[O2] PALIWO E 98

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    TOMEKJMOPL, jeśli chodzi o tą stację to masz rację. Wracałem w tym roku z Zakopanego i tankowałem na tej stacji i było ok.

    [ Dodano: Pią 27 Lut, 09 07:30 ]
    Wczoraj pojawiłem się drugi raz na Statoil-u i zatankowałem Suprę 98 /4,25 pln za litr/. Odczuwam lepsze osiągi /powaga !/ jakoś lepiej się zbiera. Rano silnik jakby milej pracuje /na zimnym/.

    Nie śmiejcie się, ale ogólnie się poprawiło.

    Chyba w polskich realiach to w paliwie 95 jest 91 oktanów a w 98 jest ich 95.

    Niekoniecznie 95 to 95 a 98 to 98, więc będę tankować już 98 i jak będzie możliwe wciąż na tej samej stacji /Warszawa ul. Puławska przy siedzibie firmy Statoil/.

    Narazie, Ahoj.

    Komentarz

    • marte
      Rider
      • 2007
      • 259

      #27
      Zamieszczone przez octavian16
      TOMEKJMOPL, jeśli chodzi o tą stację to masz rację. Wracałem w tym roku z Zakopanego i tankowałem na tej stacji i było ok.

      [ Dodano: Pią 27 Lut, 09 07:30 ]
      Wczoraj pojawiłem się drugi raz na Statoil-u i zatankowałem Suprę 98 /4,25 pln za litr/. Odczuwam lepsze osiągi /powaga !/ jakoś lepiej się zbiera. Rano silnik jakby milej pracuje /na zimnym/.

      Nie śmiejcie się, ale ogólnie się poprawiło.

      Chyba w polskich realiach to w paliwie 95 jest 91 oktanów a w 98 jest ich 95.

      Niekoniecznie 95 to 95 a 98 to 98, więc będę tankować już 98 i jak będzie możliwe wciąż na tej samej stacji /Warszawa ul. Puławska przy siedzibie firmy Statoil/.

      Narazie, Ahoj.
      Gaz LPG ma do 104 oktanów. Dlaczego auta nie dostają kopa po zamontowaniu instalacji LPG. Ano dlatego, że masa silników jest przystosowana do zasilania paliwe o liczbie oktanowej 95. Więc lanie 98 nie ma żadnego uzasadnienia chyba, że ktoś ma dużo $ i dla swojego dobrego samopoczucia będzie lał 98 albo V power racing....

      Pzdr

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez marte
        Więc lanie 98 nie ma żadnego uzasadnienia chyba, że ktoś ma dużo $ i dla swojego dobrego samopoczucia będzie lał 98 albo V power racing....
        to, że mu się poprawiło jest wystarczającym uzasadnieniem
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #29
          Zamieszczone przez marte
          przystosowana do zasilania paliwe o liczbie oktanowej 95
          ZTCW to minium 95 oktanów.

          Wiadomo, że liczba oktanowa odpowiada za stukowe spalanie paliwa.

          Troszkę długie ale warto przeczytać, by więcej nie zadawać takich pytań:
          Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością.

          Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli dla danego silnika liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki.

          Stukanie może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.

          Ze względu na to, że tendencja do stukania wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania. Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.

          Jeśli chodzi o paliwa bezsiarkowe to o co chodzi? 10 ppm to 10 części na milion- znaczy po naszemu czy 10 g na tonę paliwa. Jako, że paliwo ma gęstość ok. 0,8 g/cm3 (1 tona to ok 1250 l paliwa) , to daje nie mnie nie więcej tyle, że w 1 litrze paliwa jest: 0,000008 g siarki. O co toczyć boje :roll:

          Tyle, że kiedyś (jak dobrze pamiętam) stosowanie paliwa 98 w silnikach FSI daje niewielki przyrost momentu. Nie pamiętam tylko o ile- pewnie w granicach błędu pomiarowego (na TVN Turbo pokazywali jak na hamowni znecali się nad Octavką).
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          Pracuję...