyzwoicie. Kiedyś bawiłem się i sprawdzałem jakie maksymalne prędkości można osiągnąć na poszczególnych biegach, i tak na 2ce przy 6500 obrotów jest prawie 110 km/h, na trójce 150 km/h.
                        A wracając do spalania, to jednak trochę mi się nie podoba jego spalanie w trasie, jednak 8 - 8,5 l przy prędkościach typu 140 - 150 km/h to za dużo. Natomiast jeżdżąc po mieście często schodzę poniżej 8l, czyli zupełnie inaczej niż podaje producent, właściwie nigdy nie miałem po mieście spalania typu 10,1l (dane katalogowe)
                        seat exeo 2.0 TDI CR

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Zamieszczone przez mariuss
                          A wracając do spalania, to jednak trochę mi się nie podoba jego spalanie w trasie, jednak 8 - 8,5 l przy prędkościach typu 140 - 150 km/h to za dużo.
                          A myslisz ze diesel ile pali. 7-ka znika bez problemow.


                          To jest silnik 1.8 przeciez na powietrzu jezdzic nie bedzie, nie czarujmy sie :diabelski_usmiech


                          A co do miastowego, no coz to chyba zalezy od tego jakie to miasto i w jakich godzinach sie jezdzi. Ja w tym tygodniu jezdze takie trasy po 4-8km i przerwa. To realnie wychodzi spalanie na poziomie 8,5l ON :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • mariuss
                            Drive
                            • 2008
                            • 52

                            #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Zamieszczone przez mariuss
                            A wracając do spalania, to jednak trochę mi się nie podoba jego spalanie w trasie, jednak 8 - 8,5 l przy prędkościach typu 140 - 150 km/h to za dużo.
                            A myslisz ze diesel ile pali. 7-ka znika bez problemow.


                            To jest silnik 1.8 przeciez na powietrzu jezdzic nie bedzie, nie czarujmy sie :diabelski_usmiech


                            A co do miastowego, no coz to chyba zalezy od tego jakie to miasto i w jakich godzinach sie jezdzi. Ja w tym tygodniu jezdze takie trasy po 4-8km i przerwa. To realnie wychodzi spalanie na poziomie 8,5l ON :twisted:

                            Zgadza się, im krótsze trasy tym więcej pali, a dopóki silnik zimny to w ogóle pokazuje jakieś koszmarne wartości. Ja jednak jak już odpalę to robię dobrych k-dziesiat km. Dzisiaj jechałem z Ząbek na ursynów, potem do Wołomina, łącznie ponad 40km i spalanie 7,6l
                            seat exeo 2.0 TDI CR

                            Komentarz

                            • maciejk77
                              Drive
                              • 2007
                              • 88

                              #39
                              Zamieszczone przez mariuss
                              Natomiast jeżdżąc po mieście często schodzę poniżej 8l, czyli zupełnie inaczej niż podaje producent, właściwie nigdy nie miałem po mieście spalania typu 10,1l (dane katalogowe)
                              Piszesz miasto tzn. Warszawa?
                              Kiedy udaje Ci sie zejsc ponizej 8l? Pewnie jak jedziesz maksymalnie 100km/h po trasie lazienkowkie / torunskiej w nocy.
                              Nigdy nie osiagnales 10,1l w miescie? Chyba to nie jest 1.8tsi tylko tdi. Albo poprostu nie jezdzisz po miescie, albo nie uzywasz pedalu przyspieszenia.

                              Nie obraz sie ale takie wyniki sa dla mnie nie realne i bledne. Szczegolnie teraz przy tych mrozach.
                              Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                              Komentarz

                              • mariuss
                                Drive
                                • 2008
                                • 52

                                #40
                                Zamieszczone przez maciejk77
                                Zamieszczone przez mariuss
                                Natomiast jeżdżąc po mieście często schodzę poniżej 8l, czyli zupełnie inaczej niż podaje producent, właściwie nigdy nie miałem po mieście spalania typu 10,1l (dane katalogowe)
                                Piszesz miasto tzn. Warszawa?
                                Kiedy udaje Ci sie zejsc ponizej 8l? Pewnie jak jedziesz maksymalnie 100km/h po trasie lazienkowkie / torunskiej w nocy.
                                Nigdy nie osiagnales 10,1l w miescie? Chyba to nie jest 1.8tsi tylko tdi. Albo poprostu nie jezdzisz po miescie, albo nie uzywasz pedalu przyspieszenia.

