Zamieszczone przez loru
polityka cenowa Skoda Auto Polska
Zwiń
X
-
O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
-
-
Kasa idzie do innego wora. Niby jedna grupa, ale kazda firma gra dla siebie. W kazdej wielkiej firmie tak jest. Firma zarabia na siebie, z wypracowanych pieniedzy inwestuje i rozwija sie. Niby jest Wielki Brat, ktory patrzy na rece, ale wynik finansowy firmy corki to wynik. Jak dzialania sa skuteczne, to firma dostaje wieksza autonomie i albo pojdzie do przodu, albo dostanie w dupe.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftStawiam na 80-85tys.
77500
[ Dodano: Pią 09 Sty, 09 20:58 ]
Zamieszczone przez szkodatutaj, specjalnie dla wszystkich "ANALITYKÓW RYNKU" wycinek danych (może ktos pokusi się o komentarz - zachęcam), nadal ktos uważa, że polityka cenowa, czy w ogóle polityka Volkswagen AG jest głupia, dziwna, łotewer :?: :!:
po inne, często bardzo ciekawe zresztą, informacje czy raporty sięgajcie na http://www.volkswagenag.com/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miron75Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez miron7577500
Komentarz
-
-
Wynik ogolny to jedno, bo to propaganda i informacja dla klientow, gieldy itp. Ale jak skoda wypracuje swoja kase, to jest ona w skodzie. Inne sa zarzady poszczegolnych firm i reszta. Niby razem, a jednak osobno. VW ewentualnie moze wybrac kase ze skody w wysokosci dywidendy lub nie. Nie wiem jaka ilosc akcji poszczegolnych firm ma VW, bo raczej sa to spolki i akcje sa podzielone. Zreszta nie ma co dyskutowac, bo nic to nie da. Biore analogie z ukladu korporacyjnego np. Orlenu, ktory ma kilka firm w koncernie, a dzialaja one osobno. Sadze ze w VW AG jest podobnie.
Acha,a odnosnie dostepnosci silnikow itp, to sadze, ze moze to byc podyktowane mozliwoscia dostarczenia okreslonych silnikow, nie mozna zadowolic wszystkich, bo moce produkcyjne sa okreslone. Stad lepiej podzielic dostepnosc silnikow i skrzyn dla 2 z grupy do woli, niz kaleczyc po troche dla wszystkich 4. Upraszczajac dalej, badania projektowe silnikow robi dla grupy "jeden". Dodatkowo, moze poszczegolne firmy musza partycypowac w kosztach badan, stad jedne stac zaplacic wieksza stawke i maja wiecej, a inne nie stac. np: Audi doplaca kase na badania i ma 240 KM z 2,0 TSi, a nie 200 KM jak skoda RS. Moze za rozna moca ida rozne czesci i poszczegolni producenci odraniczaja niepotrzebne stany magazynowe i dodatkowe szkolenia ludzie ?? A moze to wlasnie "polityka" nie do konca wytlumaczalna. Nie wiemMozliwosci jest duzo.
Wg. mnie skoda obrosla w piorka i sama kreuje sie na lepsza niz jest. Mimo wszystko na image trzeba pracowac lata, a nie jedna seria Fabii i Octavii, ktore sprzedawaly sie dobrze wylacznie przez nizsza cene. Nie mowie, ze Skoda jest zla, ale troche jej jeszcze brakuje do VW, a ostatnie ceny Octavii tego nie uwzgledniaja. Fabia 2 jest tansza od VW i reszty z grupy, ale tylko dlatego ze ma kontrowersyjny wyglad i nie schodzi tak jak jedynka. Ciekawe czy to samo nie dotknie DumboByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugAle jak skoda wypracuje swoja kase, to jest ona w skodzie. Inne sa zarzady poszczegolnych firm i reszta. Niby razem, a jednak osobno. VW ewentualnie moze wybrac kase ze skody w wysokosci dywidendy lub nie.
I gra muzyka....
P.S. Jeżeli Seat jest taki stratny co roku, to myślicie że po co go trzymają...... :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez miron75Stary - taki wycinek to można sobie w buty wsadzić, co tu widać? Że sprzedaż w jednostkach wzrosła? Gdybyś bilans zapodał albo chociaż P&L'a... to można by było coś powiedzieć o tym jak biznes idzie
takiej właśnie dogłębnej analizy się spodziewałem :kciukgora
dobranoc...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Po dzisiejszej wizycie w salonie Skody wiem jedno, Octavia II na tle nowego Superb'a wypada bardzo drogo
Porównanie Scout - Superb 4x4www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugAle jak skoda wypracuje swoja kase, to jest ona w skodzie. Inne sa zarzady poszczegolnych firm i reszta. Niby razem, a jednak osobno. VW ewentualnie moze wybrac kase ze skody w wysokosci dywidendy lub nie. Nie wiem jaka ilosc akcji poszczegolnych firm ma VW, bo raczej sa to spolki i akcje sa podzielone. Zreszta nie ma co dyskutowac, bo nic to nie da. Biore analogie z ukladu korporacyjnego np. Orlenu, ktory ma kilka firm w koncernie, a dzialaja one osobno. Sadze ze w VW AG jest podobnie.
