wojciech_, nie wiem jak się dokładnie nazywa. Chodzi mi o tuleję tylną przedniego wahacza. Najpierw jednak radziłbym sprawdzić na stacji diagnostycznej.
Na stacji diagnostycznej byla badana i nie stwierdzono zadnych luzow. No ale przeciez nie powinno byc tak, ze przy wiekszych predkosciach moge delikatnie poruszac kierownica na boki (po kilka milimetrow) bez wyraznej zmiany kierunku jazdy. Fabia na takie delikatne ruchy reagowala bardzo czule. No nic, trzeba bedzie to jeszcze raz przebadac, skoro w wiekszosci twierdzicie, ze O1 powinna prowadzic sie lepiej niz fabia.
wracając do myszkowania po drodze w linii prostej, więc wczoraj wybrałem się do ASO na sprawdzenie zbieżności i komputer pokazał że jest ok, sprawdziłem również ciśnienie w kołach i tez ok a auto nadal na autostradzie lekko pływa od strony do strony tak od szybkości ok 100 km/h. zastanawiam się czy może jest to wina wspomaganie tzn siły działanie bo kierownica ma bardzo mały luz i dość ciężko pracuje więc każda moja kontra odbija mnie w przeciwną stronę. Mam pytanie do kolegów którzy znają się na komputerku w O2 czy jest tam możliwość zmiany siły wspomagania ????
... Mam pytanie do kolegów którzy znają się na komputerku w O2 czy jest tam możliwość zmiany siły wspomagania ????
Od razu mówie, że nigdy tego nie próbowałem i niech może potwierdzi to ktoś kto się na tym bardziej wyznaje :diabelski_usmiech ...
Przeglądając VAG-iem pozycję 44 Wspomaganie kierownicy w Bloku 009 opisanym jako Characteristic Curve ( krzywa charakterystyki ? ) pozycja 1 opisana jest jako Characteristic Curve Index ( indeks krzywej charakterystyki ? ). W mojej OII ma chyba wartość 68. Podejrzewam że ta krzywa przedstawia właśnie sposób wspomagania w funkcji prędkości samochodu ( wolno mocniejsze wspomaganie, szybko słabsze wspomaganie ), a ten Indeks daje mozliwość zmiany tej charakterystyki.
Na stronce Openobd dla przykładowego Passata podane jest coś takiego
-> Kanal 00 (Lernwerte)
Über diesen Kanal werden die Lernwerte des Steuergerätes für Lenkhilfe gelöscht. Um die Lernwerte zu löschen den Wert 0 speichern.
-> Kanal 01 (Kennlinie)
Nach Fahrwerksart und Federbereich wird die Kennlinie der Servounterstützung geändert (Abgleich mit PR-Nummern des Fahrzeugdatenträgers).
z czego wynikało by ( chyba, bo mój niemiecki jest baaardzo słaby ), że można przeprowadzić adaptację tej krzywej wspomagania ...
Komentarz