konserwacja podwozia...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    konserwacja podwozia...

    Standardem jest SWING - bez się nie da.

    Bardziej zależałoby mi na lepszym dzwięku a i wygląd bolera bardziej mi leży. Czy warte jest tego 1500 zł. Może różnica pomiędzy sprzedażą SWINGA i kupnem BOLERA będzie zdecydowanie mniejsza niż 1500 zł ?
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    konserwacja podwozia...

    witam,
    myślałem o jakiejś konserwcji podwozia tak by kontrukcja była trwalsza i bardziej odporna na warunki atmosferyczne,korozje.
    czy robićie wogólne coś takiego w O1? czy warto coś takiego zrobić? macie jakąś sprawdzoną metodę i środek do tego? jakie elementy dobrze jest zakonserwować?
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      jezeli nie masz ubytków seryjnej konserwacji to nie musisz nic robic

      co mozesz zrobic to zamontuj sobie chlapacze
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8029
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        strazakp, teraz aut się nie konserwuje jak przedtem maluch czy polonezy. Najlepiej sobie wjedź na kanał, obejrzyj auto od spodu, jeżeli znajdziesz jakieś przetarcia to je przemyj i nanieś preparat do konserwacji podwozia (np. w sprayu).
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          widziałem właśnie że auto jest już w jakiś sposób zakonserwowane, gdyż jest naniesina taka wartswa coś ala guma. Nie zauważyłem żadnych ubytków tej warstwy a chlapacze mam już założone od zeszłej zimy (wcześniej nie było).
          Wiem że kiedyś się konserwowało starsze auta i pomyślałem że można jakieś nefralgiczne elementy czy miejsca zakonserwować przed zużyciem.
          Widziałem chyba kiedyś w tv, że jakaś firma konserwuje, i to auta prawie nowe, tzn z tej epoki.
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez strazakp
            Widziałem chyba kiedyś w tv, że jakaś firma konserwuje, i to auta prawie nowe
            może to były auta "made in china" :szeroki_usmiech
            a tak na marginesie, spotyka się, że mechanicy konserwują progi od wewnątrz i inne temu podobne zakątki. tam zbiera się wilgoć i często dochodzi do rdzawki... :wink:

            Komentarz

            • rollcage
              Ambiente
              • 2006
              • 168

              #7
              Ja przy kazdej wymianie oleju w 2 samochodach, kupuje taki ala bitex w spray'u (kosztuje moze z 30 zł) i jak jest gdzies jakas rysa to poprawiam.

              Komentarz

              • jack.
                Drive
                • 2009
                • 70

                #8
                Panowie, nieco odświeżę temat jako że zima idzie. Czy ktoś kiedyś bawił się w konserwacją profili zamkniętych? Mam trochę czasu i ochotę i chętnie bym się tym zajął. Mam zamiar trochę pojeździć tym co mam, bez późniejszych niespodzianek z "rudą" w roli głównej. Ktoś może wie w któym dokładnie miejscu dostanę się do otworów profili?

                Komentarz

                • strazakp
                  Elegance
                  • 2008
                  • 819
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Panowie, nieco odświeżę temat jako że zima idzie. Czy ktoś kiedyś bawił się w konserwacją profili zamkniętych? Mam trochę czasu i ochotę i chętnie bym się tym zajął. Mam zamiar trochę pojeździć tym co mam, bez późniejszych niespodzianek z "rudą" w roli głównej. Ktoś może wie w któym dokładnie miejscu dostanę się do otworów profili?
                  Ja też bym się podłączył ponownie to tego tematu w kwestii j.w.
                  Też mnie interesuje sprawa zabezpieczenia i konserwacji blach tak by autko dłużej było w dobrym stanie, a mam zamiar jeszcze minimum 2-3 latka pojeździć tym co mam.
                  Tak jak kolega pisał: gdzie i czym najlepiej zabezpieczyć profile?? A może jeszcze jakieś dodatkowo miejsca warto zabezpieczyć?
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz

                  • Almanis
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 123
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Konserwacja

