konserwacja podwozia...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariush19
    Rider
    • 2009
    • 634
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #26
    Czyli ten bitum trzeba koniecznie na lakier kłaść? bo on przecież czarny jest (chyba) to potem na niego znów podkład i lakier można rzucić? Sory że tak dopytuję szczegółowo ale póki co malowałem praktycznie całą Felicię , tam trochę inna technologia była i szpachla wchodziła w grę głównie

    I jeszcze jedno pytanie, czy odpowiedniki w/w preparatów w spray-u też dają radę, czy zastosować pędzelek? nie mam aktualnie dostępu do pistoletu, a to próg/spód auta więc nie musi błyszczeć, byle w miarę solidnie to zabezpieczyć

    Komentarz

    • zsolpyw
      Elegance
      • 2012
      • 897

      #27
      Koloru pod bitum nie musisz dawac.
      Maksymalnie dobre wyczyszczenie, rektywny, akryl, zmatowienie akrylu, bitum. Jak chcesz kolor to na bitum akryl i kolor.

      Ja teraz robie konserwacje w starym aucie z racji problematycznego dojscia szczegolnie w okolicy zawieszenia i brak mozliwosci zeszlifowania korozji stosuje Cortanin F , na to podklad i bitum. Skoro i tak rdzy nie usune, moze ten Cortanin cos pomoze.
      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

      Jeżdżę w blasku
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

      Komentarz

      • krzysiek82
        Classic
        • 2010
        • 26

        #28
        Zamieszczone przez mariush19
        I jeszcze jedno pytanie, czy odpowiedniki w/w preparatów w spray-u też dają radę, czy zastosować pędzelek? nie mam aktualnie dostępu do pistoletu, a to próg/spód auta więc nie musi błyszczeć, byle w miarę solidnie to zabezpieczyć
        Podkłady raczej nie bo to utwardzacz osobno do nich dostajesz (polecam novola jest za rozsądne pieniądze) akrylowy może trafisz ale reaktywny raczej nie ma szans. Przed zastosowaniem danego produktu przeczytaj jego kartę, tam jest wszystko opisane co jak i na co się nakłada. Błąd spowoduje, że cała praca pójdzie na marne, dokładność wysoce wskazana.
        krzysiek82
        1.6TDI niebawem egr, dpf off

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          #29
          Robilem poprawki stosujac lakiery w sprayach, podklad epoksydowy, reaktywny rowniez. Zamierzam to przykrys dodatkowo bezbarwnym z kompresora - sprayopwy jest miekki i sol moze go pokonac.

          Do konserwacji tez zamierzam uzyc sprayow. Nie wiem jak z trwaloscia bedzie, ale uwazam ze to i tak lepiej niz malowac rdze bitumem, jak w garazach sie robi.
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • janusz35
            Ambiente
            • 2007
            • 143
            • Octavia II (1Z3)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            próg- okolice przedniego chlapacza

            Odświeżę temat. Mam kłopot ponieważ "odeszło mi trochę oryginalnej bitumiczno -gumowatej konserwacji w okolicy przedniego "chlapacza" zrobiła sie taka szczelinka pomiędzy blacha podwozia a polakierowana masą konserwującą próg (od rantu na zewnątrz) podejrzewam, że przyczyna było złe podnoszenie samochodu przez poprzedniego właściciela i wgniecenie progów (typowe dla O1). Mam pytanie jak to naprawić? To odklejenie konserwacji. czy przykleić czy zerwać to co odchodzi i uzupełnić. Zerwanie to będzie kopot ponieważ potem trzeba będzie tego "baranka" polakierować. Jak przykleić to co odstaje to czym? Klejem montażowym w spreju (coś w rodzaju buteprenu - klej kauczukowy) czy może jakims biteksem?

            Komentarz

            • zsolpyw
              Elegance
              • 2012
              • 897

              #31
              Sprawdz czy nie ma otarcia blachy. Jesli jest to oczyscic, odtluscic. Idealnie podklad epoksydowy, mniej idealnie podklad z puchy no. Unikor.
              I teraz to samo w obu przypadkach - wcicisnij pod odchodzacy fragment barana mase konserwujaca. Ja preferuje BOLL na pedzel, jest gesta i zachowuje plastycznosc.

