[O2] złe prowadzenie w linii prostej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmaarcin2
    Classic
    • 2010
    • 9

    [O2] złe prowadzenie w linii prostej

    My rowniez dziekujemy :!: :szeroki_usmiech
    Pozdrawiam Marcin
    794316904
  • rafiii
    Classic
    • 2009
    • 5

    #2
    [O2] złe prowadzenie w linii prostej

    witam
    mam takie pytanie do kolegów, posiadam nową O2, poprzednio jeździłem O1 i ta nowa znacznie gorzej się prowadzi tzn. na autostradzie w linii prostej od szybkości 110 km zaczyna "chodzić" od strony do strony cały czas trzeba kontrować kierownicą - czy koledzy mają takie uczucie dodam tylko ze auto jest nowe 5 tyś km bez wypadku

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      rafiii, po prostu masz inne wspomagania kierownicy w OI i w OII musisz się przestawić. W OI masz hydrauliczne i jest mniej podatne na ruchy kierownicą. W OII jest elektryczne i bardziej czułe.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        rafiii, ja ma też w miarę nowe auto/4 miechy/ i przejechałem prawie 16 tyś. km. i nie spotkałem się z tym by mi auto "uciekało" gdzieś na boki.
        moja prywatna rada, wal czym prędzej do ASO/gwarancja/ i niech skontrolują ci cały układ kierowniczy, zbieżność itd. miałem taką sama historie w leonie, jeździłem rok czasu z tym problem aż się w końcu wkurzyłem i odwiedziłem ASO. powód był odrazu widoczny, źle ustawiona zbieżność albo zaliczyłem jakąś dziurę. chłopaki się długo męczyli ale po wizycie mogłeś pościć kierownika i jechać bez "trzymanki"...

        [ Dodano: Wto 13 Sty, 09 12:57 ]
        AdamB, z tego co wiem to, to wspomaganie elektromechaniczne nie pozwala na "bujanie" się po drodze. to jest całkiem ci innego niż hydraulika, nie ma co porównywać.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          nie ma prawa nic ci uciekac, O2 prowadzi się bardzo dobrze, sprawdź zawias, geometrię itd
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • oolsztyniak
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6647
            • Superb II combi (3T5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            #6
            Może mało powietrza w którymś z kół?
            Albo odważnik spadł z koła?
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #7
              Rafiii a było to ją poić alkoholem :twisted:
              A tak powaznie , po pierwsze sprawdz cisnienie w oponach. Jesli cisnienie jest o.k. to sprawdz to co napisał Szkoda czyli geometrię i zawias.
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • Jac0
                Drive
                • 2008
                • 73

                #8
                Zwroc tez uwage, ze jest dosc podatna na boczny wiatr. Mam Astre 3 w wersji Sport, wiec porownywalna wersja zawieszenia z RS ( mimo, ze w astrze belka) i Astra prowadzi sie lepiej, nie mowiac o szybkich zakretach. Np w RS przy wyjsciu z tunelu na Wislostradzie tyl tak szaleje, ze mam wrazenie, ze zaraz pojdzie bokiem.
                pozdrawiam
                Jacek

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez Jac0
                  Np w RS przy wyjsciu z tunelu na Wislostradzie tyl tak szaleje, ze mam wrazenie, ze zaraz pojdzie bokiem.
                  nie ma prawa tak być, ustaw geometrię tyłu, WIEKIBONGO zdaję się pisał coś kiedyś na ten temat
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Jac0
                    Drive
                    • 2008
                    • 73

                    #10
                    Szkoda, ok, to gdzie w wawie najlepiej mi to ustawia ? Auto na gwarancji, serwis serwisowi nierowny, gdzie polecacie ?
                    pozdrawiam
                    Jacek

                    Komentarz

                    • PIETRO1973
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 240

                      #11
                      rafiii, po przesiadce z Fabi mam podobne odczucia.
                      Zjawisko o jakim piszesz nasila sie na mokrej drodze, dlatego moje podejzenia kieruje w strone opon. Napisz jakie gumy masz na kolach, u mie sa Barum Polaris 2.
                      przed Virusem
                      to wina ROGALA
                      http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez Jac0
                        Szkoda, ok, to gdzie w wawie najlepiej mi to ustawia ? Auto na gwarancji, serwis serwisowi nierowny, gdzie polecacie ?
                        może tu: http://www.asko.net.pl/
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • rafiii
                          Classic
                          • 2009
                          • 5

                          #13
                          witam też myślałem że to opony ale kupiłem ją na alu a teraz mam nowe opony i fele stalowe i jest dokładnie tak samo. wjadę do ASO i dam znać co wyszło. mam jeszcze pytanie co to spryskiwaczy reflektorów wyczytałem na forum że żeby je wyłączyć trzeba przestawić na tryb skandynawski (biorą niesamowite ilości płynu) pytanie tylko jak przełączyć w ten tryb ?

