Ja byłem w zasadniczej w ŻW. Byłem kierowcą. Taka jazda była dozwolona tylko na pilotkach albo kogucie. Bez tego każda służba mundurowa musi przestrzegać kodeksu. Sam dostałem od dowódcy patrolu mandat za wyprzedzanie na pasach.
[O1] podniesienie zawieszenia
Zwiń
X
-
[O1] podniesienie zawieszenia
Witam wszystkich mam prośbę o informację odnośnie przedniego zawieszenia - z racji tego że często się obcieram czy możecie mi podpowiedzieć najprostszy sposób jak podnieść przód auta tanim kosztem bo mam teraz inne wydatki - czy wystarczą jakieś wyższe tulejki? W przyszłym roku planuję wymianę amortyzatorów i wtedy jakieś większe inwestycje w zawieszenie no ale potrzebuję czegoś doraźnegoPrawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
-
-
ozzi, tuleje dystansowe. koszt 41zł/szt w aso
do poczytania :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ro%BFa&start=0
Komentarz
-
-
super porada no właśnie o to mi chodziło może uda mi się zrobić w przyszłym tygodniu to dam znać. Na przyszły rok jak będę robił zawieszenie to muszę autko trochę utwardzić bo jak mnie wybija z jakiejś nierówności to wpadam i wtedy walę dołem i tak już raz spawałem miskę a szkoda bo kiedyś to mi silnik przez maskę wyleciPrawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
Komentarz
-
-
Re: podniesienie zawieszenia
Zamieszczone przez ozzijak podnieść przód auta
Komentarz
-
-
satoot, witajtyl mam tez nieco podniesiony ale nie za wiele
przedni zawias jest na wyższych sprężynach a tył pochodzi od octy ze zwiększonym dopuszczalnym naciskiem na oś
fotki możesz zobaczyć w albumie
[ Dodano: Sob 03 Paź, 09 13:56 ]
pierwsza okta z prawej
[ Dodano: Sob 03 Paź, 09 13:59 ]
czarna octa
[ Dodano: Sob 03 Paź, 09 14:06 ]
i tu tez masz fotki
Komentarz
-
-
ja wstawilem zwykle gumy wkrecane w sprezyny, wielkiej roznicy w jezdzie nie zauwazylem, najtansza rzecz - 7 zl sztuka, wiec komplet 14 zl(sa w hutrowaniach i sklepach z czesciami do aut ). moze rewelacji nie ma, ale tez udalo mi sie uniknac obcierania miską i na miasto ok. a i czasem pocisne(wielkiej roznicy nie zauwazylem, octa stala sie tylko troche twardsza)
Komentarz
-
-
te gumy wkrecane pomiedzy zwoje spreżyn to rzeczywiście najtańsza metoda. Ale... miałem takie gumy w escorcie na tylnej osi i pekła mi spreżyna nie wiem czy to byo powodem ale faktem jest ze pękła. czytałem później gdzieś na forum że to mogło być przyczyną. Z drugiej strony miałem też takie w golfie MK2 i nic sie nie stało. Może inni podzielą sie doświadczeniem. Te gumy raczej nie podnosza auta (może minimalnie) ale po "załadowaniu" fakt że nie siada tak nisko.
Komentarz
-
-
Gumy nie podniosą auta, jedynie mogą lekko utwardzić. Zmieniają jednak charakterystykę ugięcia spręzyn (część która winna pracować przy ugięciu, nagle jest utwardzona a cała siła przenosi się na zwoje nad i pod gumą).
Zamieszczone przez tom2212satoot, witaj tyl mam tez nieco podniesiony ale nie za wiele przedni zawias jest na wyższych sprężynach
jakie to sprężyny ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212tyl mam tez nieco podniesiony ale nie za wiele
Przód auta bardzo mi się podoba. Nie wszyscy lubią auta z np. pakietem na bezdroża, "podniesione", a mnie się to akurat podoba i do O1 wyjątkowo moim zdaniem pasuje.
A u Ciebie... przód super, ale zrób teraz ładnie tył, równie imponująco jak przód i będzie świetnie wyglądać.
