Zamieszczone przez szkoda
Co wiecie na temat Orlen VERVA?
Zwiń
X
-
tak na koniec , w lublinie shell vpower disel czy jak mu tam jest dopiero od 2 miesięcy i od tego czasu na nim jeżdżę a wcześniej nigdy nie miałem kontaktu z takimi cudami aprzejechałem 70tyś i czy moc jest większa to niewiem / zawsze jej brak :lol: / ale napewno spadło mi spalanie , jeszczxe nie liczyłem ile ale zauważalnie , na baniaku robię teraz około 80-90km więcej / policzę/ a jeżdżę przez cały czas tą sama trasą i mniej wiecej z podobnymi prędkościami. leszekO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
AKa
Verva= nihl novi sub sole... Zatankowaliśmy 20l a już w zbiorniku było prawie totalnie pusto i różnicy brak(poza chudszym portfelem), więc jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać :diabelski_usmiech
Hm, nie wiem czy sie pochwilić czy nie ale bedzie następna Skoda w przyszłym tygodniu :diabelski_usmiech
Komentarz
-
leszekmw, To zalezy tez jak zatankujesz. Ja ostatnio zatankowalem do baku ponad 54 litry, gdzie caly ma 55 teoretycznie, a rezerwa ledwo co blysnela. Trzymalem odpowietrzacz wcisniety podczas lania i teraz mam nastukane prawie 300km, a zeszlo mi ledwo poza 1/4 baku. Jakbym tak liczyl to mam auto ekonomiczniejsze od Diesla, a wiadomo ze tak nie ma. Wiec ta kalibracja jest srednio na jeza. Ja bym sie tak nie ekscytowal.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
z testow niemieckiego ADAC ktore sobie mogliscie przypominam wynikalo ze dla benzyniarzy paliwa "premium" nie niosa ze soba nic specjalnego oprocz wyzszej ceny, jednak przy dieslach mozna odczuc wrost mocy/spadek spalania/wieksza zywotnosc silnika, zwlaszcza przy tych bardziej wysilonych dieslach (z naciskiem na te dlubniete)
Komentarz
-
-
Co do ekstra paliwa, to jest to paliwo najwyzszej jakosci, ale nic poza norme, wiec vervy nie daje. Siarka jest do 10ppm, a dodatkowe srodki myjace utrzymuja silnik w czystosci. Ot taki bajer, na dluzsza mete pomaga, ale kto by jezdzil 100 tys km tylko na jednym paliwie, a co za tym idzie mogl odczuc ewentualna roznice. Raczej nie ma szans - kazdy leje gdzie popadnie i koniec
Otóż jakiś czas temu sklepy mięsne oferowały wołowinę z atestem weterynaryjnym (nieodległe czasy medialnej kampani szalonych krów)
Jakiż sens mają te atesty, czy do końca życia musimy jeśc wołowinę tylko z atestem. Objawy choroby ujawniają się po 10-15 latach od zjedzenia feralnego mięsa. Skąd będziemy wiedzieć, że ileś lat temu zjedliśmy wołowinę bez atestu, która była zarażona wirusem? :roll:
To samo z paliwem każdy tankuje biorąc pod uwagę opinię swoje indywidualne preferencje i czasdem przyznajmy jakość pracy samochodu naginamy do jakości zatankowanego paliwa. Moja teza wyklucza skrajne przypadki :diabelski_usmiech przegięć stacji paliwowych w wyniku których nie da się jechać lub dochodzi do awarii silnika.
Ja osobiście jako, że moja przygoda z diesel'em trwa niedługo nie ekperymentowałem tylko daje do picia mojej octavii BP Ulitimate.
Czas pokaże.
pozdrawiam i zyczę wysokiej kultury spalania i małego zużycia, ... paliwa też :lol:ciężko jest lekko żyć,
Komentarz
-
-
Tak jak ostatnio pisalem, testowalem Verve, a nastepnie zalalem BP Ultimate.
Na BP przejechalem na pol baku 312km po miescie, oraz na drugiej polowce do zapalenia sie rezerwy trase - 326km, czyli razem 638km. Zalane bylo od zapalenia sie rezerwy 44l, co daje spalanie srednie 6,9l. :shock:
Na calym baku do zera (nie ruszala sie juz wskazowka) przejechalem w sumie 693km. :shock:
W drodze powrotnej zalalem w Gda ponownie Verve i na niecalych 3 "kreskach" wskaznika przejechalem trase 352km...