                    Octavie są wzorowo zabezpieczone antykorozyjnie a więc ocynk + bituminy. Moją kupiłem jako 9 latkę, po otwarciu zaslepek do progów okazało się, że jest tam tyle wosków, że nie było potrzeby poprawiać.
                    Na podwoziu mogą zdażyć się otarcia fabrycznej konserwacji, newralgiczne są tez ranty progów, zwłaszcza gdy nie było chlapaczy. Najlepsze środki to valvoline oraz noxudol.
                    Na stronie wwww.noxudol.pl znajdziecie całą gamę. Polecam zynk w sprayu. Uzupełnia warstwę cynku, stosowałem nie tylko do konserwacji samochodu.
                    O1 1,9 TDI AGR
                    O2 2,0 TDI CFHC

                    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                    Komentarz

                    • jack.
                      Drive
                      • 2009
                      • 70

                      #11
                      Tak też powiedział mi dziś kolega blacharz, cytuję "szkoda prądu" :lol:
                      Przygotowania do najbliższej zimy skończę na drobnych zaprawkach/poprawkach

                      Komentarz

                      • Ralfberecik
                        Classic
                        • 2011
                        • 3

                        #12
                        Ciekawy artykuł dotyczący testu preparatów do zabezpieczeń antykorozyjnych:
                        Artykuł w oryginale ze zdjęciami można znaleźć TUTAJ

                        W 2008 roku niemieckie czasopismo branżowe Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie. Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane, długości 45 cm, podobne do progów samochodowych. Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami. Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca. Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza. Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory.
                        Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360° o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów, wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów). Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców . Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28°C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Różnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów .
                        Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne .Występowały one pod rożnymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej, farba z utwardzaczem, żywica z woskiem, środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd. Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów. Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji. W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli.
                        Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje.

                        Zwycięzcą został specyfik pod nazwa:
                        TimeMax , który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność..Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów.
                        Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 €
                        Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - niewielka
                        masa zawartości w progu - 586 gram
                        technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu. Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze. Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie
                        pokryty, profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz.

                        Miejsce 2
                        Mike Sanders Korozionsschutzfett
                        Cena -puszka 750 gram 11 €
                        Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka
                        masa zawartości w progu-320 gram
                        technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem
                        Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Bardzo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz

                        Miejsce 3
                        Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa
                        Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
                        Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-niewielka
                        masa zawartości w progu-93 gram
                        technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników, ilość smaru
                        Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .

                        Miejsce 4
                        UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa
                        Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
                        Produkt :- nie rozpuszczony smar
                        Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna
                        masa zawartości w progu -142 gramy
                        technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar
                        Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty, profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Wymaga zastosowania gruntu. Dobre własności penetracyjne.
                        Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki

                        Miejsce 5
                        Hammerite Waxoyl
                        Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką -
                        Produkt :- rozpuszczony wosk
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu-26 gram
                        technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką-
                        Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni. Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

                        Miejsce 6
                        Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa
                        Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 €
                        Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 46 gram
                        technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych. Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa, żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

                        Miejsce 7
                        Fluid Film Liquid A/liquid AR
                        Cena 13,50€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (olej uzyskany z wełny owczej)
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 212gram
                        technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

                        Miejsce 8
                        Technolit Holraumwachs
                        Cena 12,70€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- rozcieńczony wosk
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 44 gram
                        technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

                        Miejsce 9
                        Holts Holraumversiegelung
                        Cena 8,10€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- rozcieńczony wosk
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 48 gram
                        technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

                        Miejsce 10
                        Akemi Holraumversiegelung
                        Cena 7,60€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 32 gramy
                        technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie. Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Produkt dobry cenowo.

                        Miejsce 11
                        Würth Holraumwachs
                        Cena 13,60€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- rozcieńczony wosk
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 51 gram
                        technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji , profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

                        Miejsce 12
                        Berner Holraumkonservierung
                        Cena 8,70€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- rozcieńczony wosk
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 48 gram
                        technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji , profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

                        Miejsce 13
                        Prosol Holraumkonservierer
                        Cena 8,54€ za litrowa puszkę
                        Produkt:- rozcieńczony wosk
                        szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora, szkodliwy dla otoczenia
                        masa zawartości w progu 38 gram
                        technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji , profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka. Słabe zdolności penetracyjne.

                        Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania.
                        Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami .
                        Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt. Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat. Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów. Jeden na rdze i drugi na goły metal. Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne .

