cena za tego brigestona bardzo dobra , jego cena z najnowszego cennika to 326,96zł
Jednak Orzeł jeszcze nie posiada leteniego asortymentu i przewidują go mieć za około 2 tyg. Moje przeczucie jest takie, że i ceny się wtedy zmienią.
W innym sklepie, też odbiór w Lublinie możliwy, z indeksem H są po 230, a z V po 237zł. Niewielka różnica, więc może warto dopłacić pare groszy?
silnika jako takiego bezposrednio nie, ale posrednio, poprzez uszkodzenie (zapieczenie) turbiny tak....
poszukaj hasla 'PSJ' i 'ecodriving'. powinno sie rozjasnic.
jak do tego nie dopuscic - czasem dac 'ognia' i przeciagnac silnik po obrotach ...
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
diesel lubi wysokie obroty. niskie silnika nie zepsują ale pewne podzespoły mogą uciwrpieć: zamulona turbina, syf w dolotach, dwumasa w tyłek może dostać, więc warto przedmuchać silnik na wysokich obrotach od czasu do czasu (albo non stop :diabelski_usmiech )
Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni
To też zła metoda. Bo ja mam wskaźnik temp oleju i jak mam na temperaturze silnika 90 stopni, to na oleju jest dopiero 60-70. Więc niezdrowo dla turbiny. Czekam aż sięolej nagrzeje do 100 stopni i dopiero zaczynam przyciskać
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni
To też zła metoda. Bo ja mam wskaźnik temp oleju i jak mam na temperaturze silnika 90 stopni, to na oleju jest dopiero 60-70. Więc niezdrowo dla turbiny. Czekam aż sięolej nagrzeje do 100 stopni i dopiero zaczynam przyciskać
też mam założony wskaźnik temp. oleju i jeszcze nie doszedłem do temperatury powyżej 100 stopni jeżdżąc po mieście, a nie powiem, żebym miał lekką nogę, i też olej wolniej mi się rozgrzewa niż ciecz
Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni
To też zła metoda. Bo ja mam wskaźnik temp oleju i jak mam na temperaturze silnika 90 stopni, to na oleju jest dopiero 60-70. Więc niezdrowo dla turbiny. Czekam aż sięolej nagrzeje do 100 stopni i dopiero zaczynam przyciskać
U mnie na rozgrzanym silniku wskaźnik pokazuje ok. 80 stopni, więc gdybym miał czekać do 100 to nigdy bym sobie nie poszalał
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Tak lekko offtopicując powyzsze zasady tycza sie wszystkich silników turbodoładowanych, benzynowych także
Nie wszystkie - w benz. (a na pewno 1.8T) nie masz VTG, więc butowanie nie jest konieczne z punktu widzenia turbo - i tak kierownice nie staną (bo ich nie ma).
a mniej więcej po jakim dystansie olej osiąga właściwą temp.? bo sugerowanie się 90st. wody jest błędne i zawsze jeszcze trochę czekam od momentu osiągnięcia tych 90st. przez wodę... chyba muszę pomyśleć na dodatkowymi wskaźnikami :roll:
u mnie na dystansie 10km z domu do pracy jadąc w korku woda się nagrzewa już po przejechaniu 2-3km olej po ok. 5km pokazuje 60-70 stopni, wracając wieczorem czyli bez korków woda osiąga 90 stopni po ok. 5km olej 60-70 po ok. 8km.
dopiero wtedy zaczynam jeździć normalnie
Maru 123, U nie to wygląda tak: Jak jadę naprawdę emerycko, to olej nie rozgrzeje się nawet po 15 km. Dodam, że nie mam po drodze korków. Jadę tylko prosto stała prędkość i 6 bieg. A jak jadę delikatnie ostrzej, czyli zmiany biegów przy około 2500 RPM, to olej ma właściwą temperaturę po około 8-10 km.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
_tm_, Trochę to dziwne. Może masz coś nie tak z czujnikiem temp oleju. Bo olej musi być cieplejszy niż ciecz chłodząca.
P.S. Jak się sprawują "moje" xeny ? :szeroki_usmiech
Nie wiem, może jest to kwestia jego umiejscowienia. Inna sprawa, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest tak skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna .
Ksenony działają bezproblemowo. To był jeden z lepszych zakupów dodatkowego wyposażenia do mojego samochodu
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Maru 123, Zimą nie miałem okazji wypróbować, bo auto kupiłem wiosną. Zobaczę teraz przy mrozach.
Zamieszczone przez _tm_
Nie wiem, może jest to kwestia jego umiejscowienia. Inna sprawa, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna
Może masz rację, ale to nie zmienia faktu, że olej i tak musi! być cieplejszy niż ciecz chłodząca.
Zamieszczone przez _tm_
Ksenony działają bezproblemowo.
I z tego się bardzo cieszę Teraz jeszcze dołóż tylko spryski i będzie wyglądało jak profi ori :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 30 Wrz, 09 21:23 ]
Zamieszczone przez _tm_
Inna sprawa, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest tak skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna
Ale generalnie biorąc pokrywa się ze wskazaniami z VAG-a
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz