[O2] 1,4 TSI - jaka ma turbine ???

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szpara
    Ambiente
    • 2010
    • 212
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    [O2] 1,4 TSI - jaka ma turbine ???

    co do ukrainy to srednio 5-6 razy rocznie jezdze do kijowa. i zawsze tankuje. i nic sie nie dzieje

    Zamieszczone przez szachu
    Coś w tym jest. Z jednej strony tyle się słyszy o złej jakości paliwa na wchodzie, a z drugiej jak widzę jakie furki śmigają, to raczej nie jest tak źle. Nie wiem tylko, czy nie ma jakiegoś ograniczenia w ilości paliwa przewożonego przez granicę. Coś tam kiedyś słyszałem, ale to może już nie jest aktualne.
    furki jezdza ale na przykladzie ukrainy to sa same benzyny najczesciej v6 v8. (czesto nawet w ofercie dealerow nie ma diesli - np. seat. nie ma fr tdi. tylko benzyny same)

    na ukrainie tankuje bez stresu benzyne (na 98 oktanach wyszlo w silniku 1.8 tsi ~175 km) takze jest dobrze.

    co do diesla to troche bardziej sie stresuje, poniewaz tam glownym odbiorca oleju napedowego sa stare kamazy, a nie nowoczesne diesle i tam moga kombinowac wlasciciele stacji co do jakosci paliwka (takze na drogach mniej widac nowych diesli)

    oczywiscie tankuje tylko w 2 czy 3 sieciach reszte omijam szerokim lukiem
    czasami dłubię w CB radiach
  • Trusek
    Rider
    • 2009
    • 520
    • Octavia III (5E3)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    [O2] 1,4 TSI - jaka ma turbine ???

    Chodzi mi o to czy to jest turbosprezarka ze zmiennym katem ustawienia lopatek czy zwykla ???

    Pytam bo w "Motorze" nr 11/2009r. jest artykul o turbosprezarkach i napisane jest tam ze do uszkodzenia turbo ze znienna geometria lopatek moze doprowadzic paradoksalnie zbyt delikatna jazda!
    <<>> MACIEJ <<>>
    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

    Komentarz

    • grzes74
      Ambiente
      • 2009
      • 176
      • Rapid (NH3)

      #3
      Re: 1,4 TSI - jaka ma turbine ???

      Zamieszczone przez Trusek
      Chodzi mi o to czy to jest turbosprezarka ze zmiennym katem ustawienia lopatek czy zwykla ???

      Pytam bo w "Motorze" nr 11/2009r. jest artykul o turbosprezarkach i napisane jest tam ze do uszkodzenia turbo ze znienna geometria lopatek moze doprowadzic paradoksalnie zbyt delikatna jazda!
      Stała geometria wg mnie. Inna sprawa że warunki pracy ma trochę cięższe niż w dieslu - ale inżynierowie VW pewnie o tym pomyśleli (miejmy nadzieję że lepiej im to wyszło niż pierwsze serie silnika 2.0 TDI)
      pozdrawiam
      Grzes
      polecam :

      www.octavia-forum.de
      www.skodacommunity.de
      www.briskoda.net........

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez Trusek
        Chodzi mi o to czy to jest turbosprezarka ze zmiennym katem ustawienia lopatek czy zwykla ???
        kolego kupiłeś auto i nie wiesz co w nim masz :?: :?: :?:
        na pewno jest ze zmienną, dziś to standard.
        Zamieszczone przez Trusek
        ze do uszkodzenia turbo ze znienna geometria lopatek moze doprowadzic paradoksalnie zbyt delikatna jazda!
        to prawda.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          o ile się nie mylę sprężarki vnt występują tylko w dieslach, niech mnie ktoś poprawi.

          Zamieszczone przez Trusek
          do uszkodzenia turbo ze znienna geometria lopatek moze doprowadzic paradoksalnie zbyt delikatna jazda!
          no to to wszyscy wiemy, tyle, że właśnie dotyczy to diesla z vnt
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #6
            Trusek, w tym samym motorze, na stronie 21 przy opisie OII 1.4 TSI in minus napisano: "konieczność odpowiedniego obchodzenia się z turbodoładowaną jednostką" - poczytaj na forum, co należy przez to rozumieć... Odnośnie VTG to nie mam pewności, skoro wersje 140KM mają jeszcze kompresor...
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              z tego co ja wiem to występuje w tym silniku oprócz turbiny, kompresor. ale zgłupłem teraz czy turbina jest zmienna geometrią :?

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez ufo
                tym silniku oprócz turbiny, kompresor.
                w tym nie

                było już o tym zaczynam tracić cierpliwość :evil:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                Pracuję...