                                Nie obraz sie ale takie wyniki sa dla mnie nie realne i bledne. Szczegolnie teraz przy tych mrozach.
                                Hej,
                                to Ty się nie obraź, ale widocznie masz taki styl jazdy, że marnujesz paliwo.
                                Kilka rzeczy które moim zdaniem mają wpływ na niskie spalanie w 1.8TSI:
                                - nie stosuj paliwa 98 - na 98ce mam spalanie o ponad litr większe niż na 95
                                - stosuj podstawowe zasady ecodrivingu - mam na myśli głownie hamowanie silnikiem i niskie obroty silnika wtedy gdy nie ma potrzeby szybkich przyśpieszeń.
                                - takie niskie spalanie wychodzi mi na dłuższym odcinku. Zgadzam się ze nie da się tego wyniku osiągnąć na odcinku kilku - kilkunastu km.

                                A co do przyśpieszeń, to zapewniam cię że nie lubię gdy ktoś mnie wyprzedza spod świateł ...
                                Dzisiaj na dwupasmowym kawałku żołnierskiej rozpędziłem się do 160km/h i jakoś nie wpłynęło to na średnią
                                seat exeo 2.0 TDI CR

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  mariuss, Aha, mowisz o wskazaniach kompa

                                  Załóż konto tu: http://www.spritmonitor.de/en/ zrob wpisy z 5kkm i pogadamy wtedy o ile bedziesz to prowadzil rzetelnie :diabelski_usmiech
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • mariuss
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 52

                                    #42
                                    Zgadza się, ale sprawdzałem i nie zauważyłem rozbieżności między kompem a a tym co wychodzi z wyliczeń ręcznych
                                    seat exeo 2.0 TDI CR

                                    Komentarz

                                    • maciejk77
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 88

                                      #43
                                      moj styl jazdy raczej nie odbiega od normy, nie staram sie marnowac paliwa

                                      - jezeli rozchodzi sie o 95, wlalem ostatnio vpower95 i zobaczymy co bedzie
                                      - nie staram sie przekraczac 2500-3000obr/min i hamuje silnikiem
                                      - dluzszym tzn? po jakich odcinkach miasta? jaka masz srednia predkosc?
                                      (sprawdz moze w inny sposob: wyjedz rano z domu, pojedz do centrum i zrob tam nawet 30km - wynik nie bedzie na poziomie ponizej 10)

                                      jak rano wyjezdzam do roboty to nie mam przed soba trasy gdzie moge spokojnie sie toczyc bez czestego zatrzymywania, a uwierz mi ze to bardzo wplywa na srednia. jezeli mialbym mozliwosc wjazdu na trase i plynnej jazdy kiedy samochod sie rozgrzewa to mialbym to spalanie napewno nizsze(temat sprawdzony). niestety przy 10-15km jazdy w godzinach rannych bardzo ciezko jest zejsc do wartosci 11l (przejazd wola-centrum)

                                      raczej patrzysz na srednia nr2 i bo ta nr1 latwo reaguje na gwaltowna i ostra jazde, chyba ze robisz dziennie mnostwo km

                                      co do sredniej z kompa u mnie sie rowniez zgadza, roznice sa o okolo 0,1 - 0,2 l/100km
                                      Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                      Komentarz

                                      • Macko
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 69

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Geralt
                                        a ja mam pytanie z innej beczki - przyznaje ze nie sprawdzalem - co ile wymienia sie rozrzad w wyzej wymienionych silnikach i jakie sa ceny oleju ktory wymieniamy przy przegladach? (pewnie roznia sie normami)

                                        pytam poniewaz z tego co wiem w starszych TDi rorzad wymieniamy co ok 60~90tys km.
                                        W moim 1.8T co 120~180tys km - moim zdaniem ten dodatkowy dla TDi koszt + roznice w ilosci i cenie oleju nalezy uwzglednic wyliczajac koszta eksploatacji (zakladajac ze nic sie nie zmienilo).
                                        W TSI wymiana rozrządu nie jest przewidziana.
                                        Serwisując auto w trybie longlife lać trzeba ten sam olej - 504 00/507 00.