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez rafiii
                            jak przełączyć w ten tryb ?
                            VAGiem
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • maxpaynemm
                              RS
                              • 2008
                              • 1764
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Potwierdzam opinie moich przedmówców. Moja O2 prowadzi się idealne
                              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • Kapuhy
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 132

                                #16
                                rafiii, A nie było czasem silnego wiatru, kiedy to się działo? Ja miałem kiedyś taką sytuację na A4, jednak podczas normalnych warunków pogodowych nie powinno to wystąpić.

                                Komentarz

                                • wojciech_
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 164

                                  #17
                                  PIETRO1973, ja rowniez mam wrazenie, ze fabia prowadzila sie lepiej niz moja O1.
                                  Przy wiekszych predkosciach zeby utrzymywac tor jazdy trzeba delikatnie "kontrowac" kierownica. Do tego jadac szybciej moge poruszac kierownica w obydwie strony po ok pol centymetra i to nie powoduje zmiany toru jazdy. Fabia wowczas od razu zmieniala tor jazdy. Czy to normalne dla hydraulicznego ukladu wspomagania?? Czy moze mam w nim jakies luzy (drazki kierownicze, maglownica itp) Niedawno auto mialo przeglad i zadnych luzow nie stwierdzono :/ . Ehh to dziwne zeby octavia prowadzila sie gorzej niz jej "mniejsza, tansza siostra" Fabia.

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez wojciech_
                                    Przy wiekszych predkosciach zeby utrzymywac tor jazdy trzeba delikatnie "kontrowac" kierownica
                                    Nic nie trzeba kontrować. Przynajmniej przy sprawnym układzie kierowniczym. W mojej O2 po pierwszych kilkuset km wizyta w ASO delikatna poprawa geometrii i skończyło się "myszkowanie" po drodze. Zarówno O1, a zwłaszcza O2 zdecydowanie lepiej się "prowadzą" niż Fabia czy Astra. Albo zawias do korekty/naprawy albo może autka po przejściach.

                                    Komentarz

                                    • wojciech_
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 164

                                      #19
                                      rezon, ale O2 i Fabia maja chyba taki sam uklad wspomagania - elektryczno-hyrauliczny. A O1 ma tylko hydrauliczny. I wlasnie w tym upatruje przyczyny mozliwosci "krecenia" kierownica delikatnie na boki (po pol cm) przy wiekszych predkosciach bez wyrazistej zmiany toru jazdy. Auto bylo badane pod katem zbierznosci (jest ok).
                                      Mialem okazje jezdzic dosc stara civic rowniez z takim ukladem wspomagania i objawy byly podobne, ale znacznie bardziej wyczuwalne. Wiec czy to jest tak, ze uklady hydrauliczne tak maja?

                                      Komentarz

                                      • gebek
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1214

                                        #20
                                        Zamieszczone przez wojciech_
                                        ale O2 i Fabia maja chyba taki sam uklad wspomagania - elektryczno-hyrauliczny.
                                        O2 ma uklad wspomagania tylko i wylacznie elektryczny,bez jakiejkolwiek hydrauliki.
                                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                        Nie synku...to diesel PD.

                                        Honda...the power of dreams.
                                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                        Komentarz

                                        • blumchen
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 35

                                          #21
                                          Mam takie samo wrażenie ale bylem ostatnio u chlopaków na Syreny 14 w wawie i wymieniali mi tarcze. po tej operacji skonczylo sie myszkowanie, a kierownica czula sie duzo peweniej. Niestety po jakichs 1000 km wrocily mi wibracje na kierwonicy przy hamowaniu i roweniz wroiclo lekkie myszkowanie 0d 130 w góre. Wkrotce jadę do serwisu moze wymiana lożysk (jedno hałasuje) coś zmieni. Pan LEszek. bodajże, powiedział zę jeśłi wrócą wibracje to piasty trzeba nowe wkładać .
                                          Johny II i sirio turbo 800

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez wojciech_
                                            Ehh to dziwne zeby octavia prowadzila sie gorzej niz jej "mniejsza, tansza siostra" Fabia.
                                            no ale wiesz... to tylko ta Twoja
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8033
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              blumchen, w OI uszkodzenie tulei gumowo-metalowych na wahaczach przednich powodowało myszkowanie auta na drodze. Sprawdź sobie je.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • wojciech_
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 164

                                                #24
                                                Zamieszczone przez AdamB
                                                blumchen, w OI uszkodzenie tulei gumowo-metalowych na wahaczach przednich powodowało myszkowanie auta na drodze. Sprawdź sobie je.
                                                jak sie zwie taka tuleja??

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8033
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #25
                                                  wojciech_, nie wiem jak się dokładnie nazywa. Chodzi mi o tuleję tylną przedniego wahacza. Najpierw jednak radziłbym sprawdzić na stacji diagnostycznej.
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...