Jak jezdzic tdi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ołti
    Classic
    • 2010
    • 29

    Jak jezdzic tdi?

    cena za tego brigestona bardzo dobra , jego cena z najnowszego cennika to 326,96zł
    Jednak Orzeł jeszcze nie posiada leteniego asortymentu i przewidują go mieć za około 2 tyg. Moje przeczucie jest takie, że i ceny się wtedy zmienią.
    W innym sklepie, też odbiór w Lublinie możliwy, z indeksem H są po 230, a z V po 237zł. Niewielka różnica, więc może warto dopłacić pare groszy?
  • mmdk
    Drive
    • 2009
    • 70

    #2
    Jak jezdzic tdi?

    Czy to prawda ze pasywny lub bzrdzo neutralny styl jazdy (zmaiana biegow przy 2000-2500) moze z czasem doprowadzic do uszkodzenia silnika?

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      silnika jako takiego bezposrednio nie, ale posrednio, poprzez uszkodzenie (zapieczenie) turbiny tak....
      poszukaj hasla 'PSJ' i 'ecodriving'. powinno sie rozjasnic.
      jak do tego nie dopuscic - czasem dac 'ognia' i przeciagnac silnik po obrotach ...
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        diesel lubi wysokie obroty. niskie silnika nie zepsują ale pewne podzespoły mogą uciwrpieć: zamulona turbina, syf w dolotach, dwumasa w tyłek może dostać, więc warto przedmuchać silnik na wysokich obrotach od czasu do czasu (albo non stop :diabelski_usmiech )

        Komentarz

        • ufo
          L&K
          • 2008
          • 1475
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          czyli jednym słowem, nie oszczędzać, nie mulic i po ostrej jeździe nie zapomnieć o schłodzeniu turbawki :wink:

          Komentarz

          • jama89
            L&K
            • 2008
            • 1214

            #6
            Zamieszczone przez ufo
            nie zapomnieć o schłodzeniu turbawki
            to podstawa :!: :!:

            Zamieszczone przez cysterniarz
            warto przedmuchać silnik na wysokich obrotach od czasu do czasu (albo non stop )
            ja swoj przedmuchuje prawie codziennie :diabelski_usmiech

            noi oczywiscie nie tankowac syfu, ktory jest tanszy 5 gr, bo jak to mowia " co tanie, to drogie"

            pozdro
            Octavia 1.9 TDI ASZ


            .

            Komentarz

            • 2pac
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1476
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              i nie zapominajmy o tym by po jezdzie nie wylaczac od razu silnika...

              tylko dac mu chwile odsapnac na jalowym
              (po dluzszej trasie gdzie sie butowalo nawet i 3-5min)
              President Johnny II + President Florida/ ML-145
              O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
              OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez jama89
                noi oczywiscie nie tankowac syfu, ktory jest tanszy 5 gr, bo jak to mowia " co tanie, to drogie"
                to tez podstawa :!: :!:

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  Tak lekko offtopicując powyzsze zasady tycza sie wszystkich silników turbodoładowanych, benzynowych także
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • MikeWRC
                    Elegance
                    • 2009
                    • 995

                    #10
                    Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni ...

                    Moja Octavia:
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

                    Było: 116,3KM / 279,5Nm
                    Jest: 143KM / 325,9NM

                    Komentarz

                    • suchy
                      Rider
                      • 2009
                      • 682

                      #11
                      Zamieszczone przez MikeWRC
                      Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni ...
                      Rozgrzewanie oraz studzenie to podstawa jeśli dba się o samochód, no chyba że ktoś nie ma co z pieniędzmi robić na przykład.
                      Było, minęło:
                      RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #12
                        Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni

                        To też zła metoda. Bo ja mam wskaźnik temp oleju i jak mam na temperaturze silnika 90 stopni, to na oleju jest dopiero 60-70. Więc niezdrowo dla turbiny. Czekam aż sięolej nagrzeje do 100 stopni i dopiero zaczynam przyciskać
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        • Casper
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 649
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez alfee
                          Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni

                          To też zła metoda. Bo ja mam wskaźnik temp oleju i jak mam na temperaturze silnika 90 stopni, to na oleju jest dopiero 60-70. Więc niezdrowo dla turbiny. Czekam aż sięolej nagrzeje do 100 stopni i dopiero zaczynam przyciskać
                          też mam założony wskaźnik temp. oleju i jeszcze nie doszedłem do temperatury powyżej 100 stopni jeżdżąc po mieście, a nie powiem, żebym miał lekką nogę, i też olej wolniej mi się rozgrzewa niż ciecz
                          Była 1.9 TDI AHF Elegance
                          190KM/395Nm

                          Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                          277KM/561Nm

                          Perfect Service by DGW

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez alfee
                            Ja bym dodał, żeby nie od razu dawać pełnego ognia tylko kulturalnie jak złapie te 90 stopni

                            To też zła metoda. Bo ja mam wskaźnik temp oleju i jak mam na temperaturze silnika 90 stopni, to na oleju jest dopiero 60-70. Więc niezdrowo dla turbiny. Czekam aż sięolej nagrzeje do 100 stopni i dopiero zaczynam przyciskać
                            U mnie na rozgrzanym silniku wskaźnik pokazuje ok. 80 stopni, więc gdybym miał czekać do 100 to nigdy bym sobie nie poszalał
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • alfee
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 2583

