Temat ten zamieściłem już na streetracing u Masters'a ale i tutaj podziele sie tą ciekawostką:
Jakiś czas temu zaobserwowałem drżenie kierownicy i pedału hamulca, podczas jazdy a Zwłaszcza przy hamowaniu. Podobna sytuację miałem wcześniej i winna była prawa półoś. Do tej pory wymieniłem: Prawy wew. przgub, lewą półoś, komplet opon letnich, tarcze z klockami (po tym problem ustąpił na jakiś miesiąc). Ostatnio drżenie wróciło więc znowu zacząłem jeździć do serwisów.
OK więc krótka historia wygląda tak:
1.) Podjechałem do ASO w kwestii formalnej - drżenie kierownicy. Fachowiec przejechał się autem - zdiagnozował krzywe tarcze. Po czym auto wjechało na podnośnik. Po godzinie z niego zjechało z opinią mechanika: ściachane opony (przypominam że i jedno i drugie ma około 2 miesiący). Propozycja ASO: wrzuć opony zimowe i zobacz czy coś się zmieni, jak nie będziemy kombinować. Heh
2.) Podjechałem do zaznajomionoego mechanika. Zrzucił koła, obejrzał tarcze. Jakimś ustrojstwem pomierzył "falowanie tarcz". Jedna była w miare - odchyły nieznaczne. Na drugiej natomiast w jednym miejscu 3-4 krotnie większe. Wziął ową nieszczęsną tarczę na stół i oglądał. Po czym stwierdził że ktoś kto mi je wymieniał tak doyebał śruby że wgiął/skrzywił tarczę. Fakt faktem że gdybym na ulicy miał je odkręcić zwykłym kluczem to umarł w butach. Gościu oczyścił piaste itp itd i Następnie przykręcił ową tarczę trochę inaczej (przesunął krzywe miejsce o pół obrotu).
Efekt jest taki że faktycznie jakby trochę sie poprawiło - mniej trzęsie i pulsuje przy hamowaniu. Prawdopodbnie tarcza będzie do przetoczenia, lub będę musiał kupić nową.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Mi też drży kierownica a raz przy 170km/h samochód zaczoł jechać slalomem jak puściłem kierownice(ale tylko raz mi się tak zdażyło)
[ Dodano: Pią 05 Lis, 04 13:41 ]
Zamieszczone przez danielpoz
przetoczyc ale na piascie i bedzie ok
Trzeba uwarzać z przetaczaniem. Raz nam przetoczyli bębny(tylko w innym samochodzie) że jak samochód nie miał ABS to go dostał.Za każdym razem przy hamowaniu pedał hamulca pulsował :lol: .
u mnie bardziej czuć na kierownicy i samochód dziwnie hamuje przy lekko wcisnietym pedale - jakby pulsacyjnie hamował. Kupie chyba po prostu dobre nowe tarcze. Tylko pytanie czy coś mogło wpłynąć że tak szybko sie pogieły. Bo tak to bede kupował tarcze co miesiac.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
A braliscie pod uwage opony o jakim indeksie predkosci sa?? Przecietnie do 190(T)-210(H)-240(V) wiec jak auto jedzie szybciej to to rowniez ma wplyw na to jak sie nim podrozuje. A opory aerodynamiczne to proponuje przejezdzke naszym krajowym produktem typu Polonez (zeby bylo porownanie masy z Octavia :lol: ) ten pojazd przy przekroczeniu predkosci 140-150km/h tez wpada w wibracje :diabelski_usmiech
Dzisiaj odebrałem autko z firmy BODEX - przegląd + moje problemsy. Co się okazało - tarcze proste, drżenia spowodowane byłe wyrobionymi Silentblockami. Z kolei wibracjena skrzyni faktycznie były spowodowane wyrobieniem jakiejś poduchy pod silnikiem. Więcej nie będę opisywał bo Pan Bogumił zapewne musiałby dużo prostować.
W każdym bądź razie chce podziękować Panu Bogumiłowi za zajęcie się moim furakiem i rozwiązaniem problemu.
Wszystkim polecam firmę Bodex, jeżli ktoś z was ma dosyć słuchania opinii fachowców z ASO w stylu "Ten typ tak ma" zdecydowanie powinien się udać do firmy BODEX
to samo napisałem na Forum Master'sa.
Teraz znowu szczęśliwy udaje sie co rano na parking.
Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Ja też tak miałem i pomogła wymiana tarcz.
Teraz lekko drży kierownica, ale mam wyząbowane oponki. Podobno może być to powodowane przez ABS, wyząbkowanie znaczy się.
Pozdrawiam
"Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."
Martinez, maja O1 też ma ten sam problem z hamulcami. Trzykrotnie były mierzone tarcze hamulcowe i wszystko było OK. Na własne życzenie wymieniłem komplet tarcz i klocków po 40.000 km. Sytuacja poprawła się na jakiś czas. Teraz mam 55.000 km i problem znowu się pojawia. Daj znać jakie silentblocki Ci wymienili, bo nie sądzę żeby kolejna zmiana tarcz hamulcowych przyniosła radykalną poprawę sytuacji.
Komentarz