                                        [ Dodano: Czw 08 Sty, 09 16:25 ]
                                        Kilka rzeczy które moim zdaniem mają wpływ na niskie spalanie w 1.8TSI:
                                        - nie stosuj paliwa 98 - na 98ce mam spalanie o ponad litr większe niż na 95
                                        - stosuj podstawowe zasady ecodrivingu - mam na myśli głownie hamowanie silnikiem i niskie obroty silnika wtedy gdy nie ma potrzeby szybkich przyśpieszeń.
                                        - takie niskie spalanie wychodzi mi na dłuższym odcinku. Zgadzam się ze nie da się tego wyniku osiągnąć na odcinku kilku - kilkunastu km.
                                        Co do paliwa - nie stwierdziłem różnicy w spalaniu między 95 a 98 - jeżdże na 98 Ultimate albo 98 Suprema. IMO osiągów to nie poprawia ale ze względu na niższy poziom siarki i ogólnie lepszą czystość - warto.
                                        A co do spalania to po mieście między 10,0 a 10,5 /tylko miato/
                                        A na trasie przepisowo jadąc to można i 6,7-6,9 osiągnąć.
                                        Zeby z całego zbiornika w trasie /jakieś 650-700 km/ osiągnąć 8 l to już trzeba sie postarać. Nie dotyczy jazdy po autostradzie - cisnąc non stop 180-220 km/h to można i 12-13 litrów wyjarać.
                                        Pozdr.
                                        Macko

                                        Komentarz

                                        • blackspot
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 291

                                          #45
                                          Zamieszczone przez mariuss
                                          A wracając do spalania, to jednak trochę mi się nie podoba jego spalanie w trasie, jednak 8 - 8,5 l przy prędkościach typu 140 - 150 km/h to za dużo
                                          To bardzo dobre spalanie jak na takie prędkości. Myślę, że mój BXE przy takiej przelotówce spokojnie łyknie 7,0-7,5.
                                          Powered by Rogalotti + DSG

                                          Komentarz

                                          • mariuss
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 52

                                            #46
                                            [quote="maciejk77"]moj styl jazdy raczej nie odbiega od normy, nie staram sie marnowac paliwa

                                            - jezeli rozchodzi sie o 95, wlalem ostatnio vpower95 i zobaczymy co bedzie
                                            - nie staram sie przekraczac 2500-3000obr/min i hamuje silnikiem
                                            - dluzszym tzn? po jakich odcinkach miasta? jaka masz srednia predkosc?
                                            (sprawdz moze w inny sposob: wyjedz rano z domu, pojedz do centrum i zrob tam nawet 30km - wynik nie bedzie na poziomie ponizej 10)



                                            No cóż, nie wiem z czego to wynika ... Ja utrzymuję swoje dane. A jeżdżę z Ząbek do pracy na ul. Grochowską, a potem po mieście do klientów. Dziennie robię jakieś 60 - 70 km po mieście. Średnia prędkość to chyba jakieś 30 - 40 km/h - aczkolwiek jeszcze bym to sprawdził....
                                            Jakieś 3 miesiące temu zauważyłem że auto nagle zaczęło mi więcej palić. Początkowo myślałem, że coś spierdzielili na serwisie, bo akurat byłem po przeglądzie po 30 kkm. Później zorientowałem, że przecież ostatnio leję 98 zamiast 95. Zrobiłem test. Wypaliłem po mieście najpierw cały zbiornik 95ki a potem 98ki. I wiecie jaki był wynik ... na 95 przejechałem 580 KM, a na 98 tylko 470. Na 98ce jeździłem nawet delikatniej niż na 95.
                                            Generalnie robię około 600 KM na baku po mieście (50 litrów) oraz jakieś 650 w trybie mieszanym. Kiedyś w trasie na baku przejechałem 800km ale mocno się starałem - strasznie to było nudne

                                            [ Dodano: Czw 08 Sty, 09 19:17 ]
                                            No cóż, nie wiem z czego to wynika ... Ja utrzymuję swoje dane. A jeżdżę z Ząbek do pracy na ul. Grochowską, a potem po mieście do klientów. Dziennie robię jakieś 60 - 70 km po mieście. Średnia prędkość to chyba jakieś 30 - 40 km/h - aczkolwiek jeszcze bym to sprawdził....
                                            Jakieś 3 miesiące temu zauważyłem że auto nagle zaczęło mi więcej palić. Początkowo myślałem, że coś spierdzielili na serwisie, bo akurat byłem po przeglądzie po 30 kkm. Później zorientowałem, że przecież ostatnio leję 98 zamiast 95. Zrobiłem test. Wypaliłem po mieście najpierw cały zbiornik 95ki a potem 98ki. I wiecie jaki był wynik ... na 95 przejechałem 580 KM, a na 98 tylko 470. Na 98ce jeździłem nawet delikatniej niż na 95.
                                            Generalnie robię około 600 KM na baku po mieście (50 litrów) oraz jakieś 650 w trybie mieszanym. Kiedyś w trasie na baku przejechałem 800km ale mocno się starałem - strasznie to było nudne
                                            seat exeo 2.0 TDI CR