Srednia predkosc i styl jazdy w obu kierunkach byl bardzo podobny. Roznica jest zauwazalna, ale czy to BP bylo jakies trefne, czy Verva akurat dobra to juz ciezko powiedziec."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
dig dug , zawszę tankuje z odpowietrznikiem i prawie zawsze leje mi ten sam gość i wie jak to robić. tak jak pisałem mam bardzo powtarzalną trasę i to co zaobserwowałem pierwsze to to że do tej pory równe pół na wskażniku miałem 500km a w tej chwili około 560-570 jak dobrze pamietam , leszekO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Kazdy ma swoje zdanie i slusznie. Z tym, ze nie wiem czy ogladaliscie reklame, ale za Verva rzucaja sie glownie francuskie i koreanskie pasciaki. Ani jednej skody nie widzialem zeby pojechala za ta cysterna Orlenu :diabelski_usmiech
Jest jakis TT, ale on z plakatu spadl, to mu trzeba wybaczyc. :lol:Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Orlenowi mówię nie. Tankowałem do pełna (po raz pierwszy na stacji Orlenu) zwykłego tzw. ekodiesla i przejechałem do zapalenia rezerwy (przy swoim normalnym stylu jazdy) jedynie 760 km :shock: Spalanie wyszło wtedy coś ok. 6,9 l. podczas gdy przeciętne dotychczasowe spalanie to 5,8 l.
Ale większe zaskoczenie przeżyłem trochę wcześniej po tankowaniu na Shellu w Legionowie, gdzie przy tankowaniu V-Powera (było to moje pierwsze tankowanie po odebraniu auta z salonu) do baku jakimś cudem weszło ponad 58 litrów (w salonie twierdzili że w baku jest już ok. 5 litrów), a bak jak się dopiero później doczytałem w instrukcji ma pojemność 55 l .
Chyba te "niemieckie" litry do przeliczania tankowanego V-Powera są jakieś mniejsze niż czeskie litry pojemności baku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kodyzak
Ale większe zaskoczenie przeżyłem trochę wcześniej po tankowaniu na Shellu w Legionowie, gdzie przy tankowaniu V-Powera (było to moje pierwsze tankowanie po odebraniu auta z salonu) do baku jakimś cudem weszło ponad 58 litrów (w salonie twierdzili że w baku jest już ok. 5 litrów), a bak jak się dopiero później doczytałem w instrukcji ma pojemność 55 l .
Chyba te "niemieckie" litry do przeliczania tankowanego V-Powera są jakieś mniejsze niż czeskie litry pojemności baku.
he he ja raz zatankowalem służbówkę na jednym nonane w baku mialem około 1/4 zbiornik pojemność 55 l a oni mi zatankowali 54 l :shock: i facio nawet nie chcial się tknactyle weszlo i kropka (no moze podwiesil mi sie plywak ale nie sadza gdyz wiem zazwyczaj ile jaest paliwa po kilometrach)
a co do orlenu to moja octavianka mowi mu STANOWCZO NIE tankuje u pana Zdzisia ktory po przegranej sprawie w sadzie ma od tamtej pory paliwko jak ta lala.
Wiec rowniez uwazam ze trzeba miec swoja stacje, i wcale nie musi to byc shell czy bpbyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOgolnie to jakies dziwne liczby wychodza. Do zapalenia rezerwy znika mi z baku jakies 42-43l a najwiecej wlalem jak komp pisal 0km do konca jazdy 49l. Z tym ze przestaje tankowac jak wybije 3 razy pistolet przy srednim zuzyciu 6l.
a nie tankujesz z odpowietrznikiem ? u mnie wchodzi na leżącej wskazówce 58,5litraO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez MaicroftOgolnie to jakies dziwne liczby wychodza. Do zapalenia rezerwy znika mi z baku jakies 42-43l a najwiecej wlalem jak komp pisal 0km do konca jazdy 49l. Z tym ze przestaje tankowac jak wybije 3 razy pistolet przy srednim zuzyciu 6l.
a nie tankujesz z odpowietrznikiem ? u mnie wchodzi na leżącej wskazówce 58,5litra
Komentarz
-
-
mitmar, Zwolniono zbiorniki po benzynie U-95.