                        Pozostałe produkty :

                        14 Liqui Moly Holraumversiegelung
                        15 3M 08919
                        16 Teroson Terotex HV 400
                        17 Ovatrol Öl i ***
                        18 Makra HK 400
                        19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )
                        20 Histori Classic Seilfett Fluid
                        21 Brunox IX 100
                        22 Eurolub 001641
                        23 Presto Holraumkonservierung
                        24 Autospezialschutz 2000
                        25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
                        26 Carsystem KS 200
                        27 Elakson K 60 ML
                        28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Zamieszczone przez S3 CHRIS
                          jezeli nie masz ubytków seryjnej konserwacji to nie musisz nic robic

                          co mozesz zrobic to zamontuj sobie chlapacze
                          konserwowałem Poldka, Nexię... i stop. Lanos i Ocia bez konserwacji. Lanos - 6 lat i 97000 km, Ocia 6 lat i 132000 km.
                          Zamieszczone przez AdamB
                          teraz aut się nie konserwuje jak przedtem maluch czy polonezy
                          na tej teorii sie opieram teraz
                          Zamieszczone przez Almanis
                          Octavie są wzorowo zabezpieczone antykorozyjnie a więc ocynk + bituminy. Moją kupiłem jako 9 latkę, po otwarciu zaslepek do progów okazało się, że jest tam tyle wosków, że nie było potrzeby poprawiać.
                          trzymam :kciukgora :kciukgora :kciukgora Ralfberecik, opinia godna profesora

                          mam nadzieje, że moja ocia jeszcze pośmiga bez rdzy.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • Borsuk2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1203

                            #14
                            No to mnie uspokoiliście. Przyzwyczajony do tego, że cały spód psika się bitexem, a drzwi fluidolem, wlazłem również do kanału po zakupie Nowego Toura.

                            No i zwątpiłem. Bo albo zachlapałbym wydech (część którego podobno jest z nierdzewki), albo błyszczące (chyba też nierdzewne) ekrany cieplne od katalizatora i czegoś tam jeszcze. albo fabryczne zabezpieczenie w kolorze nadwozia (antracyt) lub takie jaśniutkie szare. Albo zarzygałbym gumowe części wahaczy, których jest tam sporo, czy też jakieś inne plastiki, które pod podłogą też są. A że w końcu miałbym pewnie problemy z gwarancją w ASO, to dałem sobie na spokój.
                            Fajna stronka

                            Komentarz

                            • kiki
                              Rider
                              • 2010
                              • 359

                              #15
                              u mnie niestety ruda zaczęła wychodzi na początku progu/błotnika,
                              To wszystko przez to, że wcześniejszy właściciel jeździł bez chlapaczy i pewnie kamyki uszkodziły lakier i rdza podeszła..
                              teraz trzeba się tym zająć :evil:

                              Komentarz

                              • krzysiek82
                                Classic
                                • 2010
                                • 26

                                #16
                                Zamieszczone przez AdamB
                                strazakp, teraz aut się nie konserwuje jak przedtem maluch czy polonezy.
                                A powinno się bo producenci bardzo często podchodzą oszczędnie do tego tematu, ja sobie konserwuje każde auto demontując co się da ze spodu, potem w profile wosk udrożnianie odpływów i mam spokój na długo.

                                [ Dodano: Pią 31 Maj, 13 11:56 ]
                                Zamieszczone przez kiki
                                u mnie niestety ruda zaczęła wychodzi na początku progu/błotnika,
                                To wszystko przez to, że wcześniejszy właściciel jeździł bez chlapaczy i pewnie kamyki uszkodziły lakier i rdza podeszła..
                                teraz trzeba się tym zająć :evil:
                                szkoda, że projektanci skody nie pomyśleli i nie zastosowali osłony progu jak w vectrze c (jedyny plus tego samochodu moim zdaniem) to byłoby najlepsze rozwiązanie bo przecież logiczny jest fakt, że próg się wypiaskuje jak będzie non stop katowany kamykami, piachem z pod kół.
                                krzysiek82
                                1.6TDI niebawem egr, dpf off

                                Komentarz

                                • mariush19
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 634
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  U mnie właśnie się wypiaskował rant progu, dodatkowo skatowany i zagięty od podnośników, i rant błotników przednich, cholerka trzeba to jakoś podratować. A ten rant progu żeby to było takie gumowate elastyczne to czym potraktować? planuje ten zagięty rant wyprostować i podspawać jakiś kątownik delikatny żeby to miejsce wzmocnić i dopiero to zabezpieczyć antykorozyjnie aż będzie ściekać, tylko przydałaby się taka masa na podobę fabrycznej?

