Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stefan Batory - czyli czarny kopciuch za furakiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stefan Batory - czyli czarny kopciuch za furakiem

    TAK, ja i Piotrek bedziemy. Michał też powinien byc
    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
    czarna AR 156 1.8 T.Spark

  • #2
    Stefan Batory - czyli czarny kopciuch za furakiem

    Pytanie w kwestii formalnej :
    Co może powodować Stefana Batorego za autem? Zaznaczam że nie mam killerskiego virusa, natomiast auto ma juz swoje nalatane (150.000km). Które elementy moga wpływac na ten odkurz wtryski, turbina, pompa, itp itd... ? nie chce metoda prób i błędów wymieniać połowy samochodu.
    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
    czarna AR 156 1.8 T.Spark

    Komentarz


    • #3
      U mnie w 20VT przy redukcji pojawia się malutki dymek i na 90% to wina turbiny (151 000 km). Niedługo wymiana, więc powinno się wyjaśnić.

      Komentarz


      • #4
        IMO wtryski ale trzeba diagnozować.
        Co do 1.8T to jakiego koloru jest ten dymek? Niebieski czy czarny?
        Piotruś
        AGR(RIP) + ALH

        Komentarz


        • #5
          Czarny, z tego co mi mówił znajomy jadący za mną, ja go nie widziałem.

          Komentarz


          • #6
            No to nie jest to turbina tylko Ci przelewa.Czy masz może założonego BOV'a ?
            Piotruś
            AGR(RIP) + ALH

            Komentarz


            • #7
              BOV? A co to jest?

              Komentarz


              • #8
                BOV? A co to jest?
                BOV odpowiada za ujście nadcisnienia które wytworzone przez turbine niema gdzie sie podziac podczas zamykania przepustnicy . Przy BOV cisnienie uchodzi w atmosfere(obieg otwarty) , natomias przy DV przed turbine co tworzy obieg zamknięty .
                Leon Top Sport 1.8T ale next bedzie Octavia II TDI

                Komentarz


                • #9
                  Czyli jeżeli juz cokolwiek to wtryski tak? A taki BOV to drogi interes i na co on idzie? Bo szczerze mówiąc jestem "lajkonikiem" w tego typu kwestiach.
                  Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                  teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                  czarna AR 156 1.8 T.Spark

                  Komentarz


                  • #10
                    A taki BOV to drogi interes i na co on idzie?
                    to raczej tyczy sie tylko turbo-benzyny cena ok.700zł . Zastosowanie zaworu powoduje szybszą reakcję przepustnicy i umożliwia utrzymanie większego ciśnienia doładowującego
                    Leon Top Sport 1.8T ale next bedzie Octavia II TDI

                    Komentarz


                    • #11
                      A nie chodzi ci o Blow OFF?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez QBA
                        A nie chodzi ci o Blow OFF?
                        nawet o Blow Off Valve
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz


                        • #13
                          blow off valve czyli BOV

                          EDIT: widze zostałem wyprzedzony :wink:
                          Leon Top Sport 1.8T ale next bedzie Octavia II TDI

                          Komentarz


                          • #14
                            To to mam. Wymieniony razem z przeródbką software'u. Tylko nie pamiętam jakiej firmy ops: Zakładany u chłopaków z Chiptronica.

                            Komentarz


                            • #15
                              kurna chata to nie topic o BOVie :[ Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co może powodować kopcenie?

                              A poza tym Master's chyba ma BOVa w Lupku
                              Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                              teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                              czarna AR 156 1.8 T.Spark

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Martinez
                                kurna chata to nie topic o BOVie :[ Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co może powodować kopcenie?

                                A poza tym Master's chyba ma BOVa w Lupku
                                i dobrze, że nie o BOVie, bo on nie jest przyczyną. przy tym to dym pokazywałby się tylko przy zmianie biegów (wzbogacona mieszanka przez ułamek sekundy). niekiedy też (za przeproszeniem) wysrywa program i przełącza auto w tryb awaryjny. ale nie powoduje ostrego dymienia.

