Jak jezdzic tdi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #26
    Zamieszczone przez alfee
    I z tego się bardzo cieszę Teraz jeszcze dołóż tylko spryski i będzie wyglądało jak profi ori :diabelski_usmiech
    Strasznie mi się nie podobają oryginalne (wystające) spryski w Octaviach. Gdyby się dało założyć takie płaskie jak miał Golf IV to może bym się skusił. Ktoś może coś takiego testował w Octavii ?
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • mmdk
      Drive
      • 2009
      • 70

      #27
      Jak jezdzic tdi? -2

      Wilekie dzieki za wszystkie odpowiedzi co do zasad jazdy tdi.Ostatnie pytanko przy ilu obrotach zmieniac biegi bo ja zmieniam tak przy 2200-2400 i to mi sie wydaje takie dosc optymalne i ekonomiczne- spalanie ok 6 litrow-ale czy jast to bezpieczne dla turbiny?
      Jak jest zimny to biegi zmieniam tak przy 2000 wiec tez chyba ok?

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        mmdk, można dalej pisać w 1 wątku, nie trzeba zakłądać drugiego takiego samego aby dziękować (można kliknąć pomógł i to = podziękowanie :wink: )

        Jak jest zimny to nie przekraczam 2500-3000, ciepły- 3500 - 4000



        --- prośba o połączenie wątków.

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #29
          jak najbardziej OK.
          przy rozgrzanym silniku (przejechane ok 5 km od momentu gdy wskaznik temperatury ustawi sie na 90 st) mozesz (a nawet czasem powinienes) przy wyzszych obrotach.

          po co zakladasz drugi watek? chcesz isc 'na wymiane' z mderatorem ?
          :szeroki_usmiech
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • krzysn
            Rider
            • 2007
            • 515

            #30
            Zamieszczone przez cysterniarz
            mmdk, można dalej pisać w 1 wątku, nie trzeba zakłądać drugiego takiego samego aby dziękować (można kliknąć pomógł i to = podziękowanie :wink: )

            Jak jest zimny to nie przekraczam 2500-3000, ciepły- 3500 - 4000


            Obalasz mity niskich obrotów w dieslu - Ja w swoim 1.4 16V w fabii kręcę do 3200-3500 :-)


            pozdr, krzysn

            Komentarz

            • toocool
              Rider
              • 2008
              • 303
              • Octavia IV combi (NX5)

              #31
              Jeśli chodzi o obroty to moje doświadczenia są takie: jadąc na niskich obrotach (do 2krpm) turbo będzie pompowało nawet do 1 bara przy średnim dodaniu gazu. Jadąc wyżej (do 3krpm) turbo przy takim samym naciśnięciu pedału gazu pójdzie max do 0,5 bara (BKD).

              Więc niskie obroty na zimnym nie są też najlepsze.

              Jeśli chodzi o montaż czujnika temp. to ja najpierw miałem w misce, a teraz przeniosłem na rurkę olejową tuż przy sprężarce. Nie robiłem żadnej dziurki, tylko przymocowałem czujnik do rurki i dałem w obwód rezystor by podnieść temperaturę na zegarze. I odczyt mam z temperatury oleju w okolicach sprężarki.

              A podobno najlepszym sposobem jest montaż czujnika ciśnienia oleju a nie temperatury, ale tego nie robiłem.
              Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

              Komentarz

              • cysterniarz
                RS
                • 2008
                • 1887
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #32
                Zamieszczone przez krzysn
                Ja w swoim 1.4 16V w fabii kręcę do 3200-3500
                przy zimnym silniku ?

                Komentarz

                • adym
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 179

                  #33
                  Cysterniarz, rzeczywiscie dosyc wysoko krecisz.
                  Mowi sie by korzystac z max Mo, a w tdi max wypada przy 2000. Powyzej co prawda rosnie jeszcze moc ale silnik juz coraz wolniej ciagnie, przynajmniej w serii, i spalanie rosnie.
                  Przy dynamicznej jezdzie to co innego ale nie wierze, ze jezdzisz tak nerwowo nonstop.

