Ja technologii z Toura nie nazwalbym przestarzala, tylko "sprawdzona". Te podzespoly ktore sa w Tourze, zrobily w octaviach, a3-ach, leonach i golfach w sumie miliardy kilometrow (z czego setki milionow km po chipach )
Trochę koloryzując to można powiedzieć, że technologia w starych mercedesach beczkach (W123) też nie jest przestarzała tylko sprawdzona . Te samochody często mają przebiegi rzędu 1,000,000 km . Technologia Toura jest przestarzała i nie ma się co w tym temacie oszukiwać. A że samochód jest zacny to inna sprawa.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Po krótkiej analizie doszedłem do wniosku że kupowanie nowej O1 jakiejkolwiek to pomyłka. Jest tanio, ok. Ale nawet z takim pakietem MORE to auto ma wyposażenie na poziomie escorta mojej żony z 98 roku (nie licząc elektrycznych lusterek jest to samo). Z ciekawości skofigurowałem sobie autko takie jak mam teraz, wyszło 67 tys :lol: A O2 minta 1.4 TSI z wyposażeniem lepszym niż O1 Elegnce można wyrwać za 55-57 tys.
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
O1 ma sens tylko do pewnego momentu, np nie kupisz O2 z klimatronikiem ponizej 50 tys zl. Niemniej generalnie potwierdzam, szkoda tylko ze O2 FL jest po prostu paskudna...
rekin, Już wiem co napisze Szkoda- "A owocka chcesz "
wiem co piszę, miałem kiedyś czarnego Opla i już więcej nigdy nie chce nadwozia w takim kolorze
a ja mam biale i czarne auto i oba brudza sie rownie szybko 8)
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Tylko za chwile ktos powie, jaki jest sens kupowania 4 letniego krajowego auta nie bitego z realnym przebiegiem mniejszym jak 120kkm za 45tys, jak za tyle mozna kupic nowego golasa :twisted: I zabawa zaczyna sie na nowo
Po krótkiej analizie doszedłem do wniosku że kupowanie nowej O1 jakiejkolwiek to pomyłka. Jest tanio, ok. Ale nawet z takim pakietem MORE to auto ma wyposażenie na poziomie escorta mojej żony z 98 roku (nie licząc elektrycznych lusterek jest to samo). Z ciekawości skofigurowałem sobie autko takie jak mam teraz, wyszło 67 tys :lol: A O2 minta 1.4 TSI z wyposażeniem lepszym niż O1 Elegnce można wyrwać za 55-57 tys.
Nie do końca się zgodzę. Wszystko fajnie, jak sobie robisz 15kkm/rok. Jak robisz 30kkm lub więcej, a lubisz mieć pod nogą odrobinę rezerwy na zamulaczy, to zostaje LPG albo diesel. TSI odpada. 1.8T + LPG w tym wypadku w swojej cenie jest ciężkie do przebicia. A z chipem to bajka. Zjada O2 1.9TDI na śniadanie jeśli chodzi o osiągi i jest tańsze (także jeśli chodzi o części zamienne). Ale ustępuje komfortem i prowadzeniem. I wycieraczki jakoś zawsze mi działają nie najlepiej.
I jeszcze coś - jeśli robiłbyn krótsze trasy (powiedzmy do 300km) - kupiłbym drugi raz Tour-a z 1.8T. Na dłuższe (takie przejazdy po 500-800km) bardziej pomyślałbym o O2 z dieslem. Zwłaszcza jak ktoś jeździ za granicę (tam różnie z LPG).
Poza tym - jak koledzy wcześniej zauważyli - ksenony są warte dopłaty. Tak jak podłokietnik. Trzeba było przy ksenonach także dopłacić do feli 16", ale też są warte ceny - zdecydowanie lepiej się auto trzyma na 16" i 205.
Ale taki mi się wczoraj wieczorem ten wątek interesujący wydawał, że nie pratrzałem na daty ;-)
Swoją drogą, gdybym miał teraz auto wybierać, to byłby niezły problem.
Dzięki normom emisji niedługo wszyscy będziemy skazani na jeżdżenie zamulonymi 1.6
No ale to już temat na inny wątek.
Komentarz