Jak w kazdym temacie ,zawsze będą rozbieżnosci. Fabyka podaje tak ,a fachura mówi co innego,a co innego jeszcze podaje producent jakiegoś podzespołu ..Ja sam jak spojrzałem na na to co podaje producent auta to zdębiałem .W O II np. gdy masz full zapakowany samochód ,przy kapiach 205/55 R16 przód 2,3 tył 3,1 bar-a . ( jeszcze nigdy w swoim życiu nie napompowałem opony więcej jak 2,4 , no chyba że w "góralu ")Trzeba by wozić ze sobą kompresorek :? Najlepiej było by uśrednić to co podaje producent auta z warościami sugerowanymi przez prod.opon.Dużo zależy też od samej opony i jej wymiarów , czy kulasz się po mieście na krótkich odcinkach ,czy robisz długie trasy.Twoje subiektywne odczucia, jak auto się prowadzi , też są ważne.
Producent auta zaleca takie a nie inne ciśnienie w oponach na pewno z jednego powodu :
by auto było bezpieczne (bezpieczeństwo ,komfort , własciwa trakcja) ,by podczas normalnego użytkowania samochodu , zachowywał się tak , jak w fazie projektowania i testów, by wszystkie elementy układu zawieszenia ze sobą zgodnie pracowały i samochodem tym można się było poruszać bez stresu .
Producent auta zaleca takie a nie inne ciśnienie w oponach na pewno z jednego powodu :
by auto było bezpieczne (bezpieczeństwo ,komfort , własciwa trakcja) ,by podczas normalnego użytkowania samochodu , zachowywał się tak , jak w fazie projektowania i testów, by wszystkie elementy układu zawieszenia ze sobą zgodnie pracowały i samochodem tym można się było poruszać bez stresu .
Komentarz