"podbijane" obroty ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartolello
    Classic
    • 2010
    • 6

    "podbijane" obroty ???

    Kolego miguello ,z tym gwizdaniem turbiny to różnie bywa.W nowych Leonach np. turbina pięknie gwizda już w nowym aucie.W AHF-e też gwizda od początku i jest ok :wink:
  • RURKA
    Classic
    • 2008
    • 31

    #2
    "podbijane" obroty ???

    Witam,
    Mam pytanko odnośnie obrotów silnika. Generalnie w czasie jazdy, rozpędzania auta i zmiany biegu czyli 1-luz-2-luz-3- itd. Obroty silnika zamiast od razu spadać wzrastają o jakieś około 500 obrotów. I dopiero spadają. Po „podbiciu „ obrotów utrzymują się może około pół sekundy i dopiero spadają. Jest to drażniące.
    Byłem z tym problemem w serwisie. Raport z komputera nic nie wykazał. 0 błędów.
    Mechanicy i „fachowcy” z serwisu twierdzą że silnik jest „oparty „ na elektronice i że to jest zachowanie silnika normalne. Że przekaźnik który daje sygnał o odcięciu po prostu tak działa i tyle.
    Przypadłość ( nie wiem czy tak mogę nazwać to zachowanie) występuje tylko w czasie jazdy . normalnie silniczek chodzi jak należy.
    Nie wiem czy mam zawierzyć serwisowi i jak to powiedzieli „… przyzwyczaić się…”
    Czy tez zmienić serwis i dociekać czy tak faktycznie ma być czy tez nie.
    Może ma/miał ktoś podobne objawy. Auto ma dopiero 2 miesiące i jest na gwarancji. rozumiem, że linki w tym aucie zastąpione zostały elektroniką ale czy ta z kolei nie powinna być bardziej precyzyjna….?
    Pozdrawiam,
    Benzyna 1,6 MPI
    Octavia Tour 1.6 BFQ

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      RURKA, możw wciskając sprzegło delikatnie dotykasz jeszxcze gaz i dlatego tak się dzieje... :roll:
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        RURKA, zauważ, że w nowych autach z elektronicznym gazem ( bez linki ) jest zazwyczaj tak, że gdy samochód jedzie z jakąś prędkością ( zazwyczaj powyżej 15-20km/h ) to po wciśnięciu sprzęgła i dodaniu gazu obroty nie spadają od razu tylko są przez chwilę "sztucznie" utrzymywane ( prawdopodobnie po to aby łagodnie przejść na wyższy bieg po ponownym zasprzęgleniu).
        Jeśli zrobisz taką "przygazówkę" na zatrzymanym aucie to obroty spadają od razu ( tak jak w zwykłym "linkowym" gazie ).

        Możliwe, że tak jak napisał Maru 123, troszkę za późno odpuszczasz gaz przy wysprzeglaniu.
        Najlepiej jakby przejechał się twoim samochodem ktoś kto ma identyczny ( ale bez tych objawów ) i ocenił czy jest OK.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          tak tera niestety majo te nowe samochody, w roomsterze 1,6 16v i O2 1,6 MPI też tak jest, rzeczywiście irytujące, ale chyba pozostaje się przyzwyczaić.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • RURKA
            Classic
            • 2008
            • 31

            #6
            Zamieszczone przez kowal 2002
            Jeśli zrobisz taką "przygazówkę" na zatrzymanym aucie to obroty spadają od razu ( tak jak w zwykłym "linkowym" gazie ).
            dokładnie , na postoju przy przegazówce nic się nie dzieje. obroty spadają od razu. silniczek pracuje równo. jest OK.
            szczerze powiem, że to moje pierwsze auto z elektornicznym sterowaniem gazem dotychczasowe "linki" nie sprawiały problemu no chyba ze przymarzła zimą :-)

            w sportowych autach z kolei ( chyba tak jest) nie spuszcza się silnika z obrotów żeby nie tracić czasu na ponowne wprowadzenie go na wysokie obroty .

            nie wiem też jak to jest , czy zmiana ( "puszczanie " sprzęgłą przy silniku gdy kręci się on jeszcze na klilku tysiącach oobrotów ( 3,5 -4 tys) nie szkodzi eksploatacji sprzęgła. czy to lepiej czy gorzej dla silnika, sprzęgła.

            w serwisie powiedzieli że ( jak pisałem wcześniej) trzeba się porzyzwyczaić.

            a i koordynacja sprzęgło/ gaz raczej nie jest przyczyną. wierzcie mi że też podejżewałem sam siebie o jakąś "nieprecyzyjność" w prowadzeniu auta czy też podwinięty dywaniek czy coś tam jeszcze. niestety.
            poza tym dzięki za informację
            pozdrawiam,
            Octavia Tour 1.6 BFQ

            Komentarz

            • satoot
              Rider
              • 2008
              • 525

              #7
              Zamieszczone przez szkoda
              tak tera niestety majo te nowe samochody, w roomsterze 1,6 16v i O2 1,6 MPI też tak jest, rzeczywiście irytujące, ale chyba pozostaje się przyzwyczaić.
              Nie wiem, jak bardzo 'odstaje' technologicznie mój silnik (BFQ) od tych 16V i MPI (na pewno jest straszy, mniej zaawansowany), w każdym bądź razie u mnie nie ma tego 'podbicia' obrotów.
              Może to kwiestia techniki jazdy?
              Moja ©koda przejechała już 1950km, i ten objaw nie wystąpił.