              I to wsior
              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

              Jeżdżę w blasku
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

              Komentarz

              • janusz35
                Ambiente
                • 2007
                • 143
                • Octavia II (1Z3)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Tak zamierzam zrobić ( i to szybko bo jest pogoda) . Na blachę w miejscu gdzie odchodzi "baranek" psiknę podkładem w spreyu (mam taki szary), po wyschnięciu nałożę w "szczelinę pomiędzy barankiem a blachą konserwację i docisnę od spodu powinno się przykleić. Bedę szukał tego BOLLa na pedzel. Potrzebuję czegoś gęstego ale takiego co wysycha co może być oprócz BOLL-a. Stosowany kiedyś bitex czy autosmar chyba odpada.

                Komentarz

                • zsolpyw
                  Elegance
                  • 2012
                  • 897

                  #33
                  Boll jest gesty, mozna grubo polozyc. Bitex i spolka jest rzadki.
                  Podklad musi byc antykorozyjny.
                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                  Jeżdżę w blasku
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                  Komentarz

                  • janusz35
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 143
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Jeszcze raz - kolega podpowiedział mi żeby spróbować taka masę do uszczelniania połączeń (blach) coś podobnego do silikonu ale można to lakierować jest gęsta, po wyschnięciu twardnieje ale jest elastyczna, taka szara można kłaść pędzlem albo wyciskarką. Też jest chyba z BOLL-a wiecie jak się to nazywa- masa uszczelniająca czy inaczej.

                    Komentarz

                    • logan_x
                      Rider
                      • 2011
                      • 401
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez janusz35
                      Jeszcze raz - kolega podpowiedział mi żeby spróbować taka masę do uszczelniania połączeń (blach) coś podobnego do silikonu ale można to lakierować jest gęsta, po wyschnięciu twardnieje ale jest elastyczna, taka szara można kłaść pędzlem albo wyciskarką. Też jest chyba z BOLL-a wiecie jak się to nazywa- masa uszczelniająca czy inaczej.
                      Stosowana do uszczelniania spoin między blachami, rynnami, wspornikami reflektorów, oknami dachowymi oraz innymi częściami karoserii. Można lakierować wszystkimi systemami lakierów. Dostępna w kolorze szarym, czarnym, białym oraz beżowym ...

                      Komentarz

                      • zsolpyw
                        Elegance
                        • 2012
                        • 897

                        #36
                        Najwazniejsze jest oczyszczenie i zapodanie podkladu.
                        Masa ma jedynie chronic podklad mechanicznie.
                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                        Jeżdżę w blasku
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                        Komentarz

                        • janusz35
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 143
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Dzięki, to taka masa.

                          Komentarz

                          • strumyk81
                            Classic
                            • 2012
                            • 27

                            #38
                            Witam
                            A czy próbował ktoś robić ubytki w konserwacji w ASO? Ostatnio jak moja OII była na podnośniku, to zauważyłem kilka małych ubytków. W książce obsługi jest napisane, aby ubytki uzupełniać. Przez moment myślałem o zrobieniu całkowitej konserwacji, ale widzę, że mija się to z celem. Zastanawia mnie jaka jest cena takiej usługi, a może znacie kogoś, kto zrobi mi to w Koszalinie lub okolicy?

                            Komentarz

                            • thearchitect
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 166

                              #39
                              W sumie chętnie podłączę się pod pytanie z ubytkami... ktoś coś?;-)

                              Komentarz

                              • samtech84
                                Elegance
                                • 2008
                                • 988
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #40
                                Ostatnio konserwowaliśmy O2 kumpla z 2005 roku to już miał sporo rudego na podwoziu. Polecam pościągać wszystkie plastiki nadkola umyć dokładnie podwozie, odtłuścić, odrdzewić miejsca z rudym fertanem, zmyć fertan, odtłuścić, pociągnąć Valvoline Tectyl ML jako podkład całe podwozie i na to Valvoline Bodysafe. Kilka samochodów już tak konserwowałem i specyfiki naprawdę dają radę

                                Komentarz

                                • pietrek125
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 416
                                  • Octavia II combi (1Z5)

                                  #41
                                  Nie zgadzam się z opinią, że nowe auta są z ocynku i nie rdzewieją, otóż rdzewieją tylko ocynk spowalnia proces "utleniania" się metalu. O ile w starych autach pierwsze purchle wychodziły na zewnątrz już po 2latach , to w tych ocynkowanych ok 8-12lat, ale już jak wyjdą to oznacza, że w zamkniętych profilach jest już próchno... Przekonałem się ostatnio, że to prawda podczas montażu kamerki cofania w mojej 2-letniej 02T... po ściągnięciu tapicerki tylnej klapy dostrzegłem ogniska "rudej na krawędziach łączenia blach na dole klapy i oraz u góry przy lampie stop... więc nie czekając długo octa poszła do konserwacji...


                                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...