problem z wyborem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmaarcin
    Classic
    • 2006
    • 30

    problem z wyborem

    Czyli drogą dedukcji: jeśli dól po fl pasuje do góry , to i górapo fl- przynajmniej w zakresie mocowań do dolnych części przed fl bedzie pasować. Kwestia tylko, czy mocowania samej gory do blach bedą OK.
  • gregw
    Drive
    • 2005
    • 76

    #2
    problem z wyborem

    witam skodziarzy!
    planujemy z zona zakupic skode octavie tdi w cenie okolo 40 tys PLN
    przegladam juz jakis czas oferty w necie i cos wypatrzylismy
    zastanawiamy sie nad 2 opcjami:
    1) octavia ice 02' 90ps, 51 kkm(?), I wlasc, salonowa, bezwypadkowa, liftback
    2) octavia elegance 02' 110, 120kkm, Iwlasc, salonowa, bezwypadkowa, kombi, webasto(ponoc wysokiej klasy i ceny)

    no i tu mamy problem, ktora wybrac bo z jednej strony maly przebieg(troche podejrzany, choc gosciu twierdzi ze oryginalny , bo to 2 auto w rodzinie i uzytkowane na trasach) ale i mniejsza moc, z drugiej zas ponad 2x wiekszy przebieg, na ale silniejsza i kombi, no i to webasto ale nie wiem czy to wiecej pomaga czy szkodzi?
    prosze o opinie uzytkownikow tdi seryjnych 90 i 110 km czy roznica jest naprawde warta tych samych pieniedzy bo stan moze byc rozny
    prosze o konkretna podpowiedz
    pozdro
    grzesiek
    ASV seryjne ICE - było
    ale zostało w rodzinie

    Komentarz

    • BioBogon
      Elegance
      • 2005
      • 921

      #3
      Ja bym wybrał 110tkę, bo zawsze trochę więcej mocy poza tym kombi dla mnie byłoby atutem. Co do przbiegu to trzeba sprawdzić co w serwisie w niej robili - chodzi o kosztowną wymianę rozrządu przy 90kkm. Jak była zrobiona wymiana to jest mocny argument dla 110tki, bo to duże koszty.

      A tak z innej beczki to nie można nazwać tematu "co wybrać octa 110km czy 90kkm". Teraz jak się taki temat widzi to trzeba wleźć i zobaczyć, a to znacznie psuje czytelność forum...
      Leon FR 2.0TDI 170KM

      Komentarz

      • Piotrus
        Rider
        • 2004
        • 524

        #4
        A jak z ogólnym stanem technicznym obdydwu aut?
        Jeśli obie są zadbane to wolałbym tą z mniejszym przebiegiem (pod warunkiem że jest prawdziwy).
        Piotruś
        AGR(RIP) + ALH

        Komentarz

        • howard7
          L&K
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1120

          #5
          ja bym wybral 90 (z mniwjszym przebiegiem) a potem do MT k
          sam mam taka a do m. sie wybieram
          SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
          Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            ja przede wszystkim wybralbym kombi, ale jesli juz musialbym wybierac z tych 2, to bralbym ta z mniejszym przelotem, jesli oczywiscie jest on prawdziwy.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              W Książce przebieg powinien być napisany tak jak to napisał howard7, 90km a potem do MT
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                A ja zdecydowanie wybralbym opcje nr 2. Raz, ze mocniejszy silnik, dwa ze wyposarzenie bogatsze, no i jeszcze webasto jest. A przebieg 120kkm to jeszcze zaden przebieg dla tego silnika.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  no dobra, a moze jeszcze podalbys ceny za kazda z opcji, to bardziej rozjasnia sytuacje.
                  pzdr!
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #10
                    gregw : też jak szukałem dla siebie autka to miałem podobne dylematy. Dla mnie najważniejsze były przebieg i rok auta. później silnik i rodzaj budy.

                    Tak że szukałem octavi TDI najlepiej w kombi. Ale kupiłem liftback 90 konna. Po czasie zabrakło mocy i Wojtek (Ali dodał mocy furce wystarczająco ) k

                    Tak że ja bym wziął ta 90KM bo mniejszy przebieg mniej wyeksploatowane auto (nie chodzi tylko o silnik bo na TDI 120kkm to jeszcze nie dotarty nawet jest hehe ale o reszta : zawiecha, łożyska, opony, sprzęgło, no wszystko jest prawie jak nowe aucie z przebiegiem 50kk).
                    Jeśli chodzi o moc jak zawirusujesz tą 90 to 110konne łykasz spokojnie . Dlatego na to bym nie patrzył. A jak już chcesz tą moc to zawsze turbinę możesz zmienić wtryski i wydoić znacznie więcej niż fabryczna 130. Pyzatym przebieg im mniejszy do wirusa tym chyba lepiej
                    Pyzaty liftback ma duży bagażnik.

