Octa I kopci

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    Octa I kopci

    Na pewno sa przereklamowane . Ale maja dopracowana technologi
    Tak tak są produkowane na starych liniach technologicznych z lat Gierkowskich.
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    Octa I kopci

    no właśnie, zaczynam we wstecznym lusterku ciemne duszki widzieć za sobą. W czasie normalnej jazdy ponoć jest wszystko ok, ale jak porządnie depnę, to zaczynam współczuć jadącemu za mną. Kiedyś słyszałem, że taki efekt może być spowodowany poprzez padające wtryskiwacze, ale czy to jedyna lub najbardziej prawdopodobna możliwość?
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Dymienie wynika ze zlego spalania paliwa.
      W zwiazku z tym moga to byc wtryski, albo brudny filtr powietrza, mala nieszczelnosc w dolocie, zaolejony intercooler, ktory nie spelnia swojego zadania, itp.
      Moze to byc rowniez wina zlego paliwa.

      Mozliwosci jest bardzo duzo. Ciezko wyczuc. Musisz poobserwowac i ewentualnie wybrac sie na jakas diagnoze.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Mi tez kopci bo paliwo sie leje jak zawsze tylko turbawka nie ma weny pompowac - zobaczymy za jakis czas czy sie poprawi czy dalej tak bedzie, ale to tylko przy przejazdach kiedy na 2 lub 3 biegu przeciagne do konca :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Martinez
          L&K
          • 2004
          • 1366
          • Audi

          #5
          Mi dymi non stop przy pełnym bucie - tak że wprawiam Ikarusy w zakłopotanie :twisted: :twisted: :twisted:
          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
          czarna AR 156 1.8 T.Spark

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            A mi nie daje kopcia z rury
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Marker26
              Ambiente
              • 2004
              • 133

              #7
              Mi też dymi ale cóż chcesz jeździc nie zerkaj w lusterko. :szeroki_usmiech
              1.9TDI "AHF"
              Master's Tuning

              Komentarz

              • lyzy 110
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2004
                • 237

                #8
                moje rowniez przykopci jak jej przybutuje powyzej 4 RPM k

                ale to co widzialem swego czasu Audi A6 TDI w nowej budzie mial kozacki tłumik tjuning wygięty do góry i półowa tyłka oblepiona sadzą :szeroki_usmiech

                za słowami Martinez'a "Ikarusy pewnie nabawiłyby się kompleksów" :szeroki_usmiech
                była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                Komentarz

                • Piotrus
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Może jeszcze zawór EGR nie domyka się do końca. Co do wtrysków to trzeba wrzucić na maszynę i sprawdzić ciśnienie otwarcia oraz rozpylenie ale skoro nie pali Ci zauważalnie więcej to bym sobie narazie odpuścił :wink:
                  Piotruś
                  AGR(RIP) + ALH

                  Komentarz

                  • salvado
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 314

                    #10
                    hmmm .... właśnie zakończyłem pewien teścik, z którego wynika, że auto spaliło nie 5,5 l/100 jak podaje komputer, ale równe 7!!! To trochę mnie przybiło i dało do myślenia. Jakość paliwa raczej wykluczam, bo byle gdzie i byle czego nie tankuję. Cała reszta, jeśli chodzi o potencjalne mechaniczne niedomaganie auta jest jak najbardziej możliwa. Pytanie tylko, od czego zacząć? Czy jest sens podłączać się pod maszynkę? No i czy wg waszego doświadczenia, zawirusowane auto ma prawo kłamać jeśli chodzi o spalanie?
                    Staram się pisać poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • Piotrus
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #11
                      Zacznij od obejrzenia i ewentualnej wymiany filtra powietrza. Jaki przebieg ma Twoja Octavia?
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz

                      • krzysztofploszek
                        Classic
                        • 2005
                        • 9

                        #12
                        jeżeli po tunningu to musi troszkę zakopcić
                        jeżeli standard albo egr albo dawka paliwa za duża

                        ja u siebie wpiąłem vaga,
                        nastawa EGR
                        wybrałem 01-Engine,login 12233,Adaptacja,kanał 03 lub 04, i zmieniłem fabryczne ustawienia ilości powietrza przy której załącza się zawór egr z 250 mg na 330 (maksymalnie zgodnie z vw mozna ustawić na 370mg)
                        efekt - żadnego kopcenia bo egr sie nie włacza lub włącza się sporadycznie bez efektu błędu.
                        polecam
                        Nastawa ilości wtryskiwanego paliwa
                        co do ilości wtryskiwanego paliwa podobnie w kanale chyba 02 nie pamiętam dokładnie jest podawana ilość wtryskiwanego paliwa na wtryskiwaczu i powinna wynosić wg vw miedzy 2-9mg w praktyce lepiej to ustawić w przedziale 3-5mg
                        pozdrawiam

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          salvado, Tak jak Piotrus pisze zaczalbym od filtra powietrza. Ja ostatnio swoj troche zaniedbalem i samochod zaczal palic mi jak smok - zwlaszcza w miescie.
                          Mam wkladke sportowa i skonczyl mi sie srodek do czyszczenia, dlatego sie ociagalem zbyt dlugo z czyszczeniem.
                          W kazdym razie wlozylem czystego Filtrona, ktorego awaryjnie wozilem w bagazniku i srednie spalanie spadlo o 1litr!!