                                  Komentarz

                                  • krzysiek82
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 26

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mariush19
                                    U mnie właśnie się wypiaskował rant progu, dodatkowo skatowany i zagięty od podnośników, i rant błotników przednich, cholerka trzeba to jakoś podratować. A ten rant progu żeby to było takie gumowate elastyczne to czym potraktować? planuje ten zagięty rant wyprostować i podspawać jakiś kątownik delikatny żeby to miejsce wzmocnić i dopiero to zabezpieczyć antykorozyjnie aż będzie ściekać, tylko przydałaby się taka masa na podobę fabrycznej?
                                    Nic nie spawaj, zabezpiecz to co jest żeby ruda się nie pojawiła, pamiętaj spawanie to zło.
                                    Następnym razem jak będziesz podkładał podnośnik to podkładaj go w miejscach do tego przeznaczonych na bank nic się nie zegnie.
                                    krzysiek82
                                    1.6TDI niebawem egr, dpf off

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      No tak pod podłużnicę, ale kupiłem już z takimi pogiętymi, a co z tym gumowatym zabezpieczeniem? bo z rantu ta "guma" trochę odchodzi, trzeba będzie zerwać i dać coś nowego tylko co???

                                      Komentarz

                                      • krzysiek82
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 26

                                        #20
                                        Zamieszczone przez mariush19
                                        No tak pod podłużnicę, ale kupiłem już z takimi pogiętymi, a co z tym gumowatym zabezpieczeniem? bo z rantu ta "guma" trochę odchodzi, trzeba będzie zerwać i dać coś nowego tylko co???
                                        Ja używam produktów valvoline czy jako to się pisze, oraz produktów oem (stara sprawdzona technika) nie żadne bitexy które w zastosowaniach motoryzacyjnych się nie sprawdzają. Musisz kupić środek który będzie elastyczny i jednocześnie będzie dobrze dolegał do powierzchni.
                                        krzysiek82
                                        1.6TDI niebawem egr, dpf off

                                        Komentarz

                                        • mariush19
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 634
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          A coś takiego się nada ? http://www.cortini.pl/noxudol_um_160...8,produkt.html wcześniej czyszcząc rdzę, i dając jakiś Brunox

                                          Komentarz

                                          • krzysiek82
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 26

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mariush19
                                            A coś takiego się nada ? http://www.cortini.pl/noxudol_um_160...8,produkt.html wcześniej czyszcząc rdzę, i dając jakiś Brunox
                                            żadnych brunoxów, oczyść z korozji odtłuść czyściwem lakierniczym (np novol ma w ofercie) to ważne żeby nie była to benzyna itp itd. Potem na to podkład reaktywny, kolejny podkład akrylowy, kolor właściwy i dopiero warstwa bitumiczna. Najlepiej raz na zawsze zapomnieć o brunoxach i innych tego typu śmieciach.
                                            krzysiek82
                                            1.6TDI niebawem egr, dpf off

                                            Komentarz

                                            • Bartek.K
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 396

                                              #23
                                              Brunox sobie daruj. Zrób jak pisze kolega wyżej,ale mysle ze juz na podkład akrylowy,czy epoksydowy można dawać już bitum,bo po co malowac kolorem skoro bedzie to i tak czarne ? :szeroki_usmiech Na warstwę bitumiczna można położyć kolorek.
                                              Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                              Komentarz

                                              • mariush19
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 634
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Ok to już mam wstępny zarys, oczyścić ewentualnie wyprostować rant progu, podkład reaktywny, bitum i na to kolorek. A ten bitum co wyżej link podałem nada się?

                                                Komentarz

                                                • krzysiek82
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 26

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez mariush19
                                                  Ok to już mam wstępny zarys, oczyścić ewentualnie wyprostować rant progu, podkład reaktywny, bitum i na to kolorek. A ten bitum co wyżej link podałem nada się?
                                                  podkład reaktywny na to akrylowy dopiero potem lakier i bitum I pamiętaj o odtłuszczaniu to najważniejsze. To z linku powinno się nadawać.
                                                  krzysiek82
                                                  1.6TDI niebawem egr, dpf off

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...