Dziwne objawy po odpaleniu auta...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Dziwne objawy po odpaleniu auta...

    wydaje mi się, ze jednak można wymienić szkło, ale w starszych octaviach (rocznik 97-00) choćby patrząc na część http://www.bhmd.pl/dynamic.php?sh=ka...G%20KPL%20%20L
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Dziwne objawy po odpaleniu auta...

    A wiec tak przebieg juz 98kkm ,zrana po odpaleniu auta(troche chlodniej) poszla chmura dymu (wrazenie ze z wiekszym przebiegiem coraz wieksza :roll: ) ale to nie o to chodzi.
    Po odpaleniu zaczely mi obroty lekko wzrastac ,trzyma 900obr/min i po chwili czuc jak lekko wzrastaja (tak jak bym lekko dodawal gazu) i obroty rosnal ~950obr/min . Kiedys tego nie bylo ,myslalem ze to moze tylko sporadyczny przypadek ,ale dzisiaj pojawil sie znowu :roll: Co moglo ten objaw spowodowac ,cos sie wysralo ? :roll:
    Wszelkie sugestie mile widziane
    Po rozgrzaniu objaw znika.
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • Filemonik
      Drive
      • 2005
      • 86

      #3
      Przyłaczam się do pytania bo mam ten sam objaw.Ostatnio zanikły bo postanowiłem ją troche rozruszać i przez dwa dni dawałem ogień i narazie jej przeszło chodzi jak nowa .Jak zaczełem ja butować to kopciła strasznie a teraz jak dam buta to nie widze chmury więc moze musisz tezs tak zrobić jak ja.Pozdro.
      Skoda octavia combi 1,9tdi L&K
      Przebieg 212000

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Od kilku dni temperatura w nocy spada dosc znacznie, ale jeszcze nie na tyle, zeby nad ranem wlaczaly sie swiece zarowe.

        Mozliwe, ze to jest przyczyna wiekszej chmury i poczatkowo nierownej pracy.

        Trzeba obserwowac.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Wiesz Mikrus, ja dzisiaj miałem 3stp. :roll:
          Może to jednaj już przez niską temperaturkę na zewnątrz.
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez Tymon
            Wiesz Mikrus, ja dzisiaj miałem 3stp. :roll:
            Może to jednaj już przez niską temperaturkę na zewnątrz.
            No ja wlasnie o tym pisze. :wink:
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Tymon
              RS
              • 2004
              • 2970

              #7
              :lol: No fakt
              Dopiero wstałem a mam urlop więc rozumiesz.... :wink:
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Panowie co Wy sie martwicie - odpala?? To po co szukac dziury w calym, jak nie odpali to bedziecie sie martwic :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Ale jest to denerwujace :? odpoczatku uzytkowania auta ,nie wazne w jaka temp. po odpaleniu tego objawu nigdy nie byl :roll:
                  Zastanawiam sie czy to moze byc cos od ustawinia rozrzadu ,bo wymienialem go jak bylo cieplo(i w tedy efektu tego nie bylo) i moze teraz jak jest zimniej jakies bledy w montarzu (ustawieniu) wychodza :roll:

                  [ Dodano: Wto 20 Wrz, 05 09:50 ]
                  Zamieszczone przez Filemonik
                  Jak zaczełem ja butować to kopciła strasznie a teraz jak dam buta to nie widze chmury więc moze musisz tezs tak zrobić jak ja.Pozdro.
                  Moja jest regularnie butowana wiec raczej u mnie to nie pomoze :roll:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Ale jest to denerwujace :? odpoczatku uzytkowania auta ,nie wazne w jaka temp. po odpaleniu tego objawu nigdy nie byl :roll:
                    Zastanawiam sie czy to moze byc cos od ustawinia rozrzadu ,bo wymienialem go jak bylo cieplo(i w tedy efektu tego nie bylo) i moze teraz jak jest zimniej jakies bledy w montarzu (ustawieniu) wychodza :roll:
                    u mnie dymienie to było praktycznie od początku :roll: co ciekawe co któreś tam uruchomienie :roll:
                    wczoraj było, a dzisiaj nie... a temperatury zbliżone :roll:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • Filemonik
                      Drive
                      • 2005
                      • 86

                      #11
                      I dupa dziś znowu obroty szaleją po odpaleniu odrazu idzie na 1100obrotów po czasie spadają na 1000 i nastepnie na prawidłowe obroty.Kontrolka od swiec zawsze mi sie włacza nawet latem ale to tak na sekunde im zimniej ty dłuzej swieci,ale od paru dni czy to ciepły silnik czy zimny kontrolka sie pali bardzo dlugo a czasami na sekunde niewiem czy to nie jest powiazane z tymi obrotami.
                      Skoda octavia combi 1,9tdi L&K
                      Przebieg 212000

                      Komentarz

                      • jarek_wt
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 154

                        #12
                        Zamieszczone przez Tymon
                        Wiesz Mikrus, ja dzisiaj miałem 3stp. :roll:
                        Może to jednaj już przez niską temperaturkę na zewnątrz.
                        Nie wiem jak jest w innych silnikach, ale w 2.0 TDI świece włączaja się na około 5s przy temperaturze 5 stopni lub niższej, przynajmniej wg. instrukcji ...

                        pozdrawiam
                        Jarecki
                        Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                        Komentarz

                        • KruPin
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 517

                          #13
                          Nie wiem, czy pomoze, ale warto sprawdzic:

                          Mam taki sam objaw - odpalam auto i obroty sa przez chwile na 900rpm i po chwili ida w gore na 980rpm (wg VAG'a). Nie wiedzialbym co to, gdybym nie mial wskaznika ladowania (seryjnie ).
                          Okazuje sie, ze jest to zwiazane z napieciem. Jak wyszlo na VAG'u w ASO mam padniety regulator napiecia w alternatorze i zamiast juz na wolnych obrotach dawac impuls, dawal dopiero od 2500rpm i wartosc z 12V rosla na prawidlowe 13,6-14,4V. Wtedy problem znika, az do kolejnego odpalenia auta. Teraz kiedy sie juz ociagam z naprawa rosnie dopiero przy przekroczeniu 3000rpm, wiec musze uwazac poki sie nie nagrzeje motor, bo po dluzszej jezdzie wartosc spada do 10V i pada cala elektronika lacznie ze wspomaganiem :? Zalatwilem po prostu akumulator Koszt takiego regulatora napiecia 400pln w ASO, ale w Seacie, wiec Skoda ma o wiele taniej. Nie zaszkodzi sprawdzic.
                          Dodam, ze na poczatku, jak dalem w palnik ostro przez kilkanascie km, to ladowal sie juz ponizej 2500rpm, ale wreszcie i akumulator ma swoje granice.
                          Aha, to oczywiscie zaczelo sie w momencie kiedy temperatury spadly drastycznie i trudniej jest naladowac aku im nizsza temp.
                          Forum Leasing.pl

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            hm...dales mi tym do myslenia ,bo ostatnio wrzucilem skrzynkie z subem do bagaznika i testuje ,kedziorka nie mam ,a pradu to ciagnie bo na postoju swiatla przygasaja ,raz na tarsie tez mialem takie wrazenie ze w czasie jazdy przygasaja ,ale moze to byl efekt wibracji ,bo przy predkosci 150km/h raczej pradu nie powinno brakowac :roll:
                            Wiec moze troche akumulatorek przytertralem(nie doladowany na maxa ,bo i na postoju troche odsluchiwalem) i dlatego moze sie pojawily te wzrastajace obroty :roll:
                            Musze kupic kabel do diagnostyki
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            Pracuję...