[O1] podniesienie zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dany1694
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O1] podniesienie zawieszenia

    Ja byłem w zasadniczej w ŻW. Byłem kierowcą. Taka jazda była dozwolona tylko na pilotkach albo kogucie. Bez tego każda służba mundurowa musi przestrzegać kodeksu. Sam dostałem od dowódcy patrolu mandat za wyprzedzanie na pasach.
  • ozzi
    Drive
    • 2009
    • 87

    #2
    [O1] podniesienie zawieszenia

    Witam wszystkich mam prośbę o informację odnośnie przedniego zawieszenia - z racji tego że często się obcieram czy możecie mi podpowiedzieć najprostszy sposób jak podnieść przód auta tanim kosztem bo mam teraz inne wydatki - czy wystarczą jakieś wyższe tulejki? W przyszłym roku planuję wymianę amortyzatorów i wtedy jakieś większe inwestycje w zawieszenie no ale potrzebuję czegoś doraźnego
    Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Tulejki to najtansze, potem wymiana sprezyn oraz amorow na mniej rozjechane.


      Jest taki temat na forum, opisane jest dokladnie co mozna zyskac i jakim kosztem
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        ozzi, tuleje dystansowe. koszt 41zł/szt w aso


        do poczytania :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ro%BFa&start=0

        Komentarz

        • ozzi
          Drive
          • 2009
          • 87

          #5
          super porada no właśnie o to mi chodziło może uda mi się zrobić w przyszłym tygodniu to dam znać. Na przyszły rok jak będę robił zawieszenie to muszę autko trochę utwardzić bo jak mnie wybija z jakiejś nierówności to wpadam i wtedy walę dołem i tak już raz spawałem miskę a szkoda bo kiedyś to mi silnik przez maskę wyleci
          Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

          Komentarz

          • satoot
            Rider
            • 2008
            • 525

            #6
            Re: podniesienie zawieszenia

            Zamieszczone przez ozzi
            jak podnieść przód auta
            Wątek ze zdjęciami pakiet na bezdroza oraz podobne.

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              zapytaj sie tom2212 on ma przednie zawieszenie jak w terenowym :lol:
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • satoot
                Rider
                • 2008
                • 525

                #8
                Zamieszczone przez rkb
                zapytaj sie tom2212 on ma przednie zawieszenie jak w terenowym :lol:
                Bardzo chciałbym zobaczyć zdjęcie tak podniesionego przodu.
                Tył zostawił nisko, czy też podnosił?

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  satoot, witaj tyl mam tez nieco podniesiony ale nie za wiele przedni zawias jest na wyższych sprężynach a tył pochodzi od octy ze zwiększonym dopuszczalnym naciskiem na oś fotki możesz zobaczyć w albumie

                  [ Dodano: Sob 03 Paź, 09 13:56 ]

                  pierwsza okta z prawej

                  [ Dodano: Sob 03 Paź, 09 13:59 ]


                  czarna octa

                  [ Dodano: Sob 03 Paź, 09 14:06 ]


                  i tu tez masz fotki

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2009
                    • 10918
                    • Fiat

                    #10
                    ja wstawilem zwykle gumy wkrecane w sprezyny, wielkiej roznicy w jezdzie nie zauwazylem, najtansza rzecz - 7 zl sztuka, wiec komplet 14 zl(sa w hutrowaniach i sklepach z czesciami do aut ). moze rewelacji nie ma, ale tez udalo mi sie uniknac obcierania miską i na miasto ok. a i czasem pocisne(wielkiej roznicy nie zauwazylem, octa stala sie tylko troche twardsza)

                    Komentarz

                    • janusz35
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 143
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      te gumy wkrecane pomiedzy zwoje spreżyn to rzeczywiście najtańsza metoda. Ale... miałem takie gumy w escorcie na tylnej osi i pekła mi spreżyna nie wiem czy to byo powodem ale faktem jest ze pękła. czytałem później gdzieś na forum że to mogło być przyczyną. Z drugiej strony miałem też takie w golfie MK2 i nic sie nie stało. Może inni podzielą sie doświadczeniem. Te gumy raczej nie podnosza auta (może minimalnie) ale po "załadowaniu" fakt że nie siada tak nisko.

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Gumy nie podniosą auta, jedynie mogą lekko utwardzić. Zmieniają jednak charakterystykę ugięcia spręzyn (część która winna pracować przy ugięciu, nagle jest utwardzona a cała siła przenosi się na zwoje nad i pod gumą).

                        Zamieszczone przez tom2212
                        satoot, witaj tyl mam tez nieco podniesiony ale nie za wiele przedni zawias jest na wyższych sprężynach
                        tom2212, z ciekawości to przód tylko stoi na springach czy tulejki też dodane?
                        jakie to sprężyny ?

                        Komentarz

                        • satoot
                          Rider
                          • 2008
                          • 525

                          #13
                          Zamieszczone przez tom2212
                          tyl mam tez nieco podniesiony ale nie za wiele
                          Dziękuję za zdjęcia i obszerny wyczerpujący opis.
                          Przód auta bardzo mi się podoba. Nie wszyscy lubią auta z np. pakietem na bezdroża, "podniesione", a mnie się to akurat podoba i do O1 wyjątkowo moim zdaniem pasuje.
                          A u Ciebie... przód super, ale zrób teraz ładnie tył, równie imponująco jak przód i będzie świetnie wyglądać.

