[O1] Wymiana rozrzadu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sylwester_1124
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Wymiana rozrzadu.

    penerus57, wyedytuj podpis, to nie jest nasza-klasa gdzie mozna takimi tekstami szpanowac
  • Kasiunia
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Wymiana rozrzadu.

    Za 2 tysiace zbliza mi sie wymiana.
    Rozrzad wymienia sie z pompa wody, czy bez?
    Ostatnia wymiana byla 90 tysiecy temu z serwisie skody. Teraz chce wymienic rozrzad u znajomego mechanika, a pozniej pojechac ew. na ustawienie lo0patek turbiny do kogos z kompem.
    Powiedzcie mi, czy warto kupic rozrzad na allegro? Pytam, bo w sklepie pan za zestaw bez pompy zawolal ode mnie blisko 600 zl!!!! A na allegro widze taki sam bez pompy za 360 zl! Za 600 zl to ja bede miala zalozony rozrzad, z uwzgl. ustawienia lopatek - jesli kupie ten z Allegro. Co myslicie?

    Komentarz

    • Deco
      Rider
      • 2008
      • 612

      #3
      Myślę, że za 600 zł to nie będziesz miała tego zrobionego a na pewno nie dobrze. Nawet jak rozrząd jest za 360 zł to pompa wody jest za 150 zł co daje już 510 zł założenie rozrządu też coś kosztuje i lepiej zrobić to od razu u kogoś kto ma vaga i potrafi się nim posługiwać i wszystko nastawi jak trzeba. Znając życie jak zacznie się kombinować to się przepłaci. Sprawdź datę produkcji rozrządu bo jest ważny 90kkm lub 5 lat.

      Komentarz

      • redhead
        Ambiente
        • 2008
        • 161
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Kasiunia, z rozrządem nie ma żartów, więc najlepiej ori i zaufanego machaniora który juz kilkadziesiąt razy rozrząd wymieniał

        pozdr

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Zamieszczone przez Kasiunia
          Rozrzad wymienia sie z pompa wody, czy bez?
          z pompą
          Zamieszczone przez Kasiunia
          Teraz chce wymienic rozrzad u znajomego mechanika, a pozniej pojechac ew. na ustawienie lo0patek turbiny do kogos z kompem.
          po pierwsze to jak ten mechanik chce wymieniać rozrząd w tdi bez kompa :shock:
          po drugie o jakie ustawienie łopatek turbiny Ci koleżanko chodzi :shock:
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Zamieszczone przez Kasiunia
            ustawienie lo0patek turbiny
            Nie slyszalem nigdy o ustawianiu lapatek turbiny, szczegolnie kompem.
            Moze chodzi o zaluzje?
            Ale w silniku AGR, turbina takowych wogole nie posiada. :szeroki_usmiech
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • marbet
              Drive
              • 2007
              • 72

              #7
              Kasiunia wiesz gdzie dzwonią ale nie wiesz w którym kościele Jeśli chodzi o rozrząd to zapytaj tutaj /www.skodaczesci.pl/ mają też pompę wodą polecam wymienić od razu całość ,a po wymianie rozrządu nie ustawia się żadnych łopatek turbiny bo turbo nie ma nic wspólnego z rozrządem ,ustawiamy kąt wtrysku paliwa bo to właśnie pompa wtryskowa jest napędzana paskiem rozrządu a kąt wtrysku ustawiamy po to aby autko odpalało nam z pierwszego strzału. :lol:
              Jest Octa i Passek- nie ma to jak niemiecka technologia.

              Komentarz

              • Kasiunia
                Drive
                • 2009
                • 93

                #8
                Zamieszczone przez Purchawa
                Nie slyszalem nigdy o ustawianiu lapatek turbiny, szczegolnie kompem.
                Myslal indyk o niedzieli
                Oczywiscie chodzilo mi nie o turbine, tylko o wtrysk. Po prostu akurat ogladalam program w tv i o tym mowili
                Juz wszystko wiem, dzieki!

                Ps. Zalozyly mi sie ostatnio trzy takie same tematy, nie bylo to celowe, nawet nie wiem jak to zrobilam. Przepraszam.

