Pozwólcie, że dorzucę swoje 2 grosze. W zeszłym, roku zakupiłem Octavię z DPF z 2007 (sprowadzona z Niemiec) z przebiegiem 52 tyś. Jak ją kupowałem nie byłem świadomy, co to DPF, dopiero później poczytałem posty na forum i strach mnie obleciał. Na szczęście zrobiłem już (lub może dopiero, bo z uwagi na drugi samochód służbowy to niewielki przebieg) około 15 tys i nigdy kontrolka mi się nie zapaliła. Samochód głównie używa moja żona, która dostała, co prawda instrukcję, co robić jak „kontrolka” się zapali, ale jestem przekonany, że i tak by to zlekceważyła (ach te kobiety). Ona twierdzi, że nigdy nic jej się nie „zaświeciło”. Samochodem jeździ głównie po mieście: dom-praca-zakupy-dom i to na krótkich odcinkach ok. 20km. Całe szczęście, że do pracy jeździ około 10km obwodnicą trójmiejską a znając styl jazdy mojej żony to „ciśnie” nią ok. 140-150km/h i pewnie, dlatego nasz DPF nigdy nie dał o sobie znać. Ja osobiście kilka razy zauważyłem „inną” pracę silnika, ale nie robiłem dodatkowych kilometrów by zakończyć procedurę. Jednym słowem jeździmy tak samo jak poprzednią Octavią I 1,9 TDI i nie zauważam, żadnej różnicy. Czyli DPF nie tak straszny.
[O1] wymiana płynu od wspomagania
Zwiń
X
-
Gdzieś kiedyś czytałem jak napełnić maglownicę, ale o okresach wymian nie słyszałem. A co do samego odpowietrzania to pisali coś, że trzeba zalać zbiorniczek, przekręcić koła w jedną stronę do oporu, skontrolować/uzupełnić płyn w zbiorniczku, przekręcić w drugą stronę do oporu i taką operację kilka razy (3-4) powtórzyć. I powinno już być odpowietrzone i działać. Ale sam nigdy tego nie robiłem.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
Maru 123, kolega kierownik aso skody mowi ze nie wymienia sie tylko dolewa jak ubędzieOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
Komentarz