                                            Komentarz

                                            • AndiT
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 332

                                              #47
                                              Hmm... Z przykroscia musze przyznac ze obrotomierz w moich samochodach wedrowal duzo, duzo wyzej, przez co srednie wyniki dla mnie, byly zawsze o jakis litr wieksze, niz te, o ktorych ty piszesz. Dodatkowo czesto sprint tez sie pojawial, wiec mysle ze moje auta nigdy nie beda takie oszczedne jak Twoje. Gratuluje Ci wyniku i umiejetnosci jezdy w oszczednym stylu, bo ja nie potrafie.
                                              M47N2

                                              Komentarz

                                              • misiekwaw
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 7715
                                                • Ford

                                                #48
                                                Zamieszczone przez mariuss
                                                - nie stosuj paliwa 98 - na 98ce mam spalanie o ponad litr większe niż na 95
                                                wydaje mi się, że to może wskazywać na to że program był napisany pod 95tke, trzeba by jeszcze osiągi porównać

                                                Zamieszczone przez mariuss
                                                A co do przyśpieszeń, to zapewniam cię że nie lubię gdy ktoś mnie wyprzedza spod świateł ...
                                                Dzisiaj na dwupasmowym kawałku żołnierskiej rozpędziłem się do 160km/h i jakoś nie wpłynęło to na średnią
                                                normalnie perpetuum mobile :lol: :zlosnik:
                                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                http://www.disi-tune.pl
                                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                Był WRX
                                                Była Octa

                                                Komentarz

                                                • Ura
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 64
                                                  • Volkswagen
                                                  • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #49
                                                  Czytając ten wątek nabieram wątpliwości...

                                                  Miałem do czynienia z dwoma podobnymi silnikami, ale w passatach poprzedniej generacji. 1,8 T (150) był szybszy niż 1,9 TDI (130) ale w mieście (WWA) palił zdecydowanie więcej.
                                                  W trasie przy prędkościach 120-150 km/h diesle spokojnie mieściły się w 6-7 litrach (częste wyprzedzanie - zatłoczone drogi), w mieście przy wykorzystywaniu momentu również ok 7 litrów. Benzyniak w mieście dochodził do 10 - 11 litów (korki).

                                                  Obecnie w firmie jest użyciu kilka nowych passatów 2.0 TDI (140). Spalają mniej więcej o litr więcej niż poprzednie TDI - w mieście ok 8l, w trasie przy szybkiej jeździe nie przekracza 7-8 litrów.
                                                  W porównaniu do 2.0 TSI (niestety nie mamy 1.8 TSI) diesel wypada duuużo lepiej w warunkach autostradowych - w skali baku zostaje co najmniej ćwierć objętości na stacji benzynowej.

                                                  Moim zdaniem pracownicy firmy będą w pełni korzystać z osiągów samochodu i ich spalanie będzie wahać się w okolicach 8 - 9 litrów w przypadku benzynówek i 7 - 8 litrów w przypadku diesli.
                                                  Tak jak mówili poprzednicy, diesle przy szybkiej jeździe będą miały dużo niżej położoną górną granicę spalania. Można spokojnie przyjąć różnicę minimum 1 litra na korzyść diesla. Minimum - czyli w ekstremalnych sytuacjach - jak na przykład w wiecznie zakorkowanej Warszawie różnice mogą dochodzić do 2-2,5 litra spalanego paliwa.

                                                  Do miarodajnych obliczeń przyjąłbym różnicę w spalaniu nawet 1,5 litra na korzyść diesla.
                                                  SC 1.1 -> SC 0.9 -> SC 1.1 -> Punto II 3D -> O1 Combi ALH (2007-2011) -> O2 FL Combi CFHF (2011 - 2016) -> Leon 5F ST FR CRLB (2016 - ...)

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    A mnie to mocno zastanawia, bo jak jezdzilem Superbem to 2.0TDI palil dokladnie 3 litry mniej od 1.8TSI, oba w manualu. Oba mialy ten sam przebieg.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...