Nawiew

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Brychu
    Drive
    • 2004
    • 40

    Nawiew

    djczas - taki miałem zamiar , ale na razie nic nie znalazłem

    Purchawa - na fotakch widzę , że w stelażu są przygotowane miejsca na prowadnice zagłówka :niewiem .

    Zastanawiam się czy nie zaryzykować i rozłożyć oparcie i sprawdzić, ale do tego potrzebny jest mi dobry picer czyli tapicer samochodowy k
    2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente
  • arci9
    RS
    • 2004
    • 2007

    #2
    Nawiew

    Witajcie,

    Od jakiegoś czasu wiatrak w moim aucie faluje - obojętne czy jest w trybie ECON czy AUTO, nie za często ale wyraźnie czuć i słychać nierównomierną pracę wiatraka.

    Za miech kończy mi się gwarancja, a przed nią chcę zrobić przegląd po 75 tyś, z tym,że teraz mam 73tysie i nie za bardzo mam czas jechać do servisu z samym wiatrakiem,szczególnie że w wawce oczekiwanie na wolny termin to minimum 1tydzień... :evil:

    Czy ktoś miał podobne problemy z nawiewem :?:
    Oczywiście w servisach (dzwoniłem do 2-óch) nic nikt nie wie, poprostu nie spotkali się z takim problemem.

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A co to za problem jak zrobisz 2 tys wczesniej przegląd? ja zrobiłem np przy 43 a trzeba robic przy 45
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Zamieszczone przez Ziomal
        A co to za problem jak zrobisz 2 tys wczesniej przegląd? ja zrobiłem np przy 43 a trzeba robic przy 45
        Kolega pyta sie o nawiew a nie o to kiedy ma zrobic przeglad. :? :roll:

        Arci9 - w jaki sposob Ci zwalnia - mozesz to dokladniej opisac?
        TDI 205PS

        Komentarz

        • arci9
          RS
          • 2004
          • 2007

          #5
          Zamieszczone przez Ziomal
          A co to za problem jak zrobisz 2 tys wczesniej przegląd? ja zrobiłem np przy 43 a trzeba robic przy 45
          pewnie że nie problem....ale nie wierzę ,że servis sobie z tym poradzi, chyba że całkiem padnie....dlatego najpierw chce "złapać" rozeznanie...


          Zamieszczone przez MiKruS
          Arci9 - w jaki sposob Ci zwalnia - mozesz to dokladniej opisac?
          Mikrus, próbowałem go rozgryść, czy w jakiś określonych sytuacjach się to dzieje, ale nic konkretnego nie zauważyłem.

          Poprostu raz na jakiś czas, ostatnio chyba coraz częściej ,zachwuje się jakby falowały obroty w silniku, sam zwiększa a następnie zmniejsza obroty, trwa to kilkanascie sekund i powraca do normalnego trybu.Zaznaczam,że nie chodzi o zatrzymanie się na chwilę nawiewu a następnie "uderzenie" z dużo większą siłą - tak działa chyba klima jak zmierzy temp. w środku i stwierdzi,że trzeba zwiększyć siłę nadmuchu.

          Mi to jednoznacznie kojarzy się z falującymi obrotami w benzynkach na biegu jałowym, które są zagazowane :wink:
          Nawiew "szaleje", zarowno w trybue ECON jak i AUTO.

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            No coz - nie bede ukrywal, ze nie mam koncepcji co to moze byc.

            Tego typu awarie w zasadzie powinny sie zameldowac bledami w ECU w sterowniku klimatyzacji.

            Jesli ASO nie pomoze, to mozesz jeszcze odwiedzic Diagtronikow.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • arci9
              RS
              • 2004
              • 2007

              #7
              Tego typu awarie w zasadzie powinny sie zameldowac bledami w ECU w sterowniku klimatyzacji.

