Zamieszczone przez Maru 123
OPONY ZIMOWE NA SEZON 2009/10
Zwiń
X
-
Ja do tej pory jezdzilem przez 4 lata na continentalach i bardzo je sobie chwale.W tym roku kupilem na zime dwie opony kleber hp i dwie opony continental TS 790 w rozmiarze 195/65/15 zobaczymy ktora marka poradzi sobie lepiej ze sniegiem w gorach....acz kolwiek continental jest bardzo dobra firma i duzo znajomych jezdzi po karpaczu na continetalach....
[ Dodano: Sob 19 Wrz, 09 03:55 ]
Maicroft , ja mam takie pytanie a gdzie ty latasz w zimie 200 km/jestem ciekaw....www.strzelec.wczasy.pl
Zapraszam wszystkich chetnych na ferie zimowe do pensjonatu STRZELEC" w KARPACZU... rozsadne ceny. informacje odnosnie noclegów i cen pod numerem telefonu 0757619796
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28851
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djcalibrazobaczymy ktora marka poradzi sobie lepiej ze sniegiem w gorach....acz kolwiek continental jest bardzo dobra firma i duzo znajomych jezdzi po karpaczu na continetalach....
Wg mnie prawdziwą różnice odczuje się przy hamowaniu, jeździe z większą prędkością po ubitym śniegu czy błocie pośniegowym jakie masz często między pasami jezdni, a chcesz kogoś wyprzedzić.
No i paradoksalnie po tym, jak opona się zachowuje, gdy zrobi się ciepło - niektórym wystarczy kilka stopni za dużo na plusie i giną w oczach, a przecież nie przekładasz zimówek na letnie za każdym razem gdy temperatura świruje.Pozdro
Komentarz
-
-
A ja mam mieszane uczucia odnośnie UG7+...
Kupowałem w Baloon.pl - co nawiasem mówiąc być może ma znaczenie, 2 przyszły z innej partii niż pozostałe 2 (różnica w roku produkcji...), dwie starsze miały pełnego "jeżyka" i wyglądały na nie używane, dwie nowsze natomiast robiły wrażenie opon zdjętych z jakiegoś "testowego" auta - nowe, ale "jeżyk" był już trochę ścięty - opony okazały się bardzo głośne, jakiś taki dziwny wibrujący dźwięk, że aż zastanawiałem się czy z samochodem (łożyska etc.) na pewno wszystko OK (nawet zmieniałem przód z tyłem - bez różnicy - a po zmianie na letnie wszystko wróciło do normy...).
Dodam, że z UG6 (poprzednie auto, zbliżony rozmiar) byłem BARDZO zadowolony, natomiast z tymi UG7+ będę (chyba) czekał, aż się zużyją (bo kaski trochę szkoda, jeden sezon) i następne kupię - nie wiem, może Dunlopy? (równie chwalone...) :?
Komentarz
-
-
Czy ktoś jeżdżący na oponkach
NOKIAN WR G2
mógłby jeszcze podrzucić opinię?
Zimą jeżdżę głównie po Warszawie choć wyjątkowo trasa może się zdarzyć.
Goodyear UltraGrip 7+
są pewnie fajne ale kosztują powyżej 400 PLN a NOKIANy powyżej 300 PLN. I różnica 100 PLN na 1 sztuce ma dla mnie znaczenie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiterNZCzy ktoś jeżdżący na oponkach
NOKIAN WR G2
mógłby jeszcze podrzucić opinię?
Zimą jeżdżę głównie po Warszawie choć wyjątkowo trasa może się zdarzyć.
Goodyear UltraGrip 7+
są pewnie fajne ale kosztują powyżej 400 PLN a NOKIANy powyżej 300 PLN. I różnica 100 PLN na 1 sztuce ma dla mnie znaczenie.
ja zakupiłem NOKIAN WR G2 w serwisie opony.com w rozmiarze 195/65 r15. (w tamtym roku po 208 pln za sztukę)
Przejeździłem na nich jedną zimę. Szukałem wtedy opon, które będą dobrze sprawowały się w mieście gdzie wiadomo jeździ się często po błocie pośniegowym i wodzie Szukałem też opon, które będą dobrze radziły sobie na nawierzchni pokrytej śniegiem ale nie był to priorytet)
Wg mnie był to udany zakup - w mieście w pełni spełniają swoje zadanie i na zaśnieżonej drodze nie było ubiegłej zimy problemu.
Ogólnie jeśli jeździsz po nieodśnieżonej drodze to polecałbym opony z widocznymi grubymi klockami a tutaj w tej oponie jak widać jest to kompromis pomiędzy oponą z drobnymi a grubymi klockami. Domniemam, że jakbym wpadł w jakąś zaspę to nie da rady wyjechać w przeciwieństwie do NOKIAN W, które ma mój teść i bardzo sobie chwali ich zachowanie na śniegu.
Jeśli chodzi o ścieralność to po jednym sezonie nie widać śladów zużycia (jeżdżę po mieście ok 600 km miesięcznie plus wyjazdy w trasę 900 km w obie strony z 2 razy podczas sezonu zimowego)
Jeśli chodzi o wyważanie nie było najmniejszego problemu zakładałem na nowo zakupione felgi stalowe.
Osobiście polecam
Komentarz
-
-
namo
Komentarz
-
Zamieszczone przez Maicroftdudek_t, Zajezdzilem jeden komplet UG6, jeden komplet UG7 i dwa sa obecnie zajezdzane od ubieglego roku. Zadnych babli nie bylo
Ja zacząłem mieć problemy po przejechaniu mniej więcej 10000km na tych oponach. Do tego czasu mogę o nich mówić w samych superlatywach.
Jednak ta przygoda zniechęciła mnie skutecznie do zimówek GoodYear i dlatego następny model kupiłem firmy Pirelii których zachowanie jeszcze bardziej mi odpowiada.
Komentarz
-
-
dudek_t, Ja tak będe mówil o Pirelii, mimo, że w pracy auta firmowe jeżdżą na Pirelii i jest OK. Jak masz złe doświadczenie to kup inne, jest wiele dobrych opon, np. taki Conti 830 jak kolega poleca, poprzednio mialem Conti 910, teraz mam Dunlopy Winterresponsy i Wredesteiny Snowtracki 2 też są dobre. Wszystkie sprawdzają się na podkarpackiej zimie i górskich wypadach na narty.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig Dug, czytanie ze zrozumieniem się kłania :roll:
Ja nie kupuję w tej chwili żadnych opon. Napisałem tylko o moim doświadczeniu z oponami UG6 GY.
Mniej więcej wiem jakie opony są dobre a jakie nie. Można powiedzieć że gumki to moje hobby więc poradzę sobie z wyborem. Zaznaczam jednak że opony serii UG są bardzo dobre (mam nadzieje że problemy z plecionką nie wystąpią).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftStare UG6 to obecnie Debica Frigo cos tam, bo Debica przejmuje stare modele do produkcji u siebie.
Tak samo Kormoran chyba od Continentala
A ja u siebie od 3 lat mam UG7 (bez+) i naprawdę są nieznacznie zużyte. Matadory przy podobnym przebiegu poszły już w kosz.
Komentarz
-
Komentarz