[O1] jakie opinie ma stary poczciwy 1.6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wklicki
    Classic
    • 2010
    • 28

    [O1] jakie opinie ma stary poczciwy 1.6

    Zamieszczone przez piotrekpruszcz
    P.S Na przerejestrowanie nabytego pojazdu masz 30 dni i dotyczy to każdego bez wyjątku.
    To nie jest az tak wazne. Przymykaja na to oko Wazne ze OC zaplacone i skarbowka zalatwiona.

    Btw. Czy ktos wie kiedy weszly nowe przepisy, ze nie mozna bylo wyrejestrowac samochodu w sposob normalny? Bo teraz albo zlom, albo sprzedaz, a kiedys mozna bylo wyrejestrowac.
    A w Anglii jakos jest status SORN i kazdy szczesliwy.
    Aktualnie: OCTAVIA I 1.8T 20V 150km AGU
    Było: FABIA I 1.4 MPI + LPG
    OCTAVIA 1.9 TDI 90km


  • romman
    Ambiente
    • 2009
    • 201

    #2
    [O1] jakie opinie ma stary poczciwy 1.6

    Bo w zasadzie według specyfikacji ma osiągi podobne do TDI (choć ja się nie łudzę - moment ma niższy). W sumie to z silnika 1.6 8V wykrzesali 103 konie - dla mnie nieźle jak na silnik wolnossący i tak wiekową konstrukcję.

    Czy silnik ten ma jakieś znaczące wady, zalety? Na coś trzeba szczególnie w nim uważać?

    Z góry dzięki

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez romman
      (choć ja się nie łudzę - moment ma niższy)
      nie łudzisz się, 1.6 ma niższy moment od tdi
      a co do samego silnika, nie mam go osobiście ale koleś ma go w toledo i ma nalatane ponad 200tyś.km. i jedyna wada, to to, że mu w mieście z 10l nie schodzi. resztą się nie chwali a i widzę go często i raczej na warsztatach też nie przebywa :wink:
      ale niech się wypowiedzą właściciele tych silników :wink:

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        stary poczciwy MPI ma bardzo dobrą opinię, jest pancerny, osiągi wystarczające dla przeciętnego kierownika, zdaję się, że dobrze współpracuje z gazem jak ktoś musi (no nie _kater_ :?: :szeroki_usmiech ), może mógłby kapkę mniej palić, średnie spalanie oscyluje (przynajmniej u mojego ojca) wokół 7,5L.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • liroyek
          Rider
          • 2008
          • 620

          #5
          szkoda
          dokladnie idealny do zagazowania

          silniczek bardzo elastyczny ale paliwozerny

          ja mam akurat BSE z gazem i sobie chwale zputa tez raczej zadowolony jemu pali ok 8-8,5 ja nie moge zejsc do takich wartowsci moze mam ciezsza noge, srednio 9-10 LPG bryny ok litra mniej
          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            no nie _kater_ :?: :szeroki_usmiech
            :szeroki_usmiech
            daj spokój temu pechozolowi, nie przypominaj mu, się chłop nacierpiał aż go do telewizji rwało :wink:....

            Komentarz

            • liroyek
              Rider
              • 2008
              • 620

              #7
              o znalzlem

              "Silnik

              Nad wyborem silnika można się zastanawiać. Oprócz tradycyjnego benzyniaka o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM są oferowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI – 1,6 l/115 KM i 2,0 l/150 KM. Dla kierowców z temperamentem zysk z posiadania silnika FSI będzie żaden, gdyż przy szybkiej jeździe nie jest on zbyt oszczędny, a droższy w zakupie. Pozostaje diesel 1,9 TDI/105 KM. My wybraliśmy jednak najsłabszy silnik benzynowy, chociaż ma on tylko 2 zawory w cylindrze. Dzięki temu wyróżnia się elastycznością, ale zużywa w mieście 10 l paliwa na 100 km. Ta jednostka napędowa jest od lat stosowana przez Volkswagena i uważana za „niezniszczalną” oraz nadającą się doskonale do założenia instalacji gazowej.
              "

              Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
              bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
              http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
              Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

