Octavia II wersja Mint, problem z wyposażeniem dodatkowym.
Czołem Załogo.
Pamiętam że kwestia była poruszana przed "kastracją" forum ale nie ma po tym śladu.
Kupiłem Octe II FL w wersji Mint. Jak wiadomo wersja "bieda + klima" i zachciało mi się paru modyfikacji. Mianowicie, chcę kupić kierownicę ze sterowaniem radiem, światła przeciwmgielne, w przyszłości maxi dot. Tylko podobno jak to kupię to nie będzie mi nic działało z tego dodatkowego wyposażenia bo wersja mint nie ma jakiejś części (komputera???).
I właśnie o to się rozchodzi. Co muszę dokupić żeby móc doposażyć moje dzieciątko w elektroniczne dodatki?? I ile to mniej więcej peelenów z portfela zabierze...
PS. Tak wie, dałem dupy nie kupując wersji Ambiente
dudek_t, wersja mint/classic nie jest dobrą wersją do doposażenia, jest zbyt biedna i wymaga za dużo nakładów. Do takich manewrów trzeba wersję Ambiente.
dudek_t, wersja mint/classic nie jest dobrą wersją do doposażenia, jest zbyt biedna i wymaga za dużo nakładów. Do takich manewrów trzeba wersję Ambiente.
Co się stało to się nie odstanie Mam wersję Classic i dlatego nie mam innego wyboru. Oczywiście jeśli to będzie totalnie nieopłacalne to sobie odpuszczę ale chciałbym mniej więcej wiedzieć o co mam pytać w serwisie bo jak nie naprowadzę ich na właściwe tory to na pewno powiedzą że się nie da albo nie wiedzą jak to zrobić :lol:
Re: Octavia II wersja Mint, problem z wyposażeniem dodatkowy
Zamieszczone przez dudek_t
Czołem Załogo.
Pamiętam że kwestia była poruszana przed "kastracją" forum ale nie ma po tym śladu.
Kupiłem Octe II FL w wersji Mint. Jak wiadomo wersja "bieda + klima" i zachciało mi się paru modyfikacji. Mianowicie, chcę kupić kierownicę ze sterowaniem radiem, światła przeciwmgielne, w przyszłości maxi dot. Tylko podobno jak to kupię to nie będzie mi nic działało z tego dodatkowego wyposażenia bo wersja mint nie ma jakiejś części (komputera???).
I właśnie o to się rozchodzi. Co muszę dokupić żeby móc doposażyć moje dzieciątko w elektroniczne dodatki?? I ile to mniej więcej peelenów z portfela zabierze...
PS. Tak wie, dałem dupy nie kupując wersji Ambiente
na te rzeczy musiałbyś wydać ok 1000€ (oryginalne cześci) i znaleźć ASO, które Ci to zrobi
Mianowicie, chcę kupić kierownicę ze sterowaniem radiem, światła przeciwmgielne, w przyszłości maxi dot. Tylko podobno jak to kupię to nie będzie mi nic działało z tego dodatkowego wyposażenia bo wersja mint nie ma jakiejś części (komputera???).
I właśnie o to się rozchodzi. Co muszę dokupić żeby móc doposażyć moje dzieciątko w elektroniczne dodatki?? I ile to mniej więcej peelenów z portfela zabierze...
Poniższe ceny w PLN są orientacyjne i dotyczą O2 przed liftem ale dają jakieś zgrubne wyobrażenie o kosztach.
Kierownica wielofunkcyjna nowa - ok. 450
do tego potrzebny sterownik kolumny kierownicy - używany na allegro ~150 + wiązka ~50
Światła przeciwmgielne - na allegro 170 komplet nowych lamp do O2 po lificie
do tego sterownik elektryki wspierający halogeny - ~250 używany z allegro oraz kable, wtyczki, piny itp ~100
Maxi-DOT - nowy ~500
sterownik zakupiony do kierownicy wielofunkcyjnej będzie tu już odpowiedni.
To są ceny materiałów, do tego dojdzie montaż. Jeżeli w ASO to myślę, że w przybliżeniu będzie to kosztować ok. 500-600zł. Taniej będzie jeżeli wszystkie modyfikację będą zrobione za jednym zamachem bo nie będą się duplikować koszty przekodowania sterowników.
Zamieszczone przez brongo
na te rzeczy musiałbyś wydać ok 1000€ (oryginalne cześci) i znaleźć ASO, które Ci to zrobi
Jak widać powyżej to połowę ceny, którą podałeś. I każde szanujące się ASO powinno to zrobić bez problemu.
Poniższe ceny w PLN są orientacyjne i dotyczą O2 przed liftem ale dają jakieś zgrubne wyobrażenie o kosztach.