                  Komentarz

                  • cysterniarz
                    RS
                    • 2008
                    • 1887
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez adym
                    Przy dynamicznej jezdzie to co innego ale nie wierze, ze jezdzisz tak nerwowo nonstop.
                    Wiadomo że w ruchu miejskim nie zawsze się tak da (bo czasem jazda ogranicza się do 1, 2), ale jak tylko mam odcinek niezatłoczony to go rozkręcam. Duże spalanie jest chwilowe, szybkie przyspieszenie, później stabilizacja na obrotach.
                    IMO długie przyspieszanie, optymalna zmiana biegu i dalsze przyspieszanie na wyższym daje wynik większego spalania.
                    Nogę mam ciężką zgadza się, ale nie jest to jazda nerwowa raczej szybka i płynna :wink: .
                    Każdy ma inny styl jazdy, żadnego nie krytykuję.

                    Komentarz

                    • smer
                      RS
                      • 2008
                      • 2021
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #35
                      Co jeden, to inaczej, hehehe.
                      Ja bardzo lubię słuchać pracy na niskich obrotach; często lubię jeździć jak na traktorze, tzn. bawi mnie rozpędzanie auta na niskich obrotach i patrzenie/słuchanie jak sobie sprytnie wtedy radzi Inna sprawa, ze AHF ma prędkość obrotową przy maxymalnym momencie wręcz do tego stworzoną

                      Przegonić też lubię, a jakże, ale ja raczej preferuje jazdę szybką, lecz niekoniecznie dziką. Nawet pięć razy zmieniając pas na odcinku 1 km niepotrzebnie nie gazuję i nie bawię się w rajd, lecz mam prawie że stałą prędkość obrotową.

                      Generalnie rzadko kiedy kręcę powyżej 3 tys. obrotów.
                      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                      Piszę poprawnie po polsku.

                      Komentarz

                      • Skłodi
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 186
                        • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                        #36
                        Ja właśnie kupiłem TDi i próbuje się odzwyczaić od benzynowego stylu jazdy, czytaj kręcenia silnika. Mam mocną 250KM benzynę, jako weekendowy samochód (wcześniej na codzien) i jazda dieslem to teraz dla mnie masakra. Widzę że Cysterniarz ma właśnie tą zaszłość jak ja. Pozdrawiam.
                        BLUELIGHT.PL
                        ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k

                        Komentarz

                        • cysterniarz
                          RS
                          • 2008
                          • 1887
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #37
                          Skłodi, ja mam tak od zawsze :P

                          Komentarz

                          • misiekwaw
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7715
                            • Ford

                            #38
                            Zamieszczone przez smer
                            Ja bardzo lubię słuchać pracy na niskich obrotach; często lubię jeździć jak na traktorze, tzn. bawi mnie rozpędzanie auta na niskich obrotach i patrzenie/słuchanie jak sobie sprytnie wtedy radzi
                            Twoja dwumasa napewno Cię kocha :P

                            co do TDI do czasu rozgrzania nigdy nie przekraczałem 2500 obrotów, z czego pierwsze chwile po uruchomieniu nie przekraczałem 2000, po rozgrzaniu nie było litości :zlosnik:
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              MisiekWAW, Ciekawe czy ta Twoja sztuka jeszcze jezdzi, czy gosc juz to auto zabil :diabelski_usmiech
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #40
                                chyba nie chce wiedzieć :cry:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • smer
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2021
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                  Zamieszczone przez smer
                                  Ja bardzo lubię słuchać pracy na niskich obrotach; często lubię jeździć jak na traktorze, tzn. bawi mnie rozpędzanie auta na niskich obrotach i patrzenie/słuchanie jak sobie sprytnie wtedy radzi
                                  Twoja dwumasa napewno Cię kocha :P
                                  Kurde, otwierają mi się powoli oczki :shock: :shock: :shock: Czy dwumasa naprawdę aż tak nie lubi niskich obrotów? Może faktycznie zacznę trochę bardziej depać?
                                  Aczkolwiek skoro np. jadę sobie spokojnie miastem na piątce nie przekraczając stówki przy 2,2 obr., to po jakiego grzyba miałbym jechać tą stówę na czwórce, żeby na siłę wymusić ponad 3 tys. obrotów?