              Komentarz

              • zpluta
                L&K
                • 2008
                • 1194

                #8
                Zamieszczone przez liroyek
                zputa tez raczej zadowolony jemu pali ok 8-8,5
                Potwierdzam. Silnik wg mnie w porządku (choć przejechałem nim dopiero 5000 km). Spalanie bardzo zależy od rodzaju drogi i stylu jazdy - jeśli ktoś jeździ spokojnie i na 4-5 biegu to zużycie paliwa jest bardzo sympatyczne (np. 5,7-6,5), po mieście gorzej (9-11). Nawet z całą rodziną i pełnym bagażnikiem nie oceniałbym auta jako mułowate, choć oczywiście nie jest to tak samo co auto z samym kierowcą. Po przesiadce z poprzedniego auta mniej podchodzi mi skrzynia ale chyba tematem wątku jest silnik, więc może tyle ode mnie.

                Mam 1.6 BFQ 102KM.
                :

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #9
                  zpluta
                  naprawde ci zazdroszcze na jadac w gory w 2 osoby minimalne mialem zawsze powyzej 7 przy oco jezdzie normalnie mam okolo 8 :P
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • zpluta
                    L&K
                    • 2008
                    • 1194

                    #10
                    W góry jeszcze nim nie jechałem. Auto kupiłem w jesieni, więc nie wiem też jak będzie paliło z włączoną klimą. Zobaczymy.

                    Jeśli jeszcze coś mogę dodać: średnio mi się podoba przyspieszenie na 1-2 biegu - szybko wchodzi na wysokie obroty a jakoś średnio przekłada się to na szybkość jazdy, natomiast przyspieszanie na 3-4 biegu jest już dość przyjemne. Efekt jest taki, że ruszając "spod świateł" pracuje się głównie lewarkiem (a jakoś go nie polubiłem) natomiast potem już jest fajnie. W zimie z odpalaniem nie było żadnych problemów, a stojąc na światłach czy w korku można zapomnieć że silnik pracuje (co uprzyjemnia słuchanie muzyki).
                    :

                    Komentarz

                    • Woytas
                      Rider
                      • 2008
                      • 279

                      #11
                      Jak widac obok: 1,6 BFQ w stajni 102 konie. LPG Landi Renzo od nowości.

                      Mam od wrzesnia 2008, 11 tys nalatane. Bez problemów, wystarczająco jak dla mnie dynamiczny. Na gazie po 5 tys miał średnie spalanie w granicach 9,2 ( ok 80-90 km dziennie cykl mieszany 50/50)
                      Ostatnio przy spokojnej jezdzie w granicach 80ciu komputer pokazywał 5,7 i na dojeździe z Wawy do domu spadło średnie z 11,4 na 7,5 Wg kompa czyli korekta na gaz. Zabiornik gazu (tankowanie ok 36-37 litrów) wypija w ciągu 400 km. Cały czas czekam na długą trase, zobaczymy jaki ma wtedy apetyt.
                      Nie jest bardzo głośny, oczywiście charakterystyczna dla ucha praca na gazie ale głównie na zewnątrz.

                      Coż... na razie bez minusów. Wiedziałem co brałem wiec nie narzekam.

                      Komentarz

                      • liroyek
                        Rider
                        • 2008
                        • 620

                        #12
                        zpluta
                        ja w lipcu
                        od wrzesnia mam LPG (VSI Prins zalozny przy 3800 KM) i przejchane jakies 15 tys KM jak trzeba wystarczy autko wkrecic na 4-5 tys obr i idzie jechac wiadomo to nie disel ale jak bryne bez turbo ma naprawde imponujacy moment

                        148nm przy 3800 obr
                        Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                        bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                        http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                        Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                        Komentarz

                        • satoot
                          Rider
                          • 2008
                          • 525

                          #13
                          Zamieszczone przez liroyek
                          najsłabszy silnik benzynowy, chociaż ma on tylko 2 zawory w cylindrze. Dzięki temu wyróżnia się elastycznością, ale zużywa w mieście 10 l paliwa na 100 km. Ta jednostka napędowa jest od lat stosowana przez Volkswagena i uważana za „niezniszczalną” oraz nadającą się doskonale do założenia instalacji gazowej.
                          http://www.motofakty.pl/artykul/vw_j...?zaznacz=jetta
                          Szukałem auta taniego, 1.6BFQ kupiłem bo włąśnie takie opinie jak wyżej słyszałem - że jest to kowalska, niezawodna konstrukjca.