Kierownica wielofunkcyjna nowa - ok. 450
do tego potrzebny sterownik kolumny kierownicy - używany na allegro ~150 + wiązka ~50
Światła przeciwmgielne - na allegro 170 komplet nowych lamp do O2 po lificie
do tego sterownik elektryki wspierający halogeny - ~250 używany z allegro oraz kable, wtyczki, piny itp ~100
Maxi-DOT - nowy ~500
sterownik zakupiony do kierownicy wielofunkcyjnej będzie tu już odpowiedni.
To ten "sterownik" obsługuje kierownice wielofunkcyjną, tempomat i maxi-dota??
Zależy od wersji sterownika. Są 3 wersje sterowników:
- "goły": nie obsługuje niczego z interesujących nas rzeczy (taki najczęściej jest w mincie)
- średni: obsługuje maxi-dota i tempomat
- "wypasiony": obsługuje maxi-dota, tempomat i kierownicę wielofunkcyjną
Ten z aukcji w linku to wersja najbogatsza do O2 przed FL.
Zamieszczone przez namo
nie można kupić samego maxi-dota? trzeba całe zegary wymieniać?
Wydaje mi się, że się nie da - tym wyświetlaczem coś przecież musi sterować. Pewnie jest jakiś dodatkowy układ na płytce.
A z wymianą zegarów wiąże się cała procedura wymiany immobilisera (kodowanie kluczyków itp.) A do tego trzeba znać kod PIN z nowego zestawy wskaźników, którego ASO nam nie poda, więc operację wymiany zestawu trzeba wykonać w ASO (koszt ~200zł).
Re: Octavia II wersja Mint, problem z wyposażeniem dodatkowy
Hejo
Ja do swojego Minta zamontowałem oryginalny tunel srodkowy JumboBox z nawiewem na tylną kanapę. Z punktu widzenia osoby wożacej dzieci na tylnej kanapie to była trafiona decyzja...
MaxiDot i reszta to fajny bajerek ale jego przydatność nacodzień jest hm... dyskusyjna
Generalnie w Mincie brakuje mi jeszcze dodatkowej lampki sufitowej dla tylnej kanapy tak jak w Ambiente...
... a ja tam podziwiam tego kto odwazy sie ruszyc temat takich modyfikacji. Jak spojrzec na temat gwarancji to trzeba to robic tylko a ASO - a tu przeciez tanio nie jest.
Poza tym piszecie ze cos trzeba programowac itd. Przeciez nawet w ASO tak naprawde robia to na chybil-trafil. Pojechalem zeby mi wlaczyli zamykanie centralnego po ruszeniu autem i ... trwalo to kilka dni bo nie chcialo sie wlaczyc (z niewiadomych przyczyn) az w koncu dzwonili do Poznania i tam razem z gosciem na telefonie cudowali: "... a ustaw wartosc 4A i sie przejedz; ... nie dizala; ... a ustaw 08...; dziala ale tylko raz ... itd itd" Wiec az strach sie bac co oni w czasie tych modyfikacji beda mogli spieprzyc. A mowil ze opcja w sterowniku - przywrocenie nastaw fabrycznych nie dziala !!!
Przeciez nawet w ASO tak naprawde robia to na chybil-trafil.
Dokładnie tak !!!
Więc nie możesz tak po prostu im tego zlecić i czekać. Trzeba samemu rozstrzaskać temat i im udzielić instrukcji jak coś zrobić. Ja w jednym ASO przy programowaniu sterownika podawałem panu stojącemu przy VASie jakie bity trzeba włączyć
Zamieszczone przez Trusek
Pojechalem zeby mi wlaczyli zamykanie centralnego po ruszeniu autem i ... trwalo to kilka dni bo nie chcialo sie wlaczyc
Dlatego u siebie zrobiłem to sam - trwało jakieś 5 minut (łącznie z podpięciem i wypięciem kabla oraz czasem startu laptopa)
Moim zdaniem szkoda ruszac dupe tak daleko. Jestes w Bielsku codziennie, na Cieszynskiej Patryk robi juz te silniki od stycznia albo lutego. Cena podobna, jak nie nizsza no i 2000km nie trzeba zrobic, zeby to wgrali.
Masz nadzieje, ze jak wgra to ktos za granica, to ASO w razie draki nie kapnie sie ze jest zrobiony program :twisted:
jest jeszcze jedna kwestia octavia II FL ma blokadę rozruchu IV generacji a przed liftem III generacji, a immobiliser jest wlasnie w zestawie wskaźników.
rrysio, kolega dudek_t ma nowe auto, więć jeżeli chce zachowac gwarancję to niestety musi kupic originalene cześci i zamontowac je w ASO. Z czesći, które wymieniłeś tylko halogeny będą pasować, większość sterowników z O2 nie pasuje do O2FL (jakieś zmiany w protokole CAN).
namo, Cieszynska 45, jadac od rynku po lewej stronie niebieska brama, tylko jedna tam jest taka w okolicy, bedzie stalo jakies Lupo, jakies Golfik itd :twisted:
Komentarz