Oczywiście że każda z firmy jest autonomiczna, ma własny zarząd, politykę itp ale co miesiąc/roku oddaje "właścicielowi" co się mu należy z wypracowanego zysku.
Sam pracuje w wielkiej firmie która jest w zestawie 500 największych firm świata i praktycznie większość korporacji między narodowych tak działa.
Wracając do SAP-a i jego polityki to wydaje mi się że SAP cały czas liczy na sprzedać podobną jak w poprzednich latach i uważają że kryzys ich nie dosięgnie dlatego nie starają się walczyć o klienta, no bo niby po co, wyniki są ok, prognozy też to po co zmieniać jak jest wszystko ok, zaś jak zacznie być krucho (spadnie sprzedaż) to może jakiś analityk przejrzy na oczy i uzna że zjechanie z marży podciągnie sprzedaż. w górę.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruWracając do SAP-a i jego polityki to wydaje mi się że SAP cały czas liczy na sprzedać podobną jak w poprzednich latach i uważają że kryzys ich nie dosięgnie dlatego nie starają się walczyć o klienta, no bo niby po co, wyniki są ok, prognozy też to po co zmieniać jak jest wszystko ok, zaś jak zacznie być krucho (spadnie sprzedaż) to może jakiś analityk przejrzy na oczy i uzna że zjechanie z marży podciągnie sprzedaż. w górę.
W każdym razie z cenami wyraźnie SAP przesadza, prestiż jeszcze aż taki jak VW nie jest a ceny czasami przynajmniej mi wychodzą wyższe.
Komentarz
-
-
Było kilka latach tłustych, klientela dopisywała to nikt nie przejmował się takimi drobiazgami jak to, że VW staje się powoli tańszy i stanowi już całkiem sensowną alternatywę dla dość drogiej już Skody. Myślę, że w najbliższym czasie nastąpi znaczne odbicie i w konsekwencji odbicie cen. Boję się tylko aby Skody jej polityki cenowej nie spotkał ten sam los co Citroen'a gdzie rabaty na poziomie 20-30 tys. to norma. Nie wróży to najlepiej prestriżowy marki oraz trzymaniu później ceny przez auta na rynku wtórnym. Osobiście wolałbym chyba politykę marek japońskich, gdzie praktycznie nie mam możliwości targowania i cena z cennika to to co klient musi zapłacić. Nie każdy ma przecież żyłkę handlowca i umięjętności negocjacyjne, nie chce tracić czasu na zbieranie ofert nie ma kogoś z forum kto pomoże załatwić dobry upust.
Takie obniżki cen powodują też, że poszczególni dealerzy muszą konkurować dodatkowo nie tylko z innymi markami ale jeszcze wewnętrznie między sobą. Czy to dobrze w dłuższej perspektywie dla koncernu to czas pokaże?Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackspotOsobiście wolałbym chyba politykę marek japońskich, gdzie praktycznie nie mam możliwości targowania i cena z cennika to to co klient musi zapłacić. Nie każdy ma przecież żyłkę handlowca i umięjętności
Mysle,ze zainteresowany klient otrzyma wiecej.
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
loru, Jak to dlaczego ?? Kupili za grosze, upchali swoja technologie, dali nizsze ceny i prosze jak ladnie sie sprzedaja. Zawsze jest wieksza szansa, ze zejda starsze silniki z magazynu, kolejna firma, ktora wspolfinansuje badania, a na koniec im wiecej wezmie VW Group tym mniej dla reszty, PSA i Japoncow. Podobnie jak Orlen kupil Mozejki, zeby Lukoil sie nie wpieprzyl, a nie glownie po to by trzepac od razu kapuche. Z czasem zacznie, ale przynajmniej narazie sprzedaje wlasne paliwo, a nie dostaje w dupe od Lukoila na wlasnym rynku.
Nie wiem, czy kase zbieraja co miesiac, moze nawet co tydzien, nie jest to wazne. Fakt jest, ze wezma tylko dywidende i tylko taka czesc jaka zostanie po odliczeniu kosztow na inowacje i modernizacje. VW nie moze ubezwlasnowolnic firmy akcyjnej, ktora ma rade nadzorcza majaca pilnowac interesu ogolu akcjonariuszy, a nie tylko jednego. Chyba, ze VW ma 100% to wtedy bieze calosc po odliczeniu kosztow itp.
[ Dodano: Nie 11 Sty, 09 13:07 ]
Acha gdyby wszystko zalezalo tylko od VW, to mieliby formule, ze Audi 100%, VW 90% ceny audi, itd, a nie Skoda jest drozsza od VW lub w tej samej cenie. Dlaczego VW ma lepsze pakiety wyposazeniowe ?? Pytan jest wiele, a odpowiedzi nie znamy.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugPodobnie jak Orlen kupil Mozejki, zeby Lukoil sie nie wpieprzyl,Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
Komentarz