                                  ps. Oczywiście sorry za zapodawanie akademickich problemów. Musze solidnie wczytać się w temat, bo nie usnę
                                  Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                  Piszę poprawnie po polsku.

                                  Komentarz

                                  • misiekwaw
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7715
                                    • Ford

                                    #42
                                    Zamieszczone przez smer
                                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                                    Zamieszczone przez smer
                                    Ja bardzo lubię słuchać pracy na niskich obrotach; często lubię jeździć jak na traktorze, tzn. bawi mnie rozpędzanie auta na niskich obrotach i patrzenie/słuchanie jak sobie sprytnie wtedy radzi
                                    Twoja dwumasa napewno Cię kocha :P
                                    Kurde, otwierają mi się powoli oczki :shock: :shock: :shock: Czy dwumasa naprawdę aż tak nie lubi niskich obrotów? Może faktycznie zacznę trochę bardziej depać?
                                    Aczkolwiek skoro np. jadę sobie spokojnie miastem na piątce nie przekraczając stówki przy 2,2 obr., to po jakiego grzyba miałbym jechać tą stówę na czwórce, żeby na siłę wymusić ponad 3 tys. obrotów?


                                    ps. Oczywiście sorry za zapodawanie akademickich problemów. Musze solidnie wczytać się w temat, bo nie usnę
                                    dwumasa nie ma nic przeciwko niskim obrotom, ale już

                                    Zamieszczone przez smer
                                    bawi mnie rozpędzanie auta na niskich obrotach i patrzenie/słuchanie jak sobie sprytnie wtedy radzi
                                    jest bardzo niezdrowe - rozpędzaniu na wysokim biegu i niskich obrotach mówimy stanowcze nie :?
                                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                    http://www.disi-tune.pl
                                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                    Był WRX
                                    Była Octa

                                    Komentarz

                                    • smer
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2021
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #43
                                      MisiekWAW, Wiesz, nie miałem znowu na myśli duszenia lub nawet wprowadzania silnika w żadne bezsensowne trzęsawki... Po prostu lubię słuchać, gdy przy jednostajnym wesołym mruczeniu autko zaczyna pomykać jak dzikie, a wajzel obrotomierza nie wychyla się poza 2 tys. obr. (czyli pracuje w zakresie swojego maksymalnego momentu obrotowego).

                                      Dodam, że to moje pierwsze autko w dieslu. Gdy po pół roku jazdy TDI przesiadłem się do szwagra almery 1,8 benzyna (która kiedyś wydawał mi się bardzo żwawa) to czułem się jak na motorowerze... Przy prędkości 140km/h silnik wyje na kilku tys. obrotów, a w środku hałas jak w piekle.

                                      A skódka na to pyr, pyr, pyr, pyr i znika, hehe...
                                      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                      Piszę poprawnie po polsku.

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #44
                                        MisiekWAW, smer, nie wiem jak OI ale OII może ciągać przyczepę o masie całkowitej około 1400kg i ma to też wytrzymać koło dwu masowe. Więc jak się to ma do jazdy na niskich obrotach i przyspieszania na np. od 1600 obr/min.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • lb_lb
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 18

                                          #45
                                          Odkopię wątek bo mnie problem wrecz zabija!

                                          Jestem świeży, przesiadłem się z Colta 1.3 na Octavię 1.9 TDI AHF.
                                          Powiem jak jeżdżę:

                                          1) 1 bieg, wskazówka z 1000 wychyla się do 2000 i zmiana na 2
                                          2) 2 bieg z ok 1200-1500 wychylam wskazowke do 2400 zmiana na 3
                                          3) 3 bieg z 1800 wychylam wskazówkę do 2500 zmiana na 4
                                          4) 4 bieg okolo 1800-2100 do 2500 zminana na 5
                                          5) no to juz w gore..


