Zaraz Admini pewnie Ci zakonczą temacik, bo o vagu jest dośc obszerny. Jak do 01 to kabel oki. Chodzi pod Vista, bo mam takowy. Vag 2,5 - chodzi pod vista; VAg com 704 tez mi odpalił ale juz z innym kabelkiem obsługujacym can
[O1] zużyty katalizator
Zwiń
X
-
sonda lambda jest umieszczona przed katalizatorem, więc jego stan nie ma wpływu na wyniki odczytu z SL. Samochód doskonale obywa się bez katalizatora - tak naprawdę to stanowi on zbędny balans dla silnika oczyczczajac jedynie gazy wylotowe ze szkodliwych substancji (normy spalin).
Jak wytniesz katalizator i ustawisz odpowiednie parametry VAG-iem to zyskasz kilka KM gratis ale będziesz miał problemy z przeglądami rejestracyjnymi (odpadnie na skład spalin).
Po wycieciu katalizatora trzeba "dostroić"silnik bo zmieniaja się równowaga ciśnień wlot-wylot. Ale wtedy też oddychasz tym co wydalasz :?
Co do spalania to oczywiście uszkodzenie katalizatora może mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa.
Uszkodzenie może polegac na tym że katalizator jest pusty w środku ale może być też "przytkany" i właśnie wtedy może pojawić się problem z "odpalaniem" silnika" i może wzrosnąć zużycie paliwa.
Często przy "emeryckiej" jeździe na krótkich odcinkach (bez obrazy) występuje taki efekt.
Radzę wybrać się na dobry odcinek jakiejś traski ekspresowej i dać "ognia"
To często pomaga bo dosłownie w katalizatorze pojawia sie bardzo wysoka temperatura a na tym właśnie polega spalanie katalityczne - może to poskutkować samooczyczczeniem się katalizatora z nagromadzonych złogów zatykających bardzo misterne i cieniutkie kanaliki w katalizatorzewaldemaros
Komentarz
-
-
Z tym wycinaniem to raczej w benzynie byłbym bardzo ostrożny. Ja w poprzednim swoim chodziku zrobiłem resekcję kata. Po zabiegu autko praktycznie przestało jeździć. Zamiast zyskać na koniach zaczeło nierówno pracować- wstawiłem go z powrotem szybciej niż wyciołem. Ale kto wie być może zmieniając parametry pracy silnika udało by się problemy te ominąć..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
a ja dodam ze zarowno w moim 1 aucie - polonezie z silnikiem rowera, jak i 2 - VW passat VR6 po pewnym czasie uzytkowania auta wycialem katalizator i wstawilem tlumik przelotowy i... zadnej najmniejszej roznicy w osiagach ani zuzyciu paliwa nie zaobserwowalem, za to po pierwsze auto bylo wyraznie glosniejsze przy dodaniu gazu (raczej nieprzyjemny dzwiek) a po drugie zaczelo smierdziec z rury wydechowej (jezdze na LPG wiec byl delikatny aczkolwiek odczuwalny smrod gazu - ktory byc moze wczesniej "dopalal sie" w katalizatorze). Dlatego w chwli obecnej albo nie wymienie katalizatora albo wstawie drugi (do octavii sa relatywnie tanie).
Komentarz
-
-
Podjedź do serwisu gdzie się zajmują układami wydechowymi i katalizatorami.
Pomiar ciśnienia spalin da wynik drożności układu wydechowego.
Sprawny katalizator w niewielkim stopniu powoduje zwiększenie oporu przepływu spalin.
Proszę sobie porównać przekrój poprzeczny powierzchni katalizatora do przekroju rury wydechowej.
Druga sprawa, to jest zakłócenie pracy sterownika gdy usuniemy katalizator, a sterownik ma 2 sondy przed i za katalizatorem.
W przypadku układu z jedną sondą usunięcie katalizatora nie ma wpływu na prace sterownika.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
Komentarz