                          Nie wiem, czy to cecha jednostek ośmiozaworowych, ale mój 1.6BFQ z 2008 jest bardzo elastyczny, i wydaje mi się, że lepiej pracuje w niskim zakresie obrotów, a porównuję go do czasem używanej Fabii 2004 z silnikiem 1.4 16V. Fabia zdecydowanie woli wysokie obroty, i tam, na wysokich obrotach zbiera się i reaguje tak, jak mój 1.6 8V przy niskich.

                          Mam silnik z instalacją gazową, nie odnotowałem żadnych problemów, przebieg jak dotąd niewielki, od października'08 - 2450 kilometrów.
                          Spala na trasie 7,3 litra gazu na 100km obecnie, a w dniu zakupu wynik był 7,7 litra po pomiarze na dystansie 400km (dotarł się?).
                          W mieście spala więcej, jednak wyniku nie podaję, bo jadę do roboty 4km dwa razy w tygodniu, z czego większość drogi to "podjazdy" pod światłami.

                          Komentarz

                          • zpluta
                            L&K
                            • 2008
                            • 1194

                            #14
                            Zamieszczone przez liroyek
                            wystarczy autko wkrecic na 4-5 tys obr i idzie jechac
                            Ostatnio zacząłem się przyglądać na jakich obrotach głównie jeżdżę i wygląda na to, że kręcę tak do 3500 (z wyj. jazdy po autostradzie, gdzie przy 110-120 km/h dochodzi mi do 4000).

                            Generalnie najczęściej przy 4 biegu 2500-3500 (tak mi się wydaje, bo jeszcze na drogę trzeba czasem patrzeć)
                            :

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez satoot
                              Nie wiem, czy to cecha jednostek ośmiozaworowych, ale mój 1.6BFQ z 2008 jest bardzo elastyczny, i wydaje mi się, że lepiej pracuje w niskim zakresie obrotów
                              dokładnie dlatego 8v są fajne

                              Zamieszczone przez zpluta
                              średnio mi się podoba przyspieszenie na 1-2 biegu - szybko wchodzi na wysokie obroty a jakoś średnio przekłada się to na szybkość jazdy
                              ciesz sie ze nie masz diesla

                              Zamieszczone przez Woytas
                              Wiedziałem co brałem wiec nie narzekam.
                              a to jest podstawa - wiedzieć czego się chce i co się bierze, potem nie ma płaczu :idea:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • liroyek
                                Rider
                                • 2008
                                • 620

                                #16
                                romman
                                wpadnij w piatem na mini zlot napewno beda 2 1.6 MPI zapewne kazdy cie przewiezie
                                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                Komentarz

                                • Olaff
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 93

                                  #17
                                  W moim przypadku auto miało być ekonomiczne w eksploatacji - i jest. Jeśli chodzi o spalanie to już pisałem w innych wątkach, więc się nie będę powtarzał, chociaż w temacie 1,6 MPI z LPG to wygląda że ja ocieram się o rekord niskiego spalania na tym forum - patrz stopka. Można tez porównać inne Octavie z gazem na spritmonitorze. Silnik elastyczny w całym zakresie obrotów, ale lepiej nie schodzić poniżej 2 tys. obrotów. Żeby sprawnie wyprzedzać to już trzeba mieć w okolicach 3 tys. na zegarku, dla porównania niektóre miejskie motorówki pokroju 1100 - 1200 cm3 do normalej jazdy w mieście potrzebują 4 tys . Zero różnic w dynamice i mocy na gazie czy na benzynie - instalacja Landi Renzo. Silnik bardzo przyjemny, powyżej 3,5 tys. obr jest głośny. Obecnie nalatane 32 tys. km
                                  Octavia Tour 1,6 BFQ 102 KM Twinpowr Ice plus + 2007, LPG:
                                  Czym jest Skoda Octavia ?