                Komentarz

                • 20omega
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 105

                  #9
                  Dołączę się do tematu z pytaniem . zostało mi jeszcze około 14tyś km do wymiany rozrządu. Pytanie czy mogę swobodnie czekać aż owe kilometry miną, czy wymieniać już. Przyznam że mi się nie uśmiecha gdyż planuję skodzinkę pod koniec roku sprzedać. a aż tylu kilosów do końca roku nie wykonam.???????
                  ----- Złota L&K by MASTERS ---
                  __uuufffff cóż to była za maszyna____

                  Komentarz

                  • zurcio
                    RS
                    • 2008
                    • 2046

                    #10
                    20omega, wcześniej bym nie wymieniał bo po co :?: Chyba, że słyszalne byłby oznaki zużycia, np. rolek ...
                    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                    Komentarz

                    • turbojajko
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 168

                      #11
                      Kasiuniu ...
                      W dobrym warsztacie , po wymianie rozrzadu , z pompa oczywiscie , panowie ustawia ci kat wtrysku z komputerem i wcale nie musisz o to pytac .
                      Wymiena paska za 600 zl to jakos podejzanie tanio i nie wiem , z calym szacunkiem dla kolegi czy sie do konca na tym zna.
                      Przy wymianie paska ,wymienia sie rowniez rolki i pompe wody( mozna rowniez pasek rozdzielecza o ile juz konczy zywot). Wszystkie te rzeczy pracuja wlasnie na pasku rozrzadu.Jest to praktyczne ze wzgl. na przyszlosc. Gdy np padnie pompa wody za powiedzmy 20 kkm to wraz z nia trzeba bedzie znowu wymienic rozrzad :|
                      W dobrym serwisie zaplacisz za wymiane kompletu ok 1000 zl. Dodam ,ze dobry serwis wstawi ci czesci dobrej firmy ( np continential)
                      miauuuuuuuuuuu!
                      O1 SLX

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez turbojajko
                        Przy wymianie paska ,wymienia sie rowniez rolki i pompe wody( mozna rowniez pasek rozdzielecza o ile juz konczy zywot).
                        chyba mała pomyłka się wdarła w Twój post odnośnie tego paska rozdzielacza... :roll:
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • turbojajko
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 168

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          chyba mała pomyłka się wdarła w Twój post odnośnie tego paska rozdzielacza...
                          Do konca nie wiem wlasciwie co to jest :? , ale jak robilem rozrzad to mechanik zadzwonil do mnie i powiedzial ,ze trzeba od razu wymienic pasek rozdzielacza ,bo jest postrzepiony ...
                          btw. co to jest ? po co ? i gdzie ? :roll:
                          miauuuuuuuuuuu!
                          O1 SLX

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez turbojajko
                            btw. co to jest ? po co ? i gdzie ? :roll:
                            nigdy o czymś takim nie słyszałem
                            może chodziło o pasek rozrządu :lol:
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • soobek
                              Drive
                              • 2009
                              • 42

                              #15
                              witam ja również teraz będe wymieniał rozrząd i byłem pytac się za części u znajomego który ma sklep z częściami i wszytkie potrzebne części czyli pasek, rolki, pompe wody może mi zamówic za jakieś 700zł dokładnie nie pamiętam :P a wymiana bedzie kosztować 280zl to chyba normalana cena za taką przyjemność :twisted:

                              Komentarz

                              • Deco
                                Rider
                                • 2008
                                • 612

                                #16
                                za wymiane może normalna ale za zestaw 700 zł to troche dużo na alledrogo (sprzedawany przez sklep internetowy) za cały zestaw dobrej firmy płacisz 500 zł

