[O2] zle odpala ciepły silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • damian 93
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O2] zle odpala ciepły silnik

    zibskowski, tutaj [http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...441&start=4590 ] szybciej znajdziesz pomoc - to post spotów Warszawskich, które odbywają się co wtorek w "Chopper Pizza". Napisz tam tę samą prośbę a pewnie Ci się uda kogoś znaleźć.
  • Kh2GzYH@neostra
    Drive
    • 2008
    • 93

    #2
    [O2] zle odpala ciepły silnik

    auto w kwietniu będzie miało 4 lata przebieg 70000km mam problem z odpaleniem ciepłego silnika musze dłużej przytrzymac kluczykiem aż załapie nie ma tego problemu przy zimnym silniku pali wtedy na dotyk-byłem na vagu nic nie wykrył.
    Jordi

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      Prawdopodobnie masz padniety czujnik temperatury.
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • Kh2GzYH@neostra
        Drive
        • 2008
        • 93

        #4
        ale vag by to wykrył
        Jordi

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          ja też mam ten sam problem w swojej O1. Trochę czytałem na ten temat na forum OCP bo jest tego sporo i prawdopodobnie jest to kwestia zwiększenia dawki rozruchowej w oprogramowaniu komputera.
          Też mi jak jest zimny pali na dotyk a jak jest ciepły to muszę dłużej przytrzymać.
          Zwiększenie dawki rozruchowej w większości warsztatów gdzie dzwoniłem kosztowało 300-500zł ale mam jednego gościa który powiedział że zrobi za 100-150zł.
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • Deco
            Rider
            • 2008
            • 612

            #6
            Zamieszczone przez strazakp
            mam jednego gościa który powiedział że zrobi za 100-150zł.
            Jak będziesz już po zwiększeniu to daj znać co i jak bo mnie to też czeka.

            Komentarz

            • strazakp
              Elegance
              • 2008
              • 819
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              już miałem jakiś czas temu to zrobić ale puki co sie wstrzymałem bo aż tak mocno mi to nie przeszkadza.Poczekam na ocieplenie (na wiosne) i zobacze jak bedzie i wtedy zdecyduje.Jak coś to dam znać.Jeżeli Ty wcześniej postanowisz cos z tym zrobić to daj znać. Pozdrawiam.
              strazakp

              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Witam... ja miałem taki problem w Mazdzie 323F z silnikiem diesla TDVi....przyczyna była po stronie pompy wtryskowej a dokłądnie z powodu wyrobienia się "głowicy" w pompie wtryskowej...objaw identyczny.
                Auto paliło na dotyk gdy było zimne....kiedy silnik był ciepły i pompa wtryskowa też głowica była wyrobiona ( pewnie z powodu jakosci paliwa.... :cry: ale ja miałem przejechane 180 tys km) i trzeba było długo krecić silnikiem by mieszanka paliwowa w pompie wtryskowej była pod odpowiednim cisnieniem podana do silnika.... :evil:
                Sposób rozwiązałem szybko...wymiana głowicy w pompie wtryskowej ..i jak dotychczas pali na dotyk a jezdzi nim mój ojciec...silnik ma 210 tys km a ani kropelki wycieku przy mrozie -15 pali od pierwszego razu na dotyk....jeśli macie pompe wtryskową...może tu leży przyczyna......na forum Fabi czytałem, że przy silniku 1,9 Sdi...i 1,9 TDi faktycznie Koledzy polecali podpiąć sie pod VAGa i zwiekszyć dawkę paliwa przy wtryskiwaniu....jedno pokrywa się z drugim... podobno po korekcie dawki objawy krecenia silnikiem na ciepło ustępowały... może warto iść w tym kierunku....
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Majson
                  Classic
                  • 2009
                  • 21

                  #9
                  a sprawdz miernikiem kolego ile pradu masz jak krecisz rozrusznikiem, spotkalem sie z tym juz w kilku dieslach, rozrusznik pobiera za duzo pracu, kreci wolno i samochod nie chce odpalic.
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#387619

                  Komentarz

                  • jur
                    Classic
                    • 2008
                    • 23

                    #10
                    Kolego miałem ten sam problem. O II 2005 r. Rok się męczyłem z tym problemem. ASO powiedzieli, że wszystko jest OK. Komputery nic nie wykryły. I dalej na ciepłym był problem. Radzono mi pojechać do "tunera" ustawić większą dawkę paliwa - 700 zł. Pojechałem do elektryka sprawdzić akumulatorek i okazało się, że mała pojemność i mały prąd rozruchu. Polecił mi kupić nowy 77 Ah i 760 A. Na mechanice się nie znam, może koledzy dobrze radzą, ale mnie pomogła wymiana akumulatorka. Od trzech miesięcy problemu nie ma.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      .Może być tak jak " KOLEGA jur " prawi...miałem już taki przypadek ...akumulator w felicji słabiej krecił...i zmieniłem go potem było ok....