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez romman
                                    wykrzesali 103 konie
                                    102, tak w ramach dbałości o szczegóły
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9935
                                      • Ford

                                      #19
                                      Ja mam starszą wersję 1.6i 8V - AKL. Mam nalatane 193.000km. W zasadzie osiągi tego silnika zupełnie wystarczają mi w codziennej eksploatacji, niedostatki mocy odczuwałem jedynie w czasie podróży trasą gdańską nad morze (wyprzedzanie niestety zaczynałem przy prędkościach rzędu 100km/h z 3-go biegu). Zdarza mi się, że jadę sobie 70-80 km/h na 5-ce i z tego biegu zaczynam wyprzedzanie a auto przyśpiesza bez "marudzenia". W trasie potrafi spalić nawet 6,5l, średnio około 8 z malutkim hakiem (komputer pokazywał średnie zużycie z prawie 100h jazdy 8,1 - a komputer u mnie nie oszukuje). Gorzej w mieście: zdecydowanie powyżej 10l (ale może to przez warszawskie korki). I to ostatnie to największa wada tego silnika. Drugą zauważoną wadą jest "branie" oleju: około 0,2l/1000km (choć kuzyn miał kiedyś taką służbową i ona brała do 1l/1000km bez żadnych negatywnych konsekwencji).
                                      Poza tym auto po tygodniowym postoju (nawet w zimie w mrozach) zapala "za pierwszym razem".
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      • alek_lc
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 13

                                        #20
                                        Re: jakie opinie ma stary poczciwy 1.6

                                        Zamieszczone przez romman
                                        Czy silnik ten ma jakieś znaczące wady, zalety? Na coś trzeba szczególnie w nim uważać?

                                        Z góry dzięki
                                        Mam VW Passata `95 z silnikiem AEK - czyli bardzo podobny jak w Skodzie. Przebieg 286.000, LPG od 264.000.
                                        Spalanie - jak mialem tylko benzyne, to srednie 8,5. Jak teraz mam LPG to nie licze, ale okolo 10.
                                        Dynamika: jezeli sie wykorzystuje dobrze skrzynie biegow, to jest OK. Przy wyprzedzaniu tez nie ma problemu. TDI to na pewno nie jest, ale do sprawnego przemieszczania po drogach wystarcza. Licznikowo 190km/h jedzie. Ostatnio wymienilem uszczelniacze, cisnienie trzyma. Licze, ze do 350.000 km dociagne bez problemu.
                                        Mógłby byc troche cichszy.

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Agamek12
                                          brała do 1l/1000km bez żadnych negatywnych konsekwencji
                                          oprócz finansowych chyba :diabelski_usmiech
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • romman
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 201

                                            #22
                                            liroyek, Pewnie wpadnę, ale na razie nie mam czym- czekam na swoją 1.6 i tak naprawdę pytam o coś co już zamówiłem :lol: . Z opinii wnioskuję, że dobrze wybrałem.

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez romman
                                              Z opinii wnioskuję, że dobrze wybrałem.
                                              z opinii, to wiesz...
                                              się zobaczy :diabelski_usmiech
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9935
                                                • Ford

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez Agamek12
                                                brała do 1l/1000km bez żadnych negatywnych konsekwencji
                                                oprócz finansowych chyba :diabelski_usmiech
                                                firma za to płaciła...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • __kater__
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 151

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  stary poczciwy MPI ma bardzo dobrą opinię, jest pancerny, osiągi wystarczające dla przeciętnego kierownika, zdaję się, że dobrze współpracuje z gazem jak ktoś musi (no nie _kater_ :?: :szeroki_usmiech ), może mógłby kapkę mniej palić, średnie spalanie oscyluje (przynajmniej u mojego ojca) wokół 7,5L.
                                                  Od niedawna mam lepsze spalanie - na 38 litrach zrobi mi 440km ;-) I mocy też mam więcej bo miałem dwa zamienione ale jeden cylinder całkiem nie chodził....

                                                  Jak ktoś mi powie, że mam rewelacyjne spalanie to ja mu powiem, że w Vectrze A 2.0 (C20NE) sekwencja BRC sequent 24 potrafił zrobić na 38 litrach 474km (rekord)

                                                  Moja recepta - dynamicznie ruszać ale potem oszczędzać obroty.
                                                  ----===LPG Powered By GABOREK===---

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...