                                          W korku jade tak:
                                          1) 1 bieg tylko do ruszania, ewentualnie tocze sie na nim. czyli do 2000 i zmiana na 2
                                          2) 2 bieg tocze sie na 2 biegu czasem zapne na 3 tez kolo 2500

                                          Jak mam luz w miescie:
                                          jade na 4 lub 5 biegu obroty trzymam kolo 2000 ciagle..


                                          Przed skrzyzowaniami hamuje silnikiem: np 2000-2500 puszcam gaz, jak mi obroty spadna do okolo 1100 redukcja na nizszy bieg i tak do zatrzymania, czasem pomagam sobie hamulcem..


                                          Powoli dociera do mnie ze to PSJ.

                                          Ogolnie chce jezdzic raczej oszczednie i spokojnie, lubie plynna jazde, chce dbac o silnik.
                                          Wiec co powininem zmienic, zeby spelnic swoje postanowienia?


                                          Boje sie ze 2500 - 3000 przy ciaglej jezdzie to zarzynanie bo wtedy jest bardzo glosno w kabinie.

                                          Czy ktos mogby np podac w miare konkretne predkosci obrotowe silnika? np.
                                          2 bieg, obr ok. 2000, zmiana na 3 przy 3000 redukcja na 1 przy 1500.
                                          3 bieg (...) itd

                                          Wiecie o co chodzi? Kurcze w instrukcji colta byla taka tabelka gdzie byla podany bieg i maksymalna predkosc (predkosc zmiany na wyzszy bieg) przy zalozeniu jazdy ekonomicznej... (opeocz tego byly wartosci maksymalne) ...

                                          Najwazniejsza dla mnie jest zywotnosc silnika potem spalanie a na koniec radocha

                                          Dzieki z gory

                                          Komentarz

                                          • smer
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2021
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #46
                                            Trudno mi powiedzieć przy jakich prędkościach obrotowych zmieniam biegi, ale gdy mi się nie śpieszy, to chyba z 1 na 2 i z 2 na 3 mam trochę niższą.
                                            Gdy autko rozgrzane, albo gdy mnie "nosi" to depię mocniej.
                                            Po przeczytaniu wyżej zamieszczonych opinii chciałem spróbować jak to będzie gdy będę gonił auto do 3000 lub więcej, ale nie jestem do tego przekonany. Niepotrzebna produkcja hałasu. Oczywiście pod żadnym pozorem nie dopuszczam do dławienia silnika. Po prostu silnik musi ładnie brzmieć dla ucha i wtedy zmiana.
                                            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                            Piszę poprawnie po polsku.

                                            Komentarz

                                            • lb_lb
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 18

                                              #47
                                              Tak zawsze jezdzilem... ale jak czytam wypowiedzi to kazda inna, wiekszosc jednak jezdzi w zakresie 2000-3000... kurcze... Moze trzeba sie zapisac do Szkoly Skody

                                              Komentarz

                                              • smer
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2021
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #48
                                                Generalnie TDI lubi wysokie obroty, chodni tylko o to, że ja wole słuchać wesołego mruczenia a nie sztucznie żyłowanego silnika.
                                                Gdybym chciał jeździć z prędkością 120 km/h i utrzymywać 3500 - 4000 obrotów jak niektórzy radzą, to musiałbym jeździć na 4 biegu. Trochę to bez sensu, co? Więc wrzucam 5 bieg i nie przejmuje się tym jaką mam prędkość obrotową. Do spokojnej jazdy 120km/h służy 5 bieg.
                                                Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                                Piszę poprawnie po polsku.

                                                Komentarz

                                                • lb_lb
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 18

                                                  #49
                                                  Z takiego zalozenia do tej pory wychodzilem.. Czyli moge utrzymac swoj obecny styl jazdy z pewnymi kotrektami rzecz jasna?

                                                  Komentarz

                                                  • smer
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2021
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    #50
                                                    Jeździj spokojnie i płynnie (dla komfortu wewnątrz), dość często przegoń rozgrzane auto na kilka tys. (butój chwasta np. przy wyprzedzaniu i dla własnej przyjemności) i staraj się nie dusić go przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem.
                                                    Będzie OK.
                                                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                                    Piszę poprawnie po polsku.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...