A tak wogole to wskazniki paliwa ogolnie w koncernie VW (seat, skoda, audi) sa do bani. Nie mozna na nich polegac, to ze masz 1/4 baku nie znaczy ze tyle masz. Ja nie ufam temu wskaznikowi, patrze jedynie na zapalenie sie rezerwy. :?Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugA tak wogole to wskazniki paliwa ogolnie w koncernie VW (seat, skoda, audi) sa do bani. Nie mozna na nich polegac, to ze masz 1/4 baku nie znaczy ze tyle masz. Ja nie ufam temu wskaznikowi, patrze jedynie na zapalenie sie rezerwy. :?
rezerwa zapala mi się wg kompa przy ilości paliwa na 60-70 km - wg wskaźnika 80-90 km
- przejeżdzam i tankuje wg wskaźnika, jakoś do tej pory mnie nie zawiódł :diabelski_usmiechWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Hello
Ja tankuje na Neste. Ostatnio zalałem Verve na próbę.
Moje odczucia były pozytywne. Silniczek jakby trochę ciszej i spokojniej pracował. Ale to może tylko złudzenie, tankując Super paliwo człowiek oczekuje cudu i wydaje mu sie że cud nastąpil. Jakbym nalał oleju opałowego nie wiedząc o tym a ktoś powiedzałby że to Verva, Ultimate czy V-power to pewnie powiedziałbym ze autko lepiej jeździ niż na "normalnym" paliwie. Taka natura człowieka.
Nie wiem ile prawdy jest w tym co opisujecie o Superpaliwach ale niejednokrotnie w testach udowodniono że poza polepszaczami pomagajacymi w utrzymaniu czystości silnika (i kieszeni) to żadnych dodatkowych KM i Nm nie dodaja.
Może sie mylę.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Arti23Hello
Ja tankuje na Neste. Ostatnio zalałem Verve na próbę.
Nie wiem ile prawdy jest w tym co opisujecie o Superpaliwach ale niejednokrotnie w testach udowodniono że poza polepszaczami pomagajacymi w utrzymaniu czystości silnika (i kieszeni) to żadnych dodatkowych KM i Nm nie dodaja.
Może sie mylę.
Pozdrawiam
Sądzę że najbezpieczniej będzie przyjąć teorię że te paliwa są lepsze jakościowo - czystrze i z dodatkami. Czy jest to warte ich ceny, to już inna sprawa ....
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
-
a mi sie verva podoba jak na razie. Wydaje mi sie że jest lepsza od "orlen pb98 standard" - odczuwam jakby lepiej niczym nieskrępowaną moc wielkiego potwora 1,6i :wink:
Bardzo apię żeby orlen był tak nierozsądny i walił zwykłe pb98 po wyzej cenie albo jak ktoś z Was pisał że verva to stare paliwo a nowe i gorsze to teraz standardowe pb98 a moze i 95. Wątpie bardzo. Byłaby afera konsumencka jak sie masz - a mają i tak juz problemy "polityczne" i myśłe że wprowadzają paliwo verva żeby własnie podnieść "morale" tankujących 8)
P.S. Raczej na reklamy nie jestem podatny :shock:Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI
Komentarz
-
-
motorsport, Jak sie ciesze, ze ktos odpowiedzialny za ten test sie odezwal na naszym forum 8)
Temat ciagnie sie jeszcze w drugim watku, a mianowicie:
Bede bardzo zadowolony jak zostanie mi udzielona odpowiedz na moje pytanko, w tamtym watku:
I mam jedna zasadnicza uwage do wszystkich tych testow: dlaczego nie kupia 20l oleju opalowe niech bedzie EkoTerm z Orlenu, kupiony droga oficjalna i wlany do baku, jestem bardzo ciekaw rezultatu. Pomijam aspekty ekologii i prawno-fiskalne bo te drugie akurat juz da sie przeskoczyc.
Komentarz
-
-
Odpowiedź na to jest chyba oczywista. Robiąc test opału dałbym Izbie Skarbowej pisemną prośbę o ukaranie mne za przestepstwo karno-skarbowe. A od Izby Skarbowej chcę się trzymać z daleka. Oczywiście ciekawe jest to, co wychodzi na opale, ale nie mozna tego przecież napisać. W starszych silnikach powinien byc wzrost mocy na opale, wynikajacy z podniesienia temperatury spalin, a co za tym idzie także ciśnienia doładowania. W nowszych chyba nie do końca. Nie wiem, nie sprawdzałem.
Komentarz
-
Komentarz