[Inne] pytanie odnosnie użytkowania.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelok1
    Ambiente
    • 2008
    • 102
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    [Inne] pytanie odnosnie użytkowania.

    Ja mam octavkę od tygodnia jestem bardzo zadowolony ale wpadka skody już w salonie po lewej stronie od kierowcy znajduje się włącznik światła przeciwmgielnego tylnego - sprzedawca, który pokazywał mi samochód kazał spróbować włączyć to światło i.... całe pokrętło wyszło z kablami ha ha - podobno skody tak mają, że ten zaczep w którym umieszczony jest przełącznik nie trzyma - będzie do wymiany w tym tygodniu bo na salonie w dniu odbioru nie mieli ;] pozdrawiam i mam nadzieję, że już nie będzie niespodzianek
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #2
    [Inne] pytanie odnosnie użytkowania.

    witajcie.
    szukalem ale nie znalazlem wiec pisze;p
    instrukcja nic na ten temat nie mowi, i dlatego mam pytanie. mam teraz przebieg ok 3900km, jezdze sobie dynamicznie, czasami go lekko pocisne zeby wszystko ładnie sie układało. w instrukcji pisze aby nie butowac na zimnym silniku, czyli ogólnie mowiac - standard w tdi. dopiero jak zlapie 90st to mozna z nimi robic co sie chce i tu nasówa sie wątek, pytanie: dzis jak jechalem silnik mial 90st, a ja sobie dosyc ostro (dynamicznie) przyspieszałem od jakis 1700 obr do 3000obr. czy jest jakas minimalna wartość obrotów co do której powinno sie ostrożnie przyspieszac? czy np dynamicznie wciskany pedal gazu przy ok 1700 obr nie wpłynie na uszkodzenie dwumasy? czy lepiej spokojnie dobić do 2 tys a potem ogień?

    dzieki za odp
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Janusz_007 full przed 2000 orb/min skraca żywot sprzęgła i dwumasy. Temat byl poruszany na forum OCP, ale dokładnie wszystko bylo wytłumaczone na forum "Mastera".

      Ze swojej strony moge dac tylko linka bo i tak bym tego lepiej nie wyłożył :

      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


      Ciekawe że w instrukcji o tym nie pisza, jak słusznie zauważyłes... :diabelski_usmiech
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • janusz_007
        Rider
        • 2007
        • 473

        #4
        phrix, cos ty, ja nigdy w tym aucie nie wciskalem na full, po prostu dynamicznejsze wcisniecie pedalu ale powiedzmy na 1/4 albo i mniej nawet, ;pppp
        czyli aby wszystko smigalo prawidłowo to jednak warto zaczac ostrą jazde ok 2tys obr ;p

        zreszta po jednym razie nic sie tam nie stanie tak czy owak, ale nigdy nie wcisnąłem w deche i tego nie mam zamiaru robic;p bo nawet nie ma takiej potrzeby ;p

        powiedzcie mi w takim razie jaka jest główna zasada z tą wariacka dwumasa?
        ponizej 2 tys obrotów nie wciskac gazu bardzo ostro (w podłoge) i wtedy to posłuzy co? zreszta jak mialem 1700obr i wcisnałem troche mocniej (mniej wiecej na 1/4) to i tak byla turbodziura (mam 90KM), byly chwile myslenia i delikatnego przyspieszania i dopiero gdy auto doszlo do 2tys obr i zaczelo sie fajne odejscie:P

        a wracajac do zasady to - od 2 tys obr juz mozna kłaść nawet w podłoge... a ponizej 2 tys raczej z umiarem tak?
        podsumowując:
        takie normalne przyspieszanie , bardziej dynamiczne nawet przy takich obr - 1700 - mysle ze nic nie zrobi w dwumasie bo to nie jest zylowanie tylko normalna eksploatacja...

        czy cos zle napisalem? prosze o wskazówke
        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