                                Komentarz

                                • redhead
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 161
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez soobek
                                  witam ja również teraz będe wymieniał rozrząd i byłem pytac się za części u znajomego który ma sklep z częściami i wszytkie potrzebne części czyli pasek, rolki, pompe wody może mi zamówic za jakieś 700zł dokładnie nie pamiętam :P a wymiana bedzie kosztować 280zl to chyba normalana cena za taką przyjemność :twisted:
                                  w czerwcu zeszłego roku kupowalem rozrząd komplet w aso zlomanczuk (pasek+rolka+pompa - wszystko ori) - za całość płaciłem 410 zlotych (teraz pewnie drożej nieco - wiadomo euro up) - ale w tych 500-550 powinn się zmieścić

                                  montaż - u mojego mechaniora (od 12 lat tego samego) - ok. 200 zl

                                  pozdr

                                  Komentarz

                                  • giiiienek
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 242

                                    #18
                                    Ja tez tak płaciłem tylko że jedna rolka zamiast 3 (bo jak reszta jest dobra to nie wymieniają) Pompa najtaniej w ASO 130zł a dzwoniłem po sklepach to 260 do 320zł ( oddzwoniłem do sklepu i powiedziałem ze w aso kosztuje 130 to powiedzieli że nie możliwe jak chińska kosztuje 90zł najtansza) Tak samo taniej kiedyś w ASO kupiłem napinacz paska alternatora.

                                    Komentarz

                                    • jerzy_k
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 11

                                      #19
                                      Wymiana rozrządu

                                      Witam!
                                      Ja również chyba będę szykować się na wymianę rozrządu. Dowiadywałem się w polecanym na forum warsztacie AutoBodex (korzystałem i mam bardzo dobre wrażenia) i cena wynosi 1500 pln - wymiana całości rozrządu, ustawienie kąta wtrysku paliwa itd., no i oczywiście sprawdzenie wszystkiego na VAG.

                                      Może ktoś się orientuje co ile km wg wskazań producenta powinien być wymieniany pasek rozrządu w skodzie octavii I ASV?

                                      W mojej był wymieniony po 90k, a teraz nie jestem pewien kiedy powinno to nastapić?
                                      I tak muszę ustawić kąt wtrysku paliwa, więc pomyślałem że od razy załatwię cały rozrząd bo i tak trzeba się do tego dobrać (mam teraz przejechane 179k)

                                      Komentarz

                                      • rollcage
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 168

                                        #20
                                        co 90kkm lub jak pasek jest podniszczony

                                        Komentarz

                                        • Deco
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 612

                                          #21
                                          co 90 k km.

                                          1500 zł --- rozbój już w ASO taniej bo teraz jest jakaś zniżka 30% dla samochodów starszych od rocznika 2006

                                          Komentarz

                                          • giiiienek
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 242

                                            #22
                                            w aso było by gdzieś 1000zł

                                            Komentarz

                                            • jerzy_k
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 11

                                              #23
                                              Dzięki za info.
                                              Rzeczywiście różnica w cenie sporawa... muszę się dowiedzieć co dokładnie w nią wchodzi zanim się zdecyduje.

                                              A tak przy okazji - co się dzieje (jakieś negatywne skutki) jeśli jeździ się ze źle ustawionym kątem wtrysku paliwa (oprócz trudności w zapalaniu)?

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Zamieszczone przez giiiienek
                                                Ja tez tak płaciłem tylko że jedna rolka zamiast 3 (bo jak reszta jest dobra to nie wymieniają)
                                                super fachowcy ad: chciałbym się dowiedzieć ile pozostałe rolki wytrzymają? Nie musi być co do kilometra ale przynajmniej z dokładnością do 1kkm. Może jeśli pasek jeszcze nie postrzępiony to też zostawić :shock: :P

                                                Zamieszczone przez redhead
                                                (pasek+rolka+pompa - wszystko ori) - za całość płaciłem 410 zlotych
                                                tylko że to wszystko co piszesz to do 1.6 benzyny a nie do diesla
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #25
                                                  ja musze zmienic rozrzad w moim.... ogolnie sprawa wyglada tak ze poprzedni wlasciciel wymienial przy 180kk ale BEZ POMPY, nie wiedzial po prostu, teraz jest wbite 230 i zamierzam wymienic tylko ze wzgl na pompe, a nie bede sie bawil w sapera z wymiana pompy bez rozrzadu.
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...