Komentarz
-
-
gumy moze malo podniosly autko, minimalnie, bo sa wpadzane miedzy zwoje fakt, ale utwardzily na wysokosci i to spowodowalo, ze przod tak nie siada i nie ma zjawiska obcierania. mi to pomoglo. tania metoda, ale narazie nic sie nie dzieje szczegolnego. a Jak ktos chce jezdzic ostro w zakretach bardzo, to powinien auto obnizyc i utwardzic a nie podnosic. Wiec wydaje mi sie ze do zwyklej jazdy gumy w zupelnosci wystarcza, jedyna rzecza o ktorej nie moge sie wypowiedziec to ich wplyw na springi, u mnie narazie wszystko ok po 10 tysiacach nastukanych na nich
Komentarz
-
-
ja kiedyś wstawiłęm takie gumy i to była porazka auto było aboslutnie nie przewidywalne...
ja też tarłem wszedzie ...co chwile ta dolna osłona sie rozpadała i trzeba było co chwilę ja ratować.
założyłem bile i jezdziłem i jeżdziłem i nic jak ręką odjął.
seryjne amorki nie trzymaja własciwego prześwitu...E21 335csi reconstruction in progress ;]
Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car
Komentarz
-
-
Ja mam z przodu tulejki a z tyłu sprężyny od kombiaka. I tu i tu podniosło o około 2 cm. Jestem zadowolony, bo już w zimie nie walę spodem o koleiny a i w lecie po łąkach da się pojeździć.Oczywiście warunkiem dobrego "uniesienia" autka są sprawne amortyzatory ale o tym już na pewno wyczytałeś
Komentarz
-
-
Przy wymianie amortyzatorów zamówiłem dodatkowo odbojniki. Z przodu i z tyłu. samochód "podnosi" się o 25 mm. Plusem jest to, że nie zachacza się o krawężniki i nie trzeba się matrwić o muldy. W moim przypadku zauważyłem też jeden minus. Mianowicie wzrosło mi średnie spalanie. Nie obserwowałem tego aż nadto dokladnie ale na baku wychodziło mniej km i komputer pokazywał z 0,5 l więcej. Być możę przez podniesienie pogarsza się współczynnik oporu. Kolega natomiast zrobił inaczej w swoim aucie. Wymienił osłonę z plastikowej na metalową. taka z pakietu na bezdroża. Jak były jakieś nierówności to szorował blachą ale można jechać spokojnie. Wydaje mi się że wersja podniesiona wygląda trochę gorzej z przodu nad kołem robi się tak jakoś nienaturalnie dużo miejsca
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom2212edapawel, wszystko zalezy od tego co bys chcial uzyskac i ile chcesz wydac kasy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez edapawelakurat kasa to nie jest wielki problem chcę maxymalnie czeszkę do góry podnieść
- tulejki 40zł/szt
- springi przód ok 300zł/szt
- springi tył ok 300zł/szt
- osłona pod silnik ok 900zł
- amory przód ori pakiet ok 300zł/szt
- amory tył ori pakiet ok 300zł/ tył
amory możesz wstawić inne (od siebie polecam kyb excel-g) 650zł/kpl. lub B6 ok 1800zł/kpl.
Komentarz
-
-
dzwoniłem do aso i tulejki są po 40 zeta więc doraźnie wstawie je a na przyszły rok wymienie amory musze swoje combi dodatkowo utwardzić bo pływa -- dziwna sprawa bo fabrycznie była przystosowana jako ciężarówka a dupa luźno się ugina. Cysterniarz rekomendujesz amorki blistein b6 wchodziłem na stronę firmową i tam dopasowują do O1 2000 rok b4 co cenowo też lepiej wyglada...Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży
Komentarz
-
-
ozzi, b4 to nie b6.
b4 - to lepszy zamiennik serii
kyb excel-g - imo twardzse od b4 (w poprzedniej O1 jeździłem na B4 i w porownaniu z obecnym zawiasem [kyb] wypadły gorzej)
b6 - wypadają plomby :wink:
b4 i kyb cenowo wypadają podobnie, kwestia 40-50zł ale teraz już wiem które (dla mnie) są lepsze.
Komentarz
-
Komentarz