        Komentarz

        • zurcio
          RS
          • 2008
          • 2046

          #5
          Zamieszczone przez janusz_007
          mam 90KM
          1.9 TDI BXE ma 90KM :?:
          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

          Komentarz

          • janusz_007
            Rider
            • 2007
            • 473

            #6
            zurcio, no tak a co w tym dziwnego? tylko nie mam BXE tylko BXF - ponizej to mam wpisane ;p
            ps prosze o jakąs wskazówke do tego co wczesniej pisalem;p
            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

            Komentarz

            • zurcio
              RS
              • 2008
              • 2046

              #7
              Zamieszczone przez janusz_007
              tylko nie mam BXE tylko BXF
              niedopatrzyłem :|

              janusz_007, powinno się jeździć w zakresie najwyższego momentu obrotowego bo jest to po prostu ekonomiczne i nie przeciąza silnika. Jak latasz po mieście to też bez sensu kręcić powyżej 3k obrotów, natomiast jak będziesz rozpędzać się ostro od 1,3 obrotów to obciążasz silnik i dwumasę ... (w niektórych sztukach wyczuwalne są nawet takie dziwne drżenia całej budy)

              Wiadomo PSJ również nie wskazany ... ale nie popadajmy w paranoję

              Generalnie to co napisałeś jest OK, a jak popatrzysz na forum dwumasa jednemu wysiada po 40kkm a drugiem po 400k.
              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

              Komentarz

              • phrix
                L&K
                • 2007
                • 1000
                • Audi
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Janusz_007 tak jak gadalismy na gadulcu nie widze powodów by panikowac. Dobrze jest zachowac zasade, ze do 2000 obr nie dajemy gazu w deske... Prawda jest taka, ze sytuacje w ktorych dajemy full gaz sa sporadyczne i szkodza dwumasie mniej niz strzały z sprzęgla i "idiotyczne hamowanie silnikiem" - ( :idea: czyt. zła redukcja )
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  milion razy można było przeczytac, że nie daje się buta poniżej 2000.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • janusz_007
                    Rider
                    • 2007
                    • 473

                    #10
                    szkoda, no dokładnie, jak ktos ponizej 2000 obr daje w deche to zycze zdrowia, ja pnizej 1700 nie schodze a jak mam miedzy 1700-2000 to nie przyspieszam w deche tylko normalnie i dynamicznie;p a powyzej 2 tys to juz mozna kłasc;p co do jazdy ogólnie, to oczywiscie ze nie krece cały czas do 3000obr bo to bez sensu, obracam sie miedzy 1,7-2,5tys bo tak jest najvardziej ekonomicznie

                    [ Dodano: Czw 05 Lut, 09 08:51 ]
                    zurcio, w zakresie najwyzszego momentu obrotowego tzn ok 1900 obr bo one tak mają??
                    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                    Komentarz

                    • zurcio
                      RS
                      • 2008
                      • 2046

                      #11
                      Zamieszczone przez janusz_007
                      zurcio, w zakresie najwyzszego momentu obrotowego tzn ok 1900 obr bo one tak mają??
                      hamownia prawdę Ci powie , ale to te granice ...
                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez janusz_007
                        w zakresie najwyzszego momentu obrotowego tzn ok 1900 obr bo one tak mają??
                        tu masz parę wykresów :


                        ta przerywana lub cienka to seria, a skoro masz BXF to praktycznie to samo co BXE tylko moc obcięta softem jednakże sam przebieg powinien być zbliżony tylko wartości mniejsze.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • janusz_007
                          Rider
                          • 2007
                          • 473

                          #13
                          patrzylem w parametrach technicznych jest przy 1900 i takich obrotów staram sie trzymac;p jak mamnijzej to albo radukuje albo wolno przyspieszam
                          VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            a mi się wydaje że nie popadajmy w skrajności...jak da se pare razy lub nawet paręnaście w palnik od dołu to nie sadze żeby to tak bardzo wpłynęło na trwałość wyżej wymienianych elementów.
                            a jeżeli ktoś jest katem i daje w palnik nagminnie to czy będzie to robił od 2tyś czy poniżej 2 tys to i tak jak nie sprzęgło to wysra się coś innego ...