                          Komentarz

                          • tom2212
                            RS
                            • 2008
                            • 3892

                            #14
                            satoot, wszystko w swoim czasie narazie brak funduszy no chyba ze sprezyny pekna to sie zrobi

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2009
                              • 10918
                              • Fiat

                              #15
                              gumy moze malo podniosly autko, minimalnie, bo sa wpadzane miedzy zwoje fakt, ale utwardzily na wysokosci i to spowodowalo, ze przod tak nie siada i nie ma zjawiska obcierania. mi to pomoglo. tania metoda, ale narazie nic sie nie dzieje szczegolnego. a Jak ktos chce jezdzic ostro w zakretach bardzo, to powinien auto obnizyc i utwardzic a nie podnosic. Wiec wydaje mi sie ze do zwyklej jazdy gumy w zupelnosci wystarcza, jedyna rzecza o ktorej nie moge sie wypowiedziec to ich wplyw na springi, u mnie narazie wszystko ok po 10 tysiacach nastukanych na nich

                              Komentarz

                              • Jaras E21
                                Drive
                                • 2008
                                • 51

                                #16
                                ja kiedyś wstawiłęm takie gumy i to była porazka auto było aboslutnie nie przewidywalne...

                                ja też tarłem wszedzie ...co chwile ta dolna osłona sie rozpadała i trzeba było co chwilę ja ratować.

                                założyłem bile i jezdziłem i jeżdziłem i nic jak ręką odjął.
                                seryjne amorki nie trzymaja własciwego prześwitu...
                                E21 335csi reconstruction in progress ;]
                                Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                                octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                                Komentarz

                                • Kajtiii
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 291

                                  #17
                                  Ja mam z przodu tulejki a z tyłu sprężyny od kombiaka. I tu i tu podniosło o około 2 cm. Jestem zadowolony, bo już w zimie nie walę spodem o koleiny a i w lecie po łąkach da się pojeździć. Oczywiście warunkiem dobrego "uniesienia" autka są sprawne amortyzatory ale o tym już na pewno wyczytałeś

                                  Komentarz

                                  • edapawel
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 16

                                    #18
                                    Podpinam się do tematu też mam zamiar podnieść ciut auto ( przycieram często) I prosił bym o dokładny opis co i jak mam zrobić i jakiej firmy części mam kupić oczywiście mam zamiar przód i tył podnieść .

                                    Komentarz

                                    • lukasz_mar
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 2

                                      #19
                                      Przy wymianie amortyzatorów zamówiłem dodatkowo odbojniki. Z przodu i z tyłu. samochód "podnosi" się o 25 mm. Plusem jest to, że nie zachacza się o krawężniki i nie trzeba się matrwić o muldy. W moim przypadku zauważyłem też jeden minus. Mianowicie wzrosło mi średnie spalanie. Nie obserwowałem tego aż nadto dokladnie ale na baku wychodziło mniej km i komputer pokazywał z 0,5 l więcej. Być możę przez podniesienie pogarsza się współczynnik oporu. Kolega natomiast zrobił inaczej w swoim aucie. Wymienił osłonę z plastikowej na metalową. taka z pakietu na bezdroża. Jak były jakieś nierówności to szorował blachą ale można jechać spokojnie. Wydaje mi się że wersja podniesiona wygląda trochę gorzej z przodu nad kołem robi się tak jakoś nienaturalnie dużo miejsca

                                      Komentarz

                                      • tom2212
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3892

                                        #20
                                        edapawel, wszystko zalezy od tego co bys chcial uzyskac i ile chcesz wydac kasy

                                        Komentarz

                                        • edapawel
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 16

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tom2212
                                          edapawel, wszystko zalezy od tego co bys chcial uzyskac i ile chcesz wydac kasy
                                          akurat kasa to nie jest wielki problem chcę maxymalnie czeszkę do góry podnieść bo jak ją zapakowuję na ful czyli 5 os i bagaż to siada . Już dwa razy rozwaliłem osłonę pod silnikiem miskę też już mam za sobą

                                          Komentarz

                                          • tom2212
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 3892

                                            #22
                                            edapawel, masz 2 rozwiazania tansze - wstawienie wkladek w sprężyny lub ingerencja w zawiechę no ale to sporo kosztuje

                                            Komentarz

                                            • cysterniarz
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1887
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez edapawel
                                              akurat kasa to nie jest wielki problem chcę maxymalnie czeszkę do góry podnieść
                                              to udajesz się do aso i zamawiasz pakiet na bezdroża
                                              - tulejki 40zł/szt
                                              - springi przód ok 300zł/szt
                                              - springi tył ok 300zł/szt
                                              - osłona pod silnik ok 900zł
                                              - amory przód ori pakiet ok 300zł/szt
                                              - amory tył ori pakiet ok 300zł/ tył

                                              amory możesz wstawić inne (od siebie polecam kyb excel-g) 650zł/kpl. lub B6 ok 1800zł/kpl.

                                              Komentarz

                                              • ozzi
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 87

                                                #24
                                                dzwoniłem do aso i tulejki są po 40 zeta więc doraźnie wstawie je a na przyszły rok wymienie amory musze swoje combi dodatkowo utwardzić bo pływa -- dziwna sprawa bo fabrycznie była przystosowana jako ciężarówka a dupa luźno się ugina. Cysterniarz rekomendujesz amorki blistein b6 wchodziłem na stronę firmową i tam dopasowują do O1 2000 rok b4 co cenowo też lepiej wyglada...
                                                Prawda jest tylko jedna i leży tam gdzie leży

                                                Komentarz

                                                • cysterniarz
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1887
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  ozzi, b4 to nie b6.
                                                  b4 - to lepszy zamiennik serii
                                                  kyb excel-g - imo twardzse od b4 (w poprzedniej O1 jeździłem na B4 i w porownaniu z obecnym zawiasem [kyb] wypadły gorzej)
                                                  b6 - wypadają plomby :wink:

                                                  b4 i kyb cenowo wypadają podobnie, kwestia 40-50zł ale teraz już wiem które (dla mnie) są lepsze.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...