airbag

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mirass
    Drive
    • 2005
    • 44

    airbag

    co do klucza do odkrecenia kierownicy to nie probowalem zwyklym torxem ale wydaje mi sie ze moze miec za szerokie zabki i mozna zepsuc ta nakretke...

    Patron, z zaznaczeniem racja - tzn na kolumnie kierownicy jest znaczek wiec tylko trzeba zaznaczyc na kierownicy
  • Sanchos
    Classic
    • 2004
    • 32

    #2
    airbag

    Witam
    mam problem z poduszkami
    otóż miałem drobną przygodę i poduszeczki wystrzeliły
    zamontowałem nowy(czytaj drugi) kpl oraz zmieniłem moduł sterujący poduszkami(ten przed lewarkirm zmiany biegów)
    i świecą mi się poduszki na vagu wyskakuje błąd 'sterownik airbagu inny numer'
    mam pytanie jak zakodować taki sterownik przy pomocy vaga

    Komentarz

    • owicz0
      Ambiente
      • 2005
      • 104

      #3
      nie ma takiej mozliwosci
      ratuje cie tylko zastosowanie opornikow jesli odczytasz kod sterownika
      nie pomogl ani razu

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Opłacało Ci się monotwać drugą parę air bagów?
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • q1
          Drive
          • 2005
          • 88

          #5
          a dlaczego mialoby mu sie nie oplacic ?

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Mówie tego na podstawie brata doświadczeń , ma Volvo s60 zimą na lodzie przywalił w zamarznietą zwałę śniegu można powiedzieć ,że lodu w serwisie zaśpiewali mu 20 tysięcy naszczęście samochód służbowy
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • q1
              Drive
              • 2005
              • 88

              #7
              no i .. ? oszczedzac na poduszkach? myslisz ze to dobry pomysl?

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Nie mówie ,że się powinno oszczędzać na poduszkach ale czasem to się nie opłacalne , Czy Ty byś zapłacił 20 tys. za wymianę poduszek?
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz


                • #9
                  Ja bym zapłacił jeżeli miałyby uchronić mnie przed śmiercią, życie jest jedno i te 20kzł to pikuś przy nim...

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ziomal, Poduchy ze sterownikiem to wcale nie jest jakis kosmiczny koszt - trzeba dobrze szukac, a nie ze potem kupujesz auto zaliczasz dzwona poduchy sie nie otwarly bo ich nie bylo :evil: a poprzedni wlasciciel wpieral ze sa.

                    Popieram Sanchos ze wymienil poduchy. Z tego co kojarze to wymienic tez trzeba pasy bo zadzalaja pirotechniczne napinacze pasow i sa do wymiany rowniez.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Sanchos
                      Classic
                      • 2004
                      • 32

                      #11
                      oczywiście pasy także wymieniłem i po skasowanie błędu to udam się cyba do aso koszt ok250zł bądź dam do naprawy stary sterownik koszt 120 zł
                      co myślicie o naprawie starego sterownika ?? :?:

                      Komentarz

                      • mariobros
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 551

                        #12
                        Dokładanie poduch...

                        ...To może być bardzo niedobry pomysł, jeśli uderzenie było na tyle mocne, że ruszyło chociaż część stref zgniotu. Chodzi o to, że poduszki powietrzne zapewniają bezpieczeństwo jedynie wtedy, gdy otworzą się podczas wypadku dokładnie wtedy, kiedy powinny. Dokładnie, to znaczy ani za późno (bo wtedy nie spełnią swojej roli), ani za wcześnie (zderzenie się z otwierającą się z prędkością 300km/h poduszką może się okazać bardziej niebezpieczne, niż uderzenie autem bez poduszek w przeszkodę z prędkością kilkudziesieciu kilometrów na godzinę). W układzie SRS jest wiele czujników (w tym opóźnienia, relalizowanych np. jako bezwładnościowe), które zostały pracowicie zestrojone dla auta bezwypadkowego. Zmiana konstrukcyjna auta (czyli wymiana błotnika czy maski na inne) powoduje, że układ rozstraja się, a jego działanie to ruletka, szczególnie, że mówiąc o czasach zadziałania układu SRS mowa jest czasach rzędu 30-40 milisekund (mniej więcej tyle jest potrzeba, aby poduszka napełniła się). A po co to wszystko piszę. A po to, że regeneracja układu SRS może mieć miejsce w niewielu przypadkach (np. samodzielne wyzwolenie poduszek). Wtedy trzeba oczywiście wymienić wyzwolone poduszki i moduł, który zapamiętuje, że zadziałał. Jeśli jednak regeneracja ma miejsce po dużym zderzeniu, to lepiej pozostawić auto bez poduszek, bo przywrócenie układu SRS do stanu sprzed wypadku jest w zasadzie niemożliwe. Jeśli ktoś to robi dla poprawy samopoczucia z kolei, to powienien wiedzieć, że jego bezpieczeństwo co najwyżej pozostało na poziomie, w jakim było przed regeneracją SRS, ale najprawdopodobniej znacznie z nim gorzej...
                        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                        Komentarz

                        Pracuję...