Zamieszczone przez Maicroft
[O1] Kontrolka silnika (kontrola składu spalin) dlaczego ?
Zwiń
X
-
[O1] Kontrolka silnika (kontrola składu spalin) dlaczego ?
Prośba o diagnoze/ informację ...... Posiadam autko z silnikiem benzynowym 2.0 z instalacją BRC S24 MY07 . Dzisiaj rano podczas gdy instalacja gazowa samoczynie przełączyła się na gaz zapaliła się kontrolka składu spalin (chodzi o tą w kształcie silnika), zauwazyłem to i przełaczyłem zasilanie na benzyne - kontrolka zgasła. Nadmienie ze temperatura zewnętrzna oscylowała w okolicy 18 kreski na minusie- czy ma to w ogóle związek z temperturą zewnetrzną i jakością gazu ?
Kilka godzin pózniej wracając z podrózy chciałem sprawdzić czy ponownie się zapali - i tu miła niespodzianka kontrolka nie zapaliła się ufff.
W związku z powyższym mam pytanie co może być przyczyną zapalenia się kontrolki - zbagatelizować, czy udać się do stacji diagnostycznej.
a i jeszcze jedno pytanie czy kontrolka silnika składu spalin powinna zgasnąć przed uruchomieniem czu po uruchomieniu silnika.
I jeszcze jedno od czego jest kontrolka EPC na szczęscie gaśnie po uruchomieniu silnika.
Dzięki za przemyślane posty
-
-
"kontrolka składu spalin" :roll: przypuszczam ze chodzi Ci o "check engine" - zapala sie gdy silnik/sterownik silnika wychwyci jakies bledy (roznego rodzaju - nie koniecznie zwiazane ze skladem mieszanki) przypuszczam ze albo cos ci przymarzlo albo masz za wysokie cienienie ustawione na reduktorze (a im zimniej tym cisnienie gazu rozprezonego wyzsze) - w miare rozgrzewania silnika temperatura cieczy chlodzacej i tym samym reduktora rosnie powodujac ze sprawnosc procesu rosnie i cisnienie gazu ma nieco inna/mniejsza wartosc. Jesli masz ustawiona temp. przelaczania na gaz na jakas niska wartosc - no 10~15'C to w zime przy mrozach moze platac figle - ja mam w Prins na 30'C i najmniejszych problemow nie widze.
Oczywiscie to tylko jedna z mozliwych przyczyn - najprosciej podlaczyc VAG'a rano gdy silnik jest zimny, pojechac i jak przezuci na gaz i wywali beldy sprawdzic co go boli. (rownie dobrze 1 swieca moze dawac za slaba iskre i masz "misfire").
Komentarz
-
-
lagozada, im zimniej, tym LPG ma większą gęstość. Jak zapewne wiesz, składa się z dwóch węglowodorów o różnych (zależnych od pory roku) proporcjach.Zamieszczone przez lagozadatemperatura zewnętrzna oscylowała w okolicy 18 kreski na minusie- czy ma to w ogóle związek z temperturą zewnetrzną i jakością gazu ?
Zamieszczone przez lagozadaW związku z powyższym mam pytanie co może być przyczyną zapalenia się kontrolki
Na koniec pozytywna wiadomość - tankując auto przy -20*C mamy wagowo o 5% gazu więcej niż w temp. otoczenia 0*C - współczynnik zmiany objętości pod wpływem temp. jest zauważalny dla silnika, dla którego pracy istotna jest masa zużytego paliwa, a nie objętość.
Kontrolka EPC - mogła być spowodowana błędem sterownika instalacji gazowej - zbyt duża ilość powietrza z nieprawidłowo spalonego paliwa.
Wierzę, że rozwiałem Twoje wątpliwościMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
Komentarz