                                Ja obstawiam:
                                - padniętą turbinę - nie trzyma właściwego ładowania, a program przelewa i daje zbyt bogatą mieszankę
                                - padniętą lambdę - ale to by towarzyszyła temu nierówna praca silnika
                                - pół-padniętą przepływkę. bo całkowicie padnięta to by sią dała odczuć "drastycznie". Przepływki czasami padają etapami. Może się tak zdarzyć, że "zbiera" błędne informacje o ilości powietrza w dolocie i podaje zbyt bogatą mieszankę - to się jednak nie zdarza zbyt często
                                - dziura/nieszczelność na odcinku turbo-naleśnik-IC-przepustnica. Powietrze może spieprzać (to raczej słyszalne). Przez to powstaje niewłaściwa proporcja Air Fuel Ratio - jest zbyt dużo paliwa w mieszance
                                - wina programu

                                Jaka by to nie była przyczyna, nie jest to niebezpieczne dla silnika. Zalewanie nie skróci jego żywotności. Konsekwencją jest mniej, lub bardziej wyczuwalna strata mocy i większe zużycie paliwa.

                                Pozdrawiam!
                                Bartek

                                EDIT: moja teoria się odnosi oczywiście do 1.8T
                                była mocna Octa, a jest konik
                                Greckie Delikatesy

                                Komentarz


                                • #17
                                  To turbina, już od dłuższego czasu wiadomo, że jest na wykończeniu

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez QBA
                                    To turbina, już od dłuższego czasu wiadomo, że jest na wykończeniu

                                    wiesz, przy modach 1.8T często okazuje się, że naprawiasz jedną rzecz, a okazuje się, że padła następna taki urok tego silnika dobre jest to, że w nim prawie nic się nie psuje

                                    Pozdr!
                                    BP
                                    była mocna Octa, a jest konik
                                    Greckie Delikatesy

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      To fakt, że silnik sam w sobie chodzi jak zegarek. W końcu to konstrukcja Audi :mrgreen:

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ale w dieselku gwizdka nie da rady zalozyc, nie ma takiej potrzeby. A Lupko Masters'a ma poprostu turbo wlasnej roboty zaadoptowane wlasnie z 1.8T i dlatego BOV tam jest.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ale w dieselku gwizdka nie da rady zalozyc, nie ma takiej potrzeby
                                          Rade da było kiedys ns sr.pl o tym był link podany do strony z tym wynalazkiem 404 Not Found ale poza efektami dzwiękowymi nic chyba niedaje !! 8)
                                          Leon Top Sport 1.8T ale next bedzie Octavia II TDI

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Martinez
                                            kurna chata to nie topic o BOVie :[ Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł co może powodować kopcenie?

                                            A poza tym Master's chyba ma BOVa w Lupku
                                            oj ma ma, i jeszcze ile on rzeczy tam ma, a ile bedzie miał.... Pany to jest czarny koń!!

                                            [ Dodano: Pią 29 Paź, 04 16:43 ]
                                            Zamieszczone przez Skotniol
                                            Ale w dieselku gwizdka nie da rady zalozyc, nie ma takiej potrzeby
                                            Rade da było kiedys ns sr.pl o tym był link podany do strony z tym wynalazkiem 404 Not Found ale poza efektami dzwiękowymi nic chyba niedaje !! 8)
                                            A czesto chyba nawet obniza moc, ale mało odczuwalnie
                                            *** New Auta do 30% Taniej z Salonu PL ***
                                            www.cars4vip.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              A ja jednak upieram się że u kolegi w 1.8T za kopcenie przy redukcji odpowiedzialny jest BOV :twisted: Sprawdzcie mu błędy w sterowniku - powinno być coś o przekroczeniu regulacji sondy lambda (notorycznie kasowany u Atur'a :mrgreen

                                              Martinez, na Twoim miejscu podjechałbym do Masters'a lub Diagtronika i oddał furę w dobre ręce w celu zdiagnozowania
                                              Piotruś
                                              AGR(RIP) + ALH

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X