                    Twoja decyzja
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz

                    • MarcinJ
                      Drive
                      • 2005
                      • 84

                      #11
                      z jednej strony maly przebieg(troche podejrzany, choc gosciu twierdzi ze oryginalny , bo to 2 auto w rodzinie i uzytkowane na trasach)
                      Wiesz, nie zawsze maly przebieg oznacza, ze cos jest nie tak. Moja Octavka jest jedynym samochodem w rodzinie, jezdze nia ja i ojciec i po 3 latach ma 55 tys na liczniku.
                      Takze jezeli gosc ma wiecej aut w rodzinie, to jest to prawdopodobne...
                      Pozdrawiam, Marcin

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        Moja też jak kupywałem miala 60kk na liczniku i przebiek 100% prawdziwy a rocznik . . .08.2002 k
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Moje auto ma 129.000 km - jest jak nowe, zarowno technicznie jak i wygladem.

                          Ogolnie zauwazam taka dziwna rzecz, ze jest straszna presja wszystkich kupujacych na maly przebieg.
                          Pewnie dlatego w naszym kraju nie ma ani jednego auta, ktore zrobilo ponad 200.000 km, ale tylko... w ogloszeniach. :roll: :wink:

                          Ja bym dokladnie sprawdzil oba auta. Jesli samochod jest serwisowany, a wszystkie zuzywajace sie elementy byly wymieniane, to takie auto praktycznie sie nie starzeje.

                          Poza tym niewykluczone, ze to wlasnie ten z wiekszym przebiegiem bedzie wymagal w najblizszym czasie mniejszych nakladow finansowych.
                          Bo 60.000 to akurat taki przebieg do ktorego praktycznie sie nic nie wymienia, a potem zaraz sie wszystko sypie, a to klocki i tarcze trzeba zmienic, a to elementy zawieszenia, itp.

                          Ten drugi, jesli mial wszystko robione na biezaco moze byc igla.
                          Moze, ale nie musi - warto samemu ocenic.

                          No i nr 2 ma mocniejeszy silnik i lepsze wyposazenie. No i jest kombi (jesli ktos preferuje).
                          Tak jak pisze - jesli nr dwa jest zadbany i serwisowany, bez zadnych przygod, to nawet sekundy bym sie zastanawial.

                          Ale to moja prywatna opinia.
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • gregw
                            Drive
                            • 2005
                            • 76

                            #14
                            witam ponownie!
                            DZIEKI wszystkim skodziazom za odpowiedzi i podpowiedzi
                            narazie nie doszlo jeszcze do transakcji ale do podjecia decyzji ostatecznej juz coraz blizej - oby ni bylo za pozno
                            dzieki i piszcie dalej
                            :wink:
                            ASV seryjne ICE - było
                            ale zostało w rodzinie

                            Komentarz

                            • Zibi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 491

                              #15
                              Witam

                              Jako, ze calkiem niedawno przeszedlem te sama droge podziele sie paroma poradami.

                              Polecam przejechanie sie z I wlascicielem do ASO na sprawdzenie auta.
                              Kosztuje to w sumie niewiele (100-150 zl) a moze oszczedzic przykrej niespodzianki pozniej.
                              Radze tez dokonywac zakupu z jakims zaprzyjaznionym specjalista -
                              bedzie w stanie na zimno ocenic zeznania I wlasciciela i wyniki sprawdzenia przez ASO.

                              Co do tych dwoch ofert - nie podales ani linkow ani zdjec, wiec ciezko mi cos doradzic.
                              Jesli jednak planujesz przejazdy z dwoma dziecmi to radze ci dobrze wez kombiaka.
                              Naprawde ta ekstra przestrzen sie przydaje.

                              Pozdrawiam
                              Zibi

                              PS. Co do 2 fotelikow + 1 osoby z tylu - IMHO da rade, ale bedzie niewygodnie. Zreszta zapytaj lepiej Tomi'ego98.

                              Komentarz

                              • FZR
                                Classic
                                • 2005
                                • 29

                                #16
                                Od 6 dni jestem posiadaczem AHF`a do tej pory jeździłem toledziakiem 90 KM tak więc mogłem je porównać, więc z czystym sumieniem poleciłbym ci 110 KM, przedmówcy mówią o zawirusowaniu 90 ki - pomyśl co będzie jak zrobisz to samo z 110 -ką.

                                Komentarz

                                Pracuję...