              Jesli ASO nie pomoze, to mozesz jeszcze odwiedzic Diagtronikow.
              widocznie to jednak nietypowa usterka, pozostało mi czekać na spotkanie z servisem albo całkowite kaput nawiewu :roll:

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #8
                IMO to moze miec zwiazek z przelaczaniem sie obiegu powietrza na wewnetrzny - zobacz czy soc sie zmienia w momencie jak dmuchawa zwiekszy obroty i zalaczysz obieg wewnetrzny.Moze swiruje Ci czujnik temp zewnetrznej i climatronic od tego glupieje :roll:
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • arci9
                  RS
                  • 2004
                  • 2007

                  #9
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  IMO to moze miec zwiazek z przelaczaniem sie obiegu powietrza na wewnetrzny - zobacz czy soc sie zmienia w momencie jak dmuchawa zwiekszy obroty i zalaczysz obieg wewnetrzny.Moze swiruje Ci czujnik temp zewnetrznej i climatronic od tego glupieje :roll:
                  Trochę się bawiłem nawiewem, nawet próbowałem czyścić czujniki (ale wewnętrzne) i niestety nic, przełączanie na obieg zamknięty też nic....

                  Może jak Mikrus napisał, gdzieś zostaną zapisane logi i servis je odczyta a następnie dobrze zinterpretuje :twisted:

                  P.S.
                  A gdzie jest zew. czujnik?

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez arci9
                    P.S.
                    A gdzie jest zew. czujnik?
                    zewnętrzny zewnętrzny ? po przeciwnej stronie co intercooler za kratka w zderzaku :idea:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • arci9
                      RS
                      • 2004
                      • 2007

                      #11
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      Zamieszczone przez arci9
                      P.S.
                      A gdzie jest zew. czujnik?
                      zewnętrzny zewnętrzny ? po przeciwnej stronie co intercooler za kratka w zderzaku :idea:
                      Tak, zewnętrzny - dzięki , sprawdzę bo może wymaga wyczyszczenia... :?:

                      Komentarz

                      • owicz0
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 104

                        #12
                        a sprawdziles tak banalna sprawe jak napiecie ladowania?
                        moze ono plywa i dlatego zmienia obroty dmuchawy
                        nie pomogl ani razu

                        Komentarz

                        • arci9
                          RS
                          • 2004
                          • 2007

                          #13
                          Zamieszczone przez owicz0
                          a sprawdziles tak banalna sprawe jak napiecie ladowania?
                          moze ono plywa i dlatego zmienia obroty dmuchawy
                          Nie , nie sprawdziłem. Pomyślałem o czymś takim, i dlatego sprawdzałem działanie wiatraka podczas włączonych/ wyłączonych różnych prądotwórczych urządzeń i nic ciekawego nie zaobserwowałem - poza tym, mam kondzia i na nim napięcie jest prawidłowe (13,8-14V).
                          :roll:

                          Komentarz

                          • owicz0
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 104

                            #14
                            wedlug moich obserwacji 0.2 v jest dosc znaczne i moze w zauwazalny sposob zmienic obroty dmuchawki
                            nie pomogl ani razu

                            Komentarz

                            • bendi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 465

                              #15
                              czołem ,

                              odgrzewam bo od dzisiaj mam to samo co Artur, obroty duchawy mi regularnie falują, a odpowiedzi w wątku nie znalazłem. Może są już jakieś pomysły jak rozwiązać ten wkurzający problem.

                              pzdr
                              Outlander
                              była OII 4x4 BMM
                              już nie ma Octa ASZ super fajna była

                              Komentarz

                              • arci9
                                RS
                                • 2004
                                • 2007

                                #16
                                Zamieszczone przez bendi
                                czołem ,

                                odgrzewam bo od dzisiaj mam to samo co Artur, obroty duchawy mi regularnie falują, a odpowiedzi w wątku nie znalazłem. Może są już jakieś pomysły jak rozwiązać ten wkurzający problem.