                      ..większy prąd rozruchowy...silnik żwawiej obróci....do pomy wtryskowej dojdzie dawka odpowiednia paliwa ...dobrze sprężona...i silnik...odpali......ale nie jestem pewien czy akurat Problem bedzie rozwiązany skutecznie... :roll:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Kh2GzYH@neostra
                        Drive
                        • 2008
                        • 93

                        #12
                        Zamieszczone przez jur
                        Kolego miałem ten sam problem. O II 2005 r. Rok się męczyłem z tym problemem. ASO powiedzieli, że wszystko jest OK. Komputery nic nie wykryły. I dalej na ciepłym był problem. Radzono mi pojechać do "tunera" ustawić większą dawkę paliwa - 700 zł. Pojechałem do elektryka sprawdzić akumulatorek i okazało się, że mała pojemność i mały prąd rozruchu. Polecił mi kupić nowy 77 Ah i 760 A. Na mechanice się nie znam, może koledzy dobrze radzą, ale mnie pomogła wymiana akumulatorka. Od trzech miesięcy problemu nie ma.
                        Kolego tak i ja mysle że to jest własnie to moja też jest z 2005 będe musial sprawdzic ten akumulator.
                        Jordi

                        Komentarz

                        • Deco
                          Rider
                          • 2008
                          • 612

                          #13
                          w moim przypadku raczej dawka rozruchowa powinna być zwiększona jak dopadnę VAGa to pokombinuje, było już na tym forum opisame jak to zrobić a jak się nie uda samemu to dopiero zapłacę komuś ale raczej więcej niż 100 zł nie powinno to kosztować zwłaszcza, że to kwestia podpięcia do kompa i pogmeranie w programie.

                          Komentarz

                          • Ziomal
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 5841
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Deco
                            w moim przypadku raczej dawka rozruchowa powinna być zwiększona jak dopadnę VAGa to pokombinuje zwłaszcza, że było już jak to zrobić a jak się nie uda samemu to dopiero zapłacę komuś ale raczej więcej niż 100 zł nie powinno to kosztować zwłaszcza, że to kwestia podpięcia do kompa i pogmeranie w programie.
                            W Vagu zmienisz delikatnie dawkę i może być , że to nic nie da i zostanie tylko wycieczka do tunera który podniesie dawkę w programie sterującym.
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz

                            • Deco
                              Rider
                              • 2008
                              • 612

                              #15
                              oby to delikatnie wystarczyło

                              Komentarz

                              • stychlerz
                                Drive
                                • 2006
                                • 48

                                #16
                                Panowie
                                Mam octavie z 2005r. Przy przebiegu 65000 km miałem ten sam problem. Poszukałem , podzwoniłem i znalazłem infomrację iż przyczyna tkwi w rozruszniku. Nie był tani (chyba coś ok. 850 zł w ASO), ale po wymianie problem całkowicie zniknoł.

                                Komentarz

                                • witek_sz
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 91
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Czy u ciebie występuje to za każdym razem na rozgrzanym silniku, bo w mojej O2 to nie raz na jakiś czas.
                                  OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG

                                  Komentarz

                                  • Kh2GzYH@neostra
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 93

                                    #18
                                    Witam mam tak za każdym razem chociaz czasami lepiej pali.
                                    Jordi

                                    Komentarz

                                    • krzekotm
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 6

                                      #19
                                      Witam. Ja w mojej octavi miałem to samo pomogła mi wymiana tulejek i szczotek w rozruszniku. Teraz pali na rys nie muszę nawet gazu dodawać co wcześniej było konieczne. Radze szukać od najprostszych przyczyn ( małe koszty do 100 zł ), a nie zaraz w pompie grzebać .
                                      SKODA OCTAVIA 1 1.9 TDI AGR

                                      Komentarz

                                      • Kh2GzYH@neostra
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 93

                                        #20
                                        Witam. myślisz że po 70000km rozrusznik by wysiadł.
                                        Jordi

                                        Komentarz

                                        • ropuch
                                          Drive
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 45

                                          #21
                                          Witam
                                          Panowie mam podobny problem O2 rocznik 2004 130 tys. :?
                                          A le na razie mam to w du... :diabelski_usmiech i prawie zawsze dłużejj kręzę jak jest ciepły. akumlator ma już 5 latek a więc zaraz pewno na niego przyjdzie czas i moze się problem rozwiąże. Do tunerów też dzwoniłem i nie ma sprawy 450 zeta i zwiększają dawkę. Ale jak na razie jak pali to mam to w nosie
                                          Pozdrawiam i więcej optymizmu. Jeździć furami a nie szukać sobie probemów
                                          :szeroki_usmiech
                                          Ropuch


                                          Octavia II Comfort 1,9 TDI BJB 105 kM

                                          Komentarz

                                          • Kh2GzYH@neostra
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 93

                                            #22
                                            Witam masz racje jak stanie to sie będe martwił.
                                            Jordi

                                            Komentarz

                                            • lookash_
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 302

                                              #23
                                              Może to aż tak wielki problem nie jest, ale z tym czekaniem aż stanie to chyba lekka przesada. :diabelski_usmiech
                                              Czarny Szkodnik

                                              Komentarz

                                              • Deco
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 612

                                                #24
                                                Zamieszczone przez lookash_
                                                Może to aż tak wielki problem nie jest, ale z tym czekaniem aż stanie to chyba lekka przesada. :diabelski_usmiech
                                                Jasne, że przesada. Bo z tego powodu raczej się to nie uda.

                                                Komentarz

                                                • Kh2GzYH@neostra
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 93

                                                  #25
                                                  Witam koledzy problem ze złym odpalaniem ciepłego silnika znikł jak wymieniłem akumulator, stary już nie trzymał tak jak trzeba.Wsadziłem nowy 74Ah 680A mocy rozruchowej i jest ok-pozdrawiam .
                                                  Jordi

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...