[O1] Kontrolka silnika (kontrola składu spalin) dlaczego ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • novitec
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Kontrolka silnika (kontrola składu spalin) dlaczego ?

    Zamieszczone przez Maicroft
    A czym sie rozni sie ten bajer z literka A na koncu ??
    Sam nie wiem.W etce występują te bez literki na końcu.Wydaje się,że chodzi o inny kolor świecenia.
  • lagozada
    Drive
    • 2008
    • 52

    #2
    [O1] Kontrolka silnika (kontrola składu spalin) dlaczego ?

    Prośba o diagnoze/ informację ...... Posiadam autko z silnikiem benzynowym 2.0 z instalacją BRC S24 MY07 . Dzisiaj rano podczas gdy instalacja gazowa samoczynie przełączyła się na gaz zapaliła się kontrolka składu spalin (chodzi o tą w kształcie silnika), zauwazyłem to i przełaczyłem zasilanie na benzyne - kontrolka zgasła. Nadmienie ze temperatura zewnętrzna oscylowała w okolicy 18 kreski na minusie- czy ma to w ogóle związek z temperturą zewnetrzną i jakością gazu ?
    Kilka godzin pózniej wracając z podrózy chciałem sprawdzić czy ponownie się zapali - i tu miła niespodzianka kontrolka nie zapaliła się ufff.


    W związku z powyższym mam pytanie co może być przyczyną zapalenia się kontrolki - zbagatelizować, czy udać się do stacji diagnostycznej.

    a i jeszcze jedno pytanie czy kontrolka silnika składu spalin powinna zgasnąć przed uruchomieniem czu po uruchomieniu silnika.
    I jeszcze jedno od czego jest kontrolka EPC na szczęscie gaśnie po uruchomieniu silnika.

    Dzięki za przemyślane posty

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      "kontrolka składu spalin" :roll: przypuszczam ze chodzi Ci o "check engine" - zapala sie gdy silnik/sterownik silnika wychwyci jakies bledy (roznego rodzaju - nie koniecznie zwiazane ze skladem mieszanki) przypuszczam ze albo cos ci przymarzlo albo masz za wysokie cienienie ustawione na reduktorze (a im zimniej tym cisnienie gazu rozprezonego wyzsze) - w miare rozgrzewania silnika temperatura cieczy chlodzacej i tym samym reduktora rosnie powodujac ze sprawnosc procesu rosnie i cisnienie gazu ma nieco inna/mniejsza wartosc. Jesli masz ustawiona temp. przelaczania na gaz na jakas niska wartosc - no 10~15'C to w zime przy mrozach moze platac figle - ja mam w Prins na 30'C i najmniejszych problemow nie widze.
      Oczywiscie to tylko jedna z mozliwych przyczyn - najprosciej podlaczyc VAG'a rano gdy silnik jest zimny, pojechac i jak przezuci na gaz i wywali beldy sprawdzic co go boli. (rownie dobrze 1 swieca moze dawac za slaba iskre i masz "misfire").
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • Klauzero
        Rider
        • 2008
        • 575

        #4
        lagozada, im zimniej, tym LPG ma większą gęstość. Jak zapewne wiesz, składa się z dwóch węglowodorów o różnych (zależnych od pory roku) proporcjach.
        Zamieszczone przez lagozada
        temperatura zewnętrzna oscylowała w okolicy 18 kreski na minusie- czy ma to w ogóle związek z temperturą zewnetrzną i jakością gazu ?
        Oczywiście, że tak. Jeżeli "udało Ci" się nabić zbiornik gazem o niskiej zawartości propanu (zimą na dobrych stacjach jego zawartość dochodzi do 70%), to zbyt wysoka zawartość butanu prowadzi do problemów z pracą instalacji gazowej - gaz pozostaje w fazie płynnej i spada jego ciśnienie.
        Zamieszczone przez lagozada
        W związku z powyższym mam pytanie co może być przyczyną zapalenia się kontrolki
        Nieprawidłowy skład spalin. Co do lampki, to gaśnie do 2 sekund po zapaleniu silnika, oczywiście, gdy wszystko jest OK.

        Na koniec pozytywna wiadomość - tankując auto przy -20*C mamy wagowo o 5% gazu więcej niż w temp. otoczenia 0*C - współczynnik zmiany objętości pod wpływem temp. jest zauważalny dla silnika, dla którego pracy istotna jest masa zużytego paliwa, a nie objętość.

        Kontrolka EPC - mogła być spowodowana błędem sterownika instalacji gazowej - zbyt duża ilość powietrza z nieprawidłowo spalonego paliwa.

        Wierzę, że rozwiałem Twoje wątpliwości
        Mądry Polak po ©kodzie...

        Komentarz

        • oolsztyniak
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6647
          • Superb II combi (3T5)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          Albo nalałeś kiepskiego paliwa(gazu)
          A kontrolka powinna zgasnąc odrazu po odpaleniu.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz

          Pracuję...