              Komentarz

              • westwi78
                RS
                • 2008
                • 2940

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                tak tera niestety majo te nowe samochody, w roomsterze 1,6 16v
                hmm ja nie zauwazylem czegos takiego a mam roomka 1.6 wlasnie...ale chyba już niedługo....

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez westwi78
                  Zamieszczone przez szkoda
                  tak tera niestety majo te nowe samochody, w roomsterze 1,6 16v
                  hmm ja nie zauwazylem czegos takiego a mam roomka 1.6 wlasnie...ale chyba już niedługo....
                  mialem styczność tylko z jednym egzemplarzem, ale nie jednorazową tylko taką dwumiesięczną chyba, auto było nowe i tak to tam właśnie wyglądało...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • RURKA
                    Classic
                    • 2008
                    • 31

                    #10
                    hm czyli wnioskuję że nie powinno raczej tak sie dziać. pojeżdżę jeszcze jakiś czas i znów udam się doserwisu, tym razem chyba innego. może sobie poradzi.
                    pozdrawiam,
                    Octavia Tour 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • pic2ek
                      Rider
                      • 2007
                      • 624

                      #11
                      niestety mamy toyote corolle w firmie, też na gazie i właśnie dzieje się identyczna sytuacja, obroty skacza na chwilę przy wysprzęglaniu. No i też pozostaje się przyzwyczaić.

                      Komentarz

                      • RURKA
                        Classic
                        • 2008
                        • 31

                        #12
                        hmmm. moje auto nie jest na gazie. jeżdżę na benzynce ...
                        8)
                        Octavia Tour 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          rommster i octa o których mówię tez tylko bena
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            w moim BFQ się zdarza wspomniane "podbicie" obrotów - ale raczej w sytuacjach, gdy ja coś zrobię "nie tak", czyli np. toczę się na niezbyt wysokich obrotach i puszczę gaz sporo wcześniej niż wysprzęglę bieg - wtedy po wysprzęgleniu widać skaczące na moment obroty do góry . np. toczę się na IV przy 2000rpm i przekładam nieumiejętnie na V (wspomnianą wyżej >>techniką<<).

                            Komentarz

                            • _tm_
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 2333
                              • Superb III (3V3)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              W moim Roomsterze 1.6 16V nie ma takich objawów.
                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                              -------------------------------------------------------------------------
                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Zamieszczone przez _tm_
                                W moim Roomsterze 1.6 16V nie ma takich objawów.
                                OK. Ale sprawdź to o czym pisałem, czyli szybkość schodzenia z obrotów na postoju ( po przygazówce ) i to samo ale w czasie jazdy na wciśniętym sprzęgle ( po przygazówce obroty powinny przez chwilkę się utrzymywać i potem spadać nieco wolniej niż na postoju )...
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #17
                                  W 1,2 HTP (tak to się chyba nazywa) Fabia II też tak jest. Na początku zastanawiałem się czy coś jest nie tak jak trzeba (może po 4 latach jazdy dieslem odzwyczaiłem się od benzynki).

                                  Raczej zaryzykowałbym stwierdzenie TTTM.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • RURKA
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 31

                                    #18
                                    hm..., widze że " mój problem" pojawia się jednak .
                                    objawy częściowo znikają jeżeli jadąc, rozpędzam auto do pewnych obrotów (4-4,5 tys.) puszczam gaz i następnie wcziskam sprzegło. powiedzmy w odstępnie "półsekundowym" jeśli mozna by to tak określić czasowo.
                                    gdy auto rozpęzone powiedzmy nie jest to uciążliwe ale przy ruszaniu , gdy się "zakręci mocniej" niestety.
                                    generalnie wysprzęglanie i puszczanie gazu to dwie rzeczy które sie wykonuje praktycznie w tym samym momenie. no ale może z tymi silnikami "elektornicznymi" jeździ się inaczej. tek czy inaczej objaw występuje i chyba zaliczę kolejny serwis jednak . nie wiem jeszcze który. jeden sobie nie poradził. jeslik drugi powie żetak ma być chyba dam sobie spokój. i zacznę sięprzyzwyczajać. :wink:
                                    pozdrawiam
                                    Octavia Tour 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops: ops:

                                      w BSE nie ma żadnego podbijania obrotów... oduczyłem się jeździć beną ops:
                                      (ale już się naumiałem :lol: )
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • jezy
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 49

                                        #20
                                        ford fiesta 1.25 benzyna tez ma takie same objawy z podbiciem obrotów, w mojej octavii z kolei nie podbija obrotow ale obroty na sekunde utrzymuja sie na stalym poziomie po wysprzegleniu
                                        sprzedam fotele RS,
                                        Jeep SRT8 MY08

                                        Komentarz

                                        Pracuję...