                          Jesli chodzi o oszukiwanie kompa, to na wirusie jest to bardzo czeste niestety.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • Piotrus
                            Rider
                            • 2004
                            • 524

                            #14
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            Mam wkladke sportowa i skonczyl mi sie srodek do czyszczenia,
                            W piwnicy walał mi się gdzieś środek K&N'a (jeszcze została połowa) - jak znajdę to moge Ci odsprzedać za 1 zimnego Lecha 0.66L
                            Piotruś
                            AGR(RIP) + ALH

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Zamieszczone przez Piotrus
                              W piwnicy walał mi się gdzieś środek K&N'a (jeszcze została połowa) - jak znajdę to moge Ci odsprzedać za 1 zimnego Lecha 0.66L
                              Biore - nawet dorzuce jeszcze 0,33L. :lol:

                              Widzimy sie na spocie w najblizszy wtorek?
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Radkow
                                Rider
                                • 2004
                                • 299

                                #16
                                Oj, kurcze. Widze, ze ja tez musze zajrzec do swojego filtra powietrza. Moj AGR ostatnio tz zauwazalnie zaczal wiecej palic i widze czesto dymek z tylu

                                Co ile najrozsadniej zmienic filtr powietrza, bo nie mam instrukcji??
                                Pozdrawiam
                                Radek

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Ja od poprzedniego przegladu przyjalem zasade wymiana co 15 tys i tyle. Ta norma 60 tys na jednym jest poprostu chora :!:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • neck99
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1326

                                    #18
                                    Ja z każdym olejem ok 10 tyś. Po 10 tyś wygląda jak by fabrycznie był czarny
                                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                    Komentarz

                                    • arci9
                                      RS
                                      • 2004
                                      • 2007

                                      #19
                                      Co ile najrozsadniej zmienic filtr powietrza, bo nie mam instrukcji??
                                      Wczoraj robiłem przegląd olejowy - też myślałem ,że wystarczy filtr powietrza zmienić co 30 tyś. i wystarczy - ale po wyjęciu moje starego, nie trzeba było mnie długo namawiać na nowy,chociaż muszę przyznać że nie zauważyłem jakiegoś większego zużycia ropki - także polecam wymianę przy każdym przelądzie... :wink:
                                      :wink:
                                      BTW: przy okazji zmieniłem filtr przeciw pyłkowy - był zasyfiony jak nie wiem, możliwe iż po 15 tyś był bardzo brudny? Czy raczej zostałem wcześniej oszukany i go nie wymieniono? :evil:

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #20
                                        Zamieszczone przez arci9
                                        Czy raczej zostałem wcześniej oszukany i go nie wymieniono? :evil:
                                        Mozliwe - lato bylo suche i gorace. Syfu latalo w powietrzu, ze hoho.
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz

                                        • arci9
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2007

                                          #21
                                          Zamieszczone przez MiKruS
                                          Zamieszczone przez arci9
                                          Czy raczej zostałem wcześniej oszukany i go nie wymieniono? :evil:
                                          Mozliwe - lato bylo suche i gorace. Syfu latalo w powietrzu, ze hoho.

                                          Inna sprawa,że duużo wyjątkowo jeżdziłem , nazwijmy to "w terenie" i dla tego nie jestem pewien co większej możliwości jego zabrudzenia.

                                          Komentarz

                                          • Piotrus
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 524

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MiKruS

                                            Biore - nawet dorzuce jeszcze 0,33L. :lol:

                                            Widzimy sie na spocie w najblizszy wtorek?
                                            Nie pozostaje mi nic innego jak się zgodzić :wink:
                                            Piotruś
                                            AGR(RIP) + ALH

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              arci9, Filtry p.pylkowe ich producenci zalecaja wymieniac co 15 tys km, czyli na kazdym przegladzie.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Radkow
                                                Rider
                                                • 2004
                                                • 299

                                                #24
                                                Sluchajcie, wymienilem filterek powietrza i moj AGR znow zaczal zyc. Przestal kopcic, znow czuje ze ciagnie od samego startu i o jakies 0,5-1 litr mniej pali, ale filtr wygladal jak cmentarz robakow - bylo ich tam miliony - caly czarny i w robakach.
                                                Pozdrawiam
                                                Radek

                                                Komentarz

                                                • henio
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 631

                                                  #25
                                                  Sluchajcie, wymienilem filterek powietrza i moj AGR znow zaczal zyc. Przestal kopcic, znow czuje ze ciagnie od samego startu i o jakies 0,5-1 litr mniej pali, ale filtr wygladal jak cmentarz robakow - bylo ich tam miliony - caly czarny i w robakach.
                                                  No nie , jak można dopuścić do takiego stanu filtr, i potem się dziwią że przepływomierz padł oczywiście żartuje :lol: :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...