                                pzdr
                                U mnie się nic nie wyjaśniło :evil: , przez ostatni okres zapomniałem o tym, albo się przyzwyczaiłem albo falowanie osłabło.
                                A nie mam czasu z tym walczyć, bo w ASO to trzeba by było zostawić auto jak jest elektryk, a ten nieczęsto tam siedzi
                                Także nic Ci Maciek narazie nie podpowiem

                                Komentarz

                                • chevidan
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 80

                                  #17
                                  stary temat ale mam podobny problem przy climatroniku.
                                  dzisiaj zauważyłem że nawiew(dmuchawa)się sama wyłącza i po chwili włącza spowrotem.
                                  dzieje się to kilkanaście razy na minutę.jeżeli zwiększę nadmuch jest tak samo tylko rusza z większym kopem.co może być przyczyną takiego zachowania?

                                  Komentarz

                                  • arci9
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2007

                                    #18
                                    Zamieszczone przez chevidan
                                    stary temat ale mam podobny problem przy climatroniku.
                                    dzisiaj zauważyłem że nawiew(dmuchawa)się sama wyłącza i po chwili włącza spowrotem.
                                    moja falowała, i chyba z tego co pamiętam, kreski się nie zmieniały, było słychać/czuć.
                                    Na pewno się nie wyłączała -przynajmniej tak , że gasł climatronic.

                                    Z drugiej strony jak pisałem, servis nie wiedział o co chodzi i po jakimś czasie albo falowanie ustało albo ja się przyzwyczaiłem

                                    Komentarz

                                    • woliper
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 37

                                      #19
                                      A ja już sie z czymś takim spotkałem wprawdze nie w skodzie, ale to bez znaczenia.
                                      Moim zdaniem trzeba wymienić opornik dmuchawy, zwany potocznie Jeżem

                                      Komentarz

                                      • chevidan
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 80

                                        #20
                                        zlokalizowałem usterkę.zacząłem co prawda od końca,od zdemontowania schowka i wyciągnięcia wentylatora i jak kolega wcześniej wspomniał "jeża".silnik wentylatora okazał się sprawny ale napięcie do niego nie dochodziło.jeża nie da się rozebrać jak to bywa w innych autach a nie posiadałem danych o opornościach aby go sprawdzić.pozostała możliwość uszkodzenia oporników nawiewu oraz panelu klimatronika i jeszcze jeden drobiazg-bezpiecznik.bezpiecznik okazał się przepalony ops: i po zamontowaniu nowego wstko wróciło do normy.
                                        po za dziwnymi objawami przepalenia się bezpiecznika lub jego przepalania wszystko było by ok gdyby nie fakt że dzisiaj chcąc odparować szyby włączyłen nawien na maxa i przepalił się ponownie bezpiecznik.tym razem wentylator się wyłączył i koniec.

                                        teraz znowu zagatka dla czego bezpiecznik się przepalił ponownie?

                                        tulejki wentylatora przy okazji demontażu nasmarowałem i silnik kręci się lekko,bezpiecznik był prawidłowy.

                                        [ Dodano: Sob 22 Lis, 08 21:26 ]
                                        no i temat powrócił.wentylator znowu zaczyna się wyłączać sam i ponownie włączać.już myślałem że mam potwierdzoną regułę kiedy tak się dzieje (po dłuższej jeździe) ale dzisiaj rano zaraz po odpaleniu zaczął robić to samo.

                                        więc ostatecznie objaw jest taki że wentylator co kilka ,kilkanaście sekund się wyłącza i po 5sekundach włącza się spowrotem.im szybszy jest nadmuch tym częściej się wyłącza a jeżeli sam zwiększę nadmuch (dwie najwyższe prędkości w climatroniku) to przepala się bezpiecznik oryginalny 20 A i zamontowany na próbę 30A tak samo.

                                        rozebrałem dzisiaj znowu schowek i chciałem wychwycić czy w momencie gdy silnik się wyłączy jest napięcie na silniku dmuchawy i opornikach(jeżyku).jak na złość nie chciał się wentylator wyłączyć i nawet ustawienie nawiewu na max nie przepaliło bezpiecznika.później jeździłem trochę po mieście i nie było żadnego problemu ale jestem pewiem że problem powróci.
                                        co to może być?

                                        Komentarz

                                        Pracuję...