Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Mocniejsza turbina do AGR - ciekawostka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mocniejsza turbina do AGR - ciekawostka

    Fotki wrzucone.
    aczkolwiek...
    NajtFukinPatrol North-West
    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
    WhitePride :smokedevil

    6,92 s do setki by DGW

  • #2
    Mocniejsza turbina do AGR - ciekawostka

    Jak wiadomo AGR-ki są kłopotliwe w rozbudowie jeśli chodzi o większe turbawki.
    By włożyć jakiekolwiek turbo trzeba nieco przeróbek - kolektor, wydech i inne..
    Znajomy ostatnio mi mówił ze nie ma tak źle bo są turbawki do 90KM mocniejsze i zaczołem szukać infa na ten temat i co się okazuje.

    Powołując się na informacje zamieszczone w Etce w 2002r. do silnika AGR były przeznaczone 3 turbiny (przynajmniej do Golfa ale powinno być to samo w Skodzie).
    Dwie z nich są produkcji Garretta: 038 145 701 A oraz 038 145 701 AX i jedna produkcji KKK 038 145 701 D. Ale Silnik ALH (90-tka czyli tak jak AGR) ma taką samą turbinę (przynajmniej katalogowo) co 115-kona AJM lub 110-kona AHF i AFN więc na pewno ma większe możliwości niż ta z AGR.
    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

    Komentarz


    • #3
      Wniosek tez z tego taki że turbina w golfie a borze sie nie różni tylko chipem
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Wniosek tez z tego taki że turbina w golfie a borze sie nie różni tylko chipem
        dokładnie. Roznią sie tylko mała korektą programu. Ale skoro wkładaja te turbiny do 115-stek to napewno nie sa one w nich na maxa wyzyłowane .. I dlatego taka turbawka spokojnie da sie niezle podkręcić k

        Tylko dręczy mnie pytanie. Czy podejdzie spoko do AGR-a. I czy te turbo nie stanowi całości z kolektorem. Bo w AGR-ku turbina jest osobnym elementem i sie przykręca do kolektora (nie jest z nim zespawana). Jak ta by była taka sama to luzik bluzik

        Ktoś może zna temat ?
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz


        • #5
          Ale silnik w pasku AJM jest wzdluznie posadzony chyba?? a tu pisze ze Bora ma taki sam - ciekawe to, ale nie mowie ze nie mozliwe
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            I właśnie może to te z ALH miały te 12 łopat
            Turbina w ALH w przeciwieństwie do turbiny w AGR ma zmienną geometrię łopatek (taki gift od fabryki), stąd jest wydajniejsza. Różnie jest rozwiązane sterowanie turbiną, w ALH podciśnieniowo, w AGR zawór upustowy sterowany jest ciśnieniem. Trzeba by trochę przerabiać, inny kolektor wydechowy, sterowanie.
            Golf IV ALH@ASV

            Komentarz


            • #7
              Trzeba by trochę przerabiać, inny kolektor wydechowy, sterowanie.
              A jednak :cry: A juz myślałem ze spasuje plug&paly. Jeszcze bede szukał infa na ten temat.

              A orientujesz się czy kolektor jest spawany z turbem czy jak w AGR skręcany z nim ?
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez figurel
                I właśnie może to te z ALH miały te 12 łopat
                Turbina w ALH w przeciwieństwie do turbiny w AGR ma zmienną geometrię łopatek (taki gift od fabryki), stąd jest wydajniejsza. Różnie jest rozwiązane sterowanie turbiną, w ALH podciśnieniowo, w AGR zawór upustowy sterowany jest ciśnieniem. Trzeba by trochę przerabiać, inny kolektor wydechowy, sterowanie.
                figurel dobrze pisze-sposob sterowania jest calkowicie odmienny-albo zmiana softu albo sterownik do zmiennej geometrii-nie wspomne o zaworze n75 i przew.podcisnieniowych
                nie pomogl ani razu

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez neck99
                  A orientujesz się czy kolektor jest spawany z turbem czy jak w AGR skręcany z nim ?
                  Wystarczy, ze przeczytalbys ten watek:
                  Forum - Octavia Club Polska
                  i wszystko byloby jasne.

                  Turbina w AGR jest lacznie z kolektorem wydechowym. Bardzo ladnie do niego pasuje turbina z ARL. Trzeba dolozyc instalacje podcisnienia, ale nie jest to problem.
                  ALH jest to praktycznie to samo co ASV/AHF jezeli chodzi o silnik. Rozni sie tylko wtryskami, ale o tym bylo juz pisane wiele razy.
                  Wystarczy poszukac na forum.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Purchawa
                    Wystarczy, ze przeczytalbys ten watek:
                    Forum - Octavia Club Polska i wszystko byloby jasne.
                    Fajnie byłoby gdyby jeszcze fotki były, rozumiem, że post dawno był ale może by tak je odświeżyć? Ponownie wkleić? Byłoby pouczające.
                    Golf IV ALH@ASV

                    Komentarz


                    • #11
                      Wystarczy, ze przeczytalbys ten watek:
                      Forum - Octavia Club Polska
                      i wszystko byloby jasne.
                      Oki ops:

                      Turbina w AGR jest lacznie z kolektorem wydechowym.
                      To mnie ostatnio źle uświadomiono. Z tego co pamiętam nawet z Wojtkiem rozmawialem i mówił ze jest osobno .. hmmm albo coś mi sie pomyliło.

                      Fajnie byłoby gdyby jeszcze fotki były, rozumiem, że post dawno był ale może by tak je odświeżyć? Ponownie wkleić? Byłoby pouczające.
                      Również bym prosił k
                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez neck99
                        To mnie ostatnio źle uświadomiono. Z tego co pamiętam nawet z Wojtkiem rozmawialem i mówił ze jest osobno .. hmmm albo coś mi sie pomyliło.
                        Napewno Ci sie pomylilo. W ASV/AHF jest osobno.

                        Fotki faktycznie nie dzialaja. Postaram sie je wrzucic ponownie.
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz


                        • #13
                          A teraz pytanie z pogranicza tuningu a zdrowego rozsadku :diabelski_usmiech

                          Ile kosztuje nowa turbona w ASO w AHF-a :?:

                          No to odpowiem, pan dzis mnie rozbawil ta informacja nowka w pudelku 5500PLN a regenerowana jedyne 2500PLN plus oddajemy stara - zyc nie umierac. :twisted:

                          Jestem wobec tego ciekaw ile kosztuje w ASO nowa nie regenerowana turbona z ARL-a
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            A zgadnij ile kosztuje nowa skrzynia biegow do AGU (oczywiscie w ASO)....

                            "jedyne" 32 tys. zl..... a regenerowana 14 :lol:

                            Komentarz


                            • #15
                              "jedyne" 32 tys. zl..... a regenerowana 14
                              To przeca pół auta :!: poje...ło ich czy jak - ku..a mać :evil:
                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie wiem skad oni biora te ceny... Wujaszkowi mojego znajomego za trubinke do nowej E klasy 320 CDI krzykneli 30 tyl. :lol:

                                I jak tu ma sie nie rozwijac handel kradzionymi czesciami?? :|

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez QBA
                                  A zgadnij ile kosztuje nowa skrzynia biegow do AGU (oczywiscie w ASO)....

                                  "jedyne" 32 tys. zl..... a regenerowana 14 :lol:
                                  No to policzmy:

                                  32 tys skrzynia
                                  5,5 tys turbina

                                  to daje 37,5 tys nie licząc innych rzeczy

                                  Chyba jutro sprzedam auto na części - qpie za to nowe i jeszcze trochę zostanie k
                                  Jarek "Vinci"

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X