                            nie raz dawałem w O1 od dołu na wyższych biegach bo mi się to podobało jak dostawała kopa i do tej pory auto śmiga , dwumasa oryginalna , turbina oryginalny... . ale nigdy nie robiłem tego na przykład na zimnym silniku...choć i z tym niema co przesadzać , do choć e do takich wniosków po obserwacji swoich samochodów i klientów.

                            w O2 również nie raz daje od dołu mocno gazu , tylko ze tu zazwyczaj skrzynia szybko redukuje... . natomiast przestałem jeździć powoli z niedogrzanym silnikiem , przy mrozach powyżej 5 st silnik nie zagrzał by się nigdy jadąc 80km/h.

                            przynajmniej mój :diabelski_usmiech , może macie inaczej....
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • wojciech_
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 164

                              #15
                              szkoda, no dokładnie, jak ktos ponizej 2000 obr daje w deche to zycze zdrowia, ja pnizej 1700 nie schodze a jak mam miedzy 1700-2000 to nie przyspieszam w deche tylko normalnie i dynamicznie;p a powyzej 2 tys to juz mozna kłasc;p co do jazdy ogólnie, to oczywiscie ze nie krece cały czas do 3000obr bo to bez sensu, obracam sie miedzy 1,7-2,5tys bo tak jest najvardziej ekonomicznie
                              - a moze tak troszke na sluch? Mysle ze zdecydowanie przyjemniej bedzie Ci sie sluchalo silnika kiedy bedziesz przyspieszal z 50kmh z pedalem wcisnietym w podloge jadac na 3 niz kiedy robilbys to na 4 biegu ) Ale tak jak napisal leszekmw, to nie kwiat aksamitny. I jak co jakis czas zdarzy Ci sie przyspieszac z wolnych obrotow przy zmianie pasa (bo akurat wowczas nie bedzie chcialo ci sie redukowac) to ja nie dostawalbym z tego powodu drgawek . Oczywiscie wszystko z umiarem i ze zdrowym rozsadkiem.

                              [ Dodano: Czw 05 Lut, 09 17:24 ]
                              Zamieszczone przez phrix
                              "idiotyczne hamowanie silnikiem" - ( :idea: czyt. zła redukcja )
                              chodzi Ci o redukcje przy zbyt duzych predkosciach??

                              Komentarz

                              • janusz_007
                                Rider
                                • 2007
                                • 473

                                #16
                                nie no ok dzieki koledzy za pomoc wszystko jest jasne i jest ok :P tak jak dzis jechalem to patrzylem mniej wiecej jak przyspieszalem i mialem ok 1800obr a moment obrotowy z instrukcji wynika ze jest przy 1900 wiec lajcik

                                pozdrawiam i dziekuje za rady
                                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                Komentarz

                                • rkb
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2152
                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                  #17
                                  Wczoraj mialem sytuacje ze musialem ostro depnac i mialem jakies 1400 rpm. okazalo sie ze mimo wcisnietego buta auto slabo sie zbieralo, dopiero na 2000 dalo ognia do przodu, wiec albo faktycznie nie ma to sensu albo w 1.8T jest jakies zabezpieczenie na tego typu akcje, z drugiej strony ciezko oczekiwac ze auto na 3-ce zbierze sie szybko do przodu ponizej 2k obrotow generalnie unikam takich sytuacji ale wciaz przyzwyczajam sie do tego auta i nie wszystko wychodzi tak jak trzeba.
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    łłłoooo....już po skrzyni bracie






                                    :wink:
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #19
                                      HAHA :szeroki_usmiech
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • giiiienek
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 242

                                        #20
                                        Tak trochę z innej beczki jaki jest koszt zrobienia sprzęgła i koła dwumasowego w O1??

                                        Komentarz

                                        Pracuję...