                              #15
                              Zamieszczone przez _tm_
                              U mnie na rozgrzanym silniku wskaźnik pokazuje ok. 80 stopni

                              Olej?? :shock:
                              Alfee
                              Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                              Kawasaki ER5 :-)

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez alfee
                                Zamieszczone przez _tm_
                                U mnie na rozgrzanym silniku wskaźnik pokazuje ok. 80 stopni

                                Olej?? :shock:
                                Tak
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • toocool
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 303
                                  • Octavia IV combi (NX5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rkb
                                  Tak lekko offtopicując powyzsze zasady tycza sie wszystkich silników turbodoładowanych, benzynowych także
                                  Nie wszystkie - w benz. (a na pewno 1.8T) nie masz VTG, więc butowanie nie jest konieczne z punktu widzenia turbo - i tak kierownice nie staną (bo ich nie ma).
                                  Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                                  Komentarz

                                  • alfee
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 2583

                                    #18
                                    _tm_, Trochę to dziwne. Może masz coś nie tak z czujnikiem temp oleju. Bo olej musi być cieplejszy niż ciecz chłodząca.


                                    P.S. Jak się sprawują "moje" xeny ? :szeroki_usmiech
                                    Alfee
                                    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                    Kawasaki ER5 :-)

                                    Komentarz

                                    • Maru 123
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4660

                                      #19
                                      a mniej więcej po jakim dystansie olej osiąga właściwą temp.? bo sugerowanie się 90st. wody jest błędne i zawsze jeszcze trochę czekam od momentu osiągnięcia tych 90st. przez wodę... chyba muszę pomyśleć na dodatkowymi wskaźnikami :roll:
                                      1.8T AGU L&K

                                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                                      Komentarz

                                      • Casper
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 649
                                        • Audi

                                        #20
                                        u mnie na dystansie 10km z domu do pracy jadąc w korku woda się nagrzewa już po przejechaniu 2-3km olej po ok. 5km pokazuje 60-70 stopni, wracając wieczorem czyli bez korków woda osiąga 90 stopni po ok. 5km olej 60-70 po ok. 8km.
                                        dopiero wtedy zaczynam jeździć normalnie
                                        Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                        190KM/395Nm

                                        Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                        277KM/561Nm

                                        Perfect Service by DGW

                                        Komentarz

                                        • alfee
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 2583

                                          #21
                                          Maru 123, U nie to wygląda tak: Jak jadę naprawdę emerycko, to olej nie rozgrzeje się nawet po 15 km. Dodam, że nie mam po drodze korków. Jadę tylko prosto stała prędkość i 6 bieg. A jak jadę delikatnie ostrzej, czyli zmiany biegów przy około 2500 RPM, to olej ma właściwą temperaturę po około 8-10 km.
                                          Alfee
                                          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                          Kawasaki ER5 :-)

                                          Komentarz

                                          • Maru 123
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4660

                                            #22
                                            a zimą? tak przy -10?
                                            1.8T AGU L&K

                                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                                            Komentarz

                                            • _tm_
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2333
                                              • Superb III (3V3)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez alfee
                                              _tm_, Trochę to dziwne. Może masz coś nie tak z czujnikiem temp oleju. Bo olej musi być cieplejszy niż ciecz chłodząca.


                                              P.S. Jak się sprawują "moje" xeny ? :szeroki_usmiech
                                              Nie wiem, może jest to kwestia jego umiejscowienia. Inna sprawa, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest tak skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna .

                                              Ksenony działają bezproblemowo. To był jeden z lepszych zakupów dodatkowego wyposażenia do mojego samochodu
                                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                              -------------------------------------------------------------------------
                                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                              Komentarz

                                              • alfee
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 2583

                                                #24
                                                Maru 123, Zimą nie miałem okazji wypróbować, bo auto kupiłem wiosną. Zobaczę teraz przy mrozach.


                                                Zamieszczone przez _tm_
                                                Nie wiem, może jest to kwestia jego umiejscowienia. Inna sprawa, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna
                                                Może masz rację, ale to nie zmienia faktu, że olej i tak musi! być cieplejszy niż ciecz chłodząca.
                                                Zamieszczone przez _tm_
                                                Ksenony działają bezproblemowo.
                                                I z tego się bardzo cieszę Teraz jeszcze dołóż tylko spryski i będzie wyglądało jak profi ori :diabelski_usmiech

                                                [ Dodano: Sro 30 Wrz, 09 21:23 ]
                                                Zamieszczone przez _tm_
                                                Inna sprawa, że wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest tak skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna
                                                Ale generalnie biorąc pokrywa się ze wskazaniami z VAG-a
                                                Alfee
                                                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                                Kawasaki ER5 :-)

                                                Komentarz

                                                • Maru 123
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4660

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez _tm_
                                                  wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej jest tak skonstruowany, że zawsze pokazuje 90 stopni nawet gdy ta temperatura jest trochę inna .
                                                  pokazuje zakres temperatur 90st +- 15st.

                                                  a gdzie prawidłowo powinno się umieszczać czujnik temp.oleju? w misce olejowej?
                                                  1.